Tänk att 15 000 människor lämnade söndagsslappandet och gav sig ut på marsch.
Finländarna ställer nog upp för frågor som de anser att är vettiga.
Lyckad demonstration mot rasism.
7
90
Vastaukset
- nejtillvåldorasism
Lördag var det ju,sorry!
- Gunnar_Svenstrand
Jåå,jåå.
- tummenupp
Jag tittade på demonstrationen i tv,kändes lite som att vara med.
Det är bra. Kämpa mot rasismen. Kämpa mot nazismen. Man behöver inte gilla alla människor, men en intelligent människa accepterar aldrig nazism och rasism.
Det är bra, visa på alla sätt att ni avskyr nazismen och rasismen.- åldersrasismtex
Också i vardagen förekommer det rasism,som man kanske inte ens tänker på.
- kanske.inte.så
Många intelligenta människor har - också i vårt land - accepterat nazism och ofta också rasism.
Skulle du vara glad, om du får barnbarn med svart hud?- rasismenfrodasochmårbra
Det skulle jag vara, inte har nu hudfärgen någon betydelse.Orolig skulle jag däremot vara över barnbarnets framtid här i Finland,det är inte lätt att se annorlunda ut.Mycket större risk för mobbande och påhopp.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 898226
- 916342
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586233Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344821- 443284
- 503265
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo572892- 442819
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per482770- 492750