Hylätty tytär

Nainen5066

Hei, hiukan taustaa. Äitiäni ei saa arvostella koskaan eikä sanoa vastaan. Itseään ei saa puolustella. Muuten tulee loppuelämän ero. Tein viikon töitä kotonta ja hakeuduin järkyttävien kipujen takia ensiapuun sairaalaan. Sain reseptin kipuihin. Seuraava päivänä äitini tuli arvostelemaan miksi olin turhaan mennyt sairaalaan. Sinne voi mennä ainoastaan jos on pyörtynyt tai ulkopuolinen toimittaa sinne. Yritin selittää rauhassa että kivut on järkyttävät. Haukkuminen jatkui vaan. Kipuherkkä hermoheikko ja tyhmä olen. Sanoin rauhallisesti äidille että taidat itse olla tyhmä. Äitini tuli kesken työpäivän haukkumaan. No nyt olen 3 päivää sairaalassa ja äitiäni ei voisi vähempää kiinnostaa. Ei mitään yhteyttä ole ottanut. Olen 50 herkkä nainen ja kerron aina rakastavani äitiä. Näitä tapauksia sattuu aina välillä. Koen etten ole anteeksi pyyntöä velkaa. Aikaisemmin olen itkenyt paljon mutta enää ei tule edes itkua. Miten ihminen voi jatkuvasti arvostella muita mutta itse ei kestä mitään.

15

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mekkk

      Miksisinä tuommoiseen äitiin edes pidät yhteyttä jos yhteistä säveltä ei aikuisenakaan löydy niin helpottaa kun tapaa vain kerran vuodessa ja älä anna missään asiassa tuumaakaan periksi vaan pidä omat mieliteet niin helpottaa. Aikuisena voi sanoa vanhemmilleen mitä haluaa ja sanoa asiat suoraan ja voi arvostella ihan suoraan jos ottaa herneen nenään niin sitten ottaa.

    • Nainen5066

      No asiaahan sinä puhut. Äiti kääntää aina syyn minuun vaikka en ikinä aloita riitoja. Hänessä ei ole ollut ikinä mitään vikaa. Olen tiennyt aina etten ole toivottu lapsi. Oli synnytyksessä kironnut kun olin syntynyt. Kyllähän tässä itsensä takia täytyy ottaa välimatkaa.

    • oppeliini1

      Kamalaa, miten hirveän paha ihminen tuo "äitisi" on!
      Oikeastaan se ei ole äitisi vaan joku joka on vain synnyttänyt sinut!
      Tiedät jo itsekin että äiti rakastaa, ohjaa, hoivaa ja tukee lapsiaan.
      Lähes kuka tahaansa nainen pystyy synnyttymään uuden ihmisen, se suinkaan tarkoita että tuo nainen kykenisi myos olemaan äiti! Valitettavasti.

      Sinun VELVOLLISUUTESI itseäsi kohtaan on hyäksyä edellä mainittu ja ottaa tuosta naisesta eroa. Luoja on luonut sinut täydelliseksi yksiloksi jonka VELVOLLISUUS on suojella, huolehtia ja pitää arvossa itseään.

      Jatkuva yhdessäolo tuon "äitisi" -nimeämisesi naisen kanssa tekee valtavaa hallaa sinulle.

      Vain jätä se omiin oloihinsa. Oikeastaan se tekisi hyvää sillekin!

      • Hyljätty

        Kiitos paljon vastauksesta. Emme ole yhteydessä, koska en ole pyytänyt anteeksi. Näitä kohtauksia on niin paljon että olen jo turtunut.. Sairaalassa maatessa ajattelin etten ikinä jättäisi minkään ikäistä lasta sinne etten kysyisi miten menee. Jokainen tavallaan. Onneksi sisko ja puoliso tukevat. Niin usein lapset antavat vanhemmilleen anteeksi yhä uudestaan ja uudestaan. Haluan toivottaa jaksamista kaikille niille, jotka kipuilevat vanhempiensa kanssa.


    • Kuneimuutaosaa

      Niiih, sinulla on omat ongelmasi joihin näköjään äitisikin kuuluu. Äidilläsi taas on ihan omansa joita hän oirehtii sinuun. Ehkä apua 'pyytäen', hakien, anoen ...

    • Hyljätty

      Hienosti "äitini' ohitti minut kaupassa. Juttelin äidin miehen kanssa mukavasti kun hänet näin. Äitini ei tullut seuraani. Vältteli ja käveli puhumatta ohi. Että näin.

      • Katseletoisin

        Huomasitko / huomioitko sinä hänet? Et voi vaatia huomatuksi tulemista jos et huomioi itsekään. Miksi sinusta tuntuu että hän "välttelee"? Miksi hän välttelisi?

        Kaikilla ihmisillä ei vain ole sanoja, puhekykyä, ilmaisutaitoa ... Eikä varsinkaan jos on olemassa jotain skismoja, sanomisia, epäsopua ... yhteis- / perhe-elämässä.


      • Hyljätty

        Ymmärrän pointtisi. Osaan ajatella asiaa monelta kantilta. Äitini ei vastaa tekstiviesteihini. Kokemus on opettanut että sopua ei tule, jos en pyydä anteeksi. Olisiko sitten aika opetella tulemaan puolitiehen vastaan. En ole pitkävihainen vaan äitini. Olen laittanut viestiä etten halua riidellä. Ainoa mikä kelpaa että tunnustan olleeni väärässä. Itseään pitää myös kuunnella ja kunnioittaa. Minua vältellään koska en tee ja ole kuten äitini. Olen jo 50 nainen. Halaan ja sanon kauniita asioita sovussa ollessa. Itselläni ei ole äitini taholta tällaista kokemusta. No tässä on paljon työstettävää.


      • oppeliini1

        Miksi kiusaisist itseäsi ja "äitiäsi"?
        Miksi et jättäisi sitä rauhaan, omine huonoinen tapoineen?
        Saatko kenties tuosta jotain sairasta tyydytystä kun koko ajan vahdit, huomaako se sinua, pyytääko anteeksi vai ei, ottaako yhteyttä vai ei jne jne ...?

        Anna todellakin sen jo olla rauhassa ja keskittäydy omaan elämääsi. Ellei siinä ole tarpeeksi sisältoä, mene auttamaan todellisia avuntarvitsijoita, ota toinen tai kolmas tyopaikka, ala oppimaan jotain uutta (kieli, musiikki... aivan mitä tahaansa) joka täyttäisi enemmän elämääsi. Sen sijaan että pureskelet kuin vanhaa purukumia "äitisi" ilkeydestä!

        Vain jätä se rauhaan, äläkä ota yhteyttä äläkä vastaa sen soittoihin. Tiedät jo tarkkaan ettei sieltä tule muuta kuin lokaa päällesi! Haluatko sinä todella tuota??????


      • Harhaanjohtajavain

        Miksi nimimerkkisi on "oppeliini"? Tarkoittaako se opettajaa?


    • Naurettavaailtapäivää

      Aloittaja on oikeassa. Tuollainen äiti ei ole minkään arvoinen. Minun äitini on todellakin vain synnyttänyt minut. Hän on laiminlyönyt jopa elatukseni silloin, kuin hänellä oli siihen velvollisuus. 18- vuotta täytettyäni hän ajoi minut mt-ongelmiin ja sen jälkeisiin maksuvaikeuksiin. Joo ketään en ole koskaan saanut pitää, koska hän on ollut aina tielläni ja arvostellut minua ja tehnyt asioita vaan omaan hyvinvointiinsa. Ansainnut rahaa ja kunniaa vain itselleen. en myöskään ymmärrä miksi hän pitää minua vankinaan tietyissä tilanteissa ja varsinkin silloin, kuin emme ole samaa mieltä. Hän käyttää minua henkisesti seksuaalisesti hyväkseen. Se on mielestäni rikollista.

    • Nainen40Vuotta

      Ap sinulla on narsistinen äiti niin kuin monella muullakin ihmisellä, myös itselläni. Ihminen, joka ei ole lapsena saanut äidin rakkautta, hyväksyntää ja tullut kohdatuksi tunnetasolla, eikä ole saanut käydä turvallisesti läpi irtautumisvaiheita (2 vuotiaan uhma ikä, 6-7 vuotiaana kouluun lähteminen, murrosikä ja kotoa lähteminen nuorena aikuisena), niin on jäänyt kiinni lapsuuteen ja ei ole päässyt kasvamaan erilliseksi, eheäksi aikuiseksi ihmiseksi. Tämmöinen ihminen iästä riippumatta hakee yhä sitä mitä jäi lapsuudessa paitsi ja alitajuisesti yrittää käydä läpi vaiheita, jotka jäi elämättä, jotta voisi kasvaa irti vanhemmastaan.

      Vanhemmat antavat aina sen mitä heillä on antaa. Kun vanhemmilla on omat traumat heidän omasta lapsuudestaan, niin he ovat kykenemättömiä täyttämään lapsen tarpeita ja kohtaamaan lasta terveellä tavalla. Lapsen tilaan jäänyt vanhempi alkaa täyttää omia tarpeitaan tekemällä omasta lapsestaan "äidin", jolta velkoo sitä mitä tarvitsee.

      Minä olin oman äitini "äiti" lähes 20 vuotta. Isäni kuoleman jälkeen äitini romahti ja minusta tuli hänen äitinsä. Minä kannustin, tuin, lohdutin ja kuuntelin loputtomasti. Minä laitoin äitini aina etusijalle. Minä elin äitini tunteissa ja äitini kärsimyksessä. Minä olin äidin aurinko ja äidin voima, joka jaksoin loputtomasti laittaa hänen elämänsä parhain päin.

      Vaikka isän kuolemasta kului vuosia, niin äitini ei muuttunut miksikään. Äitini oli oikea henkinen hyväksikäyttäjä, joka sitoi minut olemaan roolissa missä hän minua tarvitsi. Minun tehtäväni oli täyttää hänen kaikki lapsen tarpeensa ja rakastaa häntä loputtomasti. Hän sai arvostella ja haukkua minua takanapäin. Hän sai pitää minua roskaämpärinä, johon sai kaataa aina kaiken.

      Ollessani 38 vuotias, oivalsin, että olin yrittänyt koko elämäni parantaa äitiäni saadakseni sen puuttuvan rakkauden, josta olin jäänyt paitsi. Samalla myös oivalsin, että en tule sitä koskaan saamaan, koska äiti on kykenemätön sitä antamaan oman menneisyytensä vuoksi. Lapsi ei koskaan voi parantaa omaa vanhempaansa, vaikka terapoisi ja hoitaisi äitiään loppuelämänsä.

      AP:lle vaan sanoisin, että hanki itsellesi kunnon terapeutti, joka auttaa sinua irtautumaan äidistäsi. Joudut käymään läpi tuskallisia ja kipeitä tunteita lapsuuteen liittyen, mutta lopulta pääset irti. Olet jäänyt jumiin lapsuuteen. Sisälläsi on valtava kaipuu äidin rakkauteen ja turvattomuus. Teidän suhteenne on todella vääristynyt äidin ja tyttären suhde (niin kuin minullakin oli!). Olet ollut niin kauan tuossa epäterveessä suhteessa, että olet sokeutunut sille.

      Sinulla on läheisriippuvuus suhde äitiisi niin kuin minullakin oli. Sellaisessa suhteessa äidin ja tyttären tunteet ovat kuin yhtä. Siinä ei oikein tiedosta mitkä ovat omia ja mitkä äidin tunteita. Et ole myöskään päässyt käymään läpi kaikki irtautumisvaiheita, jotka ovat aivan välttämättömiä, että ihminen irtautuu vanhemmistaan.

      • Hyljätty

        Voi hyvänen aika, miten osasit nähdä tilanteeni. Olen aika sanaton. Terapiaa olen itsekin alkanut miettiä. On surullista rakastaa toista, kun ei saa vastakaikua. Kiitos sinulle ajatuksia ja tunteita herättävästä viestistä.


      • Nainen40vuotta
        Hyljätty kirjoitti:

        Voi hyvänen aika, miten osasit nähdä tilanteeni. Olen aika sanaton. Terapiaa olen itsekin alkanut miettiä. On surullista rakastaa toista, kun ei saa vastakaikua. Kiitos sinulle ajatuksia ja tunteita herättävästä viestistä.

        Voi rakas ystäväni, näen tilanteesi, koska oma suhteeni äitiini on ollut myös hyvin epäterve ja käyn edelleen läpi omaa paranemisprosessi kipeästä lapsuudestani. Olen ottanut rajusti etäisyyttä äitiini saadakseni työstää rauhassa näitä asioita.


      • hylättytytär
        Nainen40vuotta kirjoitti:

        Voi rakas ystäväni, näen tilanteesi, koska oma suhteeni äitiini on ollut myös hyvin epäterve ja käyn edelleen läpi omaa paranemisprosessi kipeästä lapsuudestani. Olen ottanut rajusti etäisyyttä äitiini saadakseni työstää rauhassa näitä asioita.

        Parhaiten ymmärtää sellainen, joka on läpikäynyt itsekin tämä samaa asiaa. Oikein ihanaa syksyä sinulle. Toivon sinulle jaksamista elämääsi. Viestisi otti ihan sydämestä asti. Oli ihana tunne, kun ymmärsit etkä syyllistänyt, että minun pitää tehdä sitä ja tätä. Parhaani olen yrittänyt, kuten sinäkin. Halaisin sinua, jos voisin eli iso etähalaus sinulle täältä Savon sydämestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe