-vältä kävellessäsi eteesi katsomista
-osta kaksi siideriä
-älä laita erotinpalikkaa liukuhihnalle omien ostoksiesi jälkeen
-jää seisomaan liukuhihnan alkuun, jotta seuraava ei voi laittaa omia ostoksiaan hihnalle
-kuule ostoksiesi hinta
-ala etsiä kukkaroa laukkusi pohjalta
-kaivele kukkarosta kolikoita
-maksa sittenkin setelillä
-jää maksupäätteen eteen sekoilemaan nyssyköidesi kanssa
-pakkaa ostoksesi vasta sitten kun jälkeisesi asiakas (jolla on enemmän ostoksia) on jo pakannut omansa
Mikäli kauppamatkan varrella on liukuportaat, kuljettuasi niistä jää niiden eteen seisomaan, jotta takanasi tulevat törmäävät sinuun.
Miksi ette naiset osaa edes kaupassa käydä? Osaatteko te tehdä mitään oikein?
Kuinka käydä kaupassa kuin nainen
97
585
Vastaukset
- Pillun_syytä
Se johtuu siitä niitten pillusta.
- vihatipunen
Mä olen kyllä hidas pakkaamaan mutta muut kohdat ei osunut. Se en ollut siis minä.
Naisilla ei ole suunnitelmaa kun ne menee kauppaan.
Satunnaiset jutut aina kiinnittää huomion.
Kaupassa menee aika kauan naisen kanssa jos et sitä pidä komennossa.- Tekniikkasukeltaja
Mä harvoin lainaan ketään, mutta nyt on ihan pakko.
"Juuri noin kaikki naiset käyttäytyvät".
(Hihitystä)- Tekniikkasukeltaja
exex-atn kirjoitti:
Väärin meni! Aina -sana unohtui välistä.
Tosiaan.
Ei pitäisi sortua lainailemaan.
(Naurua) - 7plus13
Matkiminen on suurinta ihailua.
- EräsVaihtoehto
Sinusta on tullut vanha kärttyinen mies.
- kaupantäti
Ja miten toimii mies yksin kaupassa:
A) hakee kaljakeissin ja etuilee pahanhajuisena kassajonossa
B) jää "keskustelemaan" nuoren kassan kanssa varmana omasta viehätysvoimastaan (nykyisin on hyvännäköisiä poikiakin kassalla!)
C) haahuilee epätoivoisesti vastapäivää ympäri kauppaa vaimon antaman ostoslistan mukaisesti
D) harvoin joku älykkäämpi uros kysyy myyjältä tai lähimmältä naiselta, mistä löytyy tuote xxx
E) onneksi yksinäisten miesten ostokset ovat yleensä aika pieniä, eivät tuki linjastoa pitkäksi aikaa
- erkki-täti
En tiedä, onko kyse vain naisten käytöksestä.
Mutta sitä ihmettelen, miksi ihmiset eivät puhu ääneen asioista, jotka ärsyttävät.
Mikä esim. tässä lauseessa on vaikeaa:
Voisitko siirtyä eteenpäin, jotta pääsen nostamaan omat ostokseni hihnalle?
Minä ainakin sanon ja huomautan. Kun sen tekee ystävälliseen sävyyn, ei tilanteissa ole mitään kummallista.
Joskus ihmisillä on sellaisia päiviä, että ajatukset harhailevat ja käytös on sen mukaista, vähemmän tehokasta. Sitäkin pitää ymmärtää.- 1818
Aloittajalle tuota on turha sanoa. Ei tuollainen kärttyinen, kanssaihmisiään kyttäävä ukkeli osaisi ystävällisesti esittää mitään asiaa. Ilmiriitahan siitä syntyisi, ja vartijat olisi kutsuttava paikalle.
- äitison
Mä en ainakaan tykkää, jos jonossa seuraava puhaltaa niskaan, kun olen maksamassa. Siitä syystä jään iteki taaemmas jonossa. Ei kiinnosta onko mun takana hönkäävällä kiire laittaa ostoksiaan hihnalle. Kävis kaupassa sillon kun ei ole ruuhkaa
- TiedoksiIdiootille
Noin käyttäytyy miehet, ei naiset.
- mitäpäsemullekuuluu
"Miksi ette naiset osaa edes kaupassa käydä? Osaatteko te tehdä mitään oikein?"
Niin, katsos kun miehet ajattelevat kuulemma kikkelillään, mutta naisilla on sen paikalla pelkkä reikä.- äitison
ei muuten ole. missä olit bisan tunnilla
- ääkpöks
En pidä niistä takana hönkivistä tai kyljessä lähes kiinni olevista kun on maksamassa, odottaa kassan saavan ostokset piipattua.
- en siis tunge itsekään vaan odotan kiltisti edellä olevan hoitavan maksunsa. Eli sori vaan.. Eilen tyrkkäsin terävällä olkapäälläni "vahingossa" erästä hönkijää. Eivät yleensä puhetta ymmärrä.. Eivät ne ostoksesi sen nopeammin kulje.
Kapulan pistän aina ostosteni jälkeen. :)
Lompakko on korissa useimmiten valmiina ja maksan kortilla. Tai piruuttani hiluilla.. Jos niitä on kertynyt liikaa nyssäköihini.
Useimmiten heitän ostokset ensin nopsaan jättimäiseen kestokassiin ja sivummassa lajittelen sitten ne. Osa reppuun ja osa jää kassiin.. Tuskin kukaa hoitaa ostoksiaan sen nopeammin.
Minulla ei ole mikää kiire kun asioin kaupassa joten voin odottaa nätisti vuoroani kassalla jne.
Liukuportaita en käytä jos on raput vieressä.
Käyn sitten erikseen Alkosta hakemassa paria lempilikööriäni joten ne siiderit jää pois. ;) no ehkä kerran pari vuoteen ostan sitäkin. Jos oikein juopotuttaa! x)Sinulla ei ehkä ole kiire, mutta jollakin toisella voi olla. Kassa on kuitenkin pullonkaula kauppareissulla.
- äitison
HC-ätmel kirjoitti:
Sinulla ei ehkä ole kiire, mutta jollakin toisella voi olla. Kassa on kuitenkin pullonkaula kauppareissulla.
siinäpä se _sinun_ ongemasi on. Ratkaise itse ongelmasi, äläkä syytä muita
äitison kirjoitti:
siinäpä se _sinun_ ongemasi on. Ratkaise itse ongelmasi, äläkä syytä muita
Juuri noin itsekeskeisiä naiset aina ovat.
- ÄLÄYLEISTÄ
Hah, mä ainakin olen todella tehokas kaupassakävijä. Lista valmiina, suunnitelman mukaan mennään kohdasta A kohtaan B, tavarat hihnalle tietyssä järjestyksessä, AINA kapula hihnalle jos takana on toinen asiakas, tavaroita alan pakkaamaan sitä mukaa kun tulee kassasta läpi ja rahat valmiina. En voi sietää epämääräistä haahuilua ruokakaupassa, koska inhoan niitä paikkoja. Ja olen nainen. Kun olin vielä parisuhteessa, niin äijän kanssa meni aina hermot kaupassa koska se oli niin tehoton ja epälooginen asioimisessa ja joka helv.... kerta piti jäädä hiplaamaan elektroniikkaa tms. Lopulta kieltäydyin käymästä kaupassa sen kanssa. :-D
- 20120
HC-ätmel kirjoitti:
Kauhee kauppanatsi. :-I
Well, hänhän on ihan kuin sinä!
- ÄLÄYLEISTÄ
HC-ätmel kirjoitti:
Kauhee kauppanatsi. :-I
Mun olisi varmaan pitänyt kirjoittaa tuo miehenä, niin sinä mulkosilmäinen kaappihomo olisit hurrannut.
ÄLÄYLEISTÄ kirjoitti:
Mun olisi varmaan pitänyt kirjoittaa tuo miehenä, niin sinä mulkosilmäinen kaappihomo olisit hurrannut.
Eivät naiset osaa kirjoittaa miehenä. Ne käyttävät aina pehmennettyjä pseudokirosanoja, hymiöitä ja kolmea pistettä joka paikassa. Ja haukkuvat muiden ihmisten ulkonäköä.
- 154
HC-ätmel kirjoitti:
Eivät naiset osaa kirjoittaa miehenä. Ne käyttävät aina pehmennettyjä pseudokirosanoja, hymiöitä ja kolmea pistettä joka paikassa. Ja haukkuvat muiden ihmisten ulkonäköä.
"Ja haukkuvat muiden ihmisten ulkonäköä."
Osaahan ne tuossa asiassa sitten ainakin "kirjoittaa miehenä".
- Tarkanmarkanraili
Täähän oli hauska...
Mutta mulla on tapana vittuilla takaisin niille taustallahuokailijoille, siirtyköön muualle ellei kestä odottaa omaa vuoroaan :) Eniten mua ärsyttää sellaset jotka pähkäilee niitten lotto- ym. kuponkien kanssa siinä kassalla, aina löytyy lisää lappusia ja lippusia sieltä lompakosta, otetaas vielä toi ilta Kenokin. Sitten kassa kuulee väärin tai ajatus katkeaa siinä lappujen määrässä ja pistää vahingossa Päivä Kenon, voi vttu!!! Jonoa jo 20 Metriä. Muita kassatyöntekijöitä ei näy missään. (Liian vähän työntekijöitä). Loppuhuipennukseksi vielä, ai niin mulla on täällä postipaketti, otan senkin nyt samalla sitten kun kerran täällä olen. Aaargh!!!!
Eli ei kannata mennä kiireessä kauppaan.- mitäpäsemullekuuluu
Se on kumma, kun joidenkin täytyy tehdä nuo aina juuri pahimpaan ruuhka-aikaan.
No tietysti vois itse välttää kaupassakäyntiä silloin. mitäpäsemullekuuluu kirjoitti:
Se on kumma, kun joidenkin täytyy tehdä nuo aina juuri pahimpaan ruuhka-aikaan.
No tietysti vois itse välttää kaupassakäyntiä silloin.Niinpä, ja toi on yleensä noiden pikkukauppojen ongelma 1-3 kassan kaupoissa.
- ndndndnd
Yhtä hirveitä kassalla kuin liikenteessäkin.
- TehdäänNiin-
Tehdään niin, että naiset ottavat pohjoisen pallonpuoliskon, ja miehet eteläisen. Ainoastaan skypetetään pakollisista asioista. Sukusolujaan rajan yli voi lähettää ainoastaan tarkoin määritellyillä meriiteillä. Lapset jaotellaan omille puolilleen teini-ikäisinä.
Olisko tämä hyvä? Niin paljon pahaa mieltä tuntuvat naiset aiheuttavan. - TehdäänNiin-
Tehdään niin, että naiset ottavat pohjoisen pallonpuoliskon, ja miehet eteläisen. Ainoastaan skypetetään pakollisista asioista. Sukusolujaan rajan yli voi lähettää ainoastaan tarkoin määritellyillä meriiteillä. Lapset jaotellaan omille puolilleen teini-ikäisinä.
Olisko tämä hyvä? Niin paljon pahaa mieltä tuntuvat naiset aiheuttavan.fiksu_fiikus kirjoitti:
Miehille omat ruokakaupat ja naisille omat. ;D
Miesten ruokakaupassa olisi noin 10 % siitä tuotevalikoimasta, mitä naisten ruokakaupassa olisi.
- marttyyritar
Mitä uhriutumista taas.
- TehdäänNiin-
marttyyritar kirjoitti:
Mitä uhriutumista taas.
Höpö höpö, tämä oli ratkaisukeskeinen, marttyyriä oli enemmän aloituksessa.
- Näintäällä
HC-ätmel kirjoitti:
Miesten ruokakaupassa olisi noin 10 % siitä tuotevalikoimasta, mitä naisten ruokakaupassa olisi.
Muunmuassa kaikki mauttomat (eli rasvattomat) elintarvikkeet ja muut laihdutushömppätuotteet puuttuisivat. Karkki- ja leivonnaistiskitkin olisivat turhia. Hygieniatuotteetkaan eivät paljoa veisi tilaa ja kosmetiikkaa ei tarvittaisi ollenkaan.
- erkki-täti
Näintäällä kirjoitti:
Muunmuassa kaikki mauttomat (eli rasvattomat) elintarvikkeet ja muut laihdutushömppätuotteet puuttuisivat. Karkki- ja leivonnaistiskitkin olisivat turhia. Hygieniatuotteetkaan eivät paljoa veisi tilaa ja kosmetiikkaa ei tarvittaisi ollenkaan.
En ole ihan samaa mieltä. Omasta mielestäni miehet ovat just pullien ja kakkujen perään.
Ja nykyäänhän miehet käyttävät kosmetiikkaa melkoisen paljon, ainakin nuoret miehet. En nyt tarkoita pelkästään meikkejä, vaan ihonhoitotuotteita, tuoksuja, hiustenhoito- ja muotoilutuotteita, kaikenmaailman kulmakarvageelejä ja partavahoja yms. - Näintäällä
erkki-täti kirjoitti:
En ole ihan samaa mieltä. Omasta mielestäni miehet ovat just pullien ja kakkujen perään.
Ja nykyäänhän miehet käyttävät kosmetiikkaa melkoisen paljon, ainakin nuoret miehet. En nyt tarkoita pelkästään meikkejä, vaan ihonhoitotuotteita, tuoksuja, hiustenhoito- ja muotoilutuotteita, kaikenmaailman kulmakarvageelejä ja partavahoja yms.Partavaahtohan nyt on välttämätön, jos meinaa ajaa parran kunnolla. Ja tietysti jotain hygieniatuotteita tarvitaan, muttei sen valikoiman nyt tarvitse olla niin tolkuton kuin naiset luulevat.
Homot ja metroseksuaalit voivat sitten käydä naisten kaupassa. - erkki-täti
Näintäällä kirjoitti:
Partavaahtohan nyt on välttämätön, jos meinaa ajaa parran kunnolla. Ja tietysti jotain hygieniatuotteita tarvitaan, muttei sen valikoiman nyt tarvitse olla niin tolkuton kuin naiset luulevat.
Homot ja metroseksuaalit voivat sitten käydä naisten kaupassa.En puhunut partavaahdoista vaan partavahoista. Myös partaöljyjä on taas markkinoilla.
Partavaahtojahan naisetkin käyttävät, jos ajelevat karvojaan :) - Näintäällä
erkki-täti kirjoitti:
En puhunut partavaahdoista vaan partavahoista. Myös partaöljyjä on taas markkinoilla.
Partavaahtojahan naisetkin käyttävät, jos ajelevat karvojaan :)Ups. My mistake.
- Yyyyyyyyy
erkki-täti kirjoitti:
En puhunut partavaahdoista vaan partavahoista. Myös partaöljyjä on taas markkinoilla.
Partavaahtojahan naisetkin käyttävät, jos ajelevat karvojaan :)Suihkugeeli ajaa saman asian, ei tarvitse nainen erillisiä vaahtoja
- ätminki
Ärsyttää vitusti kun naiset hidastelee kassalla vaikka niilläon vain 3 ostosta niin siihen menee enemmän aikaa kun 10 ostoksen asiakkailla. Ja jumalata kun naiset ei osaa laittaa sitä pankkikorttia oikein päin siihen koneeseen ja siihen menee lisää aikaa kun se ihmettelee tuhannen kaupassa käynnin jälkeen vieläkin miten päin se kortti laitetaan. Ja sitten on vielä lihavat naiset kun ne ostaa limsaa, sipsii , karkkia ja jäätelöä eivätkä jaksa edes nostaa niitä limsapulloja siihen hihnalle koska ovat liian heikkoja läskeineen kun ei ole lihaksia
- kaupan.sutturat
Niiii-in, vittu mitä lehmiä ja niin helvetin tyhmiäkin ovat !
Ihan vitun ärsyttävää sakkia, ja kuinka helvetissä pystyy niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin kaupassa käynti, tekemään sellaisen saatanan episodin että vituttaa niin lujasti ettei verikään tahdo kiertää. Kuolisivat nälkään niin olisi kaikilla paljon helpompaa. - äitison
Kuolette pian itse tuohon kiukkuun. kirkerä sappi valuu päivään mullekin kun tätä luen. pitääpä lähteä nauttimaan ihanasta syyssäästä
- 2322
Useimmat ihmiset sukupuoleen katsomatta eivät laita välipalikkaa ostostensa jälkeen. Viimeksi kun joku jäi minun kauppareissullani tukkimaan tien liukuhihnan alkuun, kyseessä oli keski-ikäinen mies. Liian myöhään lompakkoa esiin kaivavat ovat myös tyypillisesti vanhoja tai keski-ikäisiä, molempia sukupuolia, ovat joko aivan pihalla kaikesta mitä ympärillä tapahtuu tai kuvittelevat että kun heillä ei ole kiire mihinkään niin ei kenelläkään muullakaan voi olla tai ainakaan siitä ei tarvitse välittää.
- erkki-täti
Joo, noin se taitaa olla.
Tuo rahankaivelun hitaus ärsyttää eniten jossain massatapahtumissa, joissa on pitkät jonot ja kaikilla ihmisillä yhtä kiire saada ruokaa tai juomaa. Että millä ne lompsansa tonkijat perustelevat sen, että ensin on kiire päästä ostamaan se oma ostos, ja sitten on vartti aikaa etsiä sopivaa maksuvälinettä...Että miksi sitä rahaa/korttia ei voi kaivaa valmiiksi esiin, jos odottelee ostovuoroaan joskus aika pitkänkin ajan?
Maksan aina käteisellä ostokset ja se on nopein tapa. Otan rahat myös käteen aina koska tiedän aina mitä ostokseni maksaa. On mulla kyllä kärsivällisyyttä odottaa jos joku tumpeloi siinä edessä.
- näinsevaan0N
Kyllä se kortilla maksaminen vaan on nykyään nopeinta. Aina tasaraha valmiina, eikä tarvi ku vilauttaa sitä korttia siinä koneessa ja sillä selvä.
- 11611
"On mulla kyllä kärsivällisyyttä odottaa jos joku tumpeloi siinä edessä."
Arvostan asennettasi!
- että.silleen
No niin, kuka on kussut HC-ätmelin aamupuuro kuppiin, kun on taas niin happamella päällä. Taatusti saanut lorauksen ammoniakkia puurossaan, ei noin kärtsy muuten voi olla.
Taas kaikki on naistomppeleiden homppeleiden ynnä muiden vika, ett kunnon mies on noussut väärällä jalalla sängystä.
Jos noin paljon kiukuttaa... etkö voi sitä naistomppelia pyytää nätisti siirtymään syrjään, sulla kun olisi hieman kiire. Ei siitä verenpainettaan pidä nostaa, asian voi hoitaa ihan asiallisestikin.
Käy muuten apteekissa ja osta jotain närästyslääkettä itselles, muuten saat vielä kroonisen refluksitaudin hankittua itsellesi.
Pitänee mennä nostamaan vedet saunalle ja lämmittämään sauna kylpykuntoon.
Hauskaa loppuiltaa sullekin hymyhuuli!- hus.hus.siitä
Mee suoraan sinne saunan taa, sielä on tilaa. Edelleenkin.
- että.silleen
hus.hus.siitä kirjoitti:
Mee suoraan sinne saunan taa, sielä on tilaa. Edelleenkin.
Ammuttavaksiko? Ei kiitos, maksoin vain kalavelkoja HC-ätmelille!
Kysymys ei ollut siitä: etten minä koskaan hermostuisi sähläreille. Joskus ottaa todella pattiin, jos on olevinaan kiire jonnekin muuallekin vielä.
Toisinaan sählään itse kassalla, hedelmistä ei löydy punnitaa/hintaa... yleensä se löytyy sitten jostain muusta tuotteesta kun irronnut js tarttunut toisaalle.
Myyjä on tietenkin siinä vaiheessa jo uudelleen punnitsemassa niitä ja jono takana kasvaa. Eli silloin olen itse se kiusallinen tukkiva asiakas! Revi siitä sitten!
Maksu käy joutuin, vingutan korttia nykyisin ruokakaupassa!
Vaatteita jos ostan niin maksan käteisellä, teen vähemmän heräteostoksia niin menetellessäni.
- suifdhcds
Toiset on ajatuksissaan tuolla kulkiessaan.
Voi olla vaikka isojakin murheita...
Ei silloin jaksa keskittyä siihen, milloin kaivaa rahansa tai seisooko muiden tiellä. - 4887
Uskomattomia mielensäpahoittajia. Kun toinen ihminen hengittää ja hänellä on pulssi, jo se häiritsee. Pian nämä kaiken paremmin osaajat vaativat tiettyjen ryhmien (hitaiden) käyvän kaupassa vain sovittuina kellonaikoina, jotta eivät häiritse tärkeämpiä ja kiireisempiä ihmisiä.
- nominäitse
On ihmisillä elämässään pienet murheet, kun pitää oikein nettiin avautua toisten kassajonokäyttäytymisestä.
- 966
HC-ätmel kirjoitti:
Käyttäytyisitte kunnolla, niin ei tarvitsisi valittaa, nii. :-/
Tilaa ruoat kotiin, jos ei pinna kestä erilaisia ihmisiä. Turha mennä kauppaan. Maailma ei muutu sinun toiveidesi mukaan, eivätkä ihmiset.
Naiset todellakin jumittavat enemmän kassalla
Käytä kauppakassin noutopiste -palvelua, jos on kiire etkä kestä ihmisiä jotka osaavat varata tarpeeksi aikaa rentoon kaupassa käymiseen. Tai harkitse ostosten kotiinkuljetusta.
https://www.foodie.fi/
On muuten näppärää.Ei minulla ole mihinkään kiire. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö jollain muulla samalla kassalla jonottavalla voisi olla. Ilmeisesti naiset eivät osaa tai halua ottaa muita ihmisiä huomioon.
HC-ätmel kirjoitti:
Ei minulla ole mihinkään kiire. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö jollain muulla samalla kassalla jonottavalla voisi olla. Ilmeisesti naiset eivät osaa tai halua ottaa muita ihmisiä huomioon.
Mun mielestäni tuosta kamalasta kiireestä ja ylettömästä suorittamisesta pitäisi päästä eroon. Opetelkoot hengittelemään rauhallisesti siinä jonossa, ehkäpä vaikka juttelemaan mukavia toisilleen. Sinä kans, seuraavalla kerralla kun pönötät siinä jonossa, mököttämisen sijaan huomioi jollakin kivalla tavalla edessä ja/tai takana kulkeva jonottaja.
exex-atn kirjoitti:
Mun mielestäni tuosta kamalasta kiireestä ja ylettömästä suorittamisesta pitäisi päästä eroon. Opetelkoot hengittelemään rauhallisesti siinä jonossa, ehkäpä vaikka juttelemaan mukavia toisilleen. Sinä kans, seuraavalla kerralla kun pönötät siinä jonossa, mököttämisen sijaan huomioi jollakin kivalla tavalla edessä ja/tai takana kulkeva jonottaja.
Kauppaan kun menee oikeaan aikaan, niin ei tarvi jonottaa juuri ollenkaan
- 211
Palstapojat eivätkestäisi hetkeäkään, jos joutuisivat Italiassa kauppaan! Siellä kun on ihan oma taiteenlajinsa se, kuinka saadaan kassajono etenemään mahdollisimman hitaasti.
- keittiöekspertti
Keski-euroopassa asuessani totuin asioimaan Lidlissä, siellä jengi lastasi ostoskärryihin tavaraa sitä mukaa kun myyjä laittoi ne eteenpäin kun koodi oli luettu. Lopussa ihmiset maksoivat ostoksensa ja työnsivät ostoskärryt autolle ja pakkasivat tavarat ostoskasseihin vasta siinä. Väkimäärä kaupassa oli joka päivä kuin meillä jouluostoksien aikaan, mutta homma toimi ripeästi.
Kun Lidl toi kauppansa Suomeen, se joutui hyvin nopeasti vaihtamaan lyhyen linjansa suomalaiseen versioon, jossa asiakas voi miettiä vaikka tulevan kesän lomasuunnitelmiaan samalla kun myyjä tekee työtään. Minä varaan aina kaupassakäyntiin riittävästi aikaa.Amerikassa taitaa edelleen olla käytössä systeemi, jossa kassoilla on ostostenpakkaajat. Suomessakin työttömyys alenisi, jos jokaisella kassalla olisi kaksi ihmistä töissä.
- Näintäällä
HC-ätmel kirjoitti:
Amerikassa taitaa edelleen olla käytössä systeemi, jossa kassoilla on ostostenpakkaajat. Suomessakin työttömyys alenisi, jos jokaisella kassalla olisi kaksi ihmistä töissä.
Mä en halua, että joku muu pakkaa ostoskassini. Itse kun laitan ne tiettyyn järjestykseen sinne kassiin. Sen järjestyksen toki tiedän jo laittaessani ostoksia linjalle.
- keittiöekspertti
Näintäällä kirjoitti:
Mä en halua, että joku muu pakkaa ostoskassini. Itse kun laitan ne tiettyyn järjestykseen sinne kassiin. Sen järjestyksen toki tiedän jo laittaessani ostoksia linjalle.
Mulle riittää etteivät kananmunat ja muut herkästi rikkoontuvat tavarat jää pohjimmaiseksi, muilla tuotteilla ei ole väliä. Tämän uskon ostosten pakkaajienkin osaavan.
HC-ätmel kirjoitti:
Amerikassa taitaa edelleen olla käytössä systeemi, jossa kassoilla on ostostenpakkaajat. Suomessakin työttömyys alenisi, jos jokaisella kassalla olisi kaksi ihmistä töissä.
Paljonko olisit valmis maksamaan ostostesi pakkaamisesta?
exex-atn kirjoitti:
Miehet ovat maksaneet naisten ostokset aikojen alusta saakka, joten naiset voisivat nyt vuorostaan maksaa ostosten pakkaamisen.
HC-ätmel kirjoitti:
Miehet ovat maksaneet naisten ostokset aikojen alusta saakka, joten naiset voisivat nyt vuorostaan maksaa ostosten pakkaamisen.
Eikä ole.
- 175
HC-ätmel kirjoitti:
Kyllä on!
No kuka se nainen on, jonka ostokset sinä maksat?
175 kirjoitti:
No kuka se nainen on, jonka ostokset sinä maksat?
Tuolla logiikalla nykynaiset eivät voisi vaatia erityiskohtelua sen perusteella, että joskus entisaikoina naisten asema oli huono. Nykynaiset ovat saaneet kaiken kultalautasella, joten feminismi on ihan turhaa.
- Voivoivoivoivoi
HC-ätmel kirjoitti:
Tuolla logiikalla nykynaiset eivät voisi vaatia erityiskohtelua sen perusteella, että joskus entisaikoina naisten asema oli huono. Nykynaiset ovat saaneet kaiken kultalautasella, joten feminismi on ihan turhaa.
Tottakai naiset voi ja saa vaatia erityiskohtelua! Monet sitä saakin ja se on vaan hyvä. Jos se nyt jotain mitätöntä palstapoikaa pännii, niin ei se meitä naisia haittaa eikä muuta maailmanmenoa miksikään. Miesten osa on aina ollut uhrilampaan osa ja niin se tulee olemaan jatkossakin.
- Filippiinot_copied_USA
exex-atn kirjoitti:
Filippiineillä on myös toi ostostenpakkaaja kaupan puolesta (ja järkyttävän pitkät kassajonot). En ymmärrä, miksei näitä pakkaajia uudelleenkouluteta kassanhoitajiksi, tuplata kassojen määrää työvoimakustannusten pysyessä samana.
Eli pakkaajat pois, tuplamäärä kassoja, työntekijöiden (eli palkannauttijoiden) määrä pysyisi samana.
Ei maksaisi kaupalle mitään lisää, paitsi oma maksukortinlukija jokaiselle kassalle.
Mikä?
- sönkkis
Käy kaupassa kuten minä.
- Mieti jo kotona mitä tarvitset
- Ota kauppalappu kauppaan mukaan, jos muuten ei muistu mitä olet hakemassa
- Kaupassa keskity siihen mitä olet ostamassa tarkistamalla lapusta (ellei muuten muista), keräile ne reippaasti kärryyn tai koriin
- Hymyile päin katsoville ihmisille ja tervehdi tuttavia
- Mene kassalle oitis kun olet saanut ostoksesi kerättyä, älä jää kauppaan haaveilemaan eikä tuolle ole tarvetta kun etukäteen tietää mitä hakee
- Mene jonoon ja laita kapula hihnalle ennen ja jälkeen omien ostotesi, jollei joku muu ole nopeampi laittamaan(harvoin on)
- Kaivele lompakko jo valmiiksi käteen ostosten latraamisen jälkeen
- Maksa ostokset kortilla tai sopivalla summalla käteistä
- Pakkaa sutjakkaasti ostokset
- Vie kärryt ja korit paikoilleen, mahdollisesti lapset ennen sitä autoon tai sen jälkeen viimeistään mikäli mukana ovat
- Hyppää autoon ja aja kotiin Siksakkia kaupassa ja saat seurata vaimoas niinkuin narussa oleva pässi.
- että.silleen
Pelkäätkös hänen muutoin karkaavan sulta, mikset sinä voi istua jonnekin rennosti odottelemaan? Vaikka kupposen ääreen kahvilanpuolelle, josta vaimos noutaa sinut kun ostokset on tehty? Jos kerta kaupassa käynti tuottaa sulle henkistä tuskaa, vois vaimosi vapauttaa sinut pässin osasta,kunhan nostelet kauppaostokset sitt autoon.
että.silleen kirjoitti:
Pelkäätkös hänen muutoin karkaavan sulta, mikset sinä voi istua jonnekin rennosti odottelemaan? Vaikka kupposen ääreen kahvilanpuolelle, josta vaimos noutaa sinut kun ostokset on tehty? Jos kerta kaupassa käynti tuottaa sulle henkistä tuskaa, vois vaimosi vapauttaa sinut pässin osasta,kunhan nostelet kauppaostokset sitt autoon.
Kahvilaan pässi seinään kiinni että ei oo häirittemässä kauppakierrosta.
- että.silleen
Eräkettu kirjoitti:
Kahvilaan pässi seinään kiinni että ei oo häirittemässä kauppakierrosta.
Jaa ett se oletkin sinä joka olet karkaamassa vai, kun seinään pitää sitoa kiinni!
Ei kannata pitää miestä jota on vahdittava silmä tarkkana. Turhaa vaivaa, tilaisuuksia äijän karata tulee aina, parasta päästää kokonaan irti lentojätkästä. että.silleen kirjoitti:
Jaa ett se oletkin sinä joka olet karkaamassa vai, kun seinään pitää sitoa kiinni!
Ei kannata pitää miestä jota on vahdittava silmä tarkkana. Turhaa vaivaa, tilaisuuksia äijän karata tulee aina, parasta päästää kokonaan irti lentojätkästä.Ei se oo mistään vahtimisesta kiinni.
Se on siitä kiinni että sinne ei asumaan jäädä.- että.silleen
Eräkettu kirjoitti:
Ei se oo mistään vahtimisesta kiinni.
Se on siitä kiinni että sinne ei asumaan jäädä.No siinä tapauksessa homma delekoitaisiin tietenkin sinulle, jos sulta noiden tuotteiden nouto listan mukaan sujuisi oikein näppärästi. Tuskin kukaan nainenkaan ruokaostosten teosta nauttii.
Vaatekauppaan en miestä halua mielellään ja ainakaan en vaatisi. Sovittaminen vaatii aikansa ja miehen mielestä mikä tahansa rätti käy, koska silloin ollaan jo löydetty se sopiva asuste!
Muistan tämän kokemuksesta jo eka miehen kohdalla, päreet paloi kummaltakin, joten on sopuisampaa jättää se mies pois naisten vaateostoksilta.
- Nettiostos
Ätmeiltä pitäis kieltää kaupassakäynti. Siellä voi näkyä naisia, lapsia, perheitä ja pariskuntia eikä ätmien hauras psyyke kestä sellaista.
- m-i-e-s
Mulla onneksi on mustavyö kaupankäynnisä, noudatan sieläkin liikennesääntöjä ja osaan ryhmittäytyä hyllylle, kuin hyllylle. =P (Tosiaan siellä kaupassa on hyvä käydä mahdollisimman harvoin, sillä siellä on niitä naisia ja varsinkin miehiä, jotka ei yhtään tiedä missä ne menee ja mitä tekee. Toki mulla on valtava etulyöntiasema kun tiedän laatalleen, kuinka ja miten hyllykartat/osastot on suunniteltu ja missä he pitävät mitäkin tuotettaan. =D)
Olen niin erinomainen kaupassa asioidessani, että kerään ihailuja ja arvostusta jonottaessa, maksaessa ja pakatessa. (Toki halventavia katseitakin tulee, kun voi ostaa mitä haluaa. Oli kyseessä sitten lökäpöksyiset miehet 9e budjetilla tai nainen lasten kanssa.)
Pitkissä jonoissa osaan kääntää ostoskärryn ja jättää väliä, että henkilökunta ja asiakkaat pääsevät jouhevasti liikkumaan kassalinjaston edustalla. Edessä olevalle annetaan rauha suoriutua ostoksistaan, hihnalle laitto/maksaminen. Useamman satasen ostokset menee rakettitieteen omaisessa järjestyksessä, jossa ne on yksinkertaista purkaa kotonakin. Kassit pakkaantuu luonnollisesti maidot, jogurtit, mehut, limut, vedet keskenään, niin kuin kuivatuotteet/säilykkeet, pakasteet ja mm. hedelmät ja vihannekset. Heittämällä hihnalle, heittämällä kassiin ja heittämällä jää- ynm. kaappeihin. Pakkaan samalla ostoksia kun myyjä vetää niitä koneeseen. (Nopeuden salaisuus ja jouhevuus on kyky asetella punnitustuotteet optimaaliseen sijaintiin, ettei kassatyöntekijän tarvitse arvailla, eikä ikinä ole jäänyt yhtäkään tuotetta punnitsematta. =P)
Maksaessa tai lähellä maksutapahtumaa pidän huolta, että seuraava taatusti pääsee nostamaan tuotteitaan hihnalle, kapulan laitto on sääntö, ei poikkeus. Mikäli asiointi olikin ainoastaan tarviketäyttö/mieliteko, jolloin ostoksia on selkeästi vähemmän, joten siirryn sivuun, jotta edellä oleva saa maksaa rauhassa ja takana tuleva pääsee laittamaan tuotteita hihnalle. Viime ostotapahtumassa aikaisempi asiakas pariskunta, oli vahvasti sitä mieltä, että heidän pitäisi laittaa ostokset hihnalle juuri samalla tavalla. =)
Kaupassakäynti on rakettitiedettä, siinä joutuu olemaan perverssi ja perfektionisti. =D (Kyllä, kun lähden pysäköintiruudusta, käytän suuntavilkkua.) - Shorttime
Menen kauppaan. Otan hyllystä. Lompsin kassalle. Jonotan mitä jonotan miettien puutaheinää. Maksan aina käteisellä ja kaivan rahat lompsasta vasta sitten, kun kuulen loppusumman JA sen jälkeen laitan vaihtorahat takaisin lompsaan JA vasta sen jälkeen siirryn eteenpäin. En välitä hewonperseen vertaa, mitenkä ympäröivä ihmiskunta siihen suhtautuu. Jos siellä selän takana joku itsensä korostaja rykii kurkkuaan, niin ojenna hänelle siitä röökihyllyn viereiseltä karkkihyllyltä mynthonaski helpotuksexi. Tuolla on hautuumaat täynnä kiireisiä ihmisiä. ;D
Oot aikamoinen, en osta siideriä ja maksan vasta kun olen kuullut ostokseni.
Jaahas, juuri tulin vammailemasta kaupasta. En tosin ostanut sidukkaa, vaan porkkanoita ja perunamuusijauhetta. Maksoin käteisellä tasarahalla, jonka siinä näppärästi muutamassa sekunnissa sain laskeskeltua rahapussukastani. En sitten tiedä meinasiko takanani ollut mies saada aivoinfarktin silkasta raivosta minun toimiani seuratessaan.
Minua muuten ärsyttää joskus se, että kaupan kassa laittaa (pienet) ostokseni vain siihen tiskille, maksulaitteen viereen (eli ei laita sinne hihnalle menemään), ikään kuin minun pitäisi ne ostokset vain joillakin ylimääräisillä käsillä siitä kätevästi napata mukaani.
Eikö se nyt jo minun kypärästäni tajua, että olen pyörällä liikenteessä, jolloin ostokset on pakattava reppuun erityisen huolellisesti, jotta ne mahtuvat eivätkä mene rikki. Lisäksi reppu on iso ja painaa usein lähemmäs 10 kiloa (käyn monesti useammassa kaupassa samalla kertaa). Miten ihmeessä se kassahenkilö kuvittelee, että siinä pienessä tilassa ja kiireessä saan ne ostokseni sinne reppuun tungettua, kun sitä on vaikeata kannatella yhdellä kädellä latoessa ruokia sisään toisella? Ja toisaalta, jos rojautan sen koko repun siihen tiskille pakkaamisen ajaksi, niin se estää joka tapauksessa seuraavan asiakkaan ostosten laittamisen eteenpäin.- älä.ronttaa.reppua
Mee töihin (tai sit parempipalkkaisiin töihin) niin sullakin on varaa ostaa auto.
- vaikeuksia
Olen nainen sait provosoitua minut vihaiseksi, Samoin tekee vanhat gubbet ne ei osaa tai halua edes mennä joustavasti
- inssimies83
Naiset on hitaita ja epäkäytännöllisiä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510862
- 817303
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445344- 675122
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella764618Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334093- 472948
- 362875
- 402380
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per362164