Maksaisitteko 50 euroa ravintolaruuvasta

horkkakyrpä

Itse en maksaisi. 15 euroa alkaa olemaan todella kipupisteellä!

31

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että.silleen

50 €, sillä saa jo neljälle ravintolaruokaa vastaavat annokset, itse tehden.
      Esimerkiksi:
      Karitsankare ja paahdetut syksyn juurekset kanttarelli sienikastikkeella.
      Tai
      Fileinä paistettua kuhaa tai ahvenia, katkarapukastikkeella, perunamuusia, ryöpätyt herneet ja hunajaiset pikkuporkkanat!
      Jälkkäriksi kuppi kahvia ja pala vaniljajäätelöä!

Mutta jos joku haluaa tarjota mulle ravintolassa kunnon annokset ja maksaa siitä itsensä kipeeksi, en vastusta. Itse yhdestä annoksesta tuskin 25 € enempää maksaisin.

• erkki-täti

Totta turiset, että kotona laittaen samalla rahalla saa ruokaa useammalle. Usein kotona laittaen saa myös parempaa ruokaa kuin ravintolassa. Siis samoista raaka-aineista vertailua tehden.

Mutta ravintolaruokailussa maksetaan muustakin kuin raaka-aineista. Siinä maksetaan ensinnäkin työstä, johon sisältyy ravintolan johdon, keittiön ja tarjoilupuolen työ. Lisäksi maksetaan ympäristöstä, eli hintaan vaikuttaa myös se, missä ravintola sijaitsee, minkälaiset astiat, ruokailuvälineet, sisustus, pöytäliinat, vessat, kalusteet, henkilökunnan vaatetus jne. ravintolassa on. Tarjoilun osuus kustannuksista kasvaa, jos mennään todella "korkean tason" paikkoihin, Niissä on myös tarjoilijoiden lisäksi sommelierit.

Joten kotikokkailun ja ravintolaruoan suoraan vertaaminen on hieman epäreilua.

Ei tarvitse olla edes mikään hieno ravintola, että saa 50 euroa per nokka kulutettua syömiseen. Itse haluan, että jos mennään ravintolaan syömään kunnolla ja ajan kanssa, niin se tehdään pitkän kaavan mukaan. (lounaat on sitten asia erikseen) 50 euroa pääruoasta on eri asia, kuin 50 euroa koko syömisestä.

Olen syönyt monenlaisissa paikoissa, myös siellä "fine dining" -osastolla.

50 euroa per annos tarkoittaa itselleni sitä, että ruoka pitää olla moitteetonta, ja ympäristö täydellinen. Myös palvelu pitää olla ammattitaitoista. Joissain ns. hienommissa paikoissa (varsinkin Suomessa) ovat annoskoot joskus naurettavan pieniä. Kuin tuulahdus 80-luvun nouvelle cuisinesta. Siitä en tykkää ollenkaan. Kyllä kolmen ruokalajin illalliselta saa odottaa sitä, ettei jää nälkä. Joissain moderneissa ja ammattitaitoisissa hienommissa paikoissa tämä ymmärretään, ja osataan mitoittaa annokset oikein. Ei liian isoja, mutta ei liian pieniäkään.

En nyt viitsi mitään paikkoja nimetä, mutta onhan se ihan mahdotonta saada mitään kulinaarista nautintoa peukalonpään kokoisesta annoksesta. Ei se riitä edes kunnolliseen maisteluun. Sitten näissä nimeltä mainitsemattomissa paikoissa on kohtuuttoman isot jälkiruoat, sekin on ihan naurettavaa. Eli jos alkuruoka on minimaalisen pieni, niin eikö linjaan sopisi se, että myös jälkiruoka on tehty samaan sarjaan? Mielestäni osoittaa joko ammattitaidon puutetta tai kummallista ajattelua moinen systeemi.

Eli joo, vosiin maksaa yksittäisestä annoksesta vaikkapa sen 50 e , jos saan rahalleni vastinetta. Halvemmallakin kyllä saa ravintoloista oikein hyvää ruokaa ja palvelua. Monissa tapauksissa jopa parempaa.

• 10-vuotishääpäivänä 50€ ei tunnu missään. Ei, vaikka maksaisi 100€. Mutta arkilounaasta 10€ meinaa aina saada nuukan miehen kyyneliin, vaikka miten maksaisi firman tarjoamalla lounaskortilla.

• keittiöekspertti

Kympillä saa hyvän lounaan , siihen en laittaisi viittäkymppiä.

Harvemmin laitan viittäkymppiä edes yhteen ruokalajiin, mutta silloin kun käyn syömässä pitkän kaavan mukaan niin viisikymppiä/lärvi ei riitä.

• keittiöekspertti kirjoitti:

Kympillä saa hyvän lounaan , siihen en laittaisi viittäkymppiä.

Harvemmin laitan viittäkymppiä edes yhteen ruokalajiin, mutta silloin kun käyn syömässä pitkän kaavan mukaan niin viisikymppiä/lärvi ei riitä.

Minulla on yksi kulinaristi kaveri, jonka kanssa ulkona syöminen hirvittää jo aina etukäteen. Minulla on vissiin huono makuaisti ja muutama tuoppi huonontaa sitä entisestäänkin. Sen jälkeen tuntuu aivan hölmöltä maksaa "makuelämyksistä" itsensä kipeäksi.

Tosin olen hänen ansiostaan oppinut pitämään mm. etanoista.

• erkki-täti
        Ratikkakuski kirjoitti:

Minulla on yksi kulinaristi kaveri, jonka kanssa ulkona syöminen hirvittää jo aina etukäteen. Minulla on vissiin huono makuaisti ja muutama tuoppi huonontaa sitä entisestäänkin. Sen jälkeen tuntuu aivan hölmöltä maksaa "makuelämyksistä" itsensä kipeäksi.

Tosin olen hänen ansiostaan oppinut pitämään mm. etanoista.

Kyllähän se on suurimpia nautintoja elämässä, kun on saanut syödä hyvää ruokaa ja juoda hyvää juomaa napansa täyteen. Se olotila on ihana.

Ja jos on saanut maistaa jotain uutta, niin sehän vielä nostaa sitä euforian tunnetta (siis mikäli maistui).

Vähiten tarvitsee käyttää rahaa, kun kaveripiirissä tehdään ja kokkaillaan. Mutta sitten päästäänkin aiheeseen, kenellä on riittävästi taitoja ja mitä maksaa niiden taitojen hankkiminen, jos niitä ei ole...

Kokkaus ja ruoka on niin laaja alue, että kukaan ei hallitse kaikkea. Kuten varmaan ymmärrät japanilaisen naisen miehenä :) Heidän ruokakulttuurinsa on ihan oma oma juttunsa.

• erkki-täti kirjoitti:

Kyllähän se on suurimpia nautintoja elämässä, kun on saanut syödä hyvää ruokaa ja juoda hyvää juomaa napansa täyteen. Se olotila on ihana.

Ja jos on saanut maistaa jotain uutta, niin sehän vielä nostaa sitä euforian tunnetta (siis mikäli maistui).

Vähiten tarvitsee käyttää rahaa, kun kaveripiirissä tehdään ja kokkaillaan. Mutta sitten päästäänkin aiheeseen, kenellä on riittävästi taitoja ja mitä maksaa niiden taitojen hankkiminen, jos niitä ei ole...

Kokkaus ja ruoka on niin laaja alue, että kukaan ei hallitse kaikkea. Kuten varmaan ymmärrät japanilaisen naisen miehenä :) Heidän ruokakulttuurinsa on ihan oma oma juttunsa.

Joo. Ties montako kertaa minulle on päivitelty, että eikö olekin hienoa, kun taloudessa on loistava japanilainen kokki. Mutta kun minä en erityisesti pidä kasvisruuasta ja japanilaiset syövät sushia yhtä usein kuin suomalaiset karjalanpaistia, eli häissä ja hautajaisissa.

Mutta kyllähän RR kaikki kokin taidoillaan hurmaa, kun illanistujaiset pidetään. :-)

• erkki-täti
        Ratikkakuski kirjoitti:

Joo. Ties montako kertaa minulle on päivitelty, että eikö olekin hienoa, kun taloudessa on loistava japanilainen kokki. Mutta kun minä en erityisesti pidä kasvisruuasta ja japanilaiset syövät sushia yhtä usein kuin suomalaiset karjalanpaistia, eli häissä ja hautajaisissa.

Mutta kyllähän RR kaikki kokin taidoillaan hurmaa, kun illanistujaiset pidetään. :-)

Minä olisin ihan innoissani, jos lähipiirissäni olisi japanilainen tyyppi, joka osaa kokata.

Ja just niiden kasvisten suhteen. Ei liha itsessään miltään maistu, joltain umamilta. Kasviksethan siihen maun tuovat...Ja sitten on nämä itämaisten keittiön tavat säilöä ja maustaa kasviksia....nam nam nam...ja tahtoisin oppia lisää.

Miksi et ole innostunut vaimosi ruokakulttuurista? Se (ruokakulttuuri) on kuitenkin iso osa jokaisen ihmisen identiteettiä.

• erkki-täti kirjoitti:

Minä olisin ihan innoissani, jos lähipiirissäni olisi japanilainen tyyppi, joka osaa kokata.

Ja just niiden kasvisten suhteen. Ei liha itsessään miltään maistu, joltain umamilta. Kasviksethan siihen maun tuovat...Ja sitten on nämä itämaisten keittiön tavat säilöä ja maustaa kasviksia....nam nam nam...ja tahtoisin oppia lisää.

Miksi et ole innostunut vaimosi ruokakulttuurista? Se (ruokakulttuuri) on kuitenkin iso osa jokaisen ihmisen identiteettiä.

En ole erityisen ihastunut japanilaiseen ruokakulttuuriin kuuluvista happamista mauista. En pidä esimerkiksi inkivääristä. Periaatteessa olisi aivan mielettömän hienoa, jos olisi kaikkiruokainen. Mutta itseään on vaikeaa pakottaa pitämään jostain. Tosin esimerkiksi Yakinikiu on aivan taivaallista. :-)

Tällä viikolla olemme kiistelleet siitä, miksi on hyväksyttävää järjestää kouluissa kasvis-, muttei lihapäiviä. Miksi on ok, että (varakkaampi)puoli koululaisista syö Mäkkärissä kerran viikkoon ja loput näkevät nälkää vihervasureiden propagandan seurauksena.

• erkki-täti
        Ratikkakuski kirjoitti:

En ole erityisen ihastunut japanilaiseen ruokakulttuuriin kuuluvista happamista mauista. En pidä esimerkiksi inkivääristä. Periaatteessa olisi aivan mielettömän hienoa, jos olisi kaikkiruokainen. Mutta itseään on vaikeaa pakottaa pitämään jostain. Tosin esimerkiksi Yakinikiu on aivan taivaallista. :-)

Tällä viikolla olemme kiistelleet siitä, miksi on hyväksyttävää järjestää kouluissa kasvis-, muttei lihapäiviä. Miksi on ok, että (varakkaampi)puoli koululaisista syö Mäkkärissä kerran viikkoon ja loput näkevät nälkää vihervasureiden propagandan seurauksena.

Mitäs se Yakinikiu tarkalleen ottaen on?

Miksei kasvispäiviä markkinoida näillä jänskillä jutuilla, esim. japanilaisilla tai korealaisilla tai vietnaminaisilla ruokajutuilla? Silloinhan unohtuisi mäkkärit...

• sioille.helmiä

En. En ole niin hyvissä tuloissa, että maksaisin. Mut 50 € hyvästä punkku-, whisky- tai konupullosta ei tuottaisi ongelmia... :)

• sioille.helmiä

Niin ja minusta yksikään ruoka-annos ei ole 50 € arvoinen. Ei ainakaan nyt yltäkylläisyyden aikana. Se, että jokin juttu on harvinainen, ei tee siitä ruoasta vielä niin hyvää, et siitä pitäisi niin paljon maksaa. Vähän sama kuin lähtis Kämpiin juomaan tavallista juhlamokkaa 10 € muki tai jotain. Turhaa snobbailua ja paskantärkeilyä ja ruoalla leikkimistä sellaiset kaikkineen huippukokkeineen jne.

Kyllä jokaisen ihmisen pitäisi tuntea joskus nälkää niin, että oikeasti joutuu miettimään mihin on varaa ja mihin ei. Voisi se ruoan arvostus ja merkityskin asettua oikeisiin mittasuhteisiin ja oikealle kohdalle.

Miksiköhän mulle tuli nyt yhtäkkiä tästä mieleen Platonin Gorgias...? :)

• erkki-täti
        sioille.helmiä kirjoitti:

Niin ja minusta yksikään ruoka-annos ei ole 50 € arvoinen. Ei ainakaan nyt yltäkylläisyyden aikana. Se, että jokin juttu on harvinainen, ei tee siitä ruoasta vielä niin hyvää, et siitä pitäisi niin paljon maksaa. Vähän sama kuin lähtis Kämpiin juomaan tavallista juhlamokkaa 10 € muki tai jotain. Turhaa snobbailua ja paskantärkeilyä ja ruoalla leikkimistä sellaiset kaikkineen huippukokkeineen jne.

Kyllä jokaisen ihmisen pitäisi tuntea joskus nälkää niin, että oikeasti joutuu miettimään mihin on varaa ja mihin ei. Voisi se ruoan arvostus ja merkityskin asettua oikeisiin mittasuhteisiin ja oikealle kohdalle.

Miksiköhän mulle tuli nyt yhtäkkiä tästä mieleen Platonin Gorgias...? :)

Maksaahan ihmiset yökerhojen sisäänpääsystäkin samansuuntaisia summia. Tai jostain keikkalipuista, usein vielä enemmän.

Mieluummin maksan hyvästä ruokailusta satasen, kuin ostan lipun johonkin hiekkakentälle, jossa ei pääse edes kunnolliseen vessaan.

Ja kaikkein vähiten maksaisin 50 e jostain yökerhon sisäänpääsystä. Ei yhtikäs mitään vastinetta rahalle.

• sioille.helmiä
        erkki-täti kirjoitti:

Maksaahan ihmiset yökerhojen sisäänpääsystäkin samansuuntaisia summia. Tai jostain keikkalipuista, usein vielä enemmän.

Mieluummin maksan hyvästä ruokailusta satasen, kuin ostan lipun johonkin hiekkakentälle, jossa ei pääse edes kunnolliseen vessaan.

Ja kaikkein vähiten maksaisin 50 e jostain yökerhon sisäänpääsystä. Ei yhtikäs mitään vastinetta rahalle.

Niinno... Yökerhot, alkoholi ja keikat ei ole ihmisten perustarpeita.

Mutta joo... Miksei syötäisi leivoksia...? :)

• erkki-täti kirjoitti:

Kuten Erkkitätikin jo totesi, ruuan sijaan maksetaan ympäristössä, missä se syödään. Vähän kuin nykyisin nillitetään, että latte Strindbergillä maksaa 4€, kun ennen sai kupin kahvia Veijo Esson baarissa Suomussalmella markalla.

• sioille.helmiä kirjoitti:

Kauheaa ajatella, miten moni suomalainen on sokeri-, eli hiilarikoukussa. Minä aina ihmettelen, miten tiedotusvälineet rummuttavat alkoholin, tupakan ja huumeiden vaaroista ja kustannuksista yhteiskunnalle, vaikka turhat hiilarit ne vasta yksikön terveyden ja yhteiskunnan lompakon kannalta kalliksi käyvätkin. :-(

• sioille.helmiä
        Ratikkakuski kirjoitti:

Kuten Erkkitätikin jo totesi, ruuan sijaan maksetaan ympäristössä, missä se syödään. Vähän kuin nykyisin nillitetään, että latte Strindbergillä maksaa 4€, kun ennen sai kupin kahvia Veijo Esson baarissa Suomussalmella markalla.

Ja taas päädytään siihen, että tyhmä ei ole se joka pyytää... Joten... :)

Minä en pidä niistä erikoiskahveista. Presssan tumma paahto mustana on riittävän hyvä ja hyvin harvoin maksan kahvista jossain kahvilassa sen 2,5 € tai enemmän. Yhtä hyvältä, ellei jopa paremmalta se maistuu himassa keitettynä. :)

Sama se ulkona safkaamisenkin kanssa. Jos mä duunaan itselleni viidellä kybällä viikon safkat himassa niin miksi maksaisin ylihintaisesta ruoasta paikassa sellaisten ihmisten joukossa joista en erityisemmin pidä ja parhaimmillaankin siedän?

No mutta jokainen saa maksaa mistä haluaa, ei se minulta ole pois. Kunhan ilmaisin mielipiteeni aiheesta... :)

• sioille.helmiä
        Ratikkakuski kirjoitti:

Kauheaa ajatella, miten moni suomalainen on sokeri-, eli hiilarikoukussa. Minä aina ihmettelen, miten tiedotusvälineet rummuttavat alkoholin, tupakan ja huumeiden vaaroista ja kustannuksista yhteiskunnalle, vaikka turhat hiilarit ne vasta yksikön terveyden ja yhteiskunnan lompakon kannalta kalliksi käyvätkin. :-(

Läskivero olis paikallaan... :)

Olis mielenkiintoista nähdä kuin nopsaan Timo Soinilta alkaisi kiloja lähteä... :D

• Ikis__M

Läskivero olis paikallaan... :)

Olis mielenkiintoista nähdä kuin nopsaan Timo Soinilta alkaisi kiloja lähteä... :D

Läski nostaisi eläkeläisten terveyskeskusmaksuja niin niistä voisi sitten maksaa läskin veron.

• erkki-täti

Maksaisit kuitenkin alkoholista?

Ei ravintolaruokailu ole mikään perustarve, kuten ei ole alkoholijuomatkaan (tai mikään muukaan päihde). Arkiruoka on arkiruokaa, mutta miten se erottautuu juhlaruoasta, jos juhlaruokaa ei sallita?

Sellainen ravintolassa nautittu pitkän kaavan illallinen on vähän sama kuin jokin konsertti tai muu esitys, jonka vuoksi lähdetään kotoa pois hakemaan nautintoa.

Kulissit ovat kunnossa, ja maestro komentaa orkesteria parhaan taitonsa mukaan. Soittimet ovat huipputasoa. Joskus esitys menee ihan nappiin, joskus on pientä pettymystä ilmassa.

Uskallan sanoa, että kykenen valmistamaan itse melkein kaikkea, mitä suomalaisten "hienojen" ravintoloiden listoilta löytyy. Mutta osaisinko tehdä sen sellaisilla illallisilla, joilla itsenikin olisi tarkoitus istua alas ja nauttia...tuskin. On tullut kokeiltua, ja ei edes ole tarvinnut yksin kokkailla, ja silti ollaan kompasteltu.

Kotikokkailuissa, vaikka apujoukkojen kera, on aina se juttu, että jonkun täytyy olla se kokki, ja poissa pöydästä.

• sioille.helmiä kirjoitti:

Ja taas päädytään siihen, että tyhmä ei ole se joka pyytää... Joten... :)

Minä en pidä niistä erikoiskahveista. Presssan tumma paahto mustana on riittävän hyvä ja hyvin harvoin maksan kahvista jossain kahvilassa sen 2,5 € tai enemmän. Yhtä hyvältä, ellei jopa paremmalta se maistuu himassa keitettynä. :)

Sama se ulkona safkaamisenkin kanssa. Jos mä duunaan itselleni viidellä kybällä viikon safkat himassa niin miksi maksaisin ylihintaisesta ruoasta paikassa sellaisten ihmisten joukossa joista en erityisemmin pidä ja parhaimmillaankin siedän?

No mutta jokainen saa maksaa mistä haluaa, ei se minulta ole pois. Kunhan ilmaisin mielipiteeni aiheesta... :)

Kukaan tai mikään ei tarjoa parempaa kahvia kuin minä itselleni kotonani. :-)

• sioille.helmiä
        erkki-täti kirjoitti:

Maksaisit kuitenkin alkoholista?

Ei ravintolaruokailu ole mikään perustarve, kuten ei ole alkoholijuomatkaan (tai mikään muukaan päihde). Arkiruoka on arkiruokaa, mutta miten se erottautuu juhlaruoasta, jos juhlaruokaa ei sallita?

Sellainen ravintolassa nautittu pitkän kaavan illallinen on vähän sama kuin jokin konsertti tai muu esitys, jonka vuoksi lähdetään kotoa pois hakemaan nautintoa.

Kulissit ovat kunnossa, ja maestro komentaa orkesteria parhaan taitonsa mukaan. Soittimet ovat huipputasoa. Joskus esitys menee ihan nappiin, joskus on pientä pettymystä ilmassa.

Uskallan sanoa, että kykenen valmistamaan itse melkein kaikkea, mitä suomalaisten "hienojen" ravintoloiden listoilta löytyy. Mutta osaisinko tehdä sen sellaisilla illallisilla, joilla itsenikin olisi tarkoitus istua alas ja nauttia...tuskin. On tullut kokeiltua, ja ei edes ole tarvinnut yksin kokkailla, ja silti ollaan kompasteltu.

Kotikokkailuissa, vaikka apujoukkojen kera, on aina se juttu, että jonkun täytyy olla se kokki, ja poissa pöydästä.

Vähän niinku roomalaisten orgiat ja syömingit. Vedettiin vitusti safkaa, sen jälkeen sormet kurkkuun et vois vetää lisää maistellakseen ja nautiskellakseen? Ja muutamat panot, parinvaihdot ja tinsaseksit perään... :D

Alkoholista taas. Pakkohan sitä on joskus vetää, et jaksais ihmisiä. Enkä todellakaan lähde samasta tuopin sisällöstä maksaa jonnekin hienompaan paikkaan sen takia, et siellä on hienommat tuopit ja paskantärkeilevät tyypit nauttimassa siitä ympäristöstä ja palvelusta. Otan mieluummin Lagavulinin kossupullossa kuin kossun Lagavulinin pullosta. :) Enkä taatusti maksa Cheekin keikasta senttiäkään. Enkä edes osaa arvailla kuin paljon minulle pitäisi maksaa siitä, et sitä kuuntelemaan menisin... :)

• erkki-täti

Vähän niinku roomalaisten orgiat ja syömingit. Vedettiin vitusti safkaa, sen jälkeen sormet kurkkuun et vois vetää lisää maistellakseen ja nautiskellakseen? Ja muutamat panot, parinvaihdot ja tinsaseksit perään... :D

Alkoholista taas. Pakkohan sitä on joskus vetää, et jaksais ihmisiä. Enkä todellakaan lähde samasta tuopin sisällöstä maksaa jonnekin hienompaan paikkaan sen takia, et siellä on hienommat tuopit ja paskantärkeilevät tyypit nauttimassa siitä ympäristöstä ja palvelusta. Otan mieluummin Lagavulinin kossupullossa kuin kossun Lagavulinin pullosta. :) Enkä taatusti maksa Cheekin keikasta senttiäkään. Enkä edes osaa arvailla kuin paljon minulle pitäisi maksaa siitä, et sitä kuuntelemaan menisin... :)

Bakkanaalit on täysin eri asia, kuin illastaminen kaikessa rauhassa pitkän kaavan mukaan hyvässä seurassa. Useimmiten siinä tunnelmassa on mukana myös joku juhlapäivä tmv.

Ihmiselle on hyväksi, jos osaa olla joustava. Siis psyykeltään.

Kyllä minäkin vetäisen joskus hyvinkin mielelläni kossua taskulämpimänä pullosta, tai jauhomakkaraa kepin päästä. Ei se tee minusta johonkin tiettyyn lokeroon kuuluvaa ihmistä, joka ei osaisi tai haluaisi nauttia vaikka ostereista, jos tuoreita ostereita on mahdollisuus saada.

Melkein kaikkea syön, enkä koskaan halveeraa asiallista ruokaa.

Sama juttu kyllä oluen kanssa, en halua maksaa ylihintaa. Jos jostain olutillasta maksaisin ns. liikaa, olisi se sellainen irkkutyylinen laulua ja vahvoja oluita ja viinaa sisältävä känni-ilta, jossa piippu palaisi vanhojen ukkojen suussa ja vanhat vitsit naurattaisivat, koska niiden kertojat olisivat niin hauskoja. Siitä maksaisin tässä kieltojen maassa aika paljon.

• sioille.helmiä
        erkki-täti kirjoitti:

Bakkanaalit on täysin eri asia, kuin illastaminen kaikessa rauhassa pitkän kaavan mukaan hyvässä seurassa. Useimmiten siinä tunnelmassa on mukana myös joku juhlapäivä tmv.

Ihmiselle on hyväksi, jos osaa olla joustava. Siis psyykeltään.

Kyllä minäkin vetäisen joskus hyvinkin mielelläni kossua taskulämpimänä pullosta, tai jauhomakkaraa kepin päästä. Ei se tee minusta johonkin tiettyyn lokeroon kuuluvaa ihmistä, joka ei osaisi tai haluaisi nauttia vaikka ostereista, jos tuoreita ostereita on mahdollisuus saada.

Melkein kaikkea syön, enkä koskaan halveeraa asiallista ruokaa.

Sama juttu kyllä oluen kanssa, en halua maksaa ylihintaa. Jos jostain olutillasta maksaisin ns. liikaa, olisi se sellainen irkkutyylinen laulua ja vahvoja oluita ja viinaa sisältävä känni-ilta, jossa piippu palaisi vanhojen ukkojen suussa ja vanhat vitsit naurattaisivat, koska niiden kertojat olisivat niin hauskoja. Siitä maksaisin tässä kieltojen maassa aika paljon.

Minähän olen joustava :) En vaan maksa ylihintaisesta paskasta. Vaikka kuin sitä markkinoisi ja brändäisi. Eikä ruoka ole mulle nautintoaine. Ruoka on ensisijaisesti ravinto, mikä ei tietenkään sulje pois sitä, että sen ei saisi olla hyvää ja maistua hyvältä. Mut joku tolkku siinäkin... :)

Jos taas joku haluaa tarjota mulle sitä ylihintaista ruokaa, en kieltäydy siitä. Kunhan se on syötävää, ravitsevaa eikä paskalta maistu. Niin ja ratkaisevaa siinäkin on se, että kuka se tarjoaja on... :) Menen mieluummin pizzalle tai kebabille hyvässä seurassa kuin johonkin michelin-ravintolaan paskassa. Tuli vaan mieleen, että itsekin joissakin hienommissa mestoissa käyneenä toisen tarjoamilla sapuskoilla, olen aina ihmetellyt, että mitä ihmeellistä niissä mestoissa ja sapuskoissa on, että niistä niin paljon täytyy maksaa...? :)

Sama homma alkoholinkin kanssa. Mieluummin kalsarikännäilen lonkeron(hyi vittu! :D) hyvässä seurassa tai yksin kuin ilmaisen lagavulinin parissa seurassa ja paikassa missä en viihdy.

Heh, toisaalta joskus on ollut hauskaa käydä myös niissä hienommissa mestoissa järkyttää paremman väen mieltä käyttäytymällä heille tottumattomalla tavalla. Ja en nyt tarkoita sillä öykkäröintiä... :D

• keittiöekspertti
        Ratikkakuski kirjoitti:

Minä välttelen silti kalleimpia paikkoja vaikka niissä olisi miljöö kunnossa, jossakin kulkee raja mitä miljööstä kannattaa maksaa.

Jos käyn ulkona syömässä pitkän kaavan mukaan ja otan ruoan kanssa alkoholia, (aperitiivi, viinit ruoan kanssa ja mallasviski tai konjakki loppuun) niin kyllä hinnan pitää jäädä alle sataseen/lärvi.

• erkki-täti
        keittiöekspertti kirjoitti:

Minä välttelen silti kalleimpia paikkoja vaikka niissä olisi miljöö kunnossa, jossakin kulkee raja mitä miljööstä kannattaa maksaa.

Jos käyn ulkona syömässä pitkän kaavan mukaan ja otan ruoan kanssa alkoholia, (aperitiivi, viinit ruoan kanssa ja mallasviski tai konjakki loppuun) niin kyllä hinnan pitää jäädä alle sataseen/lärvi.

Paras hinta-laatu-suhde on jossain sellaisessa, suurin piirtein.

Vaikka poikkeuksiakin on. Ei kylläkään Suomessa ole tullut vastaan.

Söimme joskus Tsekkkilässä aivan tajuttoman hienossa paikassa. Hinta oli karmea, mutta harvoin olen saanut niin hyvää kokonaisuutta. Ihan kaikki, ihan nappiin. Jopa hieman yli (jossain huomioimisessa). Jos jotain miinusta pitäisi etsiä, niin se tulee aperitiivivalikoimasta....Ja hinnat lähtivät aperatiiveissakin 17 eurosta. En muista, paljonko kaiken kaikkiaan maksoimme. Useamman satasen per nuppi, mutta se oli pitkän kaavan mukaan ja juomat mukana.

Mutta en kyllä kaipaisi sellaista kokemusta edes joka vuosi. Vähän överiä. Mutta oli todella hyvää ruokaa ja juomaa.

• sinkkuätmi

Minä en osta kuin hampurilais aterian tai kebab ranskalaisilla. Hintaa 4 - 10e. Siinä minun palveluiden käyttö ruuan osalta.

• maksaisin jos voisin viedä naisen treffeille

• Ikis__M

Yksin jos olisin liikenteessä niin tuskinpa, minun tarpeeni ovat hyvin vaatimattomat ja askeettiset mutta tietysti jos olisi treffit kiltin & kunnollisen 50-lukulaistyyppisen nätin naisen kanssa niin toki hänen vuokseen voitaisiin mennä paremmin syömään ja juttelemaan. Sitten jos treffikumppani olisi joku tinder-löytö (semmoista ei tule mutta leikisti) niin varmaan riittäisi kun käytäisiin kaljalla & sidukalla (nainen maksaisi sidukkansa itse) ja mentäisiin panemaan, ei sitä kannattaisi enää koviin hienoon paikkaan viedä jos olisi vähintäänkin sadas mies jonossa.

• Ei oo kyllä isoin summa mitä on vanhana kitupiikkinä joutunu maksamaan.

• 12121212

Kyllä.

15 eurolla et saa mistään kovinkaan erikoista ravintolaruokaa. Kannattaa mieluummin tehdä kotona itse halvemmalla ja säästää raha ravintolailtaan jolloin käytät sen 50e ruokaan joka tarjoaa makuelämyksiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6955
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1239
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      834
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe