Palava halu puuttuu

Miesvaillaviivaa

Olen 3-kymppinen mies. Olen tapaillut vuoden ja ehkä enemmänkin ihanaa naista josta välitän todella paljon. Olen kuitenkin joutunut umpikujaan... Pelkään ehä sitoutumista. Tai oikeasti en tiedä mistä on kyse.

Palava halu puuttuu. Viimeiset puoli vuotta on olleet suhteemme parasta aikaa mutta nyt se vaan tuli taas jostain... Se outo fiilis jota en osaa selittää. Olemme puhuneet asiasta. En pysty antamaan itsestäni asioita mitä hän ansaitsee. Aiemmissa suhteissa on käynyt lopulta huonosti ja asennoiduin ennen tämän naisen tapaamista että en elä muille kuin itselleni. Ja nyt hän on siinä enkä tiedä mitä tehdä.

Hän haluaisi tietää missä mennään ja on kysynyt sitä viimeiset pari viikkoa pari kertaa että onko juttumme ohi. Vastasin rehellisesti että "vaikea tehdä asioita selväksi kun en itsekään tiedä".

Mitä oikein odotan! En halua lopettaa mutta hänelle tulee paha mieli kun en aina kykene panostamaan niin paljon kuin hän ansaitsisi. Ja pelkään jos annan hänen tulla lähemmäs niin hän kyllä tekee sen todella niin että paluuta ei ole!

120

627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjkkk

      Itsekäs mies olet. Ajattelet vaan itseäsi. Miksi aikoinaan etsit naista, jos päätit silloin, että elät vain itsellesi.
      Teit jo siinä väärin, kun aloit tapaileen naista.

      • Miesvaillaviivaa

        Kerroin hänelle toisilla treffeillä että en hae parisuhdetta vaan haluan tehdä omia juttuja.


      • yygdy

        Ensinnäkin sun ei olis pitäny lähtee alkuunsakaan treffeille edes ensimmäiselle, koska koet eläväsi kokonaan itselle..herätät turhat toiveet toiselle, vaikkka treffeillä ilmottaisitkin eläväsi vain itselle. Silloin sinun pitää sanoa, että haet vain pelkää seksiseuraa.


      • Miesvaillaviivaa

        Mut en hae seksiseuraa. Seksiä saa helposti muualta kuin deittisivustoilta. Ja alkuun vaikka ilmotin omat ajatukseni niin en voi kieltää etteikö ekojen treffien/kuukausien ajan olisikin ollut filis että ehkäpä tästä voisi jotain kehkeytyä..

        Seksiseura ilman tunteita on sama kuin vetäis käteen.


    • sdiig

      Kannattaa laittaa poikki jos todella vahvasti tunnet ettet halua sitoutua. Toisaalta menee se poikki itsestäänkin jos toinen jää pahasti vaille.

      Tai sitten vain uskallat antaa ja ottaa. Sehän on ihaninta ikinä, mutta pitää vain sietää parisuhteen itsessä tuomia asioita ja suostua vähän muuttumaankin. Jos nainen on mielestäsi oikea, go for it!!!

      • Miesvaillaviivaa

        Hän rakastaa mua niin paljon että kun sanoin että eikö olisi hänelle helpompaa tapailla jotain toista joka pystyisi antamaan enemmän niin vastaus oli että ei halua toista. Mutta viimesimmässä viestussä mainitsi että käytökseni ei nostata hänen fiiliksiään ja jos jatkan näin niin hänellä loppuu kiinnostus kun tämä ailahtelevaisuuteni on tosi kuluttavaa.


    • poiweeo

      Vaikuttaa siltä, että ongelma on sinun päässäsi, eikä parisuhteessa. Se onkin sitten toinen asia, että saatko asian päässäsi nyt korjattua, vai kannattaako naisen takia vain lopettaa suhde.

      Olen 30v. Mitä elämältä haluat? Haluatko perheen? Vai haluatko elää vapaampana? Se on ainakin ihan varma, että jos seuraavat 10 vuotta (jotka kuluvat hämmentävän nopeasti!) elät samalla tavalla, sitoutumatta ja jotain sellaista odottaen mitä ei ole, niin jäät hyvin todennäköisesti yksin. Tai ainakin ilman lapsia.

      Satuprinsessaa ei ole. Eikä ikuista himoa ja hekumaa. Sen sijaan aikuisella ja kypsällä ihmisellä on kyky sitoutua, olla parisuhteessa oma itsensä ja hyväksyä kumppani sellaisena kuin hän on. Pitkän parisuhteen salaisuus ei koskaan ole siinä, että joka ikinen päivä olisi huikean vetävä olo, vaan siinä, että kunnioittaa kumppaniaan myös huonoina päivinä siten, että päättää selvitä niistä. Vai luuletko että olo on kovin rakastunut kun väsyneenä vauvan vaippojen keskellä riidellään rahasta ja ajankäytöstä? Juu ei. Näitä suhteita on paljon, ja silti niissä on sitä aitoa rakkautta. Ja onnellisuutta voi olla roppakaupalla.

      Sinun pitää vain päättää, että oletko riittävän kypsä jo rakastamaan, vai elätkö vielä nuoruutta, jossa mennään ihastuksien perässä.

      Tarvittaessa käy juttelemassa ajatuksistasi terapeutin kanssa. Voi oikeasti auttaa tuntemaan itseäsi paremmin.

      Tietenkin elämässä pitää aina elää myös itselleen. Mutta parisuhteeseen sitoutuminen ei tarkoita sitä, että ei voisi edelleen tehdä niitä asioita, joista tulee itselle hyvä mieli. Jos koet parisuhteen pallona jalassa, niin sinulla on ongelma. Mistä ajatuksesi johtuu? Millaisen mallin parisuhteesta sait kotoota?

      • keittiöekspertti

        Jos et ole valmis luopumaan elämästäsi, hakeudu psykiatrille...LOL.

        Ehkä asia on juuri päinvastoin.


    • NäinMeillä

      "Ja pelkään jos annan hänen tulla lähemmäs niin hän kyllä tekee sen todella niin että paluuta ei ole!"

      Eiköhän tuossa ole se mikä kiikastaa. Pelkäät olla liian lähellä toista koska siinä on aina se mahdollisuus että myös sinua sattuu.
      Nyt sinun vain pitää päättää, elätkö loppuelämäsi näitä "kevytsuhteita" vai otatko joskus sen riskin että pääset todella oikeasti toista lähelle vaikka siinä onkin aina mahdollisuus myös tulla satutetuksi? Valinta on sinun...

      • Miesvaillaviivaa

        Niin jos tälle naiselle antaisi pikku sormen niin hän veisi kyllä koko käden. Kyllä tuo on yksi syy ja toinen että en halua sitoutua vaan päättää omat menoni. Olet väärinymmärtänyt, minulla ei ole kevytsuhteita varsinaisesti takama... Päinvastoin.


      • NäinMeillä
        Miesvaillaviivaa kirjoitti:

        Niin jos tälle naiselle antaisi pikku sormen niin hän veisi kyllä koko käden. Kyllä tuo on yksi syy ja toinen että en halua sitoutua vaan päättää omat menoni. Olet väärinymmärtänyt, minulla ei ole kevytsuhteita varsinaisesti takama... Päinvastoin.

        No jos haluat elää suhteissasi menojen ja muun suhteen kuin sinkku niin kyllä ne ovat monessa mielessä "kevytsuhteita" koska se lopullinen sitoutuminen puuttuu.
        Ja olet myös väärässä sen suhteen että sitoutuminen olisi sama asia kuin että omista menoista päättäminen loppuu. Hyvässä suhteessa, kuten vaikka omassani (kohta 20v), kumpikin saa mennä kyllä omiin menoihinsa halunsa mukaan. Ero onkin vain siinä että kun on sitoutunut suhteeseen ja perheeseen, ne omat menot kyllä automaattisesti suhteuttaa siihen elämäntilanteeseen jolloin ei tule yhteentörmäyksiä. Minulla kaverien kanssa olo ja harrastukset ovat aina olleet ns. ilmoitusasioita mutta minä järjestänkin ne aina niin että muun perheen elämä ei kärsi tai vaikeudu ja katson että niitä ei ole liikaa.


      • Miesvaillaviivaa

        Niin mutta miks sen pitää mennä noin että nyt kun ei ole yhteisiä lapsia niin pitäis ilmotella josta toinen vetää usein herneen. Ei hän ole äitini!


      • NäinMeillä
        Miesvaillaviivaa kirjoitti:

        Niin mutta miks sen pitää mennä noin että nyt kun ei ole yhteisiä lapsia niin pitäis ilmotella josta toinen vetää usein herneen. Ei hän ole äitini!

        Ilmoitella pitää että se toinen tietää missä olet jos vaikka jotain sattuu tai pitää saada kiinni. On myöskin kohteliasta ilmoitella tiedetyt menot etukäteen että toinen voi ne ottaa huomioon omissa aikatauluissaan.
        Se on sitten ihan eri asia jos toinen ottaa menoista aina herneen nenään. Silloin pitää katsoa, miksi näin tapahtuu. Oletko niin paljon poissa että ette juuri näe vai onko hän vain kontrollinhaluinen?


      • Miesvaillaviivaa

        Olen paljon poissa usein johtuen töistä ja joskus johtuen siitä että käyn kotipuolessa viikonloppuisin tapaamassa perhettä/kummilapsia. Tai vuokraamassa omistusasuntojani muissa kaupungeissa.


    • fssf

      Suosittelen, että rohkeasti nyt sanot naiselle, että tämä oli tässä.

      Minä seurustelin tuollaisen miehen kanssa ja lopulta kaikki päättyi miehen osalta hiljaisuuteen. Kaikki oli hyvin, normaali arki rullasi, olin hänen luonaan yötä, lähdin pois aamulla, pusuteltiin, kerrottiin tykkäävämme toisistamme ja että nähdään. Ja sitten kaikki muuttui.

      Minulle olisi ollut helpompaa, että mies olisi heti sanonut, että tämä oli tässä. Mutta hän piti minua löysässä hirressä melkein kuukauden. Kyselin, mitä on tapahtunut, mihin suhteemme on menossa ja vastaus oli juuri tuo "en osaa sanoa, kun en tiedä itsekään mitä haluan."

      Tuntuu pahemmalta kun toinen sanoo "en tiedä" kuin "ei kiinnosta". Se epävarmuus kalvaa. Tuolla käytöksellä mies ajoi minut pois.

      Nyt hän sitten ilmeisesti on tullut katumapäälle, koska aina nähdessämme hän kääntää katseensa pois ja jos olemme viettämässä iltaa samalla porukalla ja juttelen eräälle toiselle miehelle joka minusta on kiinnostunut, lähtee hän pois huoneesta ja palaa vasta, kun jompi kumpi meistä (tuo mies tai minä) olemme poistuneet.

      • keskipäiväinen

        Joskus en ymmärrä sitä, että miksi ihmiset ei juttele. Puhu avoimesti peloistaan ja haavoistaan ja uskalla kohdata rakkautta. Ihmettelen myös sitä ehdottomuutta, että ei voi yrittää uudelleen, jos on jotain arvoskasta.
        Mielestäni aloittaja on tyhmä, jos jättää tuollaisen tilanteen noin, mutta kukin tyylillään.


    • Näkökulma11

      "Aiemmissa suhteissa on käynyt lopulta huonosti ja asennoiduin ennen tämän naisen tapaamista että en elä muille kuin itselleni. Ja nyt hän on siinä enkä tiedä mitä tehdä."

      Vaikka iso osa huutaa täällä, että tee niin ja niin heti, anna itsellesi aikaa. Ei mielestäni kannattaa katkaista välejä naiseen sen takia, että ei aidosti tiedä mitä haluaa. Pitkissä suhteissa tulee kaikille näitä kausia joskus. Jos nainen laittaa tämän takia poikki sinun kanssasi, tuskin homma olisi kestänyt muutenkaan.

      Aistin jotenkin, että haluat kumminkin olla tämän naisen kanssa. Älä tee hätiköityjä päätöksiä.

      • Miesvaillaviivaa

        Ei hän laita. Ei vaikka viimeset viikot hän on ollut onneton ja surullinen ja minä en ole pystynyt hänelle antamaan vastauksia niin sieltä on tullut viestiä tyyliin "en jaksa enää tätä mutta rakastan sua enkä tiedä mitä tehdä". Olen sitten sanonut että eikö ole helpompi etsiä joku muu joka pystyy antamaan enemmän rakkautta ja huomioo. Mutta ei hän kuulemma halua. Eli jos juttumme päättyy niin se päättyy vain koska minä en saa aikaiseksi mitään... Hän ei tule tätä todennäköisesti lopettamaan.


    • Miesvaillaviivaa

      Ap kirjoittelee jatko-osaa.

      En ole jättämässä asiaa tähän. Tapasimme pari viikkoa sitten ja puhuimme neljä tuntia asioista. Jäin vielä yöksi vaikka se ei ehkä ollut fiksua ja sen jälkeen en ole kerennyt/pystynyt nähä. Hän on todella rakastunut minuun. Hän olisi täydellinen kumppani parisuhteeseen. En ole kuullut hänestä viikonlopun jälkeen kun sanoin että en edelleenkään tiedä ja siksi on hankala nähdä. Olimme kesän tiiviisti yhdessä ja nyt hän ihmettelee mikä muuttui. En tiedä, nämä on fiilikset nyt. Takana minulla on kolme pitkää suhdetta missä muutimme yhteen heti ja lopulta tuli ero vaikka en olisi halunnut. Toinen petti ja yksi kyllästyi omiin menoihini.

      Siksi päätin että en halua muuta kuin matkustella ja nähä kavereita silloin kun huvittaa. Mutta kävikin niin että tapasin kyseisen naisen tinderin kautta ja pian vietimmekin paljon ainaa yhdessä. Olimme marraskuu-maaliskuu minun takiani välit poikki koska hän halusi enemmän kuin olin valmis antamaan. Kuitenkin menin kahville ekan kerran tauon jälkeen ja toisella kerralla otin hammasharjan mukaan.

      Aiemmissa suhteissa ainakin uskon rakastaneeni, nyt sitä tunnetta ei ole. Hän on kuitenkin ihana ja liiankin ymmärtäväinen. Toisaalta mitä vaihtoehtoja hänellä on kun en päästä häntä lähemmäs vaan teen juuri niin kuin itseäni huvittaa. En tiedä miten hän sietää tämmöistä kusipäätä.

      Haluaisin perheen jossain vaiheessa mutta ennen sitä haluisin ehkä asua ulkomailla 6kk-1vuoden. Kaikki seurustelussa ahistaa ja silloin ymmärtäisin jos hän ei päästäisi minua joka viikko menemään mihin haluan mutta nyt kun pidän suhdetta tällaisena tapailuna niin hän ei voi sille mitään.

      En siis tiedä....selvensikö...

      • vaikeaneuvoa

        Minusta sinä et nyt oikein itsekään tiedä mitä haluat. Miksi et selitä sitä asiaa juuri noin sille toisellekin niin kuin täällä selität. Meistä ei kukaan täällä tiedä tilannettasi, joten meidän on vaikea neuvoa mitään. Ja todellakin kerro tuo kaikki, sillä jos vain selittelemättä kerrot ettet tiedä mitä haluat niin toinen tekee melko nopeasti ketjun kirjoituksessakin ilmaistut johtopäätökset, että sinä vain roikotat. Minun mielestä sinä pelkäät kaikkea mahdollista negatiivista, mutta et mieti mitä positiivista ihmissuhde tuo. Ilmeisesti entiset suhteesi ovat olleet jotenkin erityisen kahlitsevia tms. Jokainen suhde on tietenkin erilainen ja jokainen ihminen on erilainnen ja eri-ikäisten parisuhteetkin ovat hyvin erilaisia. Toisaalta se ettei teillä ole vetovoimaa ja rakkautta mielestäsi on aika huono juttu. Ainakin vetovoimaa olisi hyvä olla, sillä rakkaus kehittyy ajan myötä. Pelkkä kiva ja ihana ilman vetoa on ainakin minun kokemukseni mukaan monesti melko tuhoisaa ennen pitkää.


      • Miesvaillaviivaa

        Ei vetovoimaa puutu.

        Hän on kaunis, seksikäs, avoin aikuinen nainen. Huomioonottava ja aina valmis keskustelemaa ja kuuntelemaan. Meillä on parasta seksiä mitä minulla on koskaan ollut.

        Minulla oli viime vuonna ennen taukoamme samanlaisia ajatuksia kuin nyt mutta ne on aina ratkenneet kun olemme nähneet. Nyt vaan on taas pattitilanne kun näkeminen tuntuu minusta hankalalt ja hänelä on kova ikävä. Hän ei pysty minua auttamaan koska hän on ollut ihana ja tehnyt enemmän kuin itsekään pystyisin.

        Olen kertonut hänelle kaiken mitä olen laittanut tänne.

        Edellinen kolmen vuoden suhteeni päättyi niin että toinen oli mustasukkainen ja päivysti työttömänä kotona ja suuttui jos en ollut töiden jälkeen hänen kanssaan kotona. Lopulta yksi päivä oli pakannut laukkunsa ja pöydällä oli lappu. Kahlitsevaa tavallaan ja ahdistavaa.


      • Miesvaillaviivaa
        vaikeaneuvoa kirjoitti:

        Minusta sinä et nyt oikein itsekään tiedä mitä haluat. Miksi et selitä sitä asiaa juuri noin sille toisellekin niin kuin täällä selität. Meistä ei kukaan täällä tiedä tilannettasi, joten meidän on vaikea neuvoa mitään. Ja todellakin kerro tuo kaikki, sillä jos vain selittelemättä kerrot ettet tiedä mitä haluat niin toinen tekee melko nopeasti ketjun kirjoituksessakin ilmaistut johtopäätökset, että sinä vain roikotat. Minun mielestä sinä pelkäät kaikkea mahdollista negatiivista, mutta et mieti mitä positiivista ihmissuhde tuo. Ilmeisesti entiset suhteesi ovat olleet jotenkin erityisen kahlitsevia tms. Jokainen suhde on tietenkin erilainen ja jokainen ihminen on erilainnen ja eri-ikäisten parisuhteetkin ovat hyvin erilaisia. Toisaalta se ettei teillä ole vetovoimaa ja rakkautta mielestäsi on aika huono juttu. Ainakin vetovoimaa olisi hyvä olla, sillä rakkaus kehittyy ajan myötä. Pelkkä kiva ja ihana ilman vetoa on ainakin minun kokemukseni mukaan monesti melko tuhoisaa ennen pitkää.

        Siitä positiivisesta niin tässä suhteessa ei ole mitään ongelmia meillä. Emme siis riiitele tai muuta vaan yhdessä oleminen on aina hyvää ja helppoa. Tiedostan että minulla on omat ongelmat päässäni. Aiemmissa suhteissa ongelmaksi saattoi muodostua se että ostetaanko uusi auto. Nyt ei semmosia asioita onneksi ole mistä meille syntyisi mitään riitaa.

        Hän on ymmärtäväinen ja rakastava ihminen. On sääli että hän on minun kanssani kun en pysty antamaan hänelle enemmän mitä hän selkeästi haluaa.


      • Sanois

        No mutta. Puhut että nainen rakastaa sinua, ja mainitset itsestäsi, että tunne puuttuu. Miksi haluat jäädä suhteeseen, jos sinulta tunne puuttuu? Et tule koskaan saamaan niin paljon, kuin mitä ihmisen kanssa, jota kohtaan sinulla on se tunne. Anna naisen mennä, hän löytää kyllä rakastettavaa.


      • Miesvaillaviivaa

        Välillä tuntuuu et ehkä minunkin tunteet vahvistuu...


    • Toinen30vmies

      Jos olet 3-kymppinen ja takana on ollut 3 pitkää suhdetta, mielestäni se on aika paljon. Oletko mennyt yhteen ehkä itsellesi sopimattomien ihmisten kanssa?

      Rakkaus voi myös kasvaa pikku hiljaa ja sanot, että nainen on muuten täydellinen. Toisaalta jos mitään tunteita ei herää, voi tilanne olla aika hankala.

      • keittiöekspertti

        Ei kolmikymppisellä voi olla takana edes ensimmäistä pitkää suhdetta.


      • Miesvaillaviivaa

        Kyllä tunteita löytyy minultakin! Mutta välillä tuntuu että koska se palava halu puuttuu niin teen välill jotain muuta mielummin kuin näen häntä.


      • makkaripsykologi
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Ei kolmikymppisellä voi olla takana edes ensimmäistä pitkää suhdetta.

        keittiöekspertti
        Kyllä voi kolmikymppisellä olla pitkä suhde takanaan, ainakin yksi. Suhteiden pituuden voi myös suhteuttaa suhteilijan iän mukaan. Toisaalta moni lyhyempikin suhde voi olla suhteilijalle merkityksellisempi kuin pitkä.


      • Miesvaillaviivaa
        makkaripsykologi kirjoitti:

        keittiöekspertti
        Kyllä voi kolmikymppisellä olla pitkä suhde takanaan, ainakin yksi. Suhteiden pituuden voi myös suhteuttaa suhteilijan iän mukaan. Toisaalta moni lyhyempikin suhde voi olla suhteilijalle merkityksellisempi kuin pitkä.

        Kaksi kahden vuoden ja yksi kolmen vuoden suhde..


    • makkaripsykologi

      Jos jahkailet vielä hetken, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Kyllä ainakin fiksu nainen lemppaa miehen, joka ei tiedä ja osaa päättää. Ajattelepa asiaa niin päin, että olisiko kiva erota? Löytyisikö tulta uudesta suhteesta, palavaa halua (ainakin vähäksi aikaa taas)? Vai kannattaisiko jopa olla sinkku? On ihmisiä, etenkin miehiä, jotka odottavat läpi elämänsä "sitä oikeaa" tai jotain muuta. Sinä voit olla yksi heistä. Mutta kannattaako odottaa koko elämä jotain?

      • Miesvaillaviivaa

        Niin no hän sanoi että hän ei tämmöisen asian takia halua suhdettamme lopettaa. Että jos minä lopetan niin päätös o minun. Eikö kuitenkin sinustakin ole väärin että hän rakastaa ja antaa ja tekee kaikkensa ja minä näen häntä kun minua huvittaa, teen omat reissut välillä ilmoittamatta hänelle. Kesällä olimme melkein joka päivä yhdessä ja nyt olemme nähneet kaksi kertaa kuukauden sisään koska olen taas niin saamaton kusipää...

        Eihän tässä olisi ongelmaa jos vain tapailemme ja säännöllisesti mutta sitä en ole hänelle luvannut enkä lupaa koska kuten huomasitte taas on tää kausi että mä en koe tarvetta nähä ja koen ahdistusta kun näen että hänellä on paha mieli ja selvää on että näin tää ei voi jatkua!

        En vain tiedä tai osaa päättää...

        Haluan perheen ja semmoisen perjearjen. Mutta en vielä. Koska se rajoittaa elämää, ei siinä voi vaan muuttaa ulkomaille reppu selässä tai lähteä joka viikonloppu reissuun johonkin päin suomea mitä nyt teen.

        Ketään toista naista ei ole. Jos olisi niin silloin tämä olisi helppo perustella.

        Tinder profiili minulla on edelleen ja hän sai siitä kuulla tuttavansa kautta viime viikolla.
        Kysyi minulta siitä ja vastasin et ajan kuluksi niin kuin totuus on.

        En halua kuulostaa lapselliselta mutta olen semmoinen ns. Joka paikan höylä. Minulla kauheasti kavereit/tuttuja. Olen hyvin sosiaalinen. Saan usein kutsuja tupareihin/juhliin ja menen joskus fiiliksen mukaa puoli tuntemattomien kanssa milloin mihinkin. En kuitenkaan juo vaan kuljen autolla. Tykkään kuitenkin mennä. Naisellani jota tapaan on lapsi ja hänen on vaikea päästä. Ja vailla pääsisi niin en ole pyytänyt mukaan koska kuten sanoin en ajattele häntä kun lähden johonki extempore. Ja elämäni motto onkin vähän ollut viime vuodet että fiiliksen mukaan. Se o vapauttavaaa. Minulla on hetkinen ja rankka työ niin tykkään vapaalla rentoutua ja mennä milloin mihinkin.

        Ei tämä elämäntyyli voi ikuisesti jatkua mutta nyt se sopii mulle...


      • TotuusSattuu
        Miesvaillaviivaa kirjoitti:

        Niin no hän sanoi että hän ei tämmöisen asian takia halua suhdettamme lopettaa. Että jos minä lopetan niin päätös o minun. Eikö kuitenkin sinustakin ole väärin että hän rakastaa ja antaa ja tekee kaikkensa ja minä näen häntä kun minua huvittaa, teen omat reissut välillä ilmoittamatta hänelle. Kesällä olimme melkein joka päivä yhdessä ja nyt olemme nähneet kaksi kertaa kuukauden sisään koska olen taas niin saamaton kusipää...

        Eihän tässä olisi ongelmaa jos vain tapailemme ja säännöllisesti mutta sitä en ole hänelle luvannut enkä lupaa koska kuten huomasitte taas on tää kausi että mä en koe tarvetta nähä ja koen ahdistusta kun näen että hänellä on paha mieli ja selvää on että näin tää ei voi jatkua!

        En vain tiedä tai osaa päättää...

        Haluan perheen ja semmoisen perjearjen. Mutta en vielä. Koska se rajoittaa elämää, ei siinä voi vaan muuttaa ulkomaille reppu selässä tai lähteä joka viikonloppu reissuun johonkin päin suomea mitä nyt teen.

        Ketään toista naista ei ole. Jos olisi niin silloin tämä olisi helppo perustella.

        Tinder profiili minulla on edelleen ja hän sai siitä kuulla tuttavansa kautta viime viikolla.
        Kysyi minulta siitä ja vastasin et ajan kuluksi niin kuin totuus on.

        En halua kuulostaa lapselliselta mutta olen semmoinen ns. Joka paikan höylä. Minulla kauheasti kavereit/tuttuja. Olen hyvin sosiaalinen. Saan usein kutsuja tupareihin/juhliin ja menen joskus fiiliksen mukaa puoli tuntemattomien kanssa milloin mihinkin. En kuitenkaan juo vaan kuljen autolla. Tykkään kuitenkin mennä. Naisellani jota tapaan on lapsi ja hänen on vaikea päästä. Ja vailla pääsisi niin en ole pyytänyt mukaan koska kuten sanoin en ajattele häntä kun lähden johonki extempore. Ja elämäni motto onkin vähän ollut viime vuodet että fiiliksen mukaan. Se o vapauttavaaa. Minulla on hetkinen ja rankka työ niin tykkään vapaalla rentoutua ja mennä milloin mihinkin.

        Ei tämä elämäntyyli voi ikuisesti jatkua mutta nyt se sopii mulle...

        "Ei tämä elämäntyyli voi ikuisesti jatkua mutta nyt se sopii mulle.."

        No eiköhän ole aika selvää että jos tuollainen elämäntyyli on nyt se minkä mukaan haluat elää niin sinun on aika turha haikailla mitään kovin syvällistä ja tiivistä parisuhdetta. Minusta petät itseäsi ja jotenkin kuvittelet että voit saavuttaa molemmat yhtä aikaa ja kun se ei onnistu niin hämmennyt kuin lapsi joka ei saakaan kaikkea jota haluaa. Haluaisit olla mieliksi naiselle vaikka tiedät että se ei onnistu. Et kuitenkaan halua satuttaa häntä ja siksi soudat ja huopaat asian kanssa.
        Nyt kerrot naiselle selkeästi että sinusta ei ole nyt sitoutumaan ja voi mennä vielä kauan aikaa ennen kuin onkaan.


      • Miesvaillaviivaa

        Niin kerroin ja vastasi mulle että ymmärtä mutta ei voi omille tunteilleen mitään kun olen antanut asioiden mennä näin pitkälle.


      • TotuusSattuu

        No niin olet antanut mennä liian pitkälle kun et kuitenkaan sisimmässäsi mitään vakavampaa aikonut perustaa. Käytännössä siis leikit hänen tunteillaan.


      • Miesvaillaviivaa

        Semmosen vaikutelman voi saada mutta se ei mennyt niin...mun tunteet vaihtelee... Alussa alko aika nopeastikin tulemaan tunteita ja sit välillä ne laski. En ole väittänyt että koko ajan olisi ollut selvää että meijän välille ei mitään voisi syntyä...siksi tulin tänne kirjoittelaan jos olenkin vaan hätiköinyt...


      • TotuusSattuu
        Miesvaillaviivaa kirjoitti:

        Semmosen vaikutelman voi saada mutta se ei mennyt niin...mun tunteet vaihtelee... Alussa alko aika nopeastikin tulemaan tunteita ja sit välillä ne laski. En ole väittänyt että koko ajan olisi ollut selvää että meijän välille ei mitään voisi syntyä...siksi tulin tänne kirjoittelaan jos olenkin vaan hätiköinyt...

        Eihän sitä kukaan muu voi tietää kuin sinä. Mutta totuus on että olet aika sekaisin omien ajatustesi kanssa, et tiedä mitä oikein haluat tai tunnet ja se on epäreilua toista kohtaan. Et voi olettaa että toinen vain odottaa ja kärsii loputtomiin kun sinä souda ja huopaat. Joku vastuu sinunkin on asioista otettava.


    • lkdsfjglsdf

      Ettei se palavan halun puuttuminen vain johdu siitä, että nainen on liian mukava ja tekee parhaansa? Jos teillä olisi riitaa ja hankausta, toisivatko negatiiviset tunteenpurkaukset vastapainona myös enemmän sitä myönteistä tunteen paloa? Eli onko teidän ongelma se, että teillä ei ole ongelmia?

      • Miesvaillaviivaa

        Ei se niin ole... Mua vituttaa suunnattomasti jos hän vähänkin kiukuttelee. Tulee heti exä mieleen ja exä se vasta osasi kiukutella!!!' Huhhuh.

        Heti kun alkaa kiukuttelu niin täältä päin alkaa vittuilu.

        On se vähän liian hyvä mulle. Siis antaa helposti asioiden ollla eikä mäkätä turhista....

        ei se riitely auttaisi, saisi minut vaan enemmän karkuun.


      • facmyass
        Miesvaillaviivaa kirjoitti:

        Ei se niin ole... Mua vituttaa suunnattomasti jos hän vähänkin kiukuttelee. Tulee heti exä mieleen ja exä se vasta osasi kiukutella!!!' Huhhuh.

        Heti kun alkaa kiukuttelu niin täältä päin alkaa vittuilu.

        On se vähän liian hyvä mulle. Siis antaa helposti asioiden ollla eikä mäkätä turhista....

        ei se riitely auttaisi, saisi minut vaan enemmän karkuun.

        Kaikki naiset kiukuttelee, ei sellasta olekaan, joka ei kiukuttele.
        Sä et kestä pientäkään kiukuttelua miten kestäisit lapsen kiukuttelua, jos et edes aikuisenkaan, joka on pientä verrattuna lapsen huuto raivari potkuille.
        Ihmemies MacGyver taidat olla.


      • Miesvaillaviivaa

        Itseasiassa oon aika rauhallinen ja en pidä kiukuttelusta koska siitä ei ole hyötyä kellekkään.


    • UlosKaapista

      Olet selvästi homo ja bottom. Etsi itsellesi TOP kumppani, niin seksi ja kaikki muutkin asiat menee parhainpäin.

      Voit sitten miehesi kanssa ensivuoden jälkeen hakea adoptiolasta

    • Gjkkjfkk

      Joskus pitää päättää ja elää siiten päätöksensä kanssa. Tässä tapauksessa päästä nainen menemään sillä teet väärin häntä kohtaan pitämällä epätietoisuudessa ja ikäänkuin varalla... naisen elämä menee hukkaan koska hän haluaa enemmän kuin olet valmis antamaan..... päästä hänet vapaaksi.

      • Miesvaillaviivaa

        Niin tiedän... Se olisi varmaan fiksuin... Mutta kun se ei halua ja mäkin tykkään siitä... Ollaan koettu paljon yhess... Mutta mitä jos tunteet ei koskaan muutu?


      • TotuusSattuu
        Miesvaillaviivaa kirjoitti:

        Niin tiedän... Se olisi varmaan fiksuin... Mutta kun se ei halua ja mäkin tykkään siitä... Ollaan koettu paljon yhess... Mutta mitä jos tunteet ei koskaan muutu?

        "Mutta kun se ei halua ja mäkin tykkään siitä"

        Tuo on vain tekosyy pitkittää päätöstä. Naista sattuu joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin. Ja valitettavasti on parempi että ennemmin niin jää vähemmän katkeruutta hukatusta ajasta.
        Ja sinäkin varmaan tykkäät naisesta mutta jos tykkäät niin et halua satuttaa yhtään enempää kuin on pakko.


      • Miesvaillaviivaa

        En mä halua satuttaa mutta on kiva nähä jatkossakin jos se ei olis mustasukkanen ja kyttäisi menojani ja vaatisi enemmän aika.


      • TotuusSattuu
        Miesvaillaviivaa kirjoitti:

        En mä halua satuttaa mutta on kiva nähä jatkossakin jos se ei olis mustasukkanen ja kyttäisi menojani ja vaatisi enemmän aika.

        Kyse ei nyt ole siitä mikä sinusta olisi kivaa vaan mikä on oikein sitä toista kohtaan.


    • nojopasonjoo

      Kukaan ihminen ei ole noin ristiriitainen ja jankuttava paitsi trolli.

    • Mietteliäs_N

      Nyt olisi aika tehdä päätöksiä, vaikka se ei kivaa olisikaan. Toisen roikottaminen on pahinta mitä voi tehdä. Joko panostetaan täysillä suhteeseen tai sitten ei ole suhdetta.
      Eikä siitä ole mitään takeita, että suhteenne onnistuu, vaikka muuttaisitkin mielesi. Siis jos ensin tuo on/off tilanne jatkuu pitkään. Eteen voi tulla ongelma, jota et ole lainkaan ottanut huomioon.

      Minulla on kokemusta epävarmasta tilanteesta ja voin sanoa, että epävarmuudessa eläminen on kamalinta ikinä. Se sairastuttaa lopulta henkisesti. Tapasin mieheni sellaisella hetkellä, että miehen elämässä oli menossa tosi vaikea vaihe. Olimme todella rakastuneita ja aika yhdessä oli ihanaa. Kuitenkin kahdeksan kuukauden seurustelun jälkeen miestä alkoi ahdistaa kaikki - myös parisuhde - ja hän alkoi käyttäytyä omituisesti. Siinä kävi sitten niin, että mies melkein petti (ei mennyt sänkyyn kenenkään kanssa mutta viestitteli salaa toiselle) ja tunnustaessaan sen myös kertoi, ettei tiedä enää mitä haluaa. Siinä sitten romahti pohja suhteelta. Kuitenkin mies sanoi kaikesta huolimatta rakastavansa minua ja halusi tehdä kaikkensa saadakseen asiat kuntoon. Hän alkoi käydä terapiassa käsittelemässä asioitaan ja pikkuhiljaa asiat muuttuivat hyväksi. Tässä meni muutama kuukausi ja se jatkuvassa epävarmuudessa eläminen ailahtelevaisen ihmisen kanssa oli vaikeaa.

      Kuitenkaan nuo miehen ongelmat eivät olleet ainoa edessä oleva vaikeus. Kun mies oli lopulta saanut asiansa käsiteltyä ja tilanne normalisoitui, minä "romahdin". Masennuin täysin. Vaikka kaikki oli periaatteessa hyvin, en kyennyt luottamaan siihen, että mies oikeasti olisi luonani. Aina jos mies oli esimerkiksi stressaantunut jostain, menin lähes paniikkiin, koska alitajuisesti mietin heti onko nyt taas tapahtumassa jotain pahaa ja ero tulossa. Seuraavaksi pitikin siis työstää minun uupunutta mieltäni ja rikkoutunutta luottamusta. Terapiassakin tuli käytyä. Tämä voi olla edessä teilläkin, jos saat itsesi kasaan. Hetken on asiat hyvin, mutta sitten nainen alkaa jatkuvasti pelätä lähtöäsi.

      Nykyään meillä on ihana suhde ja olemme todella rakastuneita. Mutta nyt alkuperäisistä tapahtumista on aikaa yli vuosi. Ja mieheni myös tuki minua täysillä ja teki kaikkensa, että luottamus syttyy uudestaan. Oletko sinä valmis käsittelemään tulevaisuudessa sinun tyttöystäväsi mahdollisia ongelmia, jotka johtuvat siitä, että häntä on ensin pidetty löysässä hirressä?

      • Miesvaillaviivaa

        Onhan se jollain tasolla ehkä jo sairastunut. Sen verran tiedän että on käynyt juttelemassa ammattiauttajalla meijän suhteesta. Mutta jos rehellisiä ollaan niin en edes aina ehdi miettiä meidän juttua sen enempää pystyäkseni ajattelemaan noin pitkälle...


      • Mietiskelevä_N
        Miesvaillaviivaa kirjoitti:

        Onhan se jollain tasolla ehkä jo sairastunut. Sen verran tiedän että on käynyt juttelemassa ammattiauttajalla meijän suhteesta. Mutta jos rehellisiä ollaan niin en edes aina ehdi miettiä meidän juttua sen enempää pystyäkseni ajattelemaan noin pitkälle...

        No juu arvasin, ettet ole välttämättä tullut ajatelleeksi. Siksi halusinkin tuoda esille, ettei kaikki muutu välttämättä hyväksi vain sillä, että yhtäkkiä kuin taikaiskusta olisitkin varma siitä, että haluat juuri tämän tytöän, jonka kanssa nyt olet. Tässä tilanteessa kun on jo satutettu kahta ihmistä.


      • Miesvaillaviivaa

        Mutta onko se mun syy? Minkä mä sille voin että se rakastaa mua.

        Vähän niin kuin tietäisin että on hyvää ruokaa tarjolla mutta ei maistui.

        Tai hänelle sanoin että se mitä hän toivoo olis sama kuin menisi kauppaan ja hyllyssä ei olisi sitä tuotetta saatavilla. Minkäs teet...

        Tajusin että taas meni viikko enkä ole tehnyt hänen/meidän jutun eteen mitään. Se on päässä mutta mitään ei saa aikaseksi.


      • TotuusSattuu
        Miesvaillaviivaa kirjoitti:

        Mutta onko se mun syy? Minkä mä sille voin että se rakastaa mua.

        Vähän niin kuin tietäisin että on hyvää ruokaa tarjolla mutta ei maistui.

        Tai hänelle sanoin että se mitä hän toivoo olis sama kuin menisi kauppaan ja hyllyssä ei olisi sitä tuotetta saatavilla. Minkäs teet...

        Tajusin että taas meni viikko enkä ole tehnyt hänen/meidän jutun eteen mitään. Se on päässä mutta mitään ei saa aikaseksi.

        "Mutta onko se mun syy? Minkä mä sille voin että se rakastaa mua."

        Herää nyt hyvä mies! Olet pohtinut suhdettanne niin paljon että tiedät tasan tarkaan millaisen suhteen tuo nainen kanssasi haluaa ja myös sen että sinä et sitä nyt hänelle pysty antamaan. Sinulla on siis ihan kaikki vastuu jos yhtään hänestä välität. Ole nyt mies ja tee mitä pitää tehdä!


    • aaaaaaaa222aaaaa

      Olen vähän samanlaisessa tilanteessa kuin sinä ja ahdistaa todella paljon kun kaikki haluavat minulta pikaisia päätöksiä. Olen myös 3-kymppinen ja nuorempana minulla oli vastaukset aina kaikkeen. Nyt ne tulevat hitaasti ja en pysty valehtelemaan muille tietäväni yhtäkkiä kaiken.

      Yritin jopa esittää viileää, valita ja elää valinnan kanssa, mutta epäonnistuin ja jäin taas jumiin.

      • Miesvaillaviivaa

        Siis valitsit naisen vai et?


      • aaaaaaaa222aaaaa

        Valitsin naisen, mutta hän alkoi vetämään aika reippaasti viinaa ja eiköhän siellä jotain vieraita miehiäkin vilissyt. Oli pakko ottaa etäisyyttä. Nyt en tiedä olenko jotain velkaa hänelle, aiheutinko pahan olo. En ole syyllinen juomiseen, mutta tein myös virheitä.

        Mulla on taas se tilanne, että järki käskee juoksemaan, mutta tunteita on vielä liikaa. En halua hyysätä juovaa naista (käy töissä, mutta viikonloput kännissä yhtä soittoa ja illat tissuttelee) ja en ala sellaiseen tuhlaamaan aikaani.


    • Kakkosenjonkatiedän

      Niin se munkin ukko antoi ensin ymmärtää ja sitten ei ymmärtänyt antaa kakkoselleen. Helppohan tämä.

    • mighhh

      Selvästi olet narsisti ja millään muulla ei ole mitään väljä. Haluat vain toisen pitää talutusnuorassa siihen asti. Kunnes löydät uuden ja kun uusi löytyy sama pätee tähän uuteen ihmiseen. Käyttäydyt tuleviakin naisia samalla tavalla.

      Tää on tyypillistä narsistille. Odotetaan kuuta nousevaa ja kun on tutustunut naiseen ja homma alkaa pyöriin niin sinusta ei tunnukaan hyvältä ja taas etsitään jotain parempaa ja pidetään toista varasijalla ja saadaan nainen kiintymään itseesi..

      Turhaan sinä suhdetta etsit ei sinusta ole siihen ja turhaan laitat naisia koukkuun saamaan. Ei sinulla ole empatiaa.
      Jos nytkin olet jo valmiiksi Tinderissä sinä tiedät että et ole valmis suhteeseen tämän naisen tai kenenkää muun. Kannattaa olla yksin kunnes tietää mitä haluaa.
      Suosittelen, että poistat tinderin ettei uus nainen tule pettyyn sinuun ja itse et oo valmis laittaan poikki vaan käytät valtaa naiseen, että hänen pitäs poikki laittaa.
      Tyypillistä. Vaikka narsisti itse vasta päättää koska laittaa poikki, mutta tässä tapauksessa käytät valtaa toisin päin.

      Ei tuollaisen ihmisen kuulu perustaa perhettä, koska silloin joudut sitoutuun ja sinulle se ei käy mitenkään.
      Perheellisenä ihmisenä sinä et tehdä täysin omia päätöksiä.
      Suosittelen ole vuosi tai kaksi ilman naista ja sitten mietit mitä haluat.
      Tällä menolla tuhoot vaan jokaisen suhteen ja et kestä kiukuttelua niin parisuhde ei sovi sinulle. Olet minä minä minä minä minä minä ja muilla ei niin väljä. Kylmä ihminen olet.

      • Taas narsistikortti vedetty. Käypä oikeasti lukemassa narsistin tuntomerkit


    • eroahetipistecom

      Siksi päätin että en halua muuta kuin matkustella ja nähä kavereita silloin kun huvittaa. Mutta kävikin niin että tapasin kyseisen naisen tinderin kautta ja pian vietimmekin paljon ainaa yhdessä.

      Itsepetosta. Varsin luja päätös. Päätetään matkustella ja nähdä kavereita ja syöksytään tinderiin. Ihan varmaan vahingossa ja vahingossa tietenkin asiat eteni.
      Jos petät itseäsi noin ronskisti tajuamattakaan, petät myös muita.

    • jjlolkodex

      Jos toinen haluaa sut , mutta itse et oo valmis. Sinulla on se päätös laittaa poikki, kun toinen ei pysty.
      Tiedät jo valmiiksi, että sulla ei oo sitä mitä antaa toiselle niin vastuu poikki laittamisella on juuri sinulla.
      Suosittelen, että et tapaile vähään aikaan naisia ollenkaan ja keskityt itseesi.
      Muuhun itserakas ihminen ei kykenekään.
      Miksi pitkittää suhdetta ja älä ala kenenkään muunkaan kanssa edes tapaileen.
      Sinun tarvii päästä myös edellisistä suhteista vallan eroon.
      Näköjään et ole päässyt edellisistäkään, koska nykynen muistuttaa edellistä.

      Luulen, että et ole kykenevä parisuhteeseen koskaan.
      Sitten vanhana pähkäilet vielä edellisiä suhteita.
      Onko sinulla tarve, että naisten pitää kiintyä sinuun ja sit tunnet itsesi hyväksi ja haluat että he takertuvat sinuun?
      Ja kun kyllästynyt niin alat selittään, että et voi antaa sitä mitä he haluavat.
      Ihmetyttää se, että olet Tinderissä etsimässä naista ja silti et ole valmis suhteeseen. Seksiä saa baaristakin etsimällä.
      Älä mene deittisovellutukseen, jos et ole varma vakiintumisesta. Tyypillinen mies käyttää naista hyväkseen ja jättää sitten.
      Luulen , että sellasta unelmien prinsessaa ei tule sinunkaan kohdalle, joka vastaa unelmaasi. Katsos, kun parisuhde vaatii molempien panostusta myös sen unelma prinsessan kanssa. Ja elämä ei ole auvoista.
      Sanoit että et pysty sitoutuun. Perhe elämä vaatii 100% sitoutumista kummallakin.
      Tälläselle tyypille en suosittele lapsia ollenkaan, koska koko oma elämä menee kaiken edelle.

    • letitbebabe

      Juuri sitä ne madsennuslääkkeet tekee, pierettää vaan pirusti vaikka itsekkäät naisentötteröt kovasti tötillään kinuavat seksiä.

    • EVVKN

      Miksi olet naisen kanssa ollut vuoden, jos et halua suhdetta?
      Toinen on vuodessa kiintynyt sinuun paljon.
      Sinun ei olsi pitänyt häntä alkaa tapaileen ollenkaan. Edes kerran jälkeen enää nähdä, koska tiesit silloin, että et halua parisuhdetta ja olit tietoinen, että toinen haluaa. Nyt heti eroot ja päästät naisen etsiin sellasen ihmisen vierelleen, joka haluaa parisuhteen. Toista sattuu tiedän, mutta enemmän se sattuu, kun pitkität tätä.

      • Miesvaillaviivaa

        En mä tahallani ole halunnut ketään satuttaa.. Tapailu on ollut kivaa. Ehkä viime vuonna tapailtiin harvemmin jolloin luulin ette hän voisi tuntea minua kohtaan niin syvästi mutta tänä vuonna olen kyllä itsekin alkanut välittämään enemmän ja silti on epäilyksiä omista tunteistani.


    • ginigo

      Koetko pääseväsi helpommalla, kun nainen laittaa poikki ja sinun ei tarvi tehdä mitään.?
      Tee kerrankin miehen työ ja laita poikki, koska nainen ei tee, kun rakastaa sinua paljon. Naista kohtaan teet oikein.
      Hän on valmis pitään sinut ja jää vähemmälle. Jos oikeesti tykkäät hänestä.
      Keskustele kasvotusten näistä asioista.

      Älä aloita uutta naista edes tapailemalla, koska et ole valmis. Sinun tulee käsitellä vanhat sotkusi ensiksi. Muuten ne seuraavat uuteen suhteeseen.

      Mene terapiaan ja käsittele asiat juurta jaksain ja kun olet hyväksynyt kaiken vanhan ja mikään ei vanhoista suhteista tule esiin vuoteen niin sit voi miettiä onko aikaa uudelle suhteelle. Muuten ne vainoovat joka suhteeseen.
      Keskity käymään asiat halki ensin itsesi kanssa.

      • Miesvaillaviivaa

        Mutta olenko vain epäkypsä suhteeseen vai onko kyse siitä et tämä nainen ei ole se mitä etsin. Sitä pohdiskelen. Alkoi kyllä taas kiinostamaan tänään hänen seuransa mutta onko siinä sen enempää. Nytkin olis periaatteessa mahdollisuus nähdä mutta menen kotiin koska huomenna on töitä.

        Olemme puhuneet tuhat kertaa asioista mutta vaikka hän on ihana ja kaiken hyväksyy ja joustaa niin vika on minussa. Esim eilen kysyin miksi hän välittää minusta kun en tee tämän eteen enempää?


      • Kevättähtimö

        Naisystäväsi kannalta - ja häntä sinun pitäisi edes hieman ajatella - on aika se ja sama, onko kyse epäkypsyydestäsi vai siitä, ettet tunne tarpeeksi/ole varma tunteistasi. Ei siitä sinua voi syyttää, mutta siitä voi, jos et pysty tekemään päätöstä vaan roikut ja voisi jopa sanoa, että jossain määrin hyväksikäytät toista.

        Olette ilmeisesti keskustelleet siitä, mitä suhteelta odotatte, ja toiveet eivät kohtaa. Jos kumpikaan ei anna periksi toiveistaan tai tyydy vähempään, silloin on parasta erota, vaikka sitten rakastaisikin. Elämä ei ole aina helppoa. Rakkaus ei aina riitä.

        Parisuhteen ei tarvitse tarkoittaa oman elämän ja itsensä hylkäämistä, omien menojen poissulkemista. Toisaalta, kun suhteessa on kaksi ihmistä ja kuvioissa ehkä lapsiakin, kyllähän se väistämättä tarkoittaa toisen huomioimista, mikäs parisuhde se muuten olisi. Minulle vähimmäisvaatimus on se, että tiedän, mihin mieheni on menossa ja milloin tulee. Koska meillä on lapsia ja koska välitän. Ei voi mennä ihan niin kuin sattuu huvittamaan, mutta se on oma valinta, jonka mukana tulee paljon hyvääkin. Itse tarvitsen suhteellisen paljon omaa henkistä tilaa, jotta pystyn antamaan itsestäni jotain läheisilleni.


    • paljonpano

      naiset on tyhmät, sehän on oikea pelimies

    • pitkävanuusedessä

      Joo kuvittelee, että maailman tappiin riittää naisia, mutta joskus se raja tulee ja huomaakin, että on ihan yksin, kun raja tulee.
      Tulee pitkä vanhuus yksin, jos tolla menolla meinaa mennä.

      • Miesvaillaviivaa

        No ainakin vielöä vientiä riittäisi jos olisi kiinnostusta.


      • kannataiskomietiivähän

        Ehkä sinusta juuri kolmenkymmenen vuoden iän saavuttaneena tuntuu siltä. että elämä jatkuu ainiaan ja naisia tulee sormia napauttamalla, mutta kun lähestyy neljänkympin ikää ja tätä vanhempana voikin tulla jotain yllättävää elämässäsi, voisi olla kiva että olisi joku joka välittää vieressäsi tai sinulla ei yhtäkkiä iän myötä enää alapää pelitäkään mistäs sitten seuraa parisuhteeseen sitten hankit.


    • buabuaaabuaaabuuaaa

      Mikä on vielöä? Opi kirjottaan ensiksi ja etsi seura sitten vasta.

      • lalalalaaa

        näppäillää ei kirjoittaa


    • jfjdkjfkldjf

      Sun varmaan pitäs nyt ihan itekses kasvaa muutama vuos ja jos äitylin helmoissa vielä budjaat, kuten luulisin sun tekevän, osi aika muuttaa pois.

      • Miesvaillaviivaa

        Asun kämppisten kanssa mutta vain koska pienet asumiskulut.


    • jkhuib

      Buabuaaaabuuuaa... Sä oon niin feikki tyyppi. Toivottavasti et tuu koskaan saamaan naista , joka haluaa tollasen idiootin sä oot pohja sakkaa.

    • tunteetonmies

      Kaikki naiset kiukuttelee halusit tai et,
      Vaikka kuinka rauhallinen oisit naiset ny kiukuttelee. Tuskin et löydä sellasta naista , joka ei kiukuttelisi.
      Mustasukkainen juu. Hän rakastaa ja välittää jos noita tunteita ei olsi.
      Olsi hän lähtenyt.
      Sä oot kylmä ihminen lailla mitään tunteita.

      • Miesvaillaviivaa

        Miks väität että olen kylmä?

        Joo osaan olla kusipää häntä kohtaan. Ehkä hön pitää siitä. Ihmettelen itsekin miksi se välittää musta kun en tee mitään mitä hän haluaa.. Tai no ehkä joskus mutta hyvin harvoin..


    • hienostisanottu

      Minusta Chisu tänään vain elämää ohjelmassa määritti hienosti rakkauden, joka pätee mielestäni kaikkiin ihmissuhteisiin ja toisesta ja hänen hyvästä olosta välittämiseen. Siis hän sanoi, että silloin kun olet itsesi ja tunteesi paljastanut toiselle, olet melko alaston toisen edessä ja hän ei käytä tätä sinua vastaan niin silloin toinen rakastaa ja välittää. Miettikääpä ja oivaltakaa. Voipi siitä päätellä että miten on rakkautta saanut joltakin tai keltään.

      • Miesvaillaviivaa

        Käytä sinua vastaan?


    • yyun

      Ei normi 30v enää asu kämppisten kanssa.

      • Miesvaillaviivaa

        Omistin asunnon kantakaupungisda jossa asuin yksin, laitoin vuokralle kun kaverit vuokras omakotitalon johon muutin kämppikseksi. Lopulta myin sen pois.


    • Kylläjuu

      Höh. Ihan oikeesti. Mun mielestäni tuhlaat vaan aikaasi. Jos et ole rakastunut naiseen, on ihan turhaa roikkua suhteessa. Nainen löytää rakastettavaa muualtakin, ei sinun tarvitse siitä huolehtia. Hänestä voi tuntua nyt, että olet hänelle tärkeä, mutta vuoden päästä ajattelee toisin. Et ole korvaamaton.

      Nyt otat itseäsi niskasta kiinni. Jos haluat vaan matkustella ja nähdä kavereita, niin kuka muu sun elämästäsi päättää kuin sinä itse? Ei muuta kuin omia haaveita päin.

      • Miesvaillaviivaa

        Niin minä matkustelen ja näen kavereita aivan yhtä paljon nyt kuin sinkkuna. Ei tämä suhde minua rajoita. Päinvastoin, on virkistävää tehdä omia juttuja ja nähdä taas pienen breikin jälkeen.

        Minulle tulee fiilis hänen puheistaan että en olis korvaamaton koska olen hänen elämän suurin rakkaus.


      • Kylläjuu

        Joo, mutta et elä hänen kauttansa. Naisesi on vastuussa omista tunteistaan ja sinä omistasi. Jos päätät jäädä suhteeseen, jossa et ole koko sielullasi, se on sitten sinun valintasi, sinun ainoa elämäsi.

        Rakastetun kuuluukin tuntua korvaamattomalta. Mutta jos nyt kuuntelet intuitiotasi ja lähdet rohkeasti oman elämäsi perään, niin ei nainen sinua enää vuoden päästä kaipaa. Hänelle on voinut tulla aidompia asioita elämäänsä, kuten ehkä sinullekin. Elämässä pitää olla rohkea.


    • eilakuille

      Olet varmasti kaappihomppeli.

    • uukrlokuukkeli

      Narsti, joka haluaa naisten roikkuvan hänessä kiinni ja pelkää täysin yksin oloa.
      Riittää, kun joku on saatavilla, kun hän tarvitsee. Rakastaa sitä, että hän on jollekin tärkeä, mutta itse ei tarvitse antaa samaa takasin.

    • lopetapelleily

      Toden totta hyväksikäytät häntä siten että kun tarvitset häntä lähellesi hän on saatavilla ja haluat että hän antaa kaikkensa mutta sinun ei tarvitse tehdä hänelle samaa.
      30 vuotias pitäsi tietää mitä elämälleen tekee. Miksi vaadit että hän on käytössäsi kun tykkäät hänestä mutta et osaa päästää irti. Iso mies ja ryhdistäydy. Älä käytä toisen rakkautta hyväksi.

    • palstaröllitliikkeellä

      Aloittja tosiaan pelkkä trolli ja ihmiset ( minä näköjään mukaanlukien) vastailee ihan hoopona. Aloituksessa hän ei tunne halua, vaikka myöhemmin teksteissään kertoo vetovoimaa olevan. Myöhemmin ei tiedä rakastaako, rakkaushan muutenkin syntyy ajankanssa. Vuoden verran yhdessä ollut pari on kyllä aika nuori pari. Mutta no joo.

      • Miesvaillaviivaa

        Joo mutta kyllä aiemmissa suhteissa on ollut minulla vahvemmat tuntee jos olen sitoutumista sen enempää pelkäämättä hommaan ryhtynyt. Nykysessä jokin on toisin!


    • Miesvaillaviivaa

      Menin viime yöksi hänen luokseen. Tuli vaan se fiilis kun olin useampaan otteeseen katellut hänen kuviaan eilen... En tiiä taas miten tässä näin pääs käymää... Olihan se yhtä ihana kuin aina. Olis halunnut viettää tämän lauantai illan yhess mutta oon menos frendille saunomaan.

      Fiilikset vaihtele... Juuri nyt ei ahista. Mutta hän heitti taas läppä yhteenmuutosta joskus vuoden pääst niin voin sanoa että ihan paskahalvaus meinas tulla. Tosi vaikee kuvitella asuvani enää uudelleen parisuhteessa yhessä...pitäisi muuttaa yhteen kun se on ajankohtaista.juuri nyt kaukainen ajatus.

      Oon miettinyt mikä tässä suhteessa tai ihmisessä on erilaista. Aiemmin muija on muuttanut luokseni viikon sisään ja kauheesti itekään pistänyt vastaan mutta tavallaan ne edelliset suhteet on selvästi olleet sitä et nainen on häikäilemättömästi ottanut vallan heti alusta alkaen. Tää nykyinen nainen on demokraattinen ja kiltti. Ei se koskaan tekis mitään semmosta et pakkais kamansa ja ilmottais muuttavansa meille.

      On se yrittänyt olla tiukka esim. Pyysin poistamaan tinderin ja facebook eston jonka olen hänelle laittanut silloin kun meillä oli taukoa... Mutta en vaan tee mitä hän pyytää. Ärsyttää tämä holhousvaltio ja holhoavat naiset. Muita naisia ei sais katsoa tai niille fliettailla. Eikö se tuo ennemminkin suhteeseen kipinää!

      • Näinonvaan

        Eiköhän se sut täältä palstalta pian tunnista ja tajua minkälainen idiootti olet :)


      • Miesvaillaviivaa

        Miksi se täällä olisi?


      • Kylläjuu

        Ja tässä: kuuntele nyt itseäsi. Tota menoa oot kohta muuttamassa yhteen ihmisen kanssa, jota et halua. Miksi ihmeessä? Mitä ihmettä saisit siitä? Mitä oikeasti haluat omalta elämältäsi? Mieti ja toimi sen mukaan, älä sen mukaan mitä ruusunpunaisissa unelmissasi haaveilet merkitseväsi jollekulle muulle.


      • lkfjsldfg

        Kyllä tuo nyt vaikuttaa siltä, että mukavalta naiselta on silloin tällöin kiva saada seksiä yms. laatuaikaa, mutta et oikeasti välitä tästä naisesta, etkä ole valmis sitoutumaan. Olisi reilua tunnustaa tämä itselle ja tälle naiselle.


      • Miesvaillaviivaa

        Niin en saa itseäni sitoutumaan koska ajatus siitä että suhteemme muuttuisi samanlaiseksi kuin aiemmat ahdistaa.


      • katsopeiliin

        sehän ei ole tämän uuden naisen vika mitenkään.
        Jos katsot peiliin ja sieltä näkyy pelkoja ja ymmärrät että susta ei ole sitoutumaan, niin miksi ei mene perille, että ei kannata jatkaa. Miksi olet niin varma ja vakuuttunut, että susta ei suhteeseen ole, ja muuta et halua, mutta poiskaan et osaa kävellä. Säälittävää roikkumista sun puolelta. Hoida omat pelkosi. Lisäksi sä et ole ottanut vastuuta edellisistäkään suhteista, koska jos ne eivät ole toimineet, niille olisi pitänyt tehdä jotakin ja jos sekään ei olisi auttanut, silloin olisi pitänyt erota, joka sekin olisi ollut parempi ratkaisu. Nyt esität jotakin uhrin roolia ja palvot omia tunteitasi, kun sua on muka niissä edellisissä suhteissa loukattu, vaikka sä olet ollut täysin vapaa tekemään niissä omat arviosi ja ratkaisusi onko homma sen arvoista.
        Ja koska nyt sun tunteita pitää sääliä kun sä et ennenkään ole ottanut vastuuta, niin susta on oikein, että sä syöksyt tinderiin ja suhteeseen, mutta et tietenkään halua sitoutua.. Mieti vähän. Ihan vähän..

        Sama jos sulla olisi pää kunnossa mut toinen kampeaisi suhdetta pilalle siksi kun joku joskus jossakin jotakin plisi tehnyt ja naisella olis ihan jopa ahdistanut, ja tää nainen olis vaan avuttomana muka jäänyt ruikuttamaan tätä tilannetta loppuelämänsä.. Niin siksi susta ei kuitenkaan vois erota, mut ei haluis sitoutuakaan, kun pitäis matkustaa tai kavereiden kanssa huvitella.. Mieti omaan napaan tämä asia.


    • eikhlmuutentiedäkukaan

      Vuoden seurustelleita pareja lienee paljon, mutta nuo asumismuodot tuolla on sen verta eksoottiset, että niistä saattaa tunnistaa.

    • astala_vista_baby

      Vuosia voi olla vähemmän tai enemmän, mutta ehkä tunnistaa ehkä ei.. Sen vain hän tietää..

      Ellet pidä kahta naista samaan aikaan 😁

      Ero ois paras mahdollinen.
      Suhde perustuu sille, että joustoa tulee molemmin puolin ja 100%,ei ole enää omat menot.
      Eli käsken sinua eroomaan. Et välitä muuta kuin itsestäsi ja monet muutkin täällä ovat sanoneet samaa.
      Olet trolli tai et. Normaali et ole.

    • Brjrjrkttjh

      No naisellasi on lapsi joten hänelläkin on jotain paljon paljon tärkeämpää kuin sinä. Ehkä se juuri sinua eniten korpeaakin?

      • Miesvaillaviivaa

        Ei se lapsi mun tunteisiin vaikuta..


      • näinsemeni

        niin kun sulla ei ollut alunperinkään mitään palavia tunteita, niin mikäs niitä muuttamaankaan. Haet hetken hupia ja hyötymistarkoitusta itsekkäästi, paremman seuran/tekemisen/ harrastamisen puutteessa yrität käyttää toista hätävarana. Ei kai pojulla pelota, että ihan yksin pitäisi joskus hetki olla, jos ei olekaan parempaa harrastusta tai kavereita tai matkustusta, niin silloinhan voisi ehkä viisi minuuttia liietä aikaa naiselle, kunnes taas häivyt teillesi. Nainen arvioi myös, missä roolissa sinä olet hänelle, joten varmaan tekee ratkaisunsa, koska sinä et kykene sitä mitenkään tekemään.


    • whorecares

      Siinäpähän te tavikset naikaa kykyjenne mukaan, ei se niin maankaatojuttu ole.

    • rdgf

      Ei ihme ettei suhteet kestä, kun olet tottunut katsomaan omaan napaan ja kaverit ovat yhtä tärkeitä kuin teininä. Matkustella voi myös naisen kanssa ja välillä yksin.
      Taidat käyttää naisia hyöty mielessä, että he siivoovat jälkesi ja pesevät pyykkisi, mutta itse et anna mitään takaisin otat vaan ja laitat toisen ahtaalle, mutta itse koet ahdistusta mut et nää ympärillesi.

      • keskustelkaa

        Tässä on mielestäni hyvä kirjoitus. Lisäksi aloittaja tuntuu jotenkin pelkäävän suhteita edellisten suhteidensa perusteella. Ehkä hän pelkää voimakkaita tunteita ja sitä, että toinen sitten häippäseekin pois hänen elämästään niinkuin edellinen naisystävänsä on tehnyt. Mikset kertoisi noista asioista sille rakastamallesi naiselle, jotta hän voisi ymmärtää ja tukea sinua.


      • Rohkeuttay

        Pelko on tässä varmasti se ohjaavin asia. Pelko elämää kohtaan. Toivon aloittajalle rohkeutta ottaa oma elämä haltuun. Jos se ei ole tämä nainen, astu rohkeasti sivuun äläkä jää nyhjäämään.


    • Miesvaillaviivaa

      Luulin että en palaa tänne enää tästä aiheesta mutta...

      Tiedän että tää kuulostaa pahalta.

      Olin viime viikonloppuna naisen luona omasta aloitteestani pe-la yön ja päivää sekä su-ma yön ja lähdin varhain ma aamuna töihin toiseen kaupunkiin. Maanantaina meinattiin nähä keskellä päivää kun hän ehdotteli lounastreffejä. Sen jälkeen fiilikset lopahti taas. Nainen kysyi keskiviikkona näkemistä, en vastannut ennen kuin torstaina että millaista laatuaikaa hän toivoisi meijän viettävän. Ja kun hän vastasi niin en taaskaan palannut asiaa. Tänään perjantaina hän kysyi että missä mennään niin tokaisin että ei ole palavaa halua taas.

      Hän ihmetteli miksi sitten olin viikonloppuna viihtynyt hänen luonaan niin sanoin että koska sillä hetkellä oli mielenkiintoa. Hän sanoi että nyt alkaa riittämään että joko kunnon suhde tai ei mitään. Sanoin että kunnon suhde ei minulle käy joten loppuu nyt.

      Hän halusi keskustella asiasta mutta minä en juuri nyt halua joten hän kirjoittele viestejä ja on selvästi loukkaantunut että olen mukamas vedättänyt häntä ja miten niin en pysty kun kesällökin pystyi.... Ja miksi kavereiden lapsille vien karkkia mutta hänen lapsen synttäreitäkään en muistanut ja miksi en voi olla niin kuin kuukausi sitten kun kävimme risteilyllä...

      Sanoin vain että minusta hän ei enempä saa ja sori. Ahdistavaa. En tiedä mitä vastata ja hän on oikeassa. Hän sanoo minun käyttäneen häntä hyväksi. Viime viikonloppuna menin hänen luokseen muutaman lasin jälkeen ja meillä oli taas hyvää seksiä mutta kun kyse ei ole seksistä todellakaan.. Ja nyt hän luulee että on ja ei usko ja vaikka sanon että ymmärrän hänen harmituksen niin hän sano että ei usko koska tämä suhde on jatkunut näin jo kohta 1v8kk että olisi uskonut minua jos juttumme olisi kestänyt muutaman hassun kuukauden...

      En tiedä mitä seuraavaksi...

      • Nakki3

        Nonni, ja nyt pysy erossa hänestä jonkun aikaa. Ehkäpä joskus puolen vuoden päästä tiedät jotain niistä sun tunteistasikin, sitten voit miettiä mitä tämä oli.

        Kaikki nuo mistä olet kirjoittanut täällä (miksi pitää ilmoitella menemisistään, miksi pitää poistaa tinder ja poistaa tyttöystävältä facebookesto yms) tapahtuvat luonnostaan ja tuntuvat oikeilta, silloin kun olet sydämelläsi mukana. Parisuhteen mukana tulee paljon sitoutumista, vaikka se olisi miten löyhä ja vaikka kuvittelisit olevasi tilanteen herrana leikkimällä jotain puolisinkkua. Jos parisuhteeseen ryhtyy ilman tahtoa, siitä tulee pelkkä riippakivi ja se tuo vaan ahdistusta. Näin minä ajattelen.

        Parempi olla rehdisti ilman ja keskittyä nyt muuhun. Kun et joudu rakentelemaan jotain naurettavaa kaksoiselämää, voit olla aidosti ylpeä itsestäsi ja keskittyä aidosti sinulle merkitseviin asioihin.


      • Miesvaillaviivaa

        Niin mähän yritän ottaa etäisyyttä mutta välttelemiseksihön se aina menee ja sen se toinenkin huimaa. Vaikka sekin sanoet alkaa mennä maku niin on se aika sitkee.

        Ite en saa aikaseksi muuta kuin pelleilun kun en osaa päättää kun ne fiilikset vaihtelee. Ei se riippakivi ole. Minä enemmänkin tällä jatkuvalla ristiriitasuudella.


      • Nakki3

        Voi että, kyllä ymmärrän tunteesi. Mulla itsellänikin ollut suhde vuoristoratamiehen kanssa. Sä kuitenkin pohdit asiaa ja yrität saada päätäsi järjestymään, se lupaa hyvää.

        Jotenkin tuo pelkoon viittaisi, mutten itsekään tiedä mitä vastaavassa tilanteessa tekisin. Löytyisiköhän sulle jutteluapua esim.työpsykologilta? Heillä kuitenkin isompi työkalupakki, jolla ratkaista ongelmia. Jos saisit suunnan kompassiin olisi helpompi taas mennä eteenpäin.


    • hjkkk

      Sä olet vedättäjä tyyppi. Tyhmä kuin saapas. Taidat olla kehari

      • Miesvaillaviivaa

        Miten niin kehari😕


    • jotenkinnarsistista

      Melko takertuvalta tuo ap:n naiskumppanikin kuulostaa, jos koko yhdessä vietetyn viikonlopun jälkeen, heti seuraavana päivänä tivaa seuraa. Olette vuoden olleet kimpassa ettekä tunne toisianne ja toistenne tarpeita lainkaan? Jutteletteko te. Minusta ainakin ap vaikuttaa näiden palstakirjoitusten perusteella ärsyttävältä jankuttajalta. Kuka tuollaista jaksaisi kuunnella. Lisäksi melko itsekeskeinen ja lapsellinen kuva tuonikäisestä ihmisestä. Huomaa selvästi, että kun perhe-elämää ei ole tarvinnut viettää niin elämän realiteetit vähän hukassa. Perhe-elämän hyvä puoli on ainakin se ettei ole tuollaista minä-minä maailmankuvaa. Kuulostaa tyhjältä noin itsekeskeinen elämä.

      • Miesvaillaviivaa

        Joo en kiellä mitä mä olen...ei se kysynyt heti ja se on pitänyt monia päiviä taukoa yhteydenpidosta parin viikon aikana joka on hyvä siihen nähden että ennen et ennen kirjoteltiin päivittäin. Saatan itsekin sekoittaa päiviä.

        Nyt oon vielä Kuopiossa mutta palaan kohta kotiin emmekä ole nyt olleet yhteyksissä sen perjantaisen ison keskustelun jälkeen.

        Onhan se ymmärrettävää että ollaan nähty nyt 4 yötä yhessä sen jälkeen kun sanoin et fiilikset kadonneet ja jokaisen näkemisen jälkeen en ole sanonut ajatuksiani ennen kuin hän on kysynyt suoraan miksi taas välttelen. Onhan se ikävää sanoa et hei oli kivaa neljä päivää sit mut nyt taas ei nappaa. Ei ole kivaa kummallekkaan tämä tilanne.. Pakko varmaan ottaa etäisyyttä nyt kunnolla.

        Jutellaan ja paljon. Minulle on selvää hänen tarpeensa joista hän joustaa takiani. Minä olen tässä se sika mutta en saa enempää itsestäni irti ainakaan. Sillon kun olen saanut niin minusta on tullut se puoli luonnostaan.


      • mikäonvialla

        vaikuttaa siltä, että sulla on enemmän ongelma omien ajatusten kanssa, kuin toisen kanssa. Aina kun olet yksin, sulla on ongelma ja silloin sä olet vain omien fiilisten ja ajatusten kanssa sekaisin.. Silti yhdessäolo tuntuu onnistuvankin välillä. Miltä tuntuu olla toisen kanssa? Miksi neljäkin yötä onnistuu, mutta heti kun taas jäät itseksesi, on ongelma ja mitä pitempään asiaa pohdit, sitä suurempi ongelma on ja sitä enemmän koet, että pitää päästä etäälle. Miksi et pohdi suhdetta silloin kun koet tai elät sitä suhdetta. Mikä ajatus tai tunne värittää asiaa silloin kun olet yksin? Ilmeisesti sulla on joku oma vahva skeema, jota sä yhdistät jostain syystä tähän toiseen ihmiseen. Ja kun olet hänen kanssa, todellisuus menee tuon ehkä väärän mielikuvan edelle. Ja kun taas olet yksin, sulla nousee joku vahva olo tai tunne, että pitää olla yksin. Huomaatko miten tilanne ja ajatukset muuttuvat? vrt tilanne, että sulla olisi hänen luokse mentyään heti tunne että nyt ei ole hyvä olla. Miksi näin on? Huomaatko ilmiötä?


      • Miesvaillaviivaa

        Sä osuit naulan kantaan! Tolleen se on. En vaan tajunnut ennnen kuin sen sanoi. Eli kun ollaan yhessä kaikki on hyvin. Kun olen yksin joku saa mut siinä ihmisessä ahistumaan...? Viimesen kuukauden ajan varsinkin. Jokin vaikuttaa yleiseen fiilikseen..

        Mutta outoa on että katselen hänen kuviaan ja runkkaa? Se haluttaa mua vaikka fiilikset vaihtelee..

        Miksi niin sitä pitää miettiä koska sehän oiskin vastaus kaikkeen👏🏻


      • mikäonvialla

        Koska sun pitää oppia olemaan ennenkaikkea itsesi kanssa sujut, nyt et ole.
        Jos omat ajatukset vahvistuu tai vääristyy yksinollessa, mutta yhdessäollessa todellinen kokemus on toisenlainen. Erota ne kaksi asiaa toisistaan. Miksi niin käy?

        Erota sekin, mikä ahdistus syntyy omista ajatuksista ja mitä tunnetta koet toisen kanssa ollessa. Ja mitä kauemmin on yhdessä, se koettu tunne vahvistuu, mitä kauemmin on erossa, se oletettu tunne vahvistuu, etkä ehkä huomaa itse tuota ilmiötä. Osaatko tarkkailla itse ajatuskulkuasi kuin ulkoapäin ja huomata, miten ennustettavaa se on?

        Projisoit jotakin ahdistavaa ajatusta toiseen ihmiseen. Miksihän juuri häneen? Mikä on se sinun oma ahdistuksesi, mitä voisit rohkeasti tutkia tai mennä kohti? Mitä tapahtuisi, jos et yhdistäisi ahdistumista toiseen vaan katsoisit sisäänpäin kohti omia ajatuksiasi. Ehkä se ei olisi niin pelottavaa sitten kuitenkaan.


      • kiitosta

        Erittäin tarkkasilmäisesti kirjoitettu. Komppaan.


    • jeeessmies

      Ymmärrän kirjoittajaa jotekin siitä näkökulmasta, että hänet on jätetty kolmessa pitkässä suhteessa ja nainen tulee nyt jotenkin "väärään aikaan" paikalle. Naiset tekee tätä koko ajan miehille, miksi miehet eivät saa tehdä samaa naisille?

      • eisaatehdä

        kukaan ei saa tehdä sitä, lupaa siihen ei ole kenelläkään. Surullista ja väärää on jos niin on käynyt. Yleistämään ei silti pidä lähteä. Sekin on väärin.


    • jotenkinnarsistista

      Miksi aloittaja ei voi sanoa kumppanilleen ettei halua olla kumppaninsa kanssa. Tuollainen etäisyyden ottaminen on teinimeininkiä. Minä en ainakaan pystyisi seurustelukumppania jättämään tuollain vain etäisyydellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      328
      3048
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2253
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1675
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      194
      1588
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1385
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1273
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe