Kokemuksia triptylistä kellään?

Kyseleväinen

Onko täällä kellään kokemusta masennuslääkkeen aloituksesta kipuihin? On määrätty triptyliä, mutta siinä on sivuvaikutuksena mahdollisia itsetuhoisia ajatuksia. Mulla on niitä muutenkin, joten en todellakaan tiedä että uskallanko aloittaa ks.lääkettä. Monia muitakin lääkkeitä kokeiltu, mutta mikään ei auta ja toi triptyl auttoi joskus aiemmin...
Eräs ihminen ehdotti, että jos menisin psyk.osastolle lääkkeen aloituksen ajaksi, että vois olla valvotuissa oloissa, jos tulee itsetuhoisia ajatuksia. Mutta sinne en todellakaan mene, eikä kukaan lääkäri ole sellasta ehdottanut.
Yhdenkään lääkärin kanssa en ole edes triptylin aloituksesta, vaan sellanen kaikkitietävä henkilö sitä ehdotti. Keväällä lääkäri kyllä määräsi triptyliä kipuihin, mutta siinä oli sillon kaikkee muuta, mikä esti sen aloittamisen.
Aiemmin 2,5-vuotta sitten söin sitä kipuihin mutta se lisäsi itsetuhoisia ajatuksia todella paljon joten lopetin sen.

Mutta kysymys kuuluu, että jos aloittaa masennuslääkkeen, niin monenko viikon ajan niitä aloituksessa tulevia mahdollisia sivuvaikutuksia voi tulla? Tiiän että tää on yksilöllistä, mutta kumminkii... Nyt syksyllä kun kivut on koventuneet, niin yksikään lääkäri ei ole kuitenkaan edes ehdottanut triptylin aloitusta...

Oon selaillut nettiä ja lukenut triptylistä lähinnä vaan haittavaikutuksia...

1

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oker

      Onko kukaan lääkäri tai oletko käyttänyt kipuihin esim. gabapentiinia tai pregabaliinia? Molemmat auttaneet kohdallani diabeettisiin jalkojen neuropatiakipuihin. Triptyl oli ikävä lääke, koska suu oli kuin Sahara koko päivän, vaikka vain iltaisin käytin. Unen see kyllä oi ja kivut katosivat, mutta mm. hammaslääkärini ilahtui, kun olin jättänyt Triptylin. Yleislääkäri määräsi gabapentiinia ja otan sitä 300-600 mg ennen nukkumaanmenoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe