Mistä löytyisi sellainen paikka

RauhaaRakastava

(palsta), jossa ei ihmiset kokoajan hypi toistensa silmille ja päteä joka asiassa uskonnontiimoilla?

19

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • natsuliinin.oma.palsta

Mene ateistilalstalle!

• Anna heille anteeksi sillä he eivät tiedä mitä he tekevät.

Kauneus on katsojan silmässä. Näe ja ymmärrä että rähjäävä panetteleva puhe on sinun mielestäsi sitä. Kirjoittajan mielestä se on kenties tehokasta asiaan paneutumista niin että jokainen sen ymmärtää. Kirjoittaja ei sillä hetkellä pysty muunlaiseen ilmaisuun, aivan kuten sinä aloituksessa ja minä tässä nyt. En pysty tämän selvemmin ilmaisemaan että minä annan merkityksen kaikelle minkä koen, näen, luen.
      Kaikki on lopulta rakkauden pyyntöä. Kun ilmaisu on ääärimmäisen "törkeää" silloin varmuudella saa vastauksen joten se juuri tyydyttää että MINUAKIN edes joku kuuli. Ei olisi koulusurmaajia eikä preiviikkejä kun olisi ihmisiä jotka kuuntelisivat normaalia kommunikointia. Siksi on hyvä että annetaan tilaa rähjätä aivan joka asiasta ettei tarvitsisi heidänkään turvautua mihinkään kättä pitempään.
      Vastaa rakkaudella rakkauden pyyntöön, silloin saat rakkautta ja mielenrauhaa. Silloin olet sellaisessa paikassa palstalla jossa on rauha = oma mieli. Kaiken kukkuraksi vain jokainen itse voi valita (joutuu valitsemaan) mielensä laadun, sitä ei voi ulkoistaa. Vielä kerran - kukaan ei voi välttää tuota valintaa.

• Mitä on vastuu :
        * olen vastuussa siitä mitä näen.
        * valitsen tunteet, jotka koen ja
        * päätän itse päämäärästä , jonka haluan saavuttaa
        * pyydän itse kaikkea sitä, mikä minulle näyttää tapahtuvan
        * ja saan sen mukaisesti kuin olen pyytänyt.

Mitä on projektio:
        * kun kohtaat jonkun, muista että se on pyhä kohtaaminen
        * niin kuin näet hänet, näet itsesi.
        * niinkuin kohtelet häntä, niin kohtelet itseäsi
        * niinkuin ajattelet hänestä, niin ajattelet itsestäsi

Älä koskaan unohda sitä, sillä hänessä joko löydät itsesi, tai kadotat itsesi. Aina kun kaksi ihmistä kohtaavat toisensa, heille annetaan uusi kasvun mahdollisuus.
        Älä eroa kenestäkään antamatta hänelle kasvun mahdollisuutta, ja vastaanottamatta sitä itse.

Vuorovaikutuksen merkitys:
        * jos etsit vain itsestäsi, et voi löytää itseäsi.
        * aina kun olet yhdessä toisen ihmisen kanssa, opit mitä olet,
        koska opetat mitä olet.....

• libukalle
        enkelipallo kirjoitti:

Mitä on vastuu :
        * olen vastuussa siitä mitä näen.
        * valitsen tunteet, jotka koen ja
        * päätän itse päämäärästä , jonka haluan saavuttaa
        * pyydän itse kaikkea sitä, mikä minulle näyttää tapahtuvan
        * ja saan sen mukaisesti kuin olen pyytänyt.

Mitä on projektio:
        * kun kohtaat jonkun, muista että se on pyhä kohtaaminen
        * niin kuin näet hänet, näet itsesi.
        * niinkuin kohtelet häntä, niin kohtelet itseäsi
        * niinkuin ajattelet hänestä, niin ajattelet itsestäsi

Älä koskaan unohda sitä, sillä hänessä joko löydät itsesi, tai kadotat itsesi. Aina kun kaksi ihmistä kohtaavat toisensa, heille annetaan uusi kasvun mahdollisuus.
        Älä eroa kenestäkään antamatta hänelle kasvun mahdollisuutta, ja vastaanottamatta sitä itse.

Vuorovaikutuksen merkitys:
        * jos etsit vain itsestäsi, et voi löytää itseäsi.
        * aina kun olet yhdessä toisen ihmisen kanssa, opit mitä olet,
        koska opetat mitä olet.....

Mitäs liberaalimantraa tuo on vai Irjan runoa?

• Fundis
        libukalle kirjoitti:

Mitäs liberaalimantraa tuo on vai Irjan runoa?

Luulen, että tuo on kirkon koulutuskeskusten tuotoksia, kun pappeja ja muita kirkon toimijoita opetetaan kohtaamaan ihminen :)

Näinhän se menee kaikkialla maailmassa näissä ihmisuhdekoulutuksissa, mutta eihän näistäkään sen kummenpaa tule, kun tuo maastouttaminen elävään elämään (kuten näissä koulutuksissa myös sanotaan) ei sitten tahdo käytännössä onnistua.

Vaikka ihminen olisi kuinka suvaitsevainen tahansa, niin ....

Aina löytyy ihmisryhmä jota hän ei kykene suvaitsemaan ja aina löytyy syy olla suvaitsematta!

Eli kaikenkaikkiaan teoria on aina teoriaa ja vielä kaunista, mutta käytäntö on sitten mitä on. Etten paremmin sano :)

PS. Tuon huomion otan tuon nim. "enkelipallon" koulutusoppaasta (ja muutenkin nuo kohdat on hyviä), että meidän uskovien tulee tiedostaa, että AINA myös räyhääminen on jonkun puutteen seurausta ja yleisin puute on rakkauden puute. Siksi me vastaamme vuodesta toiseen kärsivällisesti, koska oletus on, että siellä on kärsivä ihminen. Tänään hän "oksentaa" viesteillemme, mutta jo huomenna taikka ensi yönä viestimme voi koskettaa hänen tajuntaansa ja sitten alkaa tapahtua.

Room. 12:12

Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät.

• homottaja.mummolle

Hyvä! Mene äläkä pidä mitään kiirettä takaisin. Sovitaanko, että vaikka seuraavat 15 vuotta kiusaat vaihteeksi noita muita palstoja?

• homottaja.mummolle kirjoitti:

Hyvä! Mene äläkä pidä mitään kiirettä takaisin. Sovitaanko, että vaikka seuraavat 15 vuotta kiusaat vaihteeksi noita muita palstoja?

Enhän minä näitä kysellyt vaan aloittaja. Sieltä muuten löytyy sinullekin juuri sellaisia palstoja, joissa saat myötätuntoa. Unohtamatta että Suomi24:ssa on kymmeniä muita palstoja kuin tämä, jossa voit keskustella ilman minun kommenttejani.

• mummo.sörssää.taas
        mummomuori kirjoitti:

Enhän minä näitä kysellyt vaan aloittaja. Sieltä muuten löytyy sinullekin juuri sellaisia palstoja, joissa saat myötätuntoa. Unohtamatta että Suomi24:ssa on kymmeniä muita palstoja kuin tämä, jossa voit keskustella ilman minun kommenttejani.

Mene sinä muualle. Eikös yli 15vuotta tämän palstan piinaamista jo ala riittää sinulle!

• kmjnhjbhbty

• Kiitos mummomuori - jokainen etsii ja kaikki on teoriaa kunnes suvaitsee itsensä ja tunustaa sen

• ?? En ihan päässyt ajatukseesi kiinni, mutta jokaisella on tarjottava erilaisia mahdollisuuksia.

• näitäsuomitäynnä

Olis mukava jos kirkko lutterin kirkko siis joskus pääsisi käsiksi omaan työhönsä.

Eli alkaisi seurata Jeesuksen opetuksia ja opettaisi niitä kansalle.

vielä ei ole sellsiat ihmettä nähty eikä kuultu.

ei Jeesus kulettanut mukanaan kaikenmailman humaaniliperaalihöpöttäjiä kuten tuossa yllä tuo yksikin palloenkeli, liekkö kuusenkoriste, vaan hän teki heistä ihmisten kalastajia taivasta varten.
      sellaisesta ei näpä palloenkelit eikä mummonmuorit tiedä yhtään mitään. he ovat ulkona ja kaukaa hiukan kurkkivat ikkunoihin päin, eiväät uskalla edes läheltä katsoa totuuden huoneeseen.

• Kirkko tekee työtään aivan hyvin. Ellet koe sitä omaksesi, tarjolla on lukuisia eri vaihtoehtoja, joista voit sen hengellisen kotisi löytää.

• mummo.sörssää.taas
        mummomuori kirjoitti:

Kirkko tekee työtään aivan hyvin. Ellet koe sitä omaksesi, tarjolla on lukuisia eri vaihtoehtoja, joista voit sen hengellisen kotisi löytää.

Kirkko ei tee muuta kuin diakoniaa.
        Se ei ole kirkon päätehtävä vaan opetuslasten tekeminen!
        Kirkon ovet ovat käyneet kiitettävästi ilman neuvoasikin :)

• mummo.sörssää.taas kirjoitti:

Kirkko ei tee muuta kuin diakoniaa.
        Se ei ole kirkon päätehtävä vaan opetuslasten tekeminen!
        Kirkon ovet ovat käyneet kiitettävästi ilman neuvoasikin :)

Jaa, sinulla on sitten heikot tiedot siitä todellisuudesta missä täällä normaali kirkollisessa elämässä eletään.

• Enhän minä olisi täällä jos olisi valmis.
      Olisiko sinulla itse asiasta jotain hyvä näitäsuomitäynnä
      Turvallisesti veit jälleen keskustelun henkilöön

Onko täysin tyydyttävää kieltää, sekö riittää. Sitäkö aloittaja halusi puhella, siiten ihmetellään mikä on oikea tulkinta kun katso miten on aloitukseen vastattu. Kun luetaan raamattua samalla mielellä niin montako löytyy samaa tulkintaa tai käsitystä
      Tuleeko oman ajatuksen myönteinen ilmaisu liian lähelle, paljastaa itsensä, joku jopa näkee tarinassaan kusenkoristeen vaikka missä tahansa kielletään selvänäköisyys noituutena.

Anteeksianto on ainoa pelastus

• mummoparodialle

Raamattu kirjoitetaan isolla R:llä!

• mjngvvt8v

eihän uskovaiset ole ihmisiä vaan ihmisyydestään luopuneita!

Olet ilmeisesti aika pirullisesti aivopesty uskovainen....

uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
      koskien myös pappislupauksen antaneita pappeja...

http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

Ymmärtämättömyydenne:
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

Ihmisyydestänne luopuminen:
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      215
      1429
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1276
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      3
      1077
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      17
      1046
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      928
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      900
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      59
      838
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      830
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      768
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      754
    Aihe