Kipeä kyhmy kaulalla

Hillppaas

Olen 27 vuotias nainen ja olen ihan paniikissa että minulla on jotain vakavaa. Noin 6kk sitten alkoi ensin sykkivä kipu korvassa joka jatkui muutaman päivän. Kipu meni pois ja tuli taas viikon päästä uudestaan. Kipu alkoi tuntua myös kaulalla vasemmalla puolella noin sentin leuasta alaspäin. Silloin myös huomasin jonkun parin samassa kohtaa kaulalla. Olen kaksi kertaa näyttänyt Patria ohimennen terveyskeskuslääkäreille mutta he eivät edes tunteneet sitä.

Nyt kuitenkin patti on kasvanut ja kipu on sykkivää ja jokapäiväistä. Hiplaan sitä koko ajan ja yritän tunnustella onko se kova, mielestäni on kova eikä juuri liiku. Kyhmy on noin kananmunan kokoinen.
Olen lukenut netistä kaikki kamaluudet ja pelkään syöpää.
Saman puolen jossain alahampaassa on iso reikä joka on myös välillä kipeä. Mutta voiko se tehdä isoa Patria kaulalle. Mielestäni kohta ei ole imusolmukkeisiin vaan enemmänkin tuossa keskellä kaulaa heti sen alla kun nielee.

Kävin to suupolilla ja sain antibiootit, josko patti sillä lähtisi. Siellä lääkäri heti siis tunsi tämän kyhmyn mutta ei osannut sanoa sen enempää.

Olipa sekava teksti, toivottavasti joku osaa auttaa.

3

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rteyhfguhj

      Kaikenlaiset tulehdukset, kuten nyt vaikkapa se iso reikä siellä hampaassa, saa imusolmukkeet suurenemaan. Ihan normaali ilmiö. Hoidatapa hampaasi kuntoon ja lopeta se imusolmukkeen räplääminen, siitä räpläämisestä se ihan takuuvarmasti kipeytyy tai aristaa....

    • Aloittajaaa

      Olen käynyt useasti hammaslääkärissä viimeisin 6kk aikana. On vedetty yksi hammas, tehty yksi juurihoito ja paikattu pari. Hampaani ovat olleet aina huonot ja raskaana ollessani oksensin 26 viikkoa putkeen mikä ei auttanut asiaa.

    • Aloittajaaa

      Kävin nyt lääkärillä. Tutki ja tunsi patin jossain siinä ruston kohdalla. Katsoi kurkkuun ja sanoi että minulla on selvästi reinken ödeema, ja kysyi poltanko. Sanoin että juu olen polttanut on/off ja nyt ollut noin kuukauden polttamatta. Sanoi että se johtuu siitä ja pelotteli että voin saada sen takia nyt karsooman. Olen aivan paskana nyt ja pelottaa ihan helvetisti. Määräsi minut kaulan ultraan.
      Ultrasta ei mitään löytynyt. Kyhmyn ja sen kivun selitti sillä että mahahapot nousevat ylös jotka on tulehduttanut jonkun kohdan kurkusta. Määräsi tähän 3kk happosalpaaja lääkityksen. Lääke kuulemma vaikuttaa vasta 1,5 kk kuluttua. Soitti äsken ja sanoi että on hieno homma ettei ultrasta löytynyt mitään. Silti mietin että mistä se sykkivä kipu oikein johtuu ja onko mahdollista että minulla on joku kurkunpään tms kasvain jota ei vaan ultra nää. Että olisi jotain häikkää äänihuulissa..vaikka ei ääneni ole edes käheä.
      Lääkäri kuitenkin vähän lohdutteli että syövän tms voi aikalailla sulkea pois koska ultra on kuulemma niin hyvä keino nähdä kaikki asiat. Aloin melkein itkemään kun se lääkäri alkoi puhumaan jostain karsinoomasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      624
      4622
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3509
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      154
      3211
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2469
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2309
    6. 252
      1867
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1457
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1349
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1340
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe