Aivan luonnevikaista luulla että riittää kun MINÄ tiedän mitä MINÄ teen..** tun urpot. Vilkunkäyttö on helpommasta päästä asia, ne jotka ei käytä vilkkua on aivokääpiöitä.
miksi jotkut ei käytä vilkkua
13
333
Vastaukset
- ewrtfvrrr
Itse ihmettelen enemmän sitä että miksi vilkku käytetään huonosti, sitähän se on suurimmalla osalla.
Vain 10% käyttää vilkkua kunnolla.
80% käyttää vilkkua jollakinlailla puutteellisesti.
10 % ei käytä vilkkua ollenkaan.
Kaikki me varmaan kuulutaan välillä noihin kaikkiin ryhmiin mutta yleisesti kuulut johonkin noista pääsääntöisesti, onko sinun vilkun käyttösi asiallista vai jotain räpsimistä jota se on suurimmalla osalla.
Jos vilkkuakin vaan vilauttaa, niin jotta siinä olisi jotain järkeä niin se pitäisi tehdä esimerkiksi 5s ennen aiottua kaistanvaihtoa, ei siis silloin kun jo vaihtaa kaistaa ja sitten vilauttaa vilkkua, siinä ei ole ihan penaalin terävin kynä ratin takana. - Pikku.nystyrä
Audikuskit ei voi käyttää vilkkua, kun niillä tulee vilkkuviiksestä pippeli mieleen ja sit ei sporttinen ajaminen onnistu ollenkaan.
- mersumulkut
Mersukuskitkin ovat naurettavia vilkkupolttimoiden säästäjiä ja nopeusrajoituksetkaan eivät ilmeisesti koske mersuja...
- Myllymaekelaeinen
mersumulkut kirjoitti:
Mersukuskitkin ovat naurettavia vilkkupolttimoiden säästäjiä ja nopeusrajoituksetkaan eivät ilmeisesti koske mersuja...
Kyydissä kysyinkin eräältä mersun omistajalta liikennevaloissa, eikö hän laita vilkkua päälle. (Kaistalta sai kääntyä sekä oikealle että vasemmalle.)
Vastaus oli ei, koska siitä kuuluva raksutus ärsyttää. - viiksenveto
Ei ole vilkkuviiksiä ollut käytössä enää kymmeniin vuosiin. Minähän vuonna Kuplasta katosi viiksimäinen vilkku? Kuva: http://www.picturethisgraphics.com/cars/VWsemaphor1.jpg
- älävilkutalainkaan
Minusta pahinta vi**uilua on käyttää vilkkua vasta kun auto kääntyy. Mitä hyötyä siitä on kenellekään? Näenhän minä että se kääntyy.
Vasta kääntyessä vilkuttaminen on vähän kuin sanoisi että 'olisin voinut vilkuttaa jo aikaisemmin mutta enpäs vilkuttanutkaan ja sinä sait odottaa siellä ja miettiä että mihinköhän minä aion mennä'. Mun puolesta sen vilkun voi vaikka sammuttaa jo siinä vaiheessa kun auto jo kääntyy.
Jos muut tiellä liikkujat arvaavat auton liikehdinnästä kääntymisen jo ennen vilkkua, vilkutus on ollut myöhässä. Jos jalka nousee kaasulta saatikka että jarruvalot syttyvät ennen vilkkua, myöhässä ollaan.
Jos se vilkuttaminen on niin noloa, tosi mies jättää sitten vilkuttamatta kokonaan. Siinä on sitä asennetta!- 321321
Siihen on yksinkertainen syy. Kädet keskenään tai sormet ei joillakin kykene liikkumaan eri suuntiin tai eri aikaan.
Tämä on ensimmäinen merkki kyvyttömyydestä auton rattiin. - mikä.koulutus
321321 kirjoitti:
Siihen on yksinkertainen syy. Kädet keskenään tai sormet ei joillakin kykene liikkumaan eri suuntiin tai eri aikaan.
Tämä on ensimmäinen merkki kyvyttömyydestä auton rattiin.Minkälaisen koulutuksen antamalla tieto ja osaamispohjalla määrittelet merkit kyvyttömyydestä auton rattiin?
- P.e.n.t.t.i
Ohjaamon ja sen hallintalaitteiden ergonomiatoteutus on yksi iso syy. Villkkuviikseen ei siis ole helppoa ylettyä tai se on liian jäykkä tai jotain vastaavaa.
Mersun kohdalla uskoisin että ongelma johtuu juuri siitä, että vilkkuviiksi on väärällä puolella jolloin vaihdekeppikäsi on ylityöllistetty, eikä kuljettaja yksinkertaisesti hallitse kaikkia tilantetita tarpeellisen dynaamisesti. - tilasto-joe
Näissä vilkut eivät toimi:
-Audi
-BMW
-Mersu
-Jaguar, uusimmat mallit
-Porsche katumaasturit- LisävarusteenaLöytyy
Väärin! Noissa kyseisissä merkeissä vilkku ei ole vakiovarusteena. Se pitää muistaa ruksata lisävarustelistalta erikseen autoa tilattaessa. Mutta koska se on kallis varuste, niin monet jättävät sen ruksaamatta ajatellen, että sitä tulee muutenkin harvoin käytettyä. Eli siis turha, ja kallis varuste joidenkin mielestä, vaikka laki velvoittaakin sitä käyttämään.
http://www.iltalehti.fi/autot/2010030511245805_ae.shtml
- yksityisasia
Miksi minun pitäisi kertoa muille mihin olen menossa? Seuraavaksi varmaan vaaditaan kirjallinen hakemus kuinka aikoo mennä paikasta b paikkaan a.
Ihme byrokraatteja tällä palstalla. - Herrojennarrit
Herroilla ei ollut varaa ostaa premiumiin enää vilkkua ja narreilla ne on rikki vag-tuotteista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793214
- 492410
- 322137
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311822- 311755
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101599Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51350Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61274