Puoliso haluaa lapsia, minä en. Pitääkö jättää?

Lehtikaali_

Olemme N37 M40 pariskunta. Mieheni haluaa tuskaisen paljon lapsia, minä en erityisesti. Mieheni itkee asiasta ja on jopa sanonut että ei tiedä, haluaako enää elää jos ei saa omia lapsia.

Minun lapsihaluni ovat vähentyneet sitä mukaan kun miehen kasvavat. Toivon hyvää miehelleni enkä halua pilata lapsihaavetta, olenkin ehdottanut hänelle muita tapoja saada lapsi kuten adoptio. Mies kuitenkin haluaa lapset vain minun kanssani, eikä myöskään halua erota vaikka lapsia ei tulisi (olen myös ehdottanut eroa).

En enää tiedä mitä tehdä. Mies hyväksyy vain sen vaihtoehdon että alan hänelle synnyttäjäksi, kaikesta muusta syntyy kamala riita. Haluaisin olla mieheni kanssa, mutta en kestä toisen tuskaa enää. Onko minulla muuta vaihtoehtoa kuin jättää hänet?

10

1085

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mietiitseäsi

Molempien pitää haluta 100% lapsia, muuten niitä ei kannata tehdä toisen mieliksi.

• Vain1elama

Jätä pois. Tai anna äijän kuolla.

Tosi kauan olet tuota toisen hyväksikäyttöä jo harrastanut. Olisit laskenut pois jo nuorempana. Tyhmiä olette molemmat. Minkäs sille voi?

• Hei Lehtikaali

Otit esille merkittävän ja kipeänkin asian. Perheenlisäyksen suunnittelu koskee lähes kaikkia pariskuntia. Koska kyse on ehkä elämän tärkeimmästä päätöksestä sen suhteen, halutaanko lapsia vai ei, tilanteessanne on erityistä painolastia.
      Lasten haluamisen suhteen ei voi tehdä kompromissiä. Joudutaan perimmäisten kysymysten äärelle: miten parisuhde voi toimia, jos näin keskeisessä asiassa ollaan eri mieltä?
      Ajattelen, että lapsia ei ainakaan tule hankkia minkäänlaisena valtataistelun tuloksena. Vaikka kukaan tuskin voi sanoa olevansa täydellisen valmis vanhemmaksi, on kuitenkin isyys ja äitiys asia, joka jokaisen täytyy käydä itsessään läpi voidakseen sanoa lapselle: tervetuloa, kasvetaan yhdessä.

Mitä, jos keskustelisitte asiasta parisuhdeterapeutin kanssa? Kävi niin tai näin, on hyvä, että asiasta pystytään keskustelemaan mahdollisimman turvallisesti ja toisiaan kuunneellen. Myös seurakuntien perheasiain keskuksesta voi kysyä aikaa keskustelulle tai hakeutua yksityisten parisuhde/perheterapeuttien vastaanotolle

Viistautta, vastuuta ja voimia keskusteluunne

Merja, diakoni

• omavapaus

Mies yrittää kiristää sinua synnyttäjäksi..älä suostu ja menkää yhdessä vaikka ed.mainittuu paikkaan.

• Ehkäainoa

ratkaisu on erota, koska miehellä viimeiset hetket tulla isäksi ja sinä taas et halua äidiksi ja, jos väkisin tulet, niin olet lopun ikääsi katkera miehelle ja toisinpäin. Tämmöiset asiat pitäisi heti tavatessa selvittää, että haluaako ehkä joskus lapsia, vai ei.

• Kommentoija69

Roskaa, ei ole viimeiset hetket tulla isäksi. Nyt biologian perusasiat haltuun. Silti kannattaa erota, koska jos sinä et missään tapauksessa halua lapsia, niin sinun ei missään tapauksessa kannata ryhtyä äidiksi vain miehesi mieliksi. Eikä myöskään miehesi kannata luopua halustaan tulla isäksi, jos se on hänelle noin tärkeää.

Ihmisiä pitäisi valistaa enemmän tällaisista asioista. Vanhempien, koulun, seurakuntien tms. pitäisi puhua nuorille ihmisille, ettei parisuhteeseen kannata ryhtyä, jos on täysin erilaiset käsitykset hyvästä elämästä.

• Eiväkisin

Mä ajattelin tuon edellisen kirjoittajan tarkoittavan, että kun mies on jo 40 v, niin hän todennäköisesti pariutuisi myös uuden n. nelikymmpisen kanssa. Ja sillä olisikin jo aika kiire tehdä se lapsi...
        Mutta asiaan: minustakin on parempi erota. Tai tärkeintä on ainakin se, ettei lapsia ruveta hankkimaan jos toinen on niitä vastaan. Sehän olisi jo epäoikeudenmukaista niitä lapsiakin kohtaan. Sitä paitsi maailmassa on liikaa ihmisiä muutenkin ja jokainen lapsen tekemättäjättämispäätös on ekoteko.

• jsfljlsfjlsfkj

Koska lapset ovat asia, jotka erottavat teidät...olette jo tavallaan erossa...erotkaa nyt ihan virallisesti.

• HarkittuPäätös

Mitä meistä maailmaan jää kun kuolemme?

Mielestäni on väärin olla antamatta lasta ja väärin on myös sitä vaatia, jos toinen ei halua. Ihminen tekee molemmat ratkaisut itsekkäästä syystä.

Mitä nainen miettii 48-vuotiaana, katuuko sitä kun ei ole synnyttänyt lasta kun siihen oli vielä mahdollisuus? Vanhenemme, olisiko mukava jos omat lapset tulisi tervehtimään kun hädin tuskin kykenemme kävelemään?

Itse olen mies ja olen ollut samassa tilanteessa. Vaimoni halusi lapsen mutta minä en. Kysyin oliko hän ihan varma asiasta, muuttaahan lapsen tuleminen elämää epäitsekkääseen suuntaan. Naisen tulee olla valmis ottamaan vastuu myös niistä väsymyksen hetkistä mitä uusi tulokas tuottaa. Iloa mutta myös haasteita.

Mietin pitkään omaa ratkaisuani. Voinko kieltää naiseltani asian joka kuuluu normaaliin elämään? Antaisiko hän koskaan anteeksi jos hän ei saisi elämänsä aikana omaa jälkeläistä?

No, nyt meillä on vuoden vanha ihana ihmisen alku.
      Nainen on tyytyväinen, itse enemmän "neutraalissa tilassa", vaikka ihanahan se pieni vauva aina on.

Onko se ihmisen oma onni tärkeintä vai onko tärkeämpää tehdä puoliso onnelliseksi? Hmm...

• onneksieiitkenyt

Sama tilanne oli. Mies halusi, minä en. Ei lähtenyt, vaikka niin ohjeistin tekemään.
      Nyt olemme molemmat jo liian vanhoja, mutta minua on hänen lapsettomuutensa säälittänyt. Jos olisin nyt ensimmäistä kertaa siinä tilanteessa, lähtisin itse. ; on suhteellisen raskasta joutua miettimään sitä mikä on ja mikä ei ole omaa syytä.
      Miehiä löytyy niin sinulle, kuin naisia hänelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe