Todella epätoivoinen ja hukassa

kylmässäpalelee

En enää tiedä, mitä tekisin. Olen itkenyt taas koko viikonlopun...on turhauttavaa aina yrittää uudestaan, ja sitten taas muutaman viikon päästä on sama juttu edessä. Ollaan oltu 7 vuotta yhdessä, siitä vain 3 kk asuttu yhdessä. Taidan olla pahasti läheisriippuvainen, en oikeasti pääse tästä ihmisestä millään irti. Meille tulee aina riitaa n. 2 kk:n välein...jompikumpi sen aina aloittaa, välillä on ollut käsirysyä ja hän on pahoinpidellyt minua useasti ja heittänyt kodistaan ulos vesisateeseen yöpaita päällä...hän on monesti pettänyt minua, luvannut, että se loppuu, ja hän parantaa tapansa, mutta ei se koskaan lopu. Kesällä löysin vahingossa kortongin käärepaperin hänen autostaan...
Olen käynyt terapeuteilla moneen eri otteeseen ja pitkiäkin aikoja, että pääsisin irti, muutaman viikon pystyn olemaan hänestä erossa, ja sitten menen taas anteeksi pyydellen hänen luoksensa. Riitojen jälkeen hän ei koskaan soita eikä pyydä anteeksi, paitsi silloin, kun eka kerran petti 4 vuotta sitten. tuolloin 4 vuotta sitten aloin ajattelemaan itsemurhaa ja rekan alle ajamista, mutta tajusin hakeutua terveyskeskukseen. silloin olin todella pohjalla...mies käytti minua 2-0 hyväkseen ja höynäytti kaikilla tavoilla.
Hän pitää minua otteessaan jollain ihme konstilla, en tiedä, mikä se on? mutta luulen, että hänellä on narsistinen luonne, olen lukenut siitä näiden vuosien aikana, ja siitä, kuinka narsisti osaa koukuttaa läheisensä, lahjomalla, kehumalla, kertomalla kuinka paljon rakastaa, mutta kuitenkin yleensä haukkumalla ja mitätöimällä...
Nyt tänä viikonloppuna en enää jaksanut, taisin ottaa eka askeleen irtautuakseni...soitin poliisin, kun mäiski minua kodinhoitohuoneessa pitkin lattioita, ja ajoi taas ulos kylmään syksy- yöhön...
Jospa jaksaisin nyt olla soittamatta tai viestittämättä, mutta tunnen jotenkin, kuinka hän odottaa yhteydenottoani ja anteeksipyyntöäni.
Tiedän itsekkin olevani idiootti, kun annan kohdella itseäni noin, joten sitä on turha tulla täällä minulle enää kertomaan. Toivoisin enemmän viestejä kohtalotovereilta, niiltä, jotka ovat samanlaisen kohtelun kokeneet, ja päässeet siitä irti.

8

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hhhhhhhhkk

      jospa hankit oman asunnon ja saat oman rauhan. joo voit olla läheisriippuvainen,mutta on olemassa miehiä jotka ei heitä sinulle kadulle yöpaidassa tai mäiski ympäriinsä.
      Ero voi tuntua kurjalta, mutta siitäkin selviää ajan kanssa,lopulta ihmettelet miksi edes kestit semmoista.

      Pura vaikka liikuntaan, käy lenkillä,se tuntuu aluksi paskalta,mutta lopulta tulee hyvä olo kun saat aikaiseksi. Älä jämähdä kotiin,hanki harrastus,pidä huoli kaverisuhteista,jos niitä ei nyt ole,hanki ystäviä vaikka harrastusten kautta. Anna aikaa itsellesi tottua olemaan yksin. ja ennen kaikkea,toivu kaikesta ennenkuin hyppäät seuraavan miehen kaulaan,koska laastarisuhde ei paranna .

    • oppeliini1

      Kaikista parasta on : lakkaa analysoimasta tilannettasi! Se ei auta yhtään. Ketään. Mitään.

      Sinun ei tarvitse edes ajatella läheisriippuvaisuutta, henkistä sairautta yms. syytä joka yhä liimaa sinut tuohon pahoinpitelijään!

      Sinun ei tarvitse ajatella yhtään mitään. Olet ajatellut ja analysoinut jo liian kauan. Kuten itsekin sen totesit. Nyt yksinkertaisesti on tekojen vuoro. Puheet on pidetty, analysoinnit on haravoitu.

      Tämä ei ole neuvo eikä ehdotus: Sinun on aivan pakko, ilman mitään mutkun mutkun mutkuja, poistuttava ja pysyttävä pois, kaukana tuon pedon ulottuvuudelta!

      Vain yksinkertaisesti, ajattelematta mutkun mutkun mutkuja keräät kimpsusi ja kamsusi ja poistut. Ihan minne tahaansa; ystäviesi luo, ensikotiin, vanhempiesi luo, seurakuntasi sakastiin, sillan alle, kuusen alle.... mikä tahaansa paikka on turvallisempi kuin asua tuon pedon kanssa saman katon alla!

    • Hei kylmässäpalelee.


      Parisuhdeväkivalta on vakava rikos. Se ei missään nimessä ole ok tai kuulu parisuhteen riitelyyn. Tarvitset apua. Mainitsit terapiasta. Jos sellaista ei nyt ole meneillään, voit saada apua esimerkiksi Rikosuhripäivystyksestä (googleta yhteystiedot). Peli on vihellettävä poikki ja sinun on keskityttävä itsesi pelastamiseen. Et voi olla vastuussa väkivaltaa käyttävän ihmisen toimista, mutta omasta itsestäsi olet.
      Väkivalta ei lopu siihen, että riita sovitaan ja palataan yhteen.

      Toivottavasti saat tarvitsemaasi tukea

      Merja, diakoni

    • Roksi

      Kiinnitin huomiota siihen kun sanot että ''tunnen jotenkin että hän odottaa yhteydenottoani ja anteeksipyyntöäni''...
      Sinun oma pääsi kehittää tällaisia tuntemuksia, huomaa, sinun oma pääsi! Kehittelet tällaisia asioita että nyt hän odottaa että teen näin ja näin, ja sitten sinä toimit juuri niin. Aivankuin olisi kyse jostain taianomaisesta asiasta.
      Tällaisesta sinun tulee päästä irti. Älä kuvittele, erota kuvitelmat ja tosiasiat toisistaan. Älä ole hänen, äläkä varsinkaan omien kuvitelmiesi vanki. Kasva aikuiseksi.

      Väkivaltaiset miehet useimmiten ovat kasvaneet perheväkivaltaisessa kodissa. He ovat nähneet kuinka äiti nyykistyy keittiön nurkkaan verissä päin. Lapset sitten vapisevat omassa nurkassaan ja odottavat että äiti nousee jaloilleen ja rientää auttamaan. Mutta äiti ei nouse koska pelkää ja koska isä on perheen pää ja määrää mitä tehdään ja nyt isä määrää että nyt lyödään ja pelätään.

      Lapsi oppii vähitellen inhoamaan ja vihaamaan sitä että äiti jättää lapsen ilman apua. Aikuisena hän jo määrittelee sen raukkamaiseksi heikkoudeksi. Mitä tuollainen mies näkee heikossa, lyöntejä vastaanottavassa naisessa, omassa tyttöystävässä tai vaimossa? Oman äitinsä! Sen joka vain makaa lattialla eikä puolusta itseään ja lapsiaan.
      Mutta nytpä mies saa kostaa ja rangaista! Omaa äitiä ei voi lyödä, mutta tyttöystävä saa ottaa vastaan kaikki ne lyönnit jotka mies alitajuisesti haluaa kohdistaa äitiin joka jätti lapsen vaille turvaa.

      Tällaiset miehet nauravat usein naiselle lyöntien lomassa ja sanovat että ''olet heikko, olet tyhmä, sinua täytyy rangaista''. Siis he vihaavat sitä heikkoutta että nainen vaan ottaa lyönnit vastaan, ovat tyhmiä kun kerta toisensa jälkeen alistuvat, ja siksi heitä täytyy rangaista koska ovat tyhmiä ja heikkoja.

      Sinun täytyy ottaa etäisyyttä ja pitää se. Älä ole myötäilevä, vaan itsenäisty. Olet jättäytynyt hänen käsiinsä vaikka olet itse vastuussa omasta elämästäsi. Ja totuus jota et varmaan halua kuulla on se, että hän ei taida haluta sinua. Hän halveksii naista joka ottaa nöyränä lyönnit vastaan.

    • mehujää

      Ajattele omaa parastasi,sinä ansaitset parempaa.Se on turha luulla että mies muuttuu jos itse vain myötäilee tai loputtomasti ymmärtää tai selittelee.Rakkauskin menee rikki jossain vaiheessa niin ettei enää kestä väkivaltaa, siis ajattele itseäsi et voi suhdetta yksin pelastaa.

    • Renita87

      Ensinäkin oon aina sitä mieltä et JOS päätyy itsemurha ratkaisuun niin IKINÄ ei saa vetää siihen muita mukaan .esim ajaa rekan alle....tälleen vaarannat rekkakuskin hengen ja mahdollisesti muiden samaa tietä käyttävien.

      Mutta itse asiaan... toi käytös tuskin tulee muuttumaan .itsekin erosin lasteni isäatä jonka tempauksia jaksoin aika pitkään... lupaili paljon muuttua ja saatto hetken aikaa ollakkin kunnollinen ja se ihminen johon tutustuin mutta niin vaan sama show jatku pian... sain kaikki huudot ja haukut. Exä hajotteli ensin vain omat tavaransa ja sitten siirtyi kämpän hajottamiseen kuten potki ovet paskaksi. kaiken huippu oli että exäni mielestä kaikki ongelmat oli minun syytäni :D nykyään asuu miestenturvakodissa käyttää alkoholia sekä huumeita,on kasottain veloissa ,työtönkin varmaan kohta linnassakin tolla menolla... ja tämä kaikki kuulemma minun syytäni koska heitin hänet pihalle asunnostamme . Ei kuitenkaan koskaan käynyt käsiksi mutta käytti henkistä väkivaltaa kuten haukkumista uhkailua jne

      Tuo miehesi ei tulu muuttumaan.olet tuhlannut paljon aikaasi häneen turhaan,ymmärrän että voi olla "hankalaa" lähteä kun olet tottunut miehesi läsnäoloon ja "sokeutunut" tuohon sen käytökseen.

    • vastaustakaipaava

      Hei Kylmässäpalelija, oletko tehnyt mitään parantaaksesi elintilaasi vai oletko päättänyt sen helpomman valinnan: jatkaa samassa pesässä ja vain itkeä?

    • ElossaVielä

      Itse olen elänyt väkivaltaisen narsistin kanssa 16 v. Meni 16 v. tajuta se lopullisesti. Kun venyy, uskoo, toivoo ja antaa anteeksi, antaa samalla mahdollisuuden epänormaalin muuttua normaaliksi.
      Ymmärrys oikeasta ja väärästä hämärtyy pikkuhiljaa. Sitä antaa karmeita juttuja tapahtua itsellensä. Se musertaa pikkuhiljaa mielen kokonaan.

      Tosiasia on se, että mies ei muutu. Päinvastoin, yleensä pahenee koko ajan. Jäämällä annat mahdollisuuden siihen. Lähde heti!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe