Mitä TE virkapummi tekee

Aasintuntija

Mitä tekee TE-loispummivirkailija työkseen. Miten voi olla mahdollista, että työpaikkoja on avoinna kuukausia ja tekijöitä ei löydy?

Elokuun lopussa työ­ ja elinkeinotoimistoissa oli kaikkiaan 646 600
työnhakijaa, mikä on 24 600 enemmän kuin vuotta aikaisemmin.
Työnhakijoista oli miehiä 327 600 ja naisia 319 000. Miesten määrä
lisääntyi vuoden takaisesta tilanteesta 8 300:lla ja naisten 16 300:lla.

Työnhakijoista oli työssä olevia 173 800, joista 150 500 oli yleisillä
työmarkkinoilla ja 23 400 työ­ ja elinkeinohallinnon palveluilla
työllistettynä. Työvoimaan kuulumattomia työnhakijoita oli 120 300, joista
28 800 oli työllistymistä edistävässä palvelussa ja 57 900
koulutuksessa. 

Työnhakijoista oli työttömiä työnhakijoita 342 500. Työttömistä työnhakijoista
oli elokuussa kokoaikaisesti lomautettuja 17 200. 

Lyhennettyä työviikkoa tekeviätyönhakijoita oli lisäksi 10 000.

13

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palkkaaaaaa

      Työnä on syödä possumunkkeja päivästä toiseen ja nukkua.

    • LoisivatVain

      Te keskuksissa olevat virkanilkit ovat makoilleet vuosikymmeniä. Ei heistä kukaan tee työtä.

      • mkfskmdf

        Jos heistä ei kukaan tekisi töitä ei kukaan saisi tukia. Taitaa olla tämä palsta katkeroituneita ihmisiä täynnä jotka eivät viitsisi tehdä itse oman elämän eteen mitään mutta vaativat kyllä että kaikki pitäisi tuoda heille tarjottimella työt mukaanlukien.


      • faktatkuntoon

        Ei TE-Huorat niitä tukia maksele...


    • onerikuinErkki

      No nyt kyllä syyllistytään haukkumaan väärää puuta siitä miksi työkkärin täteillä ja setillä ei ole mitä työpaikkoja tiedossaan joista työtä etsiville kertoa.

      Siis on firma, mutta sillä firmalla on jo palkattuna kaikki työntekijät joita firma tällä hetkellä tarvitsee.

      No koska firman työvoiman tarve on mikä on, eikä ole yhtä tai useampaa suurempi kuin mitä on, niin juuri siksi minä olen työtön.

      Noinhan se on, joten siihen asti kunnes muuta todistetaan niin minä kirkkain silmin väitän että ainoa syy minun työttömyyteni on se että tuon firman työvoiman tarve on mikä on eikä ole edes yhtä suurempi, sillä jos se työvoiman tarve olisi edes yhtä suurempi niin tokihan he juuri minut silloin palkkaisivat koska olen kaikista työnhakijoista paras.

      Tuon väitän koska vilpittömästi uskon että jos tuo firma yhtä työntekijää lisää tarvitsisi niin he nimenomaan minut silloin töihin palkkaisivat koska olisi tuolta firmalta tyhmää palkata joku muu kuin minut, kerran paras työnhakijakin eli minä olisin ollut saatavilla.

      Vaikka noin siis on että minun työttömyyteeni on selvä syy eikä se syy johdu minusta vaan siitä firmasta ja sen työvoimantarpeesta tai sen vähäisyydestä, niin silti minua työttömyydestän jatkuvasti solvataan ja syyllistetään, mikä tarkoittaa että noitten solvaajien ja työttömyyskiusaajien käsityksen mukaan olisi muka joko yksin tai ainakin enimmäkseen vain minun syyni se että sen firman työvoiman tarve on mikä on.

      Ja sehän on naurettava oletus, sillä en minä sen firman sisäiseen päätöksentekoon ole millään lailla ollut milloinkaan sekaantunut tai osallinen.

      Vaan siis kun se firma ei tarvi uusia työntekijöitä niin firma ei myöskään tarvi työnvälittäjää välittämään tietoa avoimesta työpaikasta työnhakijoille tai työnhakijoista firmalle.

      Onko siis se että firman työvoiman tarve on mikä on myös jonkun tai kenen hyvänsä työnvalittäjän vika? Siis jaammeko me minä työtön ja hän työnvälittäjä syyllisyyden siihen mikä on firman työvoiman tarve tai mitä siitä seuraa.

      On siis jo korkea aika ihmetellä miksi sen firman omistajaa tai omistajia tai toimivaa johtoa ei pidetä lainkaan syyllisinä tai edes osasyyllisinä siihen että maassamme on jättityöttömyys.

      Nimittäin kaikki 288 000 työtöntähän voivat minunlailla väittää samaa että miksi ovat työttömiä. Syyn täytyy yksin olla tuon firman kunnes muuta todistetaan.

      Onkin aika että itse Suopon agentit alkavat etsiä että mikä on Suomen firmoista se firma joka yksin on aiheuttanut ja yksin ylläpitää Suomen nykyistä jättityöttömyyttä. Ja kun se firma löytyy niin eiku terva ja höyhenet esiin ja sen firman omistajat ja toimiva johto kärsiköön sen rangaistuksen mitä heille oiketetusti kuuluu.

      • MitaNeSittenTekee

        Aloittajan kysymykseen olisi mukava saada vastaus: "Mitä tekee TE-loispummivirkailija työkseen."
        Sinäkään et löytänyt heidän tehtäviään.


      • onneksiextyötön
        MitaNeSittenTekee kirjoitti:

        Aloittajan kysymykseen olisi mukava saada vastaus: "Mitä tekee TE-loispummivirkailija työkseen."
        Sinäkään et löytänyt heidän tehtäviään.

        Ne antaa karenssia ja nostaa hyvää (veroraha)palkkaa kaikilla valtion eduilla.

        Joiskus aikoinaan jouduin asioimaan TE-toimistossa, vai mikä työnvälitystoimisto se silloin olikaan. Paljon siellä oli tätejä ja setiä käytävillä haahuilemassa ja konttereissaan kahvia ryystämässä. En tiedä mitä heidän työnkuvaan kuului, mutta kiire ei näyttänyt olevan vaikka lama oli syvimmillään.

        Tuskin meno on siitä muuttunut. Nythän he saavat aivan rauhassa nukkua konttoreissaan, kun työttömien kiusaaminen hoituu nykyään sähköisesti.


      • nyyhmuaitkettää
        onneksiextyötön kirjoitti:

        Ne antaa karenssia ja nostaa hyvää (veroraha)palkkaa kaikilla valtion eduilla.

        Joiskus aikoinaan jouduin asioimaan TE-toimistossa, vai mikä työnvälitystoimisto se silloin olikaan. Paljon siellä oli tätejä ja setiä käytävillä haahuilemassa ja konttereissaan kahvia ryystämässä. En tiedä mitä heidän työnkuvaan kuului, mutta kiire ei näyttänyt olevan vaikka lama oli syvimmillään.

        Tuskin meno on siitä muuttunut. Nythän he saavat aivan rauhassa nukkua konttoreissaan, kun työttömien kiusaaminen hoituu nykyään sähköisesti.

        Ei ne anna karenssia jos hoidat asiasi niin kuin pitää.


      • virkapossuthirteen
        nyyhmuaitkettää kirjoitti:

        Ei ne anna karenssia jos hoidat asiasi niin kuin pitää.

        Tai teet niinkuin virkaporsaat käskee.

        9€ harjoittelua ja höpöhöpö kursseja. Jos et et ilmaistyöhön suostu, niin karenssia paukahtaa. Toki jos olet peruspäivärahalla, niin ei sillä karenssilla mitään merkitystä ole, kun kela maksaa saman rahan toimeentulotukena.

        Voisihan nuo TE-toimistojenkin hommat teettää 9€ harjoittelijoilla. Saataisiin muutama virkaporsas vapautettua työmarkkinoille huutavaa työvoimapulaa paikkaamaan.


      • nyyhmuaitkettää
        virkapossuthirteen kirjoitti:

        Tai teet niinkuin virkaporsaat käskee.

        9€ harjoittelua ja höpöhöpö kursseja. Jos et et ilmaistyöhön suostu, niin karenssia paukahtaa. Toki jos olet peruspäivärahalla, niin ei sillä karenssilla mitään merkitystä ole, kun kela maksaa saman rahan toimeentulotukena.

        Voisihan nuo TE-toimistojenkin hommat teettää 9€ harjoittelijoilla. Saataisiin muutama virkaporsas vapautettua työmarkkinoille huutavaa työvoimapulaa paikkaamaan.

        Tässä se pointti juuri onkin kun ihmisten täytyisi jotain tehdä alkaa loputon itkuvirsi ja valitus kuinka heitä orjuutetaan. Ilmainen raha näyttäisi kuitenkin kelpaavan kaikille jotta saa maata kotona päivät pitkät. Odotetaan että työkkäri työ unelmaduunin unelmapalkkoineen kotiovelle limusiinilla.


      • virkapossutkortistoon
        nyyhmuaitkettää kirjoitti:

        Tässä se pointti juuri onkin kun ihmisten täytyisi jotain tehdä alkaa loputon itkuvirsi ja valitus kuinka heitä orjuutetaan. Ilmainen raha näyttäisi kuitenkin kelpaavan kaikille jotta saa maata kotona päivät pitkät. Odotetaan että työkkäri työ unelmaduunin unelmapalkkoineen kotiovelle limusiinilla.

        TE-toimistot voisi huoletta yksityistää ja katsoa mikä itkuvirsi virkapossuilla alkaisi, kun pitäisi töitä tehdä.

        Muutenkin typerä järjestelmä, kun TE-toimistolla on sananvaltaa ihmisten toimeentuloon. Kela ja sosiaalitoimi joutuu kuitenkin tuet maksamaan. Suomi on hyvinvointivaltio, eikä täällä ketään saa nälkään tappaa, vaikka (ilmais)työnteko ei nappaisikaan.


    • Kuntoutukseen

      Onpa tyhmää ja saamatonta väkeä.

    • Anonyymi

      Järkyttävää luettavaa, virkaloiset eivät hoida työtään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe