Mitsubishi Outlander PHEV 2014 on noin 200 kg painavempi kuin vastaava diesel ja takaboxissa noin 14L vähemmän tilaa, eli ei hurjan paljoa tilan karenssia.
"Mitsubishi Outlander PHEV 2014 review" - Carbuyer
- https://www.youtube.com/watch?v=e1Xwt0hCI4o
Otsikon autoja alkaa olla saatavilla siedettävemmillä hinnoilla (taisi ainakin josskain vaiheessa maksaa uutenakin yhtä paljon kuin vastaava diesel), mutta itse pidän hybridejä tuplaongelmaisina, sillä elinkaarensa ekologiselta jalanjäljeltään nissä yhdistyy samassa paketissa sähköauton ja perinteisen huonot puolet.
Ainoa etu saattaa olla se, että tuollaisella pääsee ehkä ajamaan EU-kaupungeissa joissa paperiarvoilla saastuttavammat ovat kiellettyjä.
Tuon Mitsun yleisestä teknisestä kestävyydestä ja sen hyvästä tai vähemmän hyvästä vanhenemisesta en tiedä, mutta sähköautot ja hybridit vanhenevat huonosti, sillä niiden tekniikka vanhenee nopeammin kuin perinteisten.
Niille käy kuin Windowsille ja muulle elektroniikkahärpäkkeille kun tekninen tuki loppuu.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
1
8293
Vastaukset
- MitsubishOutlanderPHEV
Todellisuudessa raakileita ja varsin kannattamattomia ovat hybridit edelleenkin. Myös tuon Outlanderin autonomia akkujen varassa on aivan olematon 25-35 km.
Ilmankos niitä näkee eri EU-sivutoilla jälleenmyynnissä melko vähäisilläkin kilometreillä, kun ostajien hybrid-kuherruskuukaudet ovat takana ja hybridin realiteetti arkena.
Tuollainen auto vaatii myös asumismuotoa jossa virtaa on saatavilla ulkopistokkeesta ja / tai mieluummin suljetujen ovien takana tallin omaavana, ettei varkaat ja ilkivalantekijät vie latauskaapelia mennessään.
Varsin ilkivallantekijä-ystävällinen kapelin kytkentätapa latureineen.
- http://static.iltalehti.fi/autotestit/mitsu3_1104jid_at.jpg
Moni kerrostaloasuja ei edes voisi ladata autoa parkissaan.
Artikkelin kertoma ensan maantiekulutus 8,3 litraa tuon painoiselle autolle kuulostaa kovin optimistiseltä.
Sitten kun tasaisesta maantienopeudesta siirrytään moottoriteiden 120-130km/h ja monien maiden teistöjen vaihtelevuuteen ja suuriinkin nousuihin, niin kulutuslukemat ovat aivan jotakin muuta.
$
"Vain tippa bensaa pätkäajossa" - 11.4.2014
"IL KOEAJAAMitsubishi Outlander PHEV on markkinoiden ensimmäinen ladattava nelivetohybridi."
"PHEV:n energiakustannukset olisivat siis 30-40 kilometrin kerta-ajamisilla noin kahdeksan euroa 100 kilometriä kohden. Bensa-auton kulut olisivat noin 14 euroa (8 litran kulutus)."
"Hybridin lisähinnan ansaitseminen vaatisi yli 160 000 kilometrin ajon, vaikka käyttövoimavero tasoittaa hintaeroa 97 euroa vuodessa."
"Pitkillä ajomatkoilla ilman latauksia Outlander PHEV ei juuri ole bensiinisisartaan taloudellisempi. Mittaamamme maantiekulutus tyhjällä akulla oli 8,3 litraa."
"Outlander PHEV:n ostoa pitääkin perustella muilla syillä kuin lompakolla."
- http://www.iltalehti.fi/autotestit/2014041118128756_at.shtml
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275