Qashqai vs. X-Trail, kokemuksia?

X_Trail

Olisi kiinnostava kuulla käyttökokemuksia jos jollakin on niitä kummastakin mallista. Kyseiset automallit ovat listalla seuraavaa käytettyä katsellessani.

Lähinnä kiinnostaa alustan toiminta (kuulema kuivahkon kova josta epätasaisuudet lyövät lävitse) ja hiljaisuus / meleuisuus moottoritienopeuksissa.

Wikin tietojen mukaan kummassakin on sama alusta, mutta onko äänieristyksen taso X-Trailissa parempi vai samaa tasoa kuin Qashqaissa.

Muutenhan niissä on suunnilleen sama tekniikka, lieneekö alustan osia ja puslia myöten?

Perustekniikaltaan ko. autoissa ei saamani mielikuvan mukaan ole sen erityisempiä ongelmallisuuksia, eli pikemminkin ihan kestäviä kulkineita, paitsi CVT-automaatti osin kysymysmerkkinä, jolle valmistaja ohjeistanut huollot joko kerran vuodessa tai joka 30 tkm.

*

Qashqai J11 (2013–present) Platform: Nissan CMF platform (CMF-CD) - Length 4,370 mm

- https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Qashqai#Qashqai_J11_.282013.E2.80.93present.29

*

X-Trial Third generation (2013–present) Platform: Nissan CMF platform (CMF-CD) - Length 4,641 mm

- https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_X-Trail#Third_generation_.282013.E2.80.93present.29

*

Auto kiinnostaa automaattina, mutta herää kysymys miten laaja tuo CVT-ongelma todellisuudessa on ja koskeeko se vain tiettyjä vuosimalleja.

Nissanhan on antanut ainakin osalle malleista lisätakuun vaihteistolle (kaikilla markkina-alueillaan?), eli ilmeisesti ottanut siitä varsin hyvin vastuun.

"Nissanilla on ilmennyt vakavia ongelmia Xtronic-vaihteistojen kanssa.
IS:n tietojen mukaan vika on kohtalaisen laaja ja se koskee osaa Nissanin vaihteistoja."

Julkaistu: 25.9.2014

- http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000812247.html

;-)

9

3680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • X_Trail

      Mitä nyt olen hieman kierrellyt netissä ja Youtubessa testejä katselemassa, niin X-Trailista ei mitään erityisempää moitetta kuulu koeajoissa, paitsi moottoreiden rajallisuus, eli 1.6 DCi 130 hv on siinä ja siinä tuolle autoluokalle ja varsinkin jos on matkustajia mukana.

      Etuistuimet saavat moitetta vajaasta sivutuesta ainakin normaalipainoisille ja solakoille henkilöille.

      Auton alusta kuulema sopivan mukavuspainotteinen ilman, että auto olisi keinuva.

      Hyvin kevyen ohjauksen ohjaustuntuma saisi kuulema olla tarkempi varsikin hieman dynaamisemmasa ajossa, sen olematta kuitenkaan kehno.

      Ajomelu kohtuullinen, maltillinen j akorostuu enempi kaupunkinopeuksien kiihdytyksissä. Eräs testaaj apiti ajomelun tasoa maltillisena maantienopeuksissa, alle moottoritienopeuksien.

    • kumpikahan

      Kai sekin jotain kertoo, että käytetyn Qashqain saat nykyään mistä autoliikkeestä hyvänsä, X-Trail on harvinaisuus.

    • saksanladat

      Itse kun olen tässä jokusen kuukauden tutkinut että mikä olisi se seuraava menopeli nykyisen tilalle. Niin on tullut tuskisteltua yhtä sun toista automerkkiä ja mallia ja huomannut että miten paljon sellaisia riski autoja onkaan, ei näitä hirveen kovaan ääneen mediassa ainakaan kuuluteta että miten huonoa laatua on. Todella todella kalliita vikoja joiden kanssa kuka tahansa kusessa jos hajoaa, yleensä nyt auton hankinta hinta on jossain suhteessa siihen henkilön varallisuuteenkin että auto on kallis hankinta useimmiten. Silloin ei kaipaa mitään 2000-6000 huoltoja/korjauksia.
      Toiseksi kun auto on tärkeä että pitäisi joka päivä päästä töihin sillä ja vaikka minne että jos auto joutuu pajalle pitkäksi aikaa niin sepä hauskaa.

      Toki kaikkiin autoihin voi tulla mitä vaan vikaa mutta siis tarkalla tutkimisella koti koneensa äärellä ihan välttää ne pahimmat riskit.

      Kyllä tuokin että vaihteisto ei kestä niin on taas niin vähät väliä asiakkaista, rahat vaan pois meininkiä. Ja mit' tulee premium merkkien laatuun niin niissä riittää niitä premium vikojakin sitten, joka merkiltä löytyy sorkeat moottorit että jos et tiedä niitä huollattaa oikein ja maksaa paljon niin lopputulos voi olla koneen vaihto tai kallis kone remppa, niin mersut, volvot, audit..

      Toisilla taas ei kestä mikään, voi olla että autossa ei ole kiinni mitään, ajetaan se 2 vuotta miten lystää ja vaihdetaan taas uuteen, riesa ennen aikaisesta kulumisista jää jollekkin toiselle sitten. Moni automaatti lootakin on sellainen että kyllä sen rikki saa jos ei yhtään käytä sitä tunteella, harvassa on ne vaihteistot jotka on todella tehty kestämään, niitä ei ole näissä meidän tavallisissa autoissa.

      • X_Trail

        "Kyllä tuokin että vaihteisto ei kestä niin on taas niin vähät väliä asiakkaista, rahat vaan pois meininkiä."

        Tuo yleistyksen kaltainen julistus CVT:ä koskien ei ole objektiivinen, eikä älyllisestikään rehellinen.

        Tuo soveltuu paremminkin VW-DSG-politiikkaan. Siitä poiketen Nissan on sitoutunut CVT-vaiteistoon, uskoo siihen ja siksi myös antanut sille lisätakuut, ei kieltänyt eikä paennut vastuutaan.

        "Niin on tullut tuskisteltua yhtä sun toista automerkkiä ja mallia ja huomannut että miten paljon sellaisia riski autoja onkaan, ei näitä hirveen kovaan ääneen mediassa ainakaan kuuluteta että miten huonoa laatua on."

        Vuodatuksesi on osin vaikeaa hahmottaa. Eikös auton valinta lähde liikkeelle omista tarpeista, mieltymyksistä ja kukkarosta, joka rajaa jo itse automallit tiettyyn kategoriaan, eli ei tarvitse kaikkia mahdollisia kiertää.

        Sitten eri henkilöillä voi olla erilaisia mielikuvia eri merkkien kestävyydestä ja käyttökustannuksista.

        Kuitenkin kaikissa autoissa on vikoja, korjauksia ja jos eri foorumeita lukee niillä ylikin korostuneine ongelmalähtökohtineen, niin lopulta ei uskalla ostaa mitään autoa. Sitten s24 autopalstoilla alati vakuttava ja puhtaasti sairaaloinen dissaus-trollaus on ihan oma lukunsa ja riskeeraa sekoittaa pakkaa entisestäänkin.

        Sitten vaikkapa Nisan-Renaultilla ei vaikuta olevan "triljoonaa" moottorityyppiä listoillaan, joten voisi olettaa sen voivan paremmin keskittyä niiden tuotekehitykseen ja kestävyyteen.

        Mikäli haluaa hankintahintaa ja ylläpitokuluja kohtuullistaa, niin sitten yksi vaihtoehto on Dacian eri mallit, jotka ovat edelleen toistaiseksi varsin yksinkertaista ja jo koeteltua perustekniikkaa, samalla kun niissä on kaikki oleellisin. Premiumien mukavuutta ja esteetisyyttä niiltä ei luonnollisestikaan voi odottaa.


    • Nisukkavaihtui

      Nisukalla on Suomessa heikko maahantuoja/jälleenmyyjä. Ei automaattinelivetoa, ei kunnollista huoltoverkostoa. Rahastusta. Toisin oli ennen. Ei enää nisukkaa, vaikka kohtuuhyvä auto on, ja useampaan malliin olin tyytyväinen.

    • Kamalaaa

      Nisukka on automaailman häpeäpilkku. Sisusta on heikkolaatuisin mitä löytyy ja cvt vaihteisto todella kamala ja koneet nuhaisia. Ei kulje mihinkään ja hirveä huuto kuuluu kiihdytyksessä. Hyi olkoo miten tommosia edes tehdään?

    • Nissanriittää

      Mulla on kolmas Nissan alla, ihan ok autoja, huolto on pelannut (ei tarvitse teettää merkkihuollossa). Määräaikaishuollot ovat riittäneet, mitä nyt Primerasta piti kerran korjata yhden oven lukko. Kone on valintakysymys, niitä löytyy useampilitraisiin saakka. Sisustan laatu on mulle riittänyt.

    • exRaili

      Vaihdan 12 vuotta vanhan 2,5 bensa Xtrailin uuteen vasta, kun Nissani alkaa taas tehdä kunnon käyttöautoja. Se on: ketterä, vakaa, simppeli, kunnon maavara, 4-veto oikealla automaatilla eikä millään kuminauhavirityksillä. Tämä kestää vielä ainakin 100, ellei peräti 200 tkm, nyt vasta 300tkm ajettu ja hyvin pelittää.

    • Anonyymi

      koskeeko nää nisukan viat diiselia etupäässä`? siitähän ranskisten viatkin johtuu.. entäpä jos alla ois 1.6 digiurpo`? pääsiskö vähemmillä huolloilla? vai onko sittenkin tyydyttävä lentokoneprius :aan`?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

      Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      165
      7385
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

      Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      614
      2708
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

      Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      53
      2027
    4. Pakko kertoa mies

      Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      114
      1491
    5. Sinä vain tulit elämääni

      Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      90
      1395
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

      Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      61
      1234
    7. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

      muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      1169
    8. Miten koskettaisit häntä?

      Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      71
      1157
    9. Tiesitkö mies

      Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1143
    10. Nuorempi mies

      Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      114
      1081
    Aihe