Puoliso haluaa lapsia, minä en. Pitääkö jättää?

Lehtikaali_

Olemme N37 M40 pariskunta. Mieheni haluaa tuskaisen paljon lapsia, minä en erityisesti. Mieheni itkee asiasta ja on jopa sanonut että ei tiedä, haluaako enää elää jos ei saa omia lapsia.

Minun lapsihaluni ovat vähentyneet sitä mukaan kun miehen kasvavat. Toivon hyvää miehelleni enkä halua pilata lapsihaavetta, olenkin ehdottanut hänelle muita tapoja saada lapsi kuten adoptio. Mies kuitenkin haluaa lapset vain minun kanssani, eikä myöskään halua erota vaikka lapsia ei tulisi (olen myös ehdottanut eroa).

En enää tiedä mitä tehdä. Mies hyväksyy vain sen vaihtoehdon että alan hänelle synnyttäjäksi, kaikesta muusta syntyy kamala riita. Haluaisin olla mieheni kanssa, mutta en kestä toisen tuskaa enää. Onko minulla muuta vaihtoehtoa kuin jättää hänet?

18

2018

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mietiitseäsi

Molempien pitää haluta 100% lapsia, muuten niitä ei kannata tehdä toisen mieliksi.

• Vain1elama

Jätä pois. Tai anna äijän kuolla.

Tosi kauan olet tuota toisen hyväksikäyttöä jo harrastanut. Olisit laskenut pois jo nuorempana. Tyhmiä olette molemmat. Minkäs sille voi?

• Hei Lehtikaali

Otit esille merkittävän ja kipeänkin asian. Perheenlisäyksen suunnittelu koskee lähes kaikkia pariskuntia. Koska kyse on ehkä elämän tärkeimmästä päätöksestä sen suhteen, halutaanko lapsia vai ei, tilanteessanne on erityistä painolastia.
      Lasten haluamisen suhteen ei voi tehdä kompromissiä. Joudutaan perimmäisten kysymysten äärelle: miten parisuhde voi toimia, jos näin keskeisessä asiassa ollaan eri mieltä?
      Ajattelen, että lapsia ei ainakaan tule hankkia minkäänlaisena valtataistelun tuloksena. Vaikka kukaan tuskin voi sanoa olevansa täydellisen valmis vanhemmaksi, on kuitenkin isyys ja äitiys asia, joka jokaisen täytyy käydä itsessään läpi voidakseen sanoa lapselle: tervetuloa, kasvetaan yhdessä.

Mitä, jos keskustelisitte asiasta parisuhdeterapeutin kanssa? Kävi niin tai näin, on hyvä, että asiasta pystytään keskustelemaan mahdollisimman turvallisesti ja toisiaan kuunneellen. Myös seurakuntien perheasiain keskuksesta voi kysyä aikaa keskustelulle tai hakeutua yksityisten parisuhde/perheterapeuttien vastaanotolle

Viistautta, vastuuta ja voimia keskusteluunne

Merja, diakoni

• omavapaus

Mies yrittää kiristää sinua synnyttäjäksi..älä suostu ja menkää yhdessä vaikka ed.mainittuu paikkaan.

• Ehkäainoa

ratkaisu on erota, koska miehellä viimeiset hetket tulla isäksi ja sinä taas et halua äidiksi ja, jos väkisin tulet, niin olet lopun ikääsi katkera miehelle ja toisinpäin. Tämmöiset asiat pitäisi heti tavatessa selvittää, että haluaako ehkä joskus lapsia, vai ei.

• Kommentoija69

Roskaa, ei ole viimeiset hetket tulla isäksi. Nyt biologian perusasiat haltuun. Silti kannattaa erota, koska jos sinä et missään tapauksessa halua lapsia, niin sinun ei missään tapauksessa kannata ryhtyä äidiksi vain miehesi mieliksi. Eikä myöskään miehesi kannata luopua halustaan tulla isäksi, jos se on hänelle noin tärkeää.

Ihmisiä pitäisi valistaa enemmän tällaisista asioista. Vanhempien, koulun, seurakuntien tms. pitäisi puhua nuorille ihmisille, ettei parisuhteeseen kannata ryhtyä, jos on täysin erilaiset käsitykset hyvästä elämästä.

• Eiväkisin

Mä ajattelin tuon edellisen kirjoittajan tarkoittavan, että kun mies on jo 40 v, niin hän todennäköisesti pariutuisi myös uuden n. nelikymmpisen kanssa. Ja sillä olisikin jo aika kiire tehdä se lapsi...
        Mutta asiaan: minustakin on parempi erota. Tai tärkeintä on ainakin se, ettei lapsia ruveta hankkimaan jos toinen on niitä vastaan. Sehän olisi jo epäoikeudenmukaista niitä lapsiakin kohtaan. Sitä paitsi maailmassa on liikaa ihmisiä muutenkin ja jokainen lapsen tekemättäjättämispäätös on ekoteko.

• jsfljlsfjlsfkj

Koska lapset ovat asia, jotka erottavat teidät...olette jo tavallaan erossa...erotkaa nyt ihan virallisesti.

• HarkittuPäätös

Mitä meistä maailmaan jää kun kuolemme?

Mielestäni on väärin olla antamatta lasta ja väärin on myös sitä vaatia, jos toinen ei halua. Ihminen tekee molemmat ratkaisut itsekkäästä syystä.

Mitä nainen miettii 48-vuotiaana, katuuko sitä kun ei ole synnyttänyt lasta kun siihen oli vielä mahdollisuus? Vanhenemme, olisiko mukava jos omat lapset tulisi tervehtimään kun hädin tuskin kykenemme kävelemään?

Itse olen mies ja olen ollut samassa tilanteessa. Vaimoni halusi lapsen mutta minä en. Kysyin oliko hän ihan varma asiasta, muuttaahan lapsen tuleminen elämää epäitsekkääseen suuntaan. Naisen tulee olla valmis ottamaan vastuu myös niistä väsymyksen hetkistä mitä uusi tulokas tuottaa. Iloa mutta myös haasteita.

Mietin pitkään omaa ratkaisuani. Voinko kieltää naiseltani asian joka kuuluu normaaliin elämään? Antaisiko hän koskaan anteeksi jos hän ei saisi elämänsä aikana omaa jälkeläistä?

No, nyt meillä on vuoden vanha ihana ihmisen alku.
      Nainen on tyytyväinen, itse enemmän "neutraalissa tilassa", vaikka ihanahan se pieni vauva aina on.

Onko se ihmisen oma onni tärkeintä vai onko tärkeämpää tehdä puoliso onnelliseksi? Hmm...

• onneksieiitkenyt

Sama tilanne oli. Mies halusi, minä en. Ei lähtenyt, vaikka niin ohjeistin tekemään.
      Nyt olemme molemmat jo liian vanhoja, mutta minua on hänen lapsettomuutensa säälittänyt. Jos olisin nyt ensimmäistä kertaa siinä tilanteessa, lähtisin itse. ; on suhteellisen raskasta joutua miettimään sitä mikä on ja mikä ei ole omaa syytä.
      Miehiä löytyy niin sinulle, kuin naisia hänelle.

• Anonyymi

Tuossa tapauksessahan miehen tuska vain lisääntyisi, jos hänet vielä jätettäisiin sen lisäksi, että lapset jäävät saamatta.

• Anonyymi

joo heti vaan hus pois! Tai voithan sei tehä jonkun toisen kans ja sanoo et ne kakarat on hänen. Minusta 24 lasta on hyvä määrä, sitte vois jo harkita haluuko lisää.
      hyvät lapsilisät saat aattele.. orpo vissiii ottaa nyt lapsilisät ittelleen kun leikkaa niitä pois, mutta sun kantsii ottaa työät pari kolme et voit elättää ne.

• Anonyymi

Anna lapsen tulla. Lapsi tuo tullessaan kyvyn rakastaa häntä ja iloitset hänestä, kun olet saanut hänet syliisi. Miehesi hoitaa myös lasta ja sinä pystyt harrastamaan ja elämä jatkuu. Kun miehesi noin toivoo lasta ,et joudu kohtuuttoman taakan alle.

• Anonyymi

kummituspeli juttu niin noh, voisin tietää missä voisi kuvata jossain armeijan vanhassakin juttussa, sisällehän ei pääse mutta on muutenkin juttuja

Sammy Hagar kitaramusdiikin nyt kiinnostaneet aika paljon

Sammy Hagar - I Can't Drive 55

yön pimeys iskee kuin switchblade at night

• Anonyymi

ei saa mennä sisälle muuten... Kummitusmainen juttu niin armeijalla voi olla, mutta joku kapteeni mukaan jotta ei mennä niihin jos loukkaantuu,

• Anonyymi

Eiköhän ole viisainta erota. Ei kannata jäädä suhteeseen missä painostetaan yhtään mihinkään. Enkä usko että edes saisitte adoptoida siihenkin tarkat kriteerit. Olette jo vanhojakin ja jos et edes halua lapsia adoptoidessa se vieläkin tärkeämpää.

• Anonyymi

Ero on tilanteessanne oikeastaan ainoa järkevä vaihtoehto. Tuo, että painostetaan jopa sillä, ettei halua lasta kenenkään muun kanssa, menee jo hivenen sairaaseen suuntaan. Silloin se lapsi itsessään ei enää ole edes hänelle se oleellinen asia. Tuossa tilanteessa on liki väistämätöntä, että jompi kumpi teistä tulee oleman lopputuloksesta katkera.

• Anonyymi

Sammy Hagar kitaramusdiikin nyt kiinnostaneet aika paljon

Sammy Hagar - I Can't Drive 55

yön pimeys iskee kuin switchblade at night

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      249
      45399
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      32
      11264
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      211
      10902
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9721
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8538
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      230
      6539
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3220
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      30
      2259
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      39
      1727
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1540
    Aihe