kumimattojen pesu

dj rane

missä ja miten jengi pesee auton kumimatot?? millä aineella lähtee hyvin? kannattaako suihkuttaa silikonia?

meni taas kylppäri aivan paskaseksi lotratessa, olisko jossakin huoltsikalla mattopesuria??

12

20132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TopiU

Voiko auto olla jollekin niin rakas, että kumimatotkin pitää pestä sisällä??? Entä pidätkö kesärenkaat olohuoneessa?

• Autoilija

Itse pesen autoshamppoolla pihalla, ja huuhdon painepesurilla. Hyvä tulee. Älä laita silikonia, tulee helv.. liukkaat ja jopa vaaralliset!!

• Jotain rajaa

Toiset ei vaan tykkää siitä kuran ja suolan mätänevästä/tunkkaisesta hajusta autossaan. Sinä ilmeisesti pidät? Suola on muuten sellainen juttu, että siitä tulee toisille ihmisille jopa astmaattisia hengitysoireita. Ei siis mattojen pesu ole ollenkaan turha juttu. Joillakin huoltamoilla on itsepalvelupesussa matoille omat telineet, jossa ne saa painepesurilla ja harjalla pestyä (pk-seudulla ainakin Sörnäisten Neste).

• Anonyymi
        Jotain rajaa kirjoitti:

Toiset ei vaan tykkää siitä kuran ja suolan mätänevästä/tunkkaisesta hajusta autossaan. Sinä ilmeisesti pidät? Suola on muuten sellainen juttu, että siitä tulee toisille ihmisille jopa astmaattisia hengitysoireita. Ei siis mattojen pesu ole ollenkaan turha juttu. Joillakin huoltamoilla on itsepalvelupesussa matoille omat telineet, jossa ne saa painepesurilla ja harjalla pestyä (pk-seudulla ainakin Sörnäisten Neste).

Tässä nyt tarkoitettiin mattojen raahaamista kylppäriin ja niiden pesua samoissa tiloissa, missä esim muu perhe peseytyy.

• diiseli

Minä pesen yleensä kylppärissä tai kesällä pihalla. Pesuaineena käytän mitä milloinkin: autoshampoota jos sattuu olemaan, muuten fairia, andya tms.

Harja apuvälineenä ja paljon vettä.

Kun matot pesee riittävän usein niin ei tule kylppärikään ihan niin paskaseksi.

• Matti

Well!

Malminkartanon pesumossa on kone, joka muistaakseni nielaisee likaisen maton sisäänsä ja sylkee puhtaan ulos.

T. Matti

• dj rane
        Matti kirjoitti:

Well!

Malminkartanon pesumossa on kone, joka muistaakseni nielaisee likaisen maton sisäänsä ja sylkee puhtaan ulos.

T. Matti

kiitti vinkeistä. tekniikkalajihan tämä on ja jokaisella oma tyylinsä. eniten on talviaikaan ollut vaikeuksia saada matot kuivamaan riittävästi ennen autoon viemistä etteivät jäädy kiinni. :-D

onneksi kesä tulee ja saa kankaat alle.

• Anonyymi

Autoshampoolla ja pesuharjalla minä olen pessyt ulkona nurmikolla autonpesun yhteydessä, huuhtelu vesiletkulla. Puhdasta tulee.

• Anonyymi

Mine laita peskone kaiki kumimato and tule putiful.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mine laita peskone kaiki kumimato and tule putiful.

Mine laitaa astipesukone tule huva puhtas matot ja kuivat heti,

• Anonyymi

Ei ole vielä ilmennyt tarvetta pesulle. Autoja ollut jo vuodesta 1972. Nykyiset kaksi vuosimallia 1989.

• Anonyymi

Auton käsinpesulassa pesevät matotkin samaan hintaan, ja sepelitkin lähtee kuskin jalkatilasta siihen samaan hintaan. Muualla jalkatiloissahan sitä ei edes ole, kun yksin liikkuu. Helppoa, ja huoletonta. 20€/pesu. Ei kuitenkaan pääkaupunkiseudulla....

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5096
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3626
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      33
      3006
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2906
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2353
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1669
    Aihe