Penkin ja dipin suhde?

DIPPIMEES

Olen 27 vuotias nuorehko mies, omaa painoa on noin 80-82kg ja pituutta 182cm. Epäsäännöllistä treenitaustaa on joitakin vuosia, en omista mitään erityistä lahjakkuutta lajiin eikä minulla juurikaan ole aikaisempaa urheilu/liikunta taustaa. Mutta itse asiaan nyt... Penkistä olen saanut viimeksi 95kg puhtaalla tekniikalla nousemaan, dipistä taasen menee helposti 30kg lisäpainolla 3-5 puhdasta toistoa. Je ellen väärin muista niin 45kg lisäpainolla on mennyt parhaimmillaan 1 toisto, oma painoa tosiaankin on sen reilut 80 kiloa.
Onko tuo nyt siis normaalia että dippimaksimi on noin paljon penkkimaksimia edellä? Itsellä olisin siis yhteen laskettuna dippimax noin 125kg ja penasta menee sen hikiset 95...
Kertokaan muut mikälainen ero teillä on penkin ja dipin välillä?

6

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjvjjvvh

      Kaks eri liikettä. Dippi on penkin apuliike ja käy enempi ojentajiin...

    • LUyhv

      Maastaveto paranee vetämällä, kyykky kyykkäämällä ja penkki penkkaamalla.

      Unohda ne ainaiset sarjapainot ja keskity tekemään liikkeet oikeasti puhtaasti loppuun asti.

    • seurapiirimielisairas

      penkillä ei tietääkseni ole suhdetta dipin kanssa

    • rfgjmbv

      Itse elin kanssa siinä uskossa, että dipin tekeminen parantaa penkkiä, mutta vaikutus oli tasan 0. Sarjapainot kyllä nousivat alussa, mutta penkissä se ei näkynyt yhtään mitenkään. Edes käsipainopenkki ei auttanut tankopenkkiä kasvattamaan. Ainut mikä paransi tankopenkkiä oli tankopenkki. Itse teen nykyään tankopenkkiä vain tauon kanssa, että huijaamiseen mahdollisuus minimoituu ja tekniikka pysyy kunnossa. Muista että penkki on kaikista tekniikkariippuvaisin liike, kun tekniikka paranee, sarjapainot nousevat.

    • dippaa-pippeliäsi

      Estrellan Holiday -dippi on aivan paras. Eikä mitään saatanan rasvattomia, hyla tai laktoosittomia kermaviilejä, vaan kunnon rasvakermaviiliä tai smetanaa mihin sekottaa sen jauheen. Sillon toimii!

    • Rane___

      Itse taas tykkään taffelin ranch dipistä.
      Joskus menee koko pussillinen sipsejä pari dippi purkkia.

      Penkillä en yleensä tällöin istu, vaan makaan sohvalla. Joka kerta olen jaksanut nousta sohvalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1555
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1265
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe