Olen 27 vuotias nuorehko mies, omaa painoa on noin 80-82kg ja pituutta 182cm. Epäsäännöllistä treenitaustaa on joitakin vuosia, en omista mitään erityistä lahjakkuutta lajiin eikä minulla juurikaan ole aikaisempaa urheilu/liikunta taustaa. Mutta itse asiaan nyt... Penkistä olen saanut viimeksi 95kg puhtaalla tekniikalla nousemaan, dipistä taasen menee helposti 30kg lisäpainolla 3-5 puhdasta toistoa. Je ellen väärin muista niin 45kg lisäpainolla on mennyt parhaimmillaan 1 toisto, oma painoa tosiaankin on sen reilut 80 kiloa.
Onko tuo nyt siis normaalia että dippimaksimi on noin paljon penkkimaksimia edellä? Itsellä olisin siis yhteen laskettuna dippimax noin 125kg ja penasta menee sen hikiset 95...
Kertokaan muut mikälainen ero teillä on penkin ja dipin välillä?
Penkin ja dipin suhde?
6
231
Vastaukset
- kjvjjvvh
Kaks eri liikettä. Dippi on penkin apuliike ja käy enempi ojentajiin...
- LUyhv
Maastaveto paranee vetämällä, kyykky kyykkäämällä ja penkki penkkaamalla.
Unohda ne ainaiset sarjapainot ja keskity tekemään liikkeet oikeasti puhtaasti loppuun asti. - seurapiirimielisairas
penkillä ei tietääkseni ole suhdetta dipin kanssa
- rfgjmbv
Itse elin kanssa siinä uskossa, että dipin tekeminen parantaa penkkiä, mutta vaikutus oli tasan 0. Sarjapainot kyllä nousivat alussa, mutta penkissä se ei näkynyt yhtään mitenkään. Edes käsipainopenkki ei auttanut tankopenkkiä kasvattamaan. Ainut mikä paransi tankopenkkiä oli tankopenkki. Itse teen nykyään tankopenkkiä vain tauon kanssa, että huijaamiseen mahdollisuus minimoituu ja tekniikka pysyy kunnossa. Muista että penkki on kaikista tekniikkariippuvaisin liike, kun tekniikka paranee, sarjapainot nousevat.
- dippaa-pippeliäsi
Estrellan Holiday -dippi on aivan paras. Eikä mitään saatanan rasvattomia, hyla tai laktoosittomia kermaviilejä, vaan kunnon rasvakermaviiliä tai smetanaa mihin sekottaa sen jauheen. Sillon toimii!
- Rane___
Itse taas tykkään taffelin ranch dipistä.
Joskus menee koko pussillinen sipsejä pari dippi purkkia.
Penkillä en yleensä tällöin istu, vaan makaan sohvalla. Joka kerta olen jaksanut nousta sohvalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433020Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau262949Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342856Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4422555Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1541871Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431838Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat251415Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51241- 301156
- 741149