Puoliso haluaa lapsia, minä en. Pitääkö jättää?

Lehtikaali_

Olemme N37 M40 pariskunta. Mieheni haluaa tuskaisen paljon lapsia, minä en erityisesti. Mieheni itkee asiasta ja on jopa sanonut että ei tiedä, haluaako enää elää jos ei saa omia lapsia.

Minun lapsihaluni ovat vähentyneet sitä mukaan kun miehen kasvavat. Toivon hyvää miehelleni enkä halua pilata lapsihaavetta, olenkin ehdottanut hänelle muita tapoja saada lapsi kuten adoptio. Mies kuitenkin haluaa lapset vain minun kanssani, eikä myöskään halua erota vaikka lapsia ei tulisi (olen myös ehdottanut eroa).

En enää tiedä mitä tehdä. Mies hyväksyy vain sen vaihtoehdon että alan hänelle synnyttäjäksi, kaikesta muusta syntyy kamala riita. Haluaisin olla mieheni kanssa, mutta en kestä toisen tuskaa enää. Onko minulla muuta vaihtoehtoa kuin jättää hänet?

10

659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mietiitseäsi

      Molempien pitää haluta 100% lapsia, muuten niitä ei kannata tehdä toisen mieliksi.

    • Vain1elama

      Jätä pois. Tai anna äijän kuolla.

      Tosi kauan olet tuota toisen hyväksikäyttöä jo harrastanut. Olisit laskenut pois jo nuorempana. Tyhmiä olette molemmat. Minkäs sille voi?

    • Hei Lehtikaali

      Otit esille merkittävän ja kipeänkin asian. Perheenlisäyksen suunnittelu koskee lähes kaikkia pariskuntia. Koska kyse on ehkä elämän tärkeimmästä päätöksestä sen suhteen, halutaanko lapsia vai ei, tilanteessanne on erityistä painolastia.
      Lasten haluamisen suhteen ei voi tehdä kompromissiä. Joudutaan perimmäisten kysymysten äärelle: miten parisuhde voi toimia, jos näin keskeisessä asiassa ollaan eri mieltä?
      Ajattelen, että lapsia ei ainakaan tule hankkia minkäänlaisena valtataistelun tuloksena. Vaikka kukaan tuskin voi sanoa olevansa täydellisen valmis vanhemmaksi, on kuitenkin isyys ja äitiys asia, joka jokaisen täytyy käydä itsessään läpi voidakseen sanoa lapselle: tervetuloa, kasvetaan yhdessä.

      Mitä, jos keskustelisitte asiasta parisuhdeterapeutin kanssa? Kävi niin tai näin, on hyvä, että asiasta pystytään keskustelemaan mahdollisimman turvallisesti ja toisiaan kuunneellen. Myös seurakuntien perheasiain keskuksesta voi kysyä aikaa keskustelulle tai hakeutua yksityisten parisuhde/perheterapeuttien vastaanotolle

      Viistautta, vastuuta ja voimia keskusteluunne

      Merja, diakoni

    • omavapaus

      Mies yrittää kiristää sinua synnyttäjäksi..älä suostu ja menkää yhdessä vaikka ed.mainittuu paikkaan.

    • Ehkäainoa

      ratkaisu on erota, koska miehellä viimeiset hetket tulla isäksi ja sinä taas et halua äidiksi ja, jos väkisin tulet, niin olet lopun ikääsi katkera miehelle ja toisinpäin. Tämmöiset asiat pitäisi heti tavatessa selvittää, että haluaako ehkä joskus lapsia, vai ei.

      • Kommentoija69

        Roskaa, ei ole viimeiset hetket tulla isäksi. Nyt biologian perusasiat haltuun. Silti kannattaa erota, koska jos sinä et missään tapauksessa halua lapsia, niin sinun ei missään tapauksessa kannata ryhtyä äidiksi vain miehesi mieliksi. Eikä myöskään miehesi kannata luopua halustaan tulla isäksi, jos se on hänelle noin tärkeää.

        Ihmisiä pitäisi valistaa enemmän tällaisista asioista. Vanhempien, koulun, seurakuntien tms. pitäisi puhua nuorille ihmisille, ettei parisuhteeseen kannata ryhtyä, jos on täysin erilaiset käsitykset hyvästä elämästä.


      • Eiväkisin

        Mä ajattelin tuon edellisen kirjoittajan tarkoittavan, että kun mies on jo 40 v, niin hän todennäköisesti pariutuisi myös uuden n. nelikymmpisen kanssa. Ja sillä olisikin jo aika kiire tehdä se lapsi...
        Mutta asiaan: minustakin on parempi erota. Tai tärkeintä on ainakin se, ettei lapsia ruveta hankkimaan jos toinen on niitä vastaan. Sehän olisi jo epäoikeudenmukaista niitä lapsiakin kohtaan. Sitä paitsi maailmassa on liikaa ihmisiä muutenkin ja jokainen lapsen tekemättäjättämispäätös on ekoteko.


    • jsfljlsfjlsfkj

      Koska lapset ovat asia, jotka erottavat teidät...olette jo tavallaan erossa...erotkaa nyt ihan virallisesti.

    • HarkittuPäätös

      Mitä meistä maailmaan jää kun kuolemme?

      Mielestäni on väärin olla antamatta lasta ja väärin on myös sitä vaatia, jos toinen ei halua. Ihminen tekee molemmat ratkaisut itsekkäästä syystä.

      Mitä nainen miettii 48-vuotiaana, katuuko sitä kun ei ole synnyttänyt lasta kun siihen oli vielä mahdollisuus? Vanhenemme, olisiko mukava jos omat lapset tulisi tervehtimään kun hädin tuskin kykenemme kävelemään?

      Itse olen mies ja olen ollut samassa tilanteessa. Vaimoni halusi lapsen mutta minä en. Kysyin oliko hän ihan varma asiasta, muuttaahan lapsen tuleminen elämää epäitsekkääseen suuntaan. Naisen tulee olla valmis ottamaan vastuu myös niistä väsymyksen hetkistä mitä uusi tulokas tuottaa. Iloa mutta myös haasteita.

      Mietin pitkään omaa ratkaisuani. Voinko kieltää naiseltani asian joka kuuluu normaaliin elämään? Antaisiko hän koskaan anteeksi jos hän ei saisi elämänsä aikana omaa jälkeläistä?

      No, nyt meillä on vuoden vanha ihana ihmisen alku.
      Nainen on tyytyväinen, itse enemmän "neutraalissa tilassa", vaikka ihanahan se pieni vauva aina on.

      Onko se ihmisen oma onni tärkeintä vai onko tärkeämpää tehdä puoliso onnelliseksi? Hmm...

    • onneksieiitkenyt

      Sama tilanne oli. Mies halusi, minä en. Ei lähtenyt, vaikka niin ohjeistin tekemään.
      Nyt olemme molemmat jo liian vanhoja, mutta minua on hänen lapsettomuutensa säälittänyt. Jos olisin nyt ensimmäistä kertaa siinä tilanteessa, lähtisin itse. ; on suhteellisen raskasta joutua miettimään sitä mikä on ja mikä ei ole omaa syytä.
      Miehiä löytyy niin sinulle, kuin naisia hänelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5259
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4715
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3006
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1757
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe