Vielä asiaa uskovista

vapis

Täällä oli jokin aika sitten kirjoituksia joidenkin uskovien tavoista elää. On hyvä että me uskovat pystymme tuomaan kipeitäkin asioita esille. Ehkä se auttaa meitä kaikkia tutkiskelemaan kriittisesti myös omaa toimintaamme.Ehkä ymmärrämme että meissä itsessämmekin voi olla parantamisen varaa eikä aina vain toisissa.Eihän se että on uudestisyntynyt Jumalan lapsi oikeuta kohtelemaan toisia kaltoin. Ja ollaanpa tarkkoja noissa facebook tykkäyksissämme.Tykkäämällähän hyväksyt hänen toimintansa ja ajatuksensa. Muistetaan että meidän on rakastettava lähimmäistämme kuin itseämme. Myös käytännössä.

15

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiymmärrystä

      Kertokaapa tai paremminkin selittäkää tälläiselle tasamaan tallaajalle .Kun on 10 käskyä ja niitähän me rikotaan enempi tai vähempi- niiiin antaako Jeesus meille rikkomukset anteeksi ????Mä en vaan käsitä, kun se omatunto olkapäällä ei sitä ymmärrä;kun jotkut voi tehdä vaikka mitä....ja aina tuntuu elämä hymyilevän.

      • Armonlahja

        Minulla ainakin on huonoja kokemuksia ns.uskovaisista,esittävät kyllä Jumalasta seuraavaa,mutta olivat ilkeitä ja käyttivät kyynärpää taktiikkaa ja takanapäin puhuivat pahaa toisista.
        Olen todella onnellinen ettei tarvitse olla tekemisissäenääheidän kanssaan,tulin näkemään kuinkajulmiaomanedun tavoittelijoita olivat.
        Olen kyllä ollut tekemisissäsydämenuskovaisten kanssa,heidän käytös ja olemus hehkui sydämenuskosta.
        Oli kauhea kokemus katsoa näitä tyranneja.


      • mitäseon

        Kymmenen käskyähän on annettu meille ohjenuoraksi elämäämme. Kaikki varmasti joskus rikkovat niitä vastaan ja luulen että kun aidosti pyydämme syntiämme anteeksi myös saamme. Ihan eri asia on käsittääkseni se,että omaa etua ajaen rikkoo niitä vastaan ja saa anteeksi aina sitten Jumalalta,koska on uudestisyntynyt. Sitä en usko. Mutta olen niin vajavainen ihminen että en tietenkään voi tietää. Minusta kaikkien ihmisten,myös niiden omasta mielestään hyvien ihmisten tulisi aina silloin tällöin lukea käskyt ja niiden selitykset ajatuksella ja miettiä noudatanko MINÄ itse niitä.


      • fdgerte
        mitäseon kirjoitti:

        Kymmenen käskyähän on annettu meille ohjenuoraksi elämäämme. Kaikki varmasti joskus rikkovat niitä vastaan ja luulen että kun aidosti pyydämme syntiämme anteeksi myös saamme. Ihan eri asia on käsittääkseni se,että omaa etua ajaen rikkoo niitä vastaan ja saa anteeksi aina sitten Jumalalta,koska on uudestisyntynyt. Sitä en usko. Mutta olen niin vajavainen ihminen että en tietenkään voi tietää. Minusta kaikkien ihmisten,myös niiden omasta mielestään hyvien ihmisten tulisi aina silloin tällöin lukea käskyt ja niiden selitykset ajatuksella ja miettiä noudatanko MINÄ itse niitä.

        Me omasta mielestä hyvät ihmiset emme usko koko potaskaan.


    • Goljatt

      Onko muilla samanlaisia kokemuksia kuin armonlahjalla,olisi kiva kuulla?

    • Katkeroitunut

      Menin uuteen työpaikkaan jossa oli kaksi ns uskovaista,terrorisoivat koko työympäristön,illalla kotona ahdisti oli järkyttävä kokemus.
      Muttaiköhän Luoja hoida näidenkin rangaistukset.

    • tämäontosi

      Mielestäni suurin osa uskovista toimii myös omassa elämässään Raamatun oppien mukaisesti. Mutta sitten on pieni osa, joilla vain suu puhuu Jumalasta mutta ei teot. He voivat valehdella, puhua pahaa toisista selän takana, jotta itse näyttäisivät paremmilta ihmisiltä. Ja näkyipä facebookissakin joku niin uskova julkisestikin puhuva pahaa toisesta.
      Ja onhan uskovissakin osa, joka ei osaa erottaa toisen omaisuutta omastaan. Toisin sanoen he varastavat,
      Totisesti minä sanon teille: kaikki mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle. Matt25:31-46.

    • Hessut

      On totta,että on oikeita uskovaisia niin teoissa kuin ei vain puheissa.
      Minä vain olen törmännyt muutamaan ns.uskovaiseen,jotkakorostavat omaa olemustaan ja olivat häikäilemättömiä,onneksi ei tarvitse olla tekemisissä enää heidän kanssaan.
      En tiedä onkoskaan omantunnon tuskia,tuskin kun ovat mielestään maailmannapoja.

    • rukoileva

      Täältäpä löyty mielenkiintonen keskustelu. Moon ihan samaa mieltä että suurimmalle osalle uskovista sekä suu että teot puhuu Jumalasta. Kiitos Herran. Mutta sitte se pieni osa joka voi Jumalan nimissä tehrä lähes mitä vaan. Voi valehrella jos se on ihtelle eduks. Rajaa toisen ja oman omaisuuden välil ei oo. Aina löytyy omasta mielestä oikeuttava syy omaan toimintaan. Toisen elämään voi tuora niin paljo surua ja kärsimystä...
      Täytyy vaan rukoilla että yhä useammalle myös teot alkaisivat kertoa uskosta Jumalaan.

    • Arpeutunut

      Minulle on jäänyt syvätarvet kahden ns. Uskovaisen touhusta työpaikalla,tämä naisvaljakko terrorisoivat koko työmaata ja olivat pahimpia juoruakkoja ja illalla seuroihin yms.piireihin.
      En tiedä kantoivatko minkäänlaisia omantunnontuskia touhuistaan.
      Tämä tapahtuma alkoi vuonna 1975 ja jatkui niinkauan kuin työuraa piisasi.
      Illalla oli ahdistava olo kotona,mutta kun oli pakko mennä töihin saadakseen talouden hoidettua.
      Luoja hoitakoon heidän aiheuttamat tuskat.

    • SiiSoo

      Oikeasti uskoville avioliitto ja seksi on pyhää. He eivät salli esiaviollista seksiä! En henkilökohtaisesti tunne ketään uskovaa, jolla olisi avioton lapsi. Lapsi syntyy vain kahden uskovan ja vain toisilleen uskoutuneen aikuisen liittoon. Uskovat eivät tunne ns. susipareja!

    • saIaperäinen

      Minä ainakin rakastan lähimmäistäni niin kuin itseäni runkatessa, eli kyrpää koneeseen kaikille jotka antaa, ne on sen tarpeessa ja heitä on paljon, etenkin uskovissa koska he uskovat kaikki sadut mitä tavan pukki pehmittäessään pokaa.

      En tiedä miten ihminen voisi olla parempi kuin minä, koska minä kerron aina mitä haluan. Kerron myös mitä he haluavat ja yleensä myöntävät sen, että kotona ei oikein synkkaa. Minä panen synkkaamaan ainakin illaksi ja hän on tyytyväinen, joskin useimmiten aika haikea kun lähden.

    • Anonyymi

      Te oottd tehnyt siitä ryövärien luolan. Jonka voimakkaat tuulet saavat sen roihuamasn voimakkaammin

    • Anonyymi

      NÄMÄ NS,USKOVAISET LÄHTIVÄT POHJOISEEN LOMOLLE JA SAI RAUHASSA RYYPÄTÄ,TODELLA TEKOPYHIÄ ,

      • Anonyymi

        Pahimpia työpaikallani olivat ns.uskovaiset,terrorisoivatkoko työyhteisön.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1952
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      148
      1558
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe