"Hulluna pimppiin???" Lapin kansassa hauska kertomus siitä mitä kaikkea sitä tulee sanottua kun ei oikein hallitse kieltä...
http://www.lapinkansa.fi/kolumnit/hulluna-pimppiin/
Mikä on ollut pahin mokasi kun olet yrittänyt puhua vierasta kieltä esim. ulkomaanmatkallasi?
Kielikukkasia harmaata syksyn aamua kaunistamaan
177
607
Vastaukset
- mistälöytysi
En löytänyt kolumnia.
Tahattomalta komiikalta ei voi välttyä, kun asioi päivittäin muulla kuin omalla äidinkielellään. Sain tästä hyvän muistutuksen hiljattain Italiassa, kun pyysin kovaan ääneen autokorjaamolla mekaanikkoa vaihtamaan autooni villisian, vaikka piti pyytää vaihtamaan jakohihna. Jakohihna on italiaksi cinghia, kun taas cinghiale tarkoittaa villisikaa.
Natiivit ottavat näistä tilanteista mielellään kaiken irti. Autokorjaamon miehetkin kokoontuivat autoni ympärille oikein porukalla tiedustelemaan, että minkälaista ääntä se villisika siellä konepellin alla pitää.
Tämä oli kuitenkin aika harmiton moka. Nolompaa oli, kun tilasin baarissa suihinottomehua, vaikka piti tilata greippimehua. Greippi on italiaksi pompelmo, kun taas miehille tehty suuseksi on nimeltään pompino. Tilasin siis succo (mehu) di pompino, kun piti sanoa succo di pompelmo.
Pienestähän se usein on kiinni. Kyllähän sen suomalainenkin ymmärtää. Tai ainakin italialaisen lääkärivaimoni sihteeri ymmärsi Tampereella, kun kirjoitti puhtaaksi siippani sanelukonetta.
Vaimo kun oli siinä luulossa, että pilkku sanotaan suomeksi pillu. Näin ollen hän saneli sanelukoneeseensa tähän tyyliin: “Mies 52 vuotta, pillu, diabetes, pillu, ylipainoinen, pillu, kertoo että säteilevää kipua vasemman polven ja reiden alueelta lantioon, pillu.”
Ja niin edelleen.
Jostain kumman syystä erityisesti alapääjutut vaanivat viatonta ulkomaalaista. Aivan tavallinen lounaskin voi muuttua tunnelmaltaan oudoksi, jos sattuu pyytämään tyhjässä ravintolassa vanhempaa miestarjoilijaa tekemään “homotuksen” sen sijaan, että pyytäisi fenkolimakkaraa. Fenkolimakkara on italiaksi finocchiona, mutta finocchiata tarkoittaa homotusta.
Onneksi tällä tarjoilijalla oli huumorintajua ja hän vastasi minulle: “Hei komistus, kyllä minäkin tykkään sinusta, mutta syö nyt kuitenkin ensin ihan kaikessa rauhassa.”
Joskus kiusaa tekee se, että samalta kuulostavilla sanoilla on eri kielissä täysin eri merkitys. Voin esimerkiksi vakuuttaa, että olen täysin kunniallinen isä sekä aviomies, enkä missään nimessä mikään pervo.
Mutta ei kai se ole minun vikani, että Nalle Puhin Nasu on italiaksi Pimppi. Ja meidän poika on ihan hulluna Nalle Puhiin. Joka ilta äiti lässyttää makkarissa että Pimppi sitä ja Pimppi tätä. Kyllä siinä alkaa isi käydä kierroksilla.
Taitelijaystävälleni Massimo Pascalle olen kyllä sanonut, että jos haaveilee kansainvälistymisestä, ei kannata ihan ensimmäisenä Suomen markkinoita ajatella, nimi ei oikein vakuuta.
Ulkomaalaiset ovat silti kaikessa naurettavuudessaan neroja. Vai mitä mieltä olette sanasta tyynyviina? Upea keksintö. Sen jälkeen kun siippani keksi tyynyviinan, en ole enää tyynyliinoja kaipaillut.
Kirjoittaja on Italiassa asuva toimittaja.
Alapääjutut vaanivat viatonta ulkomaalaista. Tahattomalta komiikalta ei voi välttyä, kun asioi päivittäin.muulla kuin omalla äidinkielellään.
http://www.lapinkansa.fi/kolumnit/hulluna-pimppiin/se olikin laitettu tällä välillä maksulliseksi....mutta facebook-linkkini toimi vielä (sain tämän pohjoisessa asuvalta ystävättäreltäni) joten kopioin sen tähän.
- selvensit
Paloma.se.co kirjoitti:
se olikin laitettu tällä välillä maksulliseksi....mutta facebook-linkkini toimi vielä (sain tämän pohjoisessa asuvalta ystävättäreltäni) joten kopioin sen tähän.
Kiitos!
- jaahastaas
Paloma.se.co kirjoitti:
Tahattomalta komiikalta ei voi välttyä, kun asioi päivittäin muulla kuin omalla äidinkielellään. Sain tästä hyvän muistutuksen hiljattain Italiassa, kun pyysin kovaan ääneen autokorjaamolla mekaanikkoa vaihtamaan autooni villisian, vaikka piti pyytää vaihtamaan jakohihna. Jakohihna on italiaksi cinghia, kun taas cinghiale tarkoittaa villisikaa.
Natiivit ottavat näistä tilanteista mielellään kaiken irti. Autokorjaamon miehetkin kokoontuivat autoni ympärille oikein porukalla tiedustelemaan, että minkälaista ääntä se villisika siellä konepellin alla pitää.
Tämä oli kuitenkin aika harmiton moka. Nolompaa oli, kun tilasin baarissa suihinottomehua, vaikka piti tilata greippimehua. Greippi on italiaksi pompelmo, kun taas miehille tehty suuseksi on nimeltään pompino. Tilasin siis succo (mehu) di pompino, kun piti sanoa succo di pompelmo.
Pienestähän se usein on kiinni. Kyllähän sen suomalainenkin ymmärtää. Tai ainakin italialaisen lääkärivaimoni sihteeri ymmärsi Tampereella, kun kirjoitti puhtaaksi siippani sanelukonetta.
Vaimo kun oli siinä luulossa, että pilkku sanotaan suomeksi pillu. Näin ollen hän saneli sanelukoneeseensa tähän tyyliin: “Mies 52 vuotta, pillu, diabetes, pillu, ylipainoinen, pillu, kertoo että säteilevää kipua vasemman polven ja reiden alueelta lantioon, pillu.”
Ja niin edelleen.
Jostain kumman syystä erityisesti alapääjutut vaanivat viatonta ulkomaalaista. Aivan tavallinen lounaskin voi muuttua tunnelmaltaan oudoksi, jos sattuu pyytämään tyhjässä ravintolassa vanhempaa miestarjoilijaa tekemään “homotuksen” sen sijaan, että pyytäisi fenkolimakkaraa. Fenkolimakkara on italiaksi finocchiona, mutta finocchiata tarkoittaa homotusta.
Onneksi tällä tarjoilijalla oli huumorintajua ja hän vastasi minulle: “Hei komistus, kyllä minäkin tykkään sinusta, mutta syö nyt kuitenkin ensin ihan kaikessa rauhassa.”
Joskus kiusaa tekee se, että samalta kuulostavilla sanoilla on eri kielissä täysin eri merkitys. Voin esimerkiksi vakuuttaa, että olen täysin kunniallinen isä sekä aviomies, enkä missään nimessä mikään pervo.
Mutta ei kai se ole minun vikani, että Nalle Puhin Nasu on italiaksi Pimppi. Ja meidän poika on ihan hulluna Nalle Puhiin. Joka ilta äiti lässyttää makkarissa että Pimppi sitä ja Pimppi tätä. Kyllä siinä alkaa isi käydä kierroksilla.
Taitelijaystävälleni Massimo Pascalle olen kyllä sanonut, että jos haaveilee kansainvälistymisestä, ei kannata ihan ensimmäisenä Suomen markkinoita ajatella, nimi ei oikein vakuuta.
Ulkomaalaiset ovat silti kaikessa naurettavuudessaan neroja. Vai mitä mieltä olette sanasta tyynyviina? Upea keksintö. Sen jälkeen kun siippani keksi tyynyviinan, en ole enää tyynyliinoja kaipaillut.
Alapääjutut vaanivat viatonta ulkomaalaista. Tahattomalta komiikalta ei voi välttyä, kun asioi päivittäin.muulla kuin omalla äidinkielellään.
http://www.lapinkansa.fi/kolumnit/hulluna-pimppiin/"italialaisen lääkärivaimoni sihteeri"...
jaahastaas kirjoitti:
"italialaisen lääkärivaimoni sihteeri"...
- Vääräluuloinen
Paloma.se.co kirjoitti:
Minä ihmeeekseni ymmärsin, että oletkin Italiassa asuva mies. Olen pitänyt sinua Ruotsissa asuvana daamina.
Vääräluuloinen kirjoitti:
Minä ihmeeekseni ymmärsin, että oletkin Italiassa asuva mies. Olen pitänyt sinua Ruotsissa asuvana daamina.
Et tainnut huomata että kysymys oli kolumnista tai pakinasta Lapin Sanomissa?
:)- namustiina
Paloma.se.co kirjoitti:
Ja niin edelleen.
http://www.lapinkansa.fi/kolumnit/hulluna-pimppiin/Pillu on ranskalainen sukunimi. Jos muistat sarjan vanhalla sitikalla liikkuvasta vanhojen esineiden (vanhojen tavaroiden:) kauppiaasta, joka pyöri tv1:llä joku vuosi sitten, siinä oli taustajoukkotekstissä mainittu tämä sukunimi.
- omankullannimipimppi
Sattuu näitä pimppijuttuja "paremmissakin piireissä" http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-2000001271912.html
- Lisää-hauskoja-nimiä
SEKSI Suomen kielen professorin mukaan sukuelinten nimittely on varsin luovaa. Siinä näkyvät sukupuolistereotypiat ja populaarikulttuurin vivahteet.
LÄHES joka kolmannella suomalaisella on sukuelimelleen värikäs, omaleimainen nimityksensä, joka ei sanakirjoihin mahdu. Tulos perustuu Kaalimato.com-sivuston tuoreeseen kyselyyn.
Miesten kategoriaan pääsivät muun muassa Herra-Iloinen, Töpö, Ystävä, Slarva, Hippari ja Pulsu. Naisten vaihtoehdoista pintansa pitivät Haarukka, Lutunen, Tupuli, Hilloviiva ja Ketunkolo.
”Ei varmasti nimitetä oikeilla nimillä”
Suomen kielen professori Jaakko Leinon mukaan nimityksissä paistaa mielikuvitus ja sievistelyn tarve.
– Kyllä se näkyy, että käytetään kaikki luovuus ja kekseliäisyys, jotta ei varmasti nimitetä oikeilla nimillä. On paljon sanaleikkejä. Memberi on tällainen, eufemistinen eli sievistelevä kiertoilmaus, joka viittaa ruumiinosaan.
Myös lainasanat edustavat vahvoina. Englannin kautta tulevaa uudempaa kerrontaperinnettä edustavat esimerkiksi miesten Chulli ja Cock ja naisellisempi Va-jay-jay.
– Sladdi ja Slarva ovat perua ruotsista. Sladd tarkoittaa johtoa tai piuhaa. Ymmärrettävää, että se on siirtynyt tarkoittamaan muitakin pitkänomaisia asioita, Leino kertoo.
Myös populaarikulttuurin vaikutus näkyy suomalaisten makuuhuoneissa.
– Uskoisin esimerkiksi, että Memberiä lähti levittämään, jos nyt ei synnyttänyt, Austin Powers -elokuva Goldmember, Leino arvioi.
”Jorma kerää koko potin”
Leinon mukaan sukuelinten nimityksissä käyvät toteen sitkeimmät sukupuolistereotypiat. Miehisiin nimityksiin liittyy ikiaikaista valtaa, voimaa ja potenssia. Naisten sukuelinten lempinimet taas usein viittaavat äitiyteen ja hedelmällisyyteen.
Listalla on yllättävän vähän perinteisiä suomalaisnimiä – naisten Reijaa, Lissua ja Annelia ja miesten Kallea lukuun ottamatta.
– Miehillä Jorma on niin hallitseva, että väittäisin, että se kerää aika lailla koko potin. Siihen on vaikea lähteä esittelemään enää muita nimiä, Leino arvioi.
Aiemmin Ilta-Sanomat uutisoi, että joka neljäs suomalainen ei uskalla puhua avoimesti seksistä kumppaninsa kanssa. Jos punastuttaa, niin kiertoilmaukset eivät onneksi lopu kesken.
Jenni Kangasniemi - voi-väärinymmärrys
Lisää-hauskoja-nimiä kirjoitti:
SEKSI Suomen kielen professorin mukaan sukuelinten nimittely on varsin luovaa. Siinä näkyvät sukupuolistereotypiat ja populaarikulttuurin vivahteet.
LÄHES joka kolmannella suomalaisella on sukuelimelleen värikäs, omaleimainen nimityksensä, joka ei sanakirjoihin mahdu. Tulos perustuu Kaalimato.com-sivuston tuoreeseen kyselyyn.
Miesten kategoriaan pääsivät muun muassa Herra-Iloinen, Töpö, Ystävä, Slarva, Hippari ja Pulsu. Naisten vaihtoehdoista pintansa pitivät Haarukka, Lutunen, Tupuli, Hilloviiva ja Ketunkolo.
”Ei varmasti nimitetä oikeilla nimillä”
Suomen kielen professori Jaakko Leinon mukaan nimityksissä paistaa mielikuvitus ja sievistelyn tarve.
– Kyllä se näkyy, että käytetään kaikki luovuus ja kekseliäisyys, jotta ei varmasti nimitetä oikeilla nimillä. On paljon sanaleikkejä. Memberi on tällainen, eufemistinen eli sievistelevä kiertoilmaus, joka viittaa ruumiinosaan.
Myös lainasanat edustavat vahvoina. Englannin kautta tulevaa uudempaa kerrontaperinnettä edustavat esimerkiksi miesten Chulli ja Cock ja naisellisempi Va-jay-jay.
– Sladdi ja Slarva ovat perua ruotsista. Sladd tarkoittaa johtoa tai piuhaa. Ymmärrettävää, että se on siirtynyt tarkoittamaan muitakin pitkänomaisia asioita, Leino kertoo.
Myös populaarikulttuurin vaikutus näkyy suomalaisten makuuhuoneissa.
– Uskoisin esimerkiksi, että Memberiä lähti levittämään, jos nyt ei synnyttänyt, Austin Powers -elokuva Goldmember, Leino arvioi.
”Jorma kerää koko potin”
Leinon mukaan sukuelinten nimityksissä käyvät toteen sitkeimmät sukupuolistereotypiat. Miehisiin nimityksiin liittyy ikiaikaista valtaa, voimaa ja potenssia. Naisten sukuelinten lempinimet taas usein viittaavat äitiyteen ja hedelmällisyyteen.
Listalla on yllättävän vähän perinteisiä suomalaisnimiä – naisten Reijaa, Lissua ja Annelia ja miesten Kallea lukuun ottamatta.
– Miehillä Jorma on niin hallitseva, että väittäisin, että se kerää aika lailla koko potin. Siihen on vaikea lähteä esittelemään enää muita nimiä, Leino arvioi.
Aiemmin Ilta-Sanomat uutisoi, että joka neljäs suomalainen ei uskalla puhua avoimesti seksistä kumppaninsa kanssa. Jos punastuttaa, niin kiertoilmaukset eivät onneksi lopu kesken.
Jenni KangasniemiJa minä kun olen luullut Paloman puhuvan miehestään kun kertoo millainen Lutunen on. Muistanko oikein että vaalea ja pitkäkarvainen?
Nää tällaset alapäähuumori-sekaannukset ovat juuri kaikkein hämäännyttävimpiä. Kannattaa aina opetella erityisen tarkkaan esim. sukupuolielimien nimet jos aikoo käyttää päivittäin jotain muuta kuin omaa äidinkieltään. Ystävättäreni (suomalainen) sekoitti Kolumbiassa pimpin ja tötterön ja jätskinmyyjillä oli hauskaa kun hän tilasi vaniljapimppiä vaniljatötterön asemesta....
- mimmimum-..mi
Arto Nybergin ohjelmassa vieraili toimittaja joka oli koonnut kirjaksi mokia.....mainoksista...ja muista kirjoituksista...ne on todella hauskoja tahattomuuksia....ensimmäisen kirjan nimi oli "Syyspervo ruukussa"......toinen oli laskettelukeskuksen moka....."kaikki ranteet auki"
- de-meter
Johan rupesi naurattamaan..)) Oikein vedet silmissä täällä hytkyin...
Kielimokia en ole tehnyt kun en kielillä puhu..)) En ole puhunut moniin vuosiin vaikka svenskatalande sukulaisiakin on. Hävettää kyllä, mutta näköjään minäkin häpeän mieluummin kuin alan verestää kielitaitoani.
Alapäähuumorin parhaimmistoa edustaa minulle Erno Paasilinnan novelli Vittu.
Sisältyy hänen kirjaansa Alamaisen kyyneleet. Novelli kertoo kirjailijasta, joka päätti laittaa kirjalleen nimeksi Vittu. Kirjailija katsoi, että kirjaa tulisivat lukemaan myös ne, jotka eivät paljon muusta tienneetkään kuin vitusta. Hykerryttävä oli myös kuvaus kirjallisuusmatineasta, jossa kirjailija esitteli Vittua, kirjoitti omistuskirjoituksia siihen...
Blondivitsit ovat mielestäni myös hyviä. Koskahan Naisliike kieltää ne ?..))
Niin ja lääkärivitsit. Niistä on koottu kirjakin.
Muistan joskus lukeneeni kirjan - älkää kysykö nimeä tai kirjoittajaa - jossa vakavasti sairas ihminen sulkeutui hotellihuoneeseen ja alkoi katsella hyvän mielen elokuvia, sellaisia, jotka saivat hänet nauramaan. Hän paransi itsensä ilolla - ainakin siksi aikaa, että sai kirjan markkinoille..)) - sellastahauskaa
de-meter kirjoitti:
Johan rupesi naurattamaan..)) Oikein vedet silmissä täällä hytkyin...
Kielimokia en ole tehnyt kun en kielillä puhu..)) En ole puhunut moniin vuosiin vaikka svenskatalande sukulaisiakin on. Hävettää kyllä, mutta näköjään minäkin häpeän mieluummin kuin alan verestää kielitaitoani.
Alapäähuumorin parhaimmistoa edustaa minulle Erno Paasilinnan novelli Vittu.
Sisältyy hänen kirjaansa Alamaisen kyyneleet. Novelli kertoo kirjailijasta, joka päätti laittaa kirjalleen nimeksi Vittu. Kirjailija katsoi, että kirjaa tulisivat lukemaan myös ne, jotka eivät paljon muusta tienneetkään kuin vitusta. Hykerryttävä oli myös kuvaus kirjallisuusmatineasta, jossa kirjailija esitteli Vittua, kirjoitti omistuskirjoituksia siihen...
Blondivitsit ovat mielestäni myös hyviä. Koskahan Naisliike kieltää ne ?..))
Niin ja lääkärivitsit. Niistä on koottu kirjakin.
Muistan joskus lukeneeni kirjan - älkää kysykö nimeä tai kirjoittajaa - jossa vakavasti sairas ihminen sulkeutui hotellihuoneeseen ja alkoi katsella hyvän mielen elokuvia, sellaisia, jotka saivat hänet nauramaan. Hän paransi itsensä ilolla - ainakin siksi aikaa, että sai kirjan markkinoille..))Blondille sanottiin töissä; nyt se vitun tarkastaja tulee ja tämähän riisui heti housunsa.
- de-meter
sellastahauskaa kirjoitti:
Blondille sanottiin töissä; nyt se vitun tarkastaja tulee ja tämähän riisui heti housunsa.
..)) ..))
Eilen luin, että blondista oli tullut luonnonsuojelija ja hän alkoi puolustaa sardiineja.
Kun niitä löytyi kuolleena öljyisestä sardiinipurkista... - EloveenaMummi
de-meter kirjoitti:
..)) ..))
Eilen luin, että blondista oli tullut luonnonsuojelija ja hän alkoi puolustaa sardiineja.
Kun niitä löytyi kuolleena öljyisestä sardiinipurkista...Niimpä, mustista ei saa kertoa vitsejä, mutta blondeista saa, ja se on vielä joidenkinmielestä hauskaa.
- ikävä.jutska
EloveenaMummi kirjoitti:
Niimpä, mustista ei saa kertoa vitsejä, mutta blondeista saa, ja se on vielä joidenkinmielestä hauskaa.
Loukkaantuiko blondi nyt ;)))
- EloveenaMummi
ikävä.jutska kirjoitti:
Loukkaantuiko blondi nyt ;)))
Jos loukkaannuin, niin enhän sitä toki näytä.
Olen hienosti oppinut nauramaan muiden mukana kun itseäni pilkataan.
Ihan yhtälailla maidonvalkea iho, vaaleat hiukset ja kulmakarvat, kesällä kesakot ovat kaikki oivia vitsien aiheita tyhmyyden lisäksi.
Itken sitten kun olen yksikseni, muutenhan siitäkin pilkattaisiin niin kuin sinä juuri teit.
Aamu-teeveessä oli, arvatkaa kuka?
Ihanaa oli.
-
Jotain on muuttunut.
YLE kertoo siirtolaisista.
Ei painota enää pakolaisuutta.
Ei lasten hätää, surkeutta.
Lusikka on siis kauniissa kädessä.
Mitähän minun vanhat silmäni vielä näkevätkään.
Ryppyiset korvani kuulevat.
Noh, vaalit lähestyvät.
Murhe-näytelmät lieventävät draamaansa.
-
H.Pakolainen ei ole vielä sinänänsä siirtolainen.
Vasta kun hän on saanut luvan alkaa asettumaan paikoilleen ja ajan mittaan muuttu sitten siirtolaiseksi. Minä olen esimerkki siirtolaisesta. ...mutta koskaan en ole ollut pakolainen enkä hakenut turvapaikkaa mistään.. Eikä se ole paljoa sen kummempaa kuin elämä. Hyvät ja huonot puolensa.Paloma.se.co kirjoitti:
Pakolainen ei ole vielä sinänänsä siirtolainen.
Vasta kun hän on saanut luvan alkaa asettumaan paikoilleen ja ajan mittaan muuttu sitten siirtolaiseksi. Minä olen esimerkki siirtolaisesta. ...mutta koskaan en ole ollut pakolainen enkä hakenut turvapaikkaa mistään.. Eikä se ole paljoa sen kummempaa kuin elämä. Hyvät ja huonot puolensa."Paloma.se.co"
Paloma info:
Kahvi 2mki
Lidokaiini ainakin 6 pki.
Penisilliini 1 ksl.
xtra-panadol 1 ksl.
Laatu-Whiskey 1 lsi. (ei lääkmää.)
-
En koskaan kirjoita mitään jossa ei ole vankka todellisuus-pohja.
Pakolaiset ovat vaihtuneet YLE-yhtiön tuotannossa siirtolaisuuteen.
Mieli-kuvitus-rikkaat voivat, muuten kuvitella kommentissani olevien siirtolaisten omaavan ison Jorman.
Tai kursitun pimpin.
Eli aloituksen aiheenkin upotin kokkeliini( 1 Muna)
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Paloma info:
Kahvi 2mki
Penisilliini 1 ksl.
xtra-panadol 1 ksl.
-
Mieli-kuvitus-rikkaat voivat, muuten kuvitella kommentissani olevien siirtolaisten omaavan ison Jorman.
Tai kursitun pimpin.
H.Kummallista...minä tein aloituksen kielikukkasista elikkä mokista.
Jotkut käsittivät että kysymys oli alapäähuumoria. Voi teitä reppanoita!- de-meter
Paloma.se.co kirjoitti:
Kummallista...minä tein aloituksen kielikukkasista elikkä mokista.
Jotkut käsittivät että kysymys oli alapäähuumoria. Voi teitä reppanoita!"Jotkut käsittivät että kysymys oli alapäähuumoria. Voi teitä reppanoita!"
En mää vaan käsittänyt niin enkä mää mikään reppana ole..))
Alapäävitsit eivät yleensä kolahda minuun paitsi silloin kun niissä leikitellään sanoilla. Niin että kaikin tavoin hyveellinen ihminen olen..)) Paloma.se.co kirjoitti:
Kummallista...minä tein aloituksen kielikukkasista elikkä mokista.
Jotkut käsittivät että kysymys oli alapäähuumoria. Voi teitä reppanoita!"Paloma.se.co"
Minenainakaa keskittynyt muniin sillee.
-
Mutta, kaunoiseni.
Suomen-Kielen taitaja-taiturina sanon käytit aloituksessasi lause-rakenteita, jotka ohjasivat suuntaan johon tahdoit, tai et.
-
Ettet vaan nyt käytä minua keppi-hevosena taas pitkään jankutukseen?
End Of Possible Chat.
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Paloma info:
Kahvi 2mki
Penisilliini 1 ksl.
xtra-panadol 1 ksl.
-
Tai kursitun pimpin.
H...kokkeliiniini(...
H.de-meter kirjoitti:
"Jotkut käsittivät että kysymys oli alapäähuumoria. Voi teitä reppanoita!"
En mää vaan käsittänyt niin enkä mää mikään reppana ole..))
Alapäävitsit eivät yleensä kolahda minuun paitsi silloin kun niissä leikitellään sanoilla. Niin että kaikin tavoin hyveellinen ihminen olen..))Minä ajattelin että jos laskisin rimaa sen verran että tekstissä voisi edes näkyä joku alatyylin sana, niin minuun suhtauduttaisiin myötämielisemmin. Mutta ihan aikuisen oikeesti, artikkeli oli mielestäni hauska (vaikkakin hivenenen alatyylinen) ja toi mieleeni monia samanlaisia tapauksia omasta elämästäni ja etenkin mitä olen kuullut kerrottavan (enhän minä tee mokia, mutta noi toiset)
Toisekseen, ajattelin samalla promotoida uutta sinivalkoista imagea profiilikuvassani.Paloma.se.co kirjoitti:
Minä ajattelin että jos laskisin rimaa sen verran että tekstissä voisi edes näkyä joku alatyylin sana, niin minuun suhtauduttaisiin myötämielisemmin. Mutta ihan aikuisen oikeesti, artikkeli oli mielestäni hauska (vaikkakin hivenenen alatyylinen) ja toi mieleeni monia samanlaisia tapauksia omasta elämästäni ja etenkin mitä olen kuullut kerrottavan (enhän minä tee mokia, mutta noi toiset)
Toisekseen, ajattelin samalla promotoida uutta sinivalkoista imagea profiilikuvassani.Niinpä niin , tervetuloo limbotanssijoitten porukkaan.
Ehkä olis kumminkin parempi et olisit vaan oma ittes ,meil on jo hunksi mitä pitää pönkittää harva se viikko , jotain pysyvääkin tarttee olla .Paloma.se.co kirjoitti:
Minä ajattelin että jos laskisin rimaa sen verran että tekstissä voisi edes näkyä joku alatyylin sana, niin minuun suhtauduttaisiin myötämielisemmin. Mutta ihan aikuisen oikeesti, artikkeli oli mielestäni hauska (vaikkakin hivenenen alatyylinen) ja toi mieleeni monia samanlaisia tapauksia omasta elämästäni ja etenkin mitä olen kuullut kerrottavan (enhän minä tee mokia, mutta noi toiset)
Toisekseen, ajattelin samalla promotoida uutta sinivalkoista imagea profiilikuvassani."Paloma.se.co"
Älä tee kuten de-meter on tehnyt.
Elokuvaa mukaellen:
"Yksi silta liikaa"
H.- laatuvaatimuksia
hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Älä tee kuten de-meter on tehnyt.
Elokuvaa mukaellen:
"Yksi silta liikaa"
H.harva läyskä sulle enää kelpaa.
koti-kiusattu kirjoitti:
Niinpä niin , tervetuloo limbotanssijoitten porukkaan.
Ehkä olis kumminkin parempi et olisit vaan oma ittes ,meil on jo hunksi mitä pitää pönkittää harva se viikko , jotain pysyvääkin tarttee olla ."koti-kiusattu"
Minä olen aina ilahtunut sinusta.
Varsinkin silloin, kun sinä et kommentoi ollenkaan.
Usein, jopa kirjoitan musaan liittyvää merellisyyttäkin.
Älä nyt kuitenkaan puutu Palomaan.
Hänen repsahtuneisuuttensa ei tunnu enää edes Keski-Suomalaislaisuudelta.
H.hunksz kirjoitti:
"koti-kiusattu"
Minä olen aina ilahtunut sinusta.
Varsinkin silloin, kun sinä et kommentoi ollenkaan.
Usein, jopa kirjoitan musaan liittyvää merellisyyttäkin.
Älä nyt kuitenkaan puutu Palomaan.
Hänen repsahtuneisuuttensa ei tunnu enää edes Keski-Suomalaislaisuudelta.
H."Hänen repsahtuneisuuttensa ei tunnu enää edes Keski-Suomalaislaisuudelta."
Oliko tuo lause edes suomea?- de-meter
Paloma.se.co kirjoitti:
Toisekseen, ajattelin samalla promotoida uutta sinivalkoista imagea profiilikuvassani.Heh, Paloma. Sulla taitaakin olla pelisilmä. Aina kannattaa haistella ilmaa ja tarjota sitä, millä on varma menekki..))
Profiilikuvasi on oikein näyttävä, juurille paluuta ? ..)) de-meter kirjoitti:
Heh, Paloma. Sulla taitaakin olla pelisilmä. Aina kannattaa haistella ilmaa ja tarjota sitä, millä on varma menekki..))
Profiilikuvasi on oikein näyttävä, juurille paluuta ? ..)):))
Pikkupalomat Chicagossa 1982. Olimme juuri hankkineet heille Suomi-verkkarit. Huomioi tyttären virkattu pipo! Joku kommentoi facessa että tytär näyttää ihan pieneltä Agneta Fältskogilta.
Osa "tykätkää nyt edes vähän-minusta" kampanjaani :)de-meter kirjoitti:
Heh, Paloma. Sulla taitaakin olla pelisilmä. Aina kannattaa haistella ilmaa ja tarjota sitä, millä on varma menekki..))
Profiilikuvasi on oikein näyttävä, juurille paluuta ? ..)):))
Pikkupalomat Chicagossa 1982. Olimme juuri hankkineet heille Suomi-verkkarit. Huomioi tyttären virkattu pipo! Joku kommentoi facessa että tytär näyttää ihan pieneltä Agneta Fältskogilta.
Osa "tykätkää nyt edes vähän-minusta" kampanjaani :)- de-meter
Paloma.se.co kirjoitti:
:))
Osa "tykätkää nyt edes vähän-minusta" kampanjaani :)Kaunis on tyttäresi(kin), Paloma. Tosiaan yhdennäköisyyttä on. Paitsi että Agneta taitaa jo olla vähän "ränsistynyt"... Ainakin toisen (itseni) ränsistyneen silmissä.
Juu. Mitäpä sitä ihminen ei tekisi suosionsa eteen..)) Mutta toisaalta, mitäpä sillä suosiollakaan tekee ? "Työrauha" voisi olla hyvä tavoite täällä... de-meter kirjoitti:
Kaunis on tyttäresi(kin), Paloma. Tosiaan yhdennäköisyyttä on. Paitsi että Agneta taitaa jo olla vähän "ränsistynyt"... Ainakin toisen (itseni) ränsistyneen silmissä.
Juu. Mitäpä sitä ihminen ei tekisi suosionsa eteen..)) Mutta toisaalta, mitäpä sillä suosiollakaan tekee ? "Työrauha" voisi olla hyvä tavoite täällä...Minä en tee suosiolla sinänänsä mitään, mutta pelkään leimautumista, etenkin jos se on väärällä leimasimella tehtyä. (Snobi, suomi-vihollinen jne. jne.)
Agneta alkaa olla jo vähän parasta-ennen, kuten me muutkin. Mutta pikkuflikkana olisi voinut olla tuonkinnäköinen :)
Joo, "työrauha" on hyvä asia.- de-meter
Paloma.se.co kirjoitti:
Minä en tee suosiolla sinänänsä mitään, mutta pelkään leimautumista, etenkin jos se on väärällä leimasimella tehtyä. (Snobi, suomi-vihollinen jne. jne.)
Agneta alkaa olla jo vähän parasta-ennen, kuten me muutkin. Mutta pikkuflikkana olisi voinut olla tuonkinnäköinen :)
Joo, "työrauha" on hyvä asia.Koen, että mitä enemmän ihminen antaa itsestään, sitä helpompi saalis hän on niille, jotka saalistaa tahtovat. Ja kai se leimaaminenkin on eräänlaista saalistamista. Saalistaja tuntee saaneensa toisen satimeen, käsiteltäväksi.
Jollakin tavoin pitäisi kai olla vapaa eikä antaa muiden määritellä itseään, mutta kukapa siihen aina ja joka tilanteessa pystyisi ? - LastenKuviaLuvallako
Paloma.se.co kirjoitti:
Minä en tee suosiolla sinänänsä mitään, mutta pelkään leimautumista, etenkin jos se on väärällä leimasimella tehtyä. (Snobi, suomi-vihollinen jne. jne.)
Joo, "työrauha" on hyvä asia.Somessa on varoiteltu, ettei pitäisi laittaa sinne lasten kuvia.
Miksi sinä laitoit tänne(kin)?
Oletko kysynyt luvan lasten vanhemmilta? LastenKuviaLuvallako kirjoitti:
Somessa on varoiteltu, ettei pitäisi laittaa sinne lasten kuvia.
Miksi sinä laitoit tänne(kin)?
Oletko kysynyt luvan lasten vanhemmilta?Otin jo pois, olet oikeassa. En kysynyt lupaa, mutta he ovat omiani. Kumpikaan ei ole tunnistettavissa lapsuudenkuvissaan.
- kesi.vä
Pieni excursio alatyyliin, huom. "niitä" sanoja ei lainkaan vaan:
sikari, piirakka, Bill Clinton, Monica Lewinsky, kumisaappaat, alasti, leipominen, kevätkurpitsa, peilikuva.
Seuraavalla kurssilla opettelemme sitten lauseen muodostusta käyttäen edellä mainittuja sanoja :) kesi.välle:
tee aloitus lauseenmuodostuksesta.
Olen täysin ulkona suomenkielen nykysyntaksista ja vivahteista. Clintonit ja sikarit tuntuvat hieman vanhahtavilta pre-Obama aikaisilta. Kurpitsat ja peilikuvat tarvii rautalankaa.
Kurpitsoista puheen ollen: joko kurpitsalyhdyt halloweeniksi ovat valmiiksi kaiverretu?- tumpissapiilee
Näytät olevan täysin ulkona myöskin oikeinkirjoituksen muodostuksesta.
- kesi.vä
Jääköön aloitukset minun osaltani. En ole niissäkään hyvä. Tuo edellinen kommenttini oli kömpelö kuittailu eräälle, joka takertui noihin sanoihin :)
- ei.ole.kaikille
kesi.vä kirjoitti:
Jääköön aloitukset minun osaltani. En ole niissäkään hyvä. Tuo edellinen kommenttini oli kömpelö kuittailu eräälle, joka takertui noihin sanoihin :)
Usko jo. Tee oma aloitus, äläkä sotke Paloman aloitusta.
- kesi.vä
Oho! Uskonhan minä. Anteeksi!
ei.ole.kaikille kirjoitti:
Usko jo. Tee oma aloitus, äläkä sotke Paloman aloitusta.
Kesi.vä saa aina tulla "sotkemaan" mun alotuksia.
Minä en vain ymmärtänyt hänen kommenttiaan.
Luulin että se koski jotain muuta asiaa.- kesi.vä
Paloma.se.co kirjoitti:
Kesi.vä saa aina tulla "sotkemaan" mun alotuksia.
Minä en vain ymmärtänyt hänen kommenttiaan.
Luulin että se koski jotain muuta asiaa.Minua "syytettiin" noiden luettelemien sanojeni takia "alatyyliseksi". Ne oli poimittu eri yhteyksistä ja yhdistelty toisiin yhteyksiin. Anteeksi, että sotkin ketjussa. Huono vitsi, joka ei aukea selittelemään. Hauskaa halloweenia :)
kesi.vä kirjoitti:
Minua "syytettiin" noiden luettelemien sanojeni takia "alatyyliseksi". Ne oli poimittu eri yhteyksistä ja yhdistelty toisiin yhteyksiin. Anteeksi, että sotkin ketjussa. Huono vitsi, joka ei aukea selittelemään. Hauskaa halloweenia :)
Ei ollut tarkoitukseni sanoa että et olisi saanut kirjoittaa ketjuuni mitä kirjoitit. Ainoastaan ehdotin että voisit aloittaa uuden aiheesta lauseenmuodostus: täällä on mun lisäkseni paljon muutakin jengiä jotka eivät sitä hallitse... minulle aina keljuillaan että kirjoitan huonoa suomea ja kun vertaan monien muiden kirjoituksiin, niin en ole kaikkein huonompien joukossa. Oikeinkirjoitusvirheistä puhumatta, koska en harrasta oikolukemista.
Kiitos selityksestä!- kesi.vä
Paloma.se.co kirjoitti:
Ei ollut tarkoitukseni sanoa että et olisi saanut kirjoittaa ketjuuni mitä kirjoitit. Ainoastaan ehdotin että voisit aloittaa uuden aiheesta lauseenmuodostus: täällä on mun lisäkseni paljon muutakin jengiä jotka eivät sitä hallitse... minulle aina keljuillaan että kirjoitan huonoa suomea ja kun vertaan monien muiden kirjoituksiin, niin en ole kaikkein huonompien joukossa. Oikeinkirjoitusvirheistä puhumatta, koska en harrasta oikolukemista.
Kiitos selityksestä!Ei ole minulla ansioita ketään opettamaan.Ymmärrän nyt, omalle kohdallenikin tulleena, Sinua hyvin, että miltä tuntuu kun sanomisia vääristellään ja yhdistellään tahallaan väärin. Ja kun Sinun sanomisesi ovat olleet kannanottoja ja ajankohtaisia. Tsemppiä!
kesi.vä kirjoitti:
Ei ole minulla ansioita ketään opettamaan.Ymmärrän nyt, omalle kohdallenikin tulleena, Sinua hyvin, että miltä tuntuu kun sanomisia vääristellään ja yhdistellään tahallaan väärin. Ja kun Sinun sanomisesi ovat olleet kannanottoja ja ajankohtaisia. Tsemppiä!
"kesy"
Duoda...Paloma nauraa sinulle?
H.hunksz kirjoitti:
"kesy"
H.En sitten pätkääkään.
Sinulle ehkä?- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
En sitten pätkääkään.
Sinulle ehkä?Et sitten ymmärrä kesivän huumoria sinäkään?
- ent.siivoojaparka
kesi.vä kirjoitti:
Minua "syytettiin" noiden luettelemien sanojeni takia "alatyyliseksi". Ne oli poimittu eri yhteyksistä ja yhdistelty toisiin yhteyksiin. Anteeksi, että sotkin ketjussa. Huono vitsi, joka ei aukea selittelemään. Hauskaa halloweenia :)
Oletkos jo löytänyt piirakkasi markkinaraon?
- kesi.vä
hunksz kirjoitti:
"kesy"
H.Kukapa ei naurais mulle :(
- kesi.vä
hunksz kirjoitti:
"kesy"
H.Niin, selvitäppä minulle tuo naurun aihe ja samalla voisit vähän valaista mikä yhteys Sinulla ja entisellä siivoojaparalla on, yksi Sinun roolihahmoistako?
kesi.vä kirjoitti:
Niin, selvitäppä minulle tuo naurun aihe ja samalla voisit vähän valaista mikä yhteys Sinulla ja entisellä siivoojaparalla on, yksi Sinun roolihahmoistako?
"kesi.vä"
Olen ainoastaan ja vain HUNKSZ.
Siinä ainoa hahmoni ja roolini.
Olisit eilenkin voinut soittaa ja saada elämääsi vahvistusta.
Siivoojasta en tiedä mitään.
Voin hetkeksi avata vielä kännyn.
Hammas-lääkärin toimen-piteet eivät vielä uneta.
Avaanko? Onko sinussa miestä, vai nautitko enemmän arvailuista?
H.- kesi.vä
hunksz kirjoitti:
"kesi.vä"
Olen ainoastaan ja vain HUNKSZ.
Siinä ainoa hahmoni ja roolini.
Olisit eilenkin voinut soittaa ja saada elämääsi vahvistusta.
Siivoojasta en tiedä mitään.
Voin hetkeksi avata vielä kännyn.
Hammas-lääkärin toimen-piteet eivät vielä uneta.
Avaanko? Onko sinussa miestä, vai nautitko enemmän arvailuista?
H.En tainnut eilen juurikaan olla koneella, saati, että olisin puhelinajalla osunut.
Mulla kun ei ole huawei-prepaidia, niin ollaan eri arvoisessa asemassa. kesi.vä kirjoitti:
En tainnut eilen juurikaan olla koneella, saati, että olisin puhelinajalla osunut.
Mulla kun ei ole huawei-prepaidia, niin ollaan eri arvoisessa asemassa."kesi.vä"
Noh?
Sinullako on enemmän laatu- kuin teon-sanoja?
Auki on hetken.
H.- kesi.vä
hunksz kirjoitti:
"kesi.vä"
Noh?
Sinullako on enemmän laatu- kuin teon-sanoja?
Auki on hetken.
H.Minulla on vain kirjaimia ei numeroita.
- kiinnostuskoheräs
kesi.vä kirjoitti:
Minulla on vain kirjaimia ei numeroita.
Soitelkaa nyt ihmeesä niin palstn ei tartte seurata kissa hiiri leikkei.
kiinnostuskoheräs kirjoitti:
Soitelkaa nyt ihmeesä niin palstn ei tartte seurata kissa hiiri leikkei.
"kiinnostuskoheräs"
Odota.
Katsotaan milloin alamme nauraa.
Kännyni on avoin ja rehellinen.
Niin olen minäkin.
SInäkin voit soittaa, jos miestä sinussa on.
Ei tarvitse sinun pelkästään peloissasi pulista.
H.- mee.nettideitteihi
hunksz kirjoitti:
"kiinnostuskoheräs"
Odota.
Katsotaan milloin alamme nauraa.
Kännyni on avoin ja rehellinen.
Niin olen minäkin.
SInäkin voit soittaa, jos miestä sinussa on.
Ei tarvitse sinun pelkästään peloissasi pulista.
H.Onks täst palstasta tullu sun yksityinen seuranhakupaikkasi??
mee.nettideitteihi kirjoitti:
Onks täst palstasta tullu sun yksityinen seuranhakupaikkasi??
Mitäs luulet?
Minä ainakaan en osaa sanoa.
H.- outoopuuhaa
hunksz kirjoitti:
Mitäs luulet?
H.Kerjäämiselläkin pitäisi joku raja olla.
hunksz kirjoitti:
Mitäs luulet?
H.Sorry!
Olen möhlinyt.
Vedellyt pistettä väärään suuntaan.
Olkaa hyvä ja soitelkaa uudelleen.
Tää on tämmöstä meidän Nokia-ihmisten.
H.- heipäheivaan
hunksz kirjoitti:
Mitäs luulet?
H.Silt se näyttäs kun hinku on nuinkin kova joka piirakan testaamiseen.
- de-meter
kesi.vä kirjoitti:
Sinä kesi.vä taidat ohittaa itseruoskinnassa minutkin..))
"Siinäkään en ole hyvä"... Kun sinä olet hyvä ! Kirjoittajana hyvä ja riimittelijänä loistava. Lisäksi vaikutat sympaattiselta ihmiseltä.
Sovitaanko, että ollaan molemmat riittävän hyviä ihmisiksi ?
Ja hitsi, hunksikin kosiskelee sinua ! Pidä se merkkinä siitä, että olet erityinen..)) - tyrkkyyriittää
hunksz kirjoitti:
Sorry!
Olen möhlinyt.
H.Lopeta jo!!!
outoopuuhaa kirjoitti:
Kerjäämiselläkin pitäisi joku raja olla.
"outoopuuhaa"
Niinotta kenen kerjuulla?
H.de-meter kirjoitti:
"Siinäkään en ole hyvä"... Kun sinä olet hyvä ! Kirjoittajana hyvä ja riimittelijänä loistava. Lisäksi vaikutat sympaattiselta ihmiseltä.
Ja hitsi, hunksikin kosiskelee sinua ! Pidä se merkkinä siitä, että olet erityinen..))"de-meter"
Minä mitää kosi...
Yritän laittaa ihmistä järkiinsä.
Sinäkään soittele usein...
H.tyrkkyyriittää kirjoitti:
Lopeta jo!!!
"tyrkkyyriittää"
Enkä!
Hanpaitani vihlottiin ja lääkket pitävät minut pirteänä.
Soita ja lohduta minua.
H.- tyrkkyyriittää
hunksz kirjoitti:
"tyrkkyyriittää"
Enkä!
Hanpaitani vihlottiin ja lääkket pitävät minut pirteänä.
Soita ja lohduta minua.
H.En soita sulle enää ikinä!!!!!!!!!!
tyrkkyyriittää kirjoitti:
En soita sulle enää ikinä!!!!!!!!!!
Ymmärrän.
Mutta sinä menetät paljon.
H.hunksz kirjoitti:
Ymmärrän.
Mutta sinä menetät paljon.
H.Känny menee kiinni 22.00
Minäkin taidan sulkeutua samaan aikaan.
Jäämme sitten odottamaan itsenäisyys-päivää tahi Joulua.
H.- kesi.vä
hunksz kirjoitti:
Sorry!
Olen möhlinyt.
H.DÄM!
- kesi.vä
de-meter kirjoitti:
Ja hitsi, hunksikin kosiskelee sinua ! Pidä se merkkinä siitä, että olet erityinen..))Nöyrä kiitos de-meter! Jos raipan iskun antaisin aina kun itseäni soimaan olisi ihoni varsin juovikas :)
Pidän myös kommenttisi suosituksina puolin ja toisin :) - uusi.yritys.kun.aika.on
kesi.vä kirjoitti:
DÄM!
Heh tavoittelit kuiteskii ;)))))
- kesi.vä
uusi.yritys.kun.aika.on kirjoitti:
Heh tavoittelit kuiteskii ;)))))
Totta hitossa! Täytyyhän minun yrittää ottaa selvää mikä tuon nikin takana on, joka herättää niin paljon tunteita palstalaisissa.
Uteliaisuutta Sinussakin. - määki.tavottelen
kesi.vä kirjoitti:
Totta hitossa! Täytyyhän minun yrittää ottaa selvää mikä tuon nikin takana on, joka herättää niin paljon tunteita palstalaisissa.
Uteliaisuutta Sinussakin.Tietysti uteliaisuus heräs ja tavottelin mää itekin ;)))
Siihen toi hunksi pyrkii et kiinostus ja tunteet herää on se ollu niin selvä tapaus jo kymmenisen vuotta elikkä mitä on numeroitaan julkaissu ;)))
Joskun soitelimme kuumia ja kiihkeitä puheluitaki ;))) - kesi.vä
määki.tavottelen kirjoitti:
Tietysti uteliaisuus heräs ja tavottelin mää itekin ;)))
Siihen toi hunksi pyrkii et kiinostus ja tunteet herää on se ollu niin selvä tapaus jo kymmenisen vuotta elikkä mitä on numeroitaan julkaissu ;)))
Joskun soitelimme kuumia ja kiihkeitä puheluitaki ;)))Ahaa, minusta ei varmaan niihin kuumiin ja kiihkeisiin puheluihin ole, kun en oikein tykkää puhua puhelimessa.
Hän lupasi puhua minulle järkeä, jos oikein ymmärsin. - ala.arvoista
kesi.vä kirjoitti:
Ahaa, minusta ei varmaan niihin kuumiin ja kiihkeisiin puheluihin ole, kun en oikein tykkää puhua puhelimessa.
Hän lupasi puhua minulle järkeä, jos oikein ymmärsin.Ja katsot sellasta puhuttelua tarvitsevasi??????
- kesi.vä
ala.arvoista kirjoitti:
Ja katsot sellasta puhuttelua tarvitsevasi??????
Noh, täällä palstalla olen tullut vähän vainoharhaiseksi, luullut, että "tuo" on "tuokin" ja "tuokin" nikki on varmaan "sen". Aattelin, että olis tullut vähän selvyyttä.
Ei kait tämän ikäiselle sitä varsinaista järkeä enää saa taottua päähän. Ehkä se linjojen toimimattomuus oli tarkoituksellista tai sitten ei. Tiedä häntä.
Mistä tulikin mieleen, että kirjastoon on matkattava mieli ensiyönä kuunnella jotain romskuja. - heipäheivaan
kesi.vä kirjoitti:
Noh, täällä palstalla olen tullut vähän vainoharhaiseksi, luullut, että "tuo" on "tuokin" ja "tuokin" nikki on varmaan "sen". Aattelin, että olis tullut vähän selvyyttä.
Ei kait tämän ikäiselle sitä varsinaista järkeä enää saa taottua päähän. Ehkä se linjojen toimimattomuus oli tarkoituksellista tai sitten ei. Tiedä häntä.
Mistä tulikin mieleen, että kirjastoon on matkattava mieli ensiyönä kuunnella jotain romskuja.Jos mä en palstalla johki luota nii kui puhissa vois uskoo sen enempää kun helppo sielki o valehella.
2 minuuttia.
H.hunksz
Noh? Kuinkas äijän kävi, uiko uusi kala koukkuun?
Karkasiko joku vanha lahna?
Olet sinä paljon lapsellisempi mitä olen kuvitellutkaan.
Vähän käänteisesti kuin Ahtisaari.
:)
.
Linkkisi hieman epäonnistunut, mutta sattuuhan sitä.
Vierasta kieltä en ole yrittänyt puhua ulkomaanmatkoilla kun en ole koskaan ulkomailla ollut, enkä tule olemaankaan.
Mutta sattuuhan sitä "kielimokia"pienemmissäkin piireissä ja ihan kotimaan kielellä. Pikkusena poikana äidin ja isän kanssa saunassa. Olin huuhtelua vaille
saunapuhdas mutta ahdasta oli ja äiti käski mennä lauteille viruttamaan. Minä siihen, että miten siellä voi vituttaa. Nauroivat mokomat, itse niin pieni, että hädin tuskin ymmärsin "kielimokaani". Silti tuo yksi lapsuudesta mieleen jäänyt tapahtuma.@entinenmiäs:
artikkeli tuli maksulliseksi ja linkki ei enää toimi. Jostain syystä linkitys joka on FB-sivullani toimi vielä ainakin eilen. Olen kopioinut koko tämän hauskan jutun ketjun alkuosaan
Ihan vain uteliaisuudesta: mitä siellä ylälauteella piti viruttaa? Siis venyttää?- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
@entinenmiäs:
artikkeli tuli maksulliseksi ja linkki ei enää toimi. Jostain syystä linkitys joka on FB-sivullani toimi vielä ainakin eilen. Olen kopioinut koko tämän hauskan jutun ketjun alkuosaan
Ihan vain uteliaisuudesta: mitä siellä ylälauteella piti viruttaa? Siis venyttää?Vanhaan tyyliisi unohdit vain laittaa kopiointisi sitaatteihin.
Ei se mitään, sattuuhan sitä, niinhän rosaliiinillekin usein käy. Sitten, jos joku huomauttaa tuntevansa tekstin muualta kautta, niin, oooops, unohdin laittaa sitaatit ja sen mistä se on kopioitu. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Vanhaan tyyliisi unohdit vain laittaa kopiointisi sitaatteihin.
Ei se mitään, sattuuhan sitä, niinhän rosaliiinillekin usein käy. Sitten, jos joku huomauttaa tuntevansa tekstin muualta kautta, niin, oooops, unohdin laittaa sitaatit ja sen mistä se on kopioitu.Laitoin linkin heti alkuun ja kerroin että että kertomus on lainattu Lapin kansasta. Kyllä minä yleensä käytän sitaatteja, tällä kertaa unohtuivat, mutta ei ne olleet niin tarpeellisiakaan koska asia tuli heti selväksi mistä oli kysymys.
Etsi sinä aina vaan jotain sanomista jos se tekee sinut onnelliseksi.- terveisiä-täältä
Paloma.se.co kirjoitti:
@entinenmiäs:
Ihan vain uteliaisuudesta: mitä siellä ylälauteella piti viruttaa? Siis venyttää?Se on jo tosi vanha juttu, kiersi silloin facessa ja jo puoli vuotta sitten se oli iltsarissakin http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000001139887.html
- ainakin.meilläpäin
Paloma.se.co kirjoitti:
@entinenmiäs:
Ihan vain uteliaisuudesta: mitä siellä ylälauteella piti viruttaa? Siis venyttää?Viruttaa = huuhdella
- kielikukka
etelänaapurissa viruttaa = varastaa
Paloma.se.co kirjoitti:
@entinenmiäs:
Ihan vain uteliaisuudesta: mitä siellä ylälauteella piti viruttaa? Siis venyttää?No olihan se siellä, en vain heti lukenut koko ketjua.
Siis meidän murteessa viruttaminen on huuhtelemista, kuten joku tuossa jo kirjoittikin. Ja olisko pienenä poikana ollut pikkusen ärrävikaa.
- arkipäivää
Mies etsi vasaraansa "missä vitussahan sekin lienee?"
Vaimo kysäisi "kuinka monta vittua sinulla on mistä valita?" Ah mitä draamaa täällä on kehitelty: hunkszilla annostus taisi mennä överiksi ja kipu valvotti pitkään. Ystävättäret olivat jonossa soittamassa. Jos asuisin lähellä olisin käynyt ovellasi jättämässä kukan ja toivottamassa pikaista parantumista.
Siinä taas nähtiin, enemmän pitäisi iltaisin palstalla oleskella :)
Pääsisi akuuttiin tilanteeseen mukaan, ilman soittoaikeitakin.
Minä vien tänään poikani "hanmaslääkäriin", en saa lidokaiinia, enkä Diapamia, joten tuskin sekoilen illemmallakaan.
.
Kasvoin vieraskielisenä kotimaahani, joten varmasti on "kukkasia" riittänyt. Muisti on armollisesti pyyhkinyt niitä. Yksi on jäänyt mieleen, olen monet kerrat istuttanut taimenia. Sitä en pääse unohtamaan, exän dementia kun ei ulotu sinne saakka.
Monet jutut suomennan suoraan ruotsinkielestä, pakkaan ylös kun puran laukkua, jos en vauhdissa keksi kerrostalo-sanaa, sanon korkeatalo.
Lasten suusta tulee kivoja lausuntoja, erään tuttavan lapsi huusi hautajaisissa että hän haluaa sitä pillumehua. Pilliä hän tarkoitti.Tunnistan nuo "kukkaset" hyvin, en ensiksi edes huomannut mitä vikaa sun taimenissa oli hehe. Ruotsinkieliset sanat tulevat usein ensimmäisenä mieleen, vaikka äidinkieleni onkin suomi.
Kauppalistojani ei nykyisin osaa lukea kukaan muu kuin minä itse.Niin takkuista on teksti. Kirjaimet ovat ihan selviä mutta monikielisyys sotkee.- ent.siivoojaparka
Omilla lapsillani menee suomalaisten sanojen taivutukset väliin hassusti väärin.
Laittavat postimerkin kirjekuoreeseen, hyppäävät oikotietä aitan yli viemään se postiin ...
Ulkomaalaisille menee helposti sekaisin samantapaiset ruotsalaiset sanat.
Yksi lähetti minulle töissä tekstarin, missä hän tilasi minun tuomaan hänelle lisää "blåa trosor".
Yksi etsi sukkaansa ja kysyi: "har någon sett min rumpa?"
Yksi hoitoalan työläinen oli kysynyt naispotilaalta: "ska jag släcka slampan?" - Hankoon
ja moni menee täällä Hankooseen tai Taimaaseen ;)
- nomikäetteitaas
Hankoon kirjoitti:
Kyllä!
Olin itsekin viime kesänä lähdössä lomamatkalle Paraisille.
Kuitenkin heräsin seuraavana aamuna Pariisista!
Oli se kyllä niin hauska juttu, että sitä porukalla naurettiin monta päivää.
Ja yksi tuttuni lähti Roomaan, mutta löysikin itsensä Raumalta.
Paras kerta oli se, kun menin kioskille ja pyysin askin punaista Norttia.
Myyjä antoi minulle silloin perunamuussia ja nakkikastiketta.
On ne niin hassuja nämä väärinkäsitykset! Hankoon kirjoitti:
Ja joudun aina tarkistamaan että pitää kirjoittaa palaamaan vai palamaan? Vaikka kuinka tarkistan pänttään että tajuutko, niin huomenna olen sen taas unohtanut.
Avasin viimein tämänkin ketjun, koska se oli kerännyt 90 kommenttia ja alkuteksti haiskahti näihin perin yksinkertaisiin seksi juttuihin, joita en availe.
Oli yllättynyt kun näin aloittajan. Vanha politiikkojenkin käyttämä taktiikka, laskeudutaan alas keskustelijoiden tasolle ja noustaan ylös riman alta.Sinä tunnet minua enemmän täällä kuin kukaan muu ja tiedät että en tee yksinkertaisia seksialoituksia. Elikkä kysymys olikin ihan jostain muusta. Oletko sinä tehnyt näitä kileimokia Hollanninreissuillasi? Tai muualla? Et sanonut Nykissä että pliis shit down? tai jotain vastaavaa?
Se sitten että juna hurahti sivuraiteelle oli odotettua. Tässä ikäluokassamme tahtoo se mistä on puute puhuttaa eniten. Sinulla ja minulla ei ole tällaisia pulmia.Paloma.se.co kirjoitti:
Sinä tunnet minua enemmän täällä kuin kukaan muu ja tiedät että en tee yksinkertaisia seksialoituksia. Elikkä kysymys olikin ihan jostain muusta. Oletko sinä tehnyt näitä kileimokia Hollanninreissuillasi? Tai muualla? Et sanonut Nykissä että pliis shit down? tai jotain vastaavaa?
Se sitten että juna hurahti sivuraiteelle oli odotettua. Tässä ikäluokassamme tahtoo se mistä on puute puhuttaa eniten. Sinulla ja minulla ei ole tällaisia pulmia.Kieltämättä kokemuksia on, ruotsissa pyysin ruokapöydässä vieressä istuneelta mieheltä pippuria. jokseenkin näin "Jag skulle vilja pippar."
korppis kirjoitti:
Kieltämättä kokemuksia on, ruotsissa pyysin ruokapöydässä vieressä istuneelta mieheltä pippuria. jokseenkin näin "Jag skulle vilja pippar."
:))
Just näitä tällasia mokia ajattelin.
Sellasia jotka jäävät mieleen.
Saitko, korppis, mitä tilasit?- kylläpysyy
Paloma.se.co kirjoitti:
Sinä tunnet minua enemmän täällä kuin kukaan muu ja tiedät että en tee yksinkertaisia seksialoituksia. Elikkä kysymys olikin ihan jostain muusta. Oletko sinä tehnyt näitä kileimokia Hollanninreissuillasi? Tai muualla? Et sanonut Nykissä että pliis shit down? tai jotain vastaavaa?
Se sitten että juna hurahti sivuraiteelle oli odotettua. Tässä ikäluokassamme tahtoo se mistä on puute puhuttaa eniten. Sinulla ja minulla ei ole tällaisia pulmia.Onko 60 palsta siis puutteessa kärvisteleviä seksihulluja ? Vieläpä tyhmiä ?
Sinä todella halveksit palstalaisia .
- 007okeioo8
Voi teitä alaasteikäisiä opetelkaa kieli ennenkuin alatte niillä leikkimään.
- Tavuviiva
Noo muistui tällaista Tukholmassa kiinalaisessa ravintolassa neljännesvuosisata sitten: pyysin tändstickor ja tuli hammastikkuja, joten suitsuttaminen ei sujunut......
Sitten sana broileri on ääääärettömän vaikea, tulee bloirelia tai boileria......
Sitten noin kolmannesvuosisata sitten, olin pikkuisessa K-kaupassa j nojasin kirjaimellisesti lihatiskiin. Pieni äkäisen näköinen nainen kysyi sitten kesken ostosteni, että mitä saisi olla? Vastasin, kiitos minulle tarjoillaan jo. Ja kuten nuoriso ilmaisee tuo äkäinen myyjä repesi.
Kului tovi seuraavaan ostoskäyntiin tuossa kaupassa. Mä tilasin lontoolaisessa pubissa jakoavaimen (screwdriver= vodka/appelsiinmehucoctailin) Ne sano että madame olemme pahoillamme mutta ei meillä ole mitään työkaluja täällä....mun tarvi käydä opettamassa baarimikolle miten screwdriver tehdään :)
- voiautaarmias
Mikä ihmeen jakoavain???
Kyllä se on ainakin ennen ollut suomenkielellä ruuvimeisseli.
Sulla taitaa olla toi kielitaito pahasti pakkasen puolella.
Turha ihmetellä, jos sepustuksiasi ei ymmärretä.Jaha hapankorppukin on taas linjoilla. Johan tätä sopua ja rauhaa kestikin melkein päivän.
- Tavuviiva
Ketäs kävit nimittelemään? Mitäs jos itse pitäisit paussia yhden vuorokauden. Noin prosentuaalisestintäytät ketjuja 85 %.
Jos annat arvoa itsellesi, anna arvoa toisellekin, please, tack.
Jos kyllästyn 60 , johtuu se kirjoitustulvistasi, joita en tahdo edes kaikkea millään lukea. Toinen on jatkuva nokittelu. Kyllä täällä on todella muutama, joka kirjoittelee.
Mitäs jos vielä menisit töihin ja toteuttaisit vielä itseäsi? Varmasti pystyisit siihen, en epäile yhtään.Kiitos vaan kiinnostuksesta minua ja tapojani kohtaan, mutta valitsen itse koska pidän paussini ja sinulla taitaa olla heikko matikka, mistä tuon 85% tempaisit, hatustasi?
Minäkin voisin ehdottaa sinulle että lopettaisit juttujeni lukemisen kun se rasittaa ja hermostuttaa. Sitten jos haluat jotain sanoa niin käytä aina samaa nimimerkkiä niin tiedän. "Hapankorppu" ei ollut niin huono, mutta annoin sen nimen nimettömälle, kasvottomalle ja nikittömälle stalkkaajalle. Nyt olen ymmärtänyt se olitkin sinä.
Minä en koskaan aloita nokittelua, mutta en ole kenenkään ovimatto johon voi pyyhkiä jalkansa sisään astuessaan. Osaan antaa takaisin.
Ei täällä mitään sääntöjä ole kuka saa kirjoittaa ja kuinka paljon. Tänne mahtuu sinunkin kirjoituksesi. Samoin kuin kaikkien muidenkin. Ja jos persoonani stressaa ja kemiat ei toimi niin please siirry seuraavaan kommenttiin/ketjuun, niin ei mene yöunet.
Peace.
P- Korppis11
Paloma.se.co kirjoitti:
Kiitos vaan kiinnostuksesta minua ja tapojani kohtaan, mutta valitsen itse koska pidän paussini ja sinulla taitaa olla heikko matikka, mistä tuon 85% tempaisit, hatustasi?
Minäkin voisin ehdottaa sinulle että lopettaisit juttujeni lukemisen kun se rasittaa ja hermostuttaa. Sitten jos haluat jotain sanoa niin käytä aina samaa nimimerkkiä niin tiedän. "Hapankorppu" ei ollut niin huono, mutta annoin sen nimen nimettömälle, kasvottomalle ja nikittömälle stalkkaajalle. Nyt olen ymmärtänyt se olitkin sinä.
Minä en koskaan aloita nokittelua, mutta en ole kenenkään ovimatto johon voi pyyhkiä jalkansa sisään astuessaan. Osaan antaa takaisin.
Ei täällä mitään sääntöjä ole kuka saa kirjoittaa ja kuinka paljon. Tänne mahtuu sinunkin kirjoituksesi. Samoin kuin kaikkien muidenkin. Ja jos persoonani stressaa ja kemiat ei toimi niin please siirry seuraavaan kommenttiin/ketjuun, niin ei mene yöunet.
Peace.
PHuomenta@ nukuin kellon ympäri. Ei ole paha oloei kiukuta aloittaa aamua. Pari kommenttiakin kirjoitin kun tuntuu aivan kuin tavuviiva kirjoitti täällä nokitellaan ja sehän johtuu siitä kun itsellä ei ole hyvä aamu, päivä tai ilta. Itseasiassa tekstisi toi mieleeni yhteisen ystävämme palstalla, samaa ja paskat minä mistään kuhan porskutan.
Ajattelin pestä ikkunat tänään kunhan aurinko alkaa hieman lämmittämään kylmän yön jälkeen. Korppis11 kirjoitti:
Huomenta@ nukuin kellon ympäri. Ei ole paha oloei kiukuta aloittaa aamua. Pari kommenttiakin kirjoitin kun tuntuu aivan kuin tavuviiva kirjoitti täällä nokitellaan ja sehän johtuu siitä kun itsellä ei ole hyvä aamu, päivä tai ilta. Itseasiassa tekstisi toi mieleeni yhteisen ystävämme palstalla, samaa ja paskat minä mistään kuhan porskutan.
Ajattelin pestä ikkunat tänään kunhan aurinko alkaa hieman lämmittämään kylmän yön jälkeen.En minä mitään erityistä nokittelua ole nähnyt, samat nimettömät puskikset huutelemassa mun ketjuissa, mutta ei ne minun päivääni jaksa pilata. Tavuviiva kävi välillä haukkumassa minut pataluhaksi, mutta huvinsa kullakin. En minä ole koskaan hänelle pahaa sanaa sanonut, kuin ehkä itsepuolustukseksi.
Seuraan nyt hurrikaani Matthewin kulkua kohti Floridan itärantaa, myöhemmin soitan veljentyttärelle ja hänen äidilleen ja kysyn jos he ovat ajatelleet evakkoon lähtöä, mutta heidän kotinsa ovat tukevaa tekoa ja kestävät aika kovaa myrskyä.
- matiis
Lapin kansa on paskaa...
- Tavuviiva
Tiedoksesi: käytän vain tätä nimimerkkiä, jos huvittaa tietää.
Yritin etsiä sitä ketjua, missä julistit tietäväsi ihmisistä heti kaiken muutaman kirjoitetun rivin perusteella.
Matikka on ollut ain vahva puoli. Don't worry, mutta olit susi, joka puri ensimmäisenä. Hakuit, kun kysyin kehen nimittelysi kohdistui.
Itse hermostuit, kun ehdotin lepoa täältä vuorokaudeksi. Ja
Todella en lue kaikkia valtaamisiasi ketjuja, paasaa siis rauhassa.
Ihan peacet vaan itsellesi.
Saat ihan rauhassa jatkaa vainoharhailua nimimerkkien metsässä niiden osalta, jotka ajattelevat toisin, kritisoivat kirjoituksiasi.
Yöunet nyt tällaisten takia ei mene. Eilenkin olin niin hyvässä konsertissa.Minäkun luulin että olit se hapankorppu...
minä en kyllä muista nimitelleeni ketään, joten paitsi matikassa (85% ....) huono niin muistisikaan ei pelaa.
Kritiikki on ok, en ole koskaan harmistunut kritiikistä, mutta jahtaaminen ja stalkkaaminen ei ole.- Korppis11
Paloma.se.co kirjoitti:
Minäkun luulin että olit se hapankorppu...
minä en kyllä muista nimitelleeni ketään, joten paitsi matikassa (85% ....) huono niin muistisikaan ei pelaa.
Kritiikki on ok, en ole koskaan harmistunut kritiikistä, mutta jahtaaminen ja stalkkaaminen ei ole.Luulemisesta on tullut eräänlainen hippaleikki.
Uskon tietäväni nimimerkin, joka vittui.... minulle puskasta.
Annan hänelle sen ilon, uskon, että hänellä ei ole paljon ilon aiheita. Joskus laitan hänen mielikseen jotain tyhjänpäiväistä vastinetta, jotta hän tajuaa tulleensa huomioitavaksi.. Korppis11 kirjoitti:
Luulemisesta on tullut eräänlainen hippaleikki.
Annan hänelle sen ilon, uskon, että hänellä ei ole paljon ilon aiheita. Joskus laitan hänen mielikseen jotain tyhjänpäiväistä vastinetta, jotta hän tajuaa tulleensa huomioitavaksi..En normaalisti tuhlaa energiaa enkä aikaani noihin lapsellisiin piiloleikkeihin, mitä monet (?) täällä harrastaa ajankulukseen. Luin kai väärin rivien välistä kun sanoin "hapankorppu" nimettömälle puskastalkille ja tavuviiva tuli sanomaan että ketä minä täällä nimittelin ja kuulosti vähän siltä että se koira älähtää...minulla ei ollut aavistustakaa miten voimakasta antipatiaa hän tuntee minua (täysin tuntematonta ihmistä) kohtaan. :)
Kai se on sitten uskottava että on-line imageni ei vastaa sitä kuvaa minusta mitä ympärilläni olevat ihmiset livessä ovat saaneet. Minua kai pidetään yleisesti ihan sopuisana ja oikeesti melkein enemmän hiljaisena kuin suupalttina paasaajana ;)- p-pauke1
Paloma.se.co kirjoitti:
En normaalisti tuhlaa energiaa enkä aikaani noihin lapsellisiin piiloleikkeihin, mitä monet (?) täällä harrastaa ajankulukseen. Luin kai väärin rivien välistä kun sanoin "hapankorppu" nimettömälle puskastalkille ja tavuviiva tuli sanomaan että ketä minä täällä nimittelin ja kuulosti vähän siltä että se koira älähtää...minulla ei ollut aavistustakaa miten voimakasta antipatiaa hän tuntee minua (täysin tuntematonta ihmistä) kohtaan. :)
Kai se on sitten uskottava että on-line imageni ei vastaa sitä kuvaa minusta mitä ympärilläni olevat ihmiset livessä ovat saaneet. Minua kai pidetään yleisesti ihan sopuisana ja oikeesti melkein enemmän hiljaisena kuin suupalttina paasaajana ;)Ehkä me palstalaiset emme ymmärrä sinua, koska olemme vain reppanoita, kuten tuolla ylempänä kirjoitat.
- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
En normaalisti tuhlaa energiaa enkä aikaani noihin lapsellisiin piiloleikkeihin, mitä monet (?) täällä harrastaa ajankulukseen. Luin kai väärin rivien välistä kun sanoin "hapankorppu" nimettömälle puskastalkille ja tavuviiva tuli sanomaan että ketä minä täällä nimittelin ja kuulosti vähän siltä että se koira älähtää...minulla ei ollut aavistustakaa miten voimakasta antipatiaa hän tuntee minua (täysin tuntematonta ihmistä) kohtaan. :)
Kai se on sitten uskottava että on-line imageni ei vastaa sitä kuvaa minusta mitä ympärilläni olevat ihmiset livessä ovat saaneet. Minua kai pidetään yleisesti ihan sopuisana ja oikeesti melkein enemmän hiljaisena kuin suupalttina paasaajana ;)Minusta sinussa on paljon samaa kuin Gunilla Perssonissa. Jotenkin vääristynyt omakuva ...
- Tavuviiva
Korppis11 kirjoitti:
Luulemisesta on tullut eräänlainen hippaleikki.
Annan hänelle sen ilon, uskon, että hänellä ei ole paljon ilon aiheita. Joskus laitan hänen mielikseen jotain tyhjänpäiväistä vastinetta, jotta hän tajuaa tulleensa huomioitavaksi..Lisään vielä, että koska isossa konsernissa oli nollatoleranssi kiusaamisen suhteen, niin tuollainen vihjailu muistuttaa työpaikkakiusaamista. Minulle sopisi paremmin se, että otettaisiin härkää sarvista ja sanottaisiin siitä kirjoituksesta, että älähdettäisiin siitä, kysyttäisiin, että tarkoitatko tätä vai mitä. Minuun tuo kalikka ei osunut lainkaan, mutta sinuun näköjään sen verran kimposi takaisin, kun älysit, mitä NIMITTELYSI aiheutti. Hassua, että moitit minua haukkumisesta, vaikka harrastat sitä ihan taitavasti itse.
Tuo puskista huutelu ei häiritse minua yhtään. Aina joku jossakin ajattelee ja sanoo jotakin. Senkun. Mutta sekin näyttää häiritsevän sinua. Otapa iisisti ja yritä kestää myös se, että jonkun toisen ajatuksille "nyökytellään" joskus hyväksyvästi.
Meillä kaikilla on oikeus reagoida juttuihisi. Meillä kaikilla on oikeus kirjoittaa tänne. Meillä kaikilla on oikeus ajatella toisin kuin sinä.Tasapuolisesti. En kuulu "hoviin" enkä sellaiseen leikkiin lähde.
Vaikka yrität vaientaa muita, ei onnistu.
Tässä kirjoittamisessa on huonoa se, ettet voi heti tarkistaa, että mitä toinen oikeasti tarkoittaa. Pitäisipä ottaa se käytäntöön.
Ja ei myöskään kuule äänenpainoja: huumormieli, sarkasmi, kiukku, normikäytös.
On vain sanat. Onko se riimittely ja musiikinjako ja päivän tunnelmat sittenkin turvallisempaa? Vaan on tainnut niissäkin lasiin nousta myrsky.
Kaunista päivää. Voikaapa hyvin. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Minusta sinussa on paljon samaa kuin Gunilla Perssonissa. Jotenkin vääristynyt omakuva ...
Olemme todennäköisesti täysin toistemme vastakohtia. Minä puhun hiljaa ja olen hyvin tasainen ja vaatimaton luonteeltani.
Oletpa sinä ulkona kuin lumiukko.....minusta sinä olet katkera vanha nainen joka ei pysty parempaan kuin tulla tänne arvostelemaan muita ihmisiä. En ole pyytänyt mielipidettäsi.p-pauke1 kirjoitti:
Ehkä me palstalaiset emme ymmärrä sinua, koska olemme vain reppanoita, kuten tuolla ylempänä kirjoitat.
Puhu vain itsestäsi. Et sinä ole "me palstalaiset". En ole ketään sanonut "reppanaksi" ja jos sinä nyt tunnet itsesi jotenkin sorretuksi niin syy ei ole todellakaan minun.
- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Olemme todennäköisesti täysin toistemme vastakohtia. Minä puhun hiljaa ja olen hyvin tasainen ja vaatimaton luonteeltani.
Oletpa sinä ulkona kuin lumiukko.....minusta sinä olet katkera vanha nainen joka ei pysty parempaan kuin tulla tänne arvostelemaan muita ihmisiä. En ole pyytänyt mielipidettäsi.Kommenttisi vain vahvistaa gunillaperssonimaisuuttasi.
Paloma.se.co kirjoitti:
Kai se on sitten uskottava että on-line imageni ei vastaa sitä kuvaa minusta mitä ympärilläni olevat ihmiset livessä ovat saaneet. Minua kai pidetään yleisesti ihan sopuisana ja oikeesti melkein enemmän hiljaisena kuin suupalttina paasaajana ;)Paloma.se.co"
Huomasin tuossa tuoreimmassa kommentissa tähän aloitukseen kaksi asiaa.
Tavuviiva ja riimitelty musiikin-jako.
-
Toivottavasti Paloman ja feikki-korppiksen keskustelut tavuviivan kanssa osoittavat että kyseessä en ole minä.
Enemmän tuon nimmarin tyyli on korppiksen friiduilua.
Aloittaistko uuden jankun imago, please.
H.ent.siivoojaparka kirjoitti:
Kommenttisi vain vahvistaa gunillaperssonimaisuuttasi.
Taisit puhua itsestäsi.
Minä pysyn kaukana tän maailman gunilloista. Inhoan agressiivisia ja kovaäänisiä ihmisiä.
Provoilusi ei kanna hedelmää.
End of chat.- ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Taisit puhua itsestäsi.
Minä pysyn kaukana tän maailman gunilloista. Inhoan agressiivisia ja kovaäänisiä ihmisiä.
Provoilusi ei kanna hedelmää.
End of chat.Niinhän gunillakin tekee.
Ja on omasta mielestään hyväluontoinen, hiljainen, herttainen ja vaatimaton (ja kaunis, lahjakas ja älykäs ...) ... Yleensä kaikkea, mitä positiivisina luonteenpiirteinä pidetään. - Korppis11
Tavuviiva kirjoitti:
Lisään vielä, että koska isossa konsernissa oli nollatoleranssi kiusaamisen suhteen, niin tuollainen vihjailu muistuttaa työpaikkakiusaamista. Minulle sopisi paremmin se, että otettaisiin härkää sarvista ja sanottaisiin siitä kirjoituksesta, että älähdettäisiin siitä, kysyttäisiin, että tarkoitatko tätä vai mitä. Minuun tuo kalikka ei osunut lainkaan, mutta sinuun näköjään sen verran kimposi takaisin, kun älysit, mitä NIMITTELYSI aiheutti. Hassua, että moitit minua haukkumisesta, vaikka harrastat sitä ihan taitavasti itse.
Tuo puskista huutelu ei häiritse minua yhtään. Aina joku jossakin ajattelee ja sanoo jotakin. Senkun. Mutta sekin näyttää häiritsevän sinua. Otapa iisisti ja yritä kestää myös se, että jonkun toisen ajatuksille "nyökytellään" joskus hyväksyvästi.
Meillä kaikilla on oikeus reagoida juttuihisi. Meillä kaikilla on oikeus kirjoittaa tänne. Meillä kaikilla on oikeus ajatella toisin kuin sinä.Tasapuolisesti. En kuulu "hoviin" enkä sellaiseen leikkiin lähde.
Vaikka yrität vaientaa muita, ei onnistu.
Tässä kirjoittamisessa on huonoa se, ettet voi heti tarkistaa, että mitä toinen oikeasti tarkoittaa. Pitäisipä ottaa se käytäntöön.
Ja ei myöskään kuule äänenpainoja: huumormieli, sarkasmi, kiukku, normikäytös.
On vain sanat. Onko se riimittely ja musiikinjako ja päivän tunnelmat sittenkin turvallisempaa? Vaan on tainnut niissäkin lasiin nousta myrsky.
Kaunista päivää. Voikaapa hyvin.No olen pahoillani jos käsitit viestini sinua vastaan. Kirjoitit " Hassua, että moitit minua haukkumisesta, vaikka harrastat sitä ihan taitavasti itse". En todellakaan ole sinulle mitään tuollaista kirjottanyt.
Viestihän oli Palomalle, jolle olen ilmaissut aijemmin mielipiteeni hänestä. Kerroin siinä, että Palomalla on ylikorostunut hallitsemisen halu.
Ikkunat pesty ja nyt taiteen pariin. - Tavuviiva
Noo näinhän nämä viestit menevät vinoon, Palomallehan se bumerangi oli menossa. Tämä klo 13.10. Soisin Paloman menevän peilin eteen ja sanomaan ääneen, mitä muista sanoo. Ja edelleen Palomalle : sinulla on kova tarve määritellä itsesi ihanaiseksi naiseksi ja haukkua toinen rumasti....
Korppis11: osasit tässä onneksi lukea oikein rivien välistä.
Jazzia tuossa olen kuunnellut. Namnam.
Hunksz ei hätää. Kauhea lynkkaus taas menossa täällä, oikein kilvan haukutte. Olkaa ylpeitä itsestänne, Aikuiset.
- oikea.ikäryhmä
hmp.f kirjoitti:
Kauhea lynkkaus taas menossa täällä, oikein kilvan haukutte. Olkaa ylpeitä itsestänne, Aikuiset.
Minkäs ikäinen sinä taas olitkaan?
oikea.ikäryhmä kirjoitti:
Minkäs ikäinen sinä taas olitkaan?
Alaikäinen. Muna tuli taas paasaamaan kanoille ;)
- 2222222
hmp.f kirjoitti:
Kauhea lynkkaus taas menossa täällä, oikein kilvan haukutte. Olkaa ylpeitä itsestänne, Aikuiset.
Luehan tasapuolisesti näitä kirjoituksia tällä palstalla.
hmp.f kirjoitti:
Alaikäinen. Muna tuli taas paasaamaan kanoille ;)
Et sinä meitä vanhoja kanoja pysty kynimään. Et vanhaa kanaemo P: aan. Koska P ei halua ymmärtää miksi häntä vastaan hyökätään, sinäkään et pysty hänen ajatuksiaan muuttamaan vain silittämään päätä, taasko suo lyödään.
P kirjoitti kommentissaan minulle, että tunnen häntä enempi kuin muut. Niin tunnen ja pystyn ymmärtämäänkin.
En heittele paskakakkaroita puskasta voin sanoa mielipiteeni suoraan.
P lie joutunut taistelemaan koko elämänsä erilaisuuttaan vastaan. Columpiassa sopeutumaan latinoavioliittoon. Amerikassa raivaamaan tietään
yskinhuoltajaäitinä. Pakenemaan Ruotsiin olosuhteista, joissa eli. Ei kaikki ihmisten valinnat ole syvään harkittuja kun täällä rämmitään.
Kun aloin kommunikoimaan P:n kanssa hän asui yksin mummonmökissä, oli ystävällinen, mielenkiintoinen ja sopuisa kirjoittaja.
Nyt kun P:n elämä on hyvin, vierellä turvallinen hyvä mies, koti ja menestyneet lapset ja suloiset lapsenlapset, mutta riittääkö se P:lle. ikuiselle taistelijalle.
P kirjoittaa miehensä ja hänen yhteisistä omistuksista muodossa...minun moottoriveneeni.. jne. Kauan yksin eläneen ajatuskuvioita. Muistan kun menin veljeni uuden ystävättären (nykyisen vaimon) omistamaan taloon, sanoin veljelleni, ihana tämä sinun talosi. Johon hänen ystävättärensä vastasi tämä on minun taloni.
Olen kirjoittanut P:llä on "ylikorostunut" hallitsemisen vietti. Elämän kaikenpuolista hallintaa tarvitaan kun kasvattaa lapset yksin tasapainoiseen aikuisuuteen. Sinäkin hmp.f olet yksinhuoltaja kuten olin minäkin. On osattava hallita asioita, mutta vain omia asioita.korppis kirjoitti:
Et sinä meitä vanhoja kanoja pysty kynimään. Et vanhaa kanaemo P: aan. Koska P ei halua ymmärtää miksi häntä vastaan hyökätään, sinäkään et pysty hänen ajatuksiaan muuttamaan vain silittämään päätä, taasko suo lyödään.
P kirjoitti kommentissaan minulle, että tunnen häntä enempi kuin muut. Niin tunnen ja pystyn ymmärtämäänkin.
P lie joutunut taistelemaan koko elämänsä erilaisuuttaan vastaan. Columpiassa sopeutumaan latinoavioliittoon. Amerikassa raivaamaan tietään
yskinhuoltajaäitinä. Pakenemaan Ruotsiin olosuhteista, joissa eli. Ei kaikki ihmisten valinnat ole syvään harkittuja kun täällä rämmitään.
Kun aloin kommunikoimaan P:n kanssa hän asui yksin mummonmökissä, oli ystävällinen, mielenkiintoinen ja sopuisa kirjoittaja.
Nyt kun P:n elämä on hyvin, vierellä turvallinen hyvä mies, koti ja menestyneet lapset ja suloiset lapsenlapset, mutta riittääkö se P:lle. ikuiselle taistelijalle.
P kirjoittaa miehensä ja hänen yhteisistä omistuksista muodossa...minun moottoriveneeni.. jne. Kauan yksin eläneen ajatuskuvioita. Muistan kun menin veljeni uuden ystävättären (nykyisen vaimon) omistamaan taloon, sanoin veljelleni, ihana tämä sinun talosi. Johon hänen ystävättärensä vastasi tämä on minun taloni.
Olen kirjoittanut P:llä on "ylikorostunut" hallitsemisen vietti. Elämän kaikenpuolista hallintaa tarvitaan kun kasvattaa lapset yksin tasapainoiseen aikuisuuteen. Sinäkin hmp.f olet yksinhuoltaja kuten olin minäkin. On osattava hallita asioita, mutta vain omia asioita.Olet innokas tekemään ja jakaamaan luonneanalyyseja, mä en niitä osta, se meni niin pieleen joskus omalla kohdallani.
2222222 kirjoitti:
Luehan tasapuolisesti näitä kirjoituksia tällä palstalla.
Se on totta etten lue ihan kaikkea. Mutta luin tämän ketjun kokonaan. Jos tämän ketjun "saldo" on jonkun toisen ketjun loppusummaa, niin se ei muuta tätä ketjua mitenkään muuten, kuin että se muuttuu kostonhimoiseksi.
korppis kirjoitti:
Olen kirjoittanut P:llä on "ylikorostunut" hallitsemisen vietti. Elämän kaikenpuolista hallintaa tarvitaan kun kasvattaa lapset yksin tasapainoiseen aikuisuuteen. Sinäkin hmp.f olet yksinhuoltaja kuten olin minäkin. On osattava hallita asioita, mutta vain omia asioita.Olin luvannut että en kommentoisi näitä "luonneanalyysejä" enää, mutta nyt on pakko puuttua.
Otan takaisin sanani: sinä, korppis, et todellakaan tunne minua. Tiedät minusta jotain, elämästäni, valinnoistani jne. mutta tulkitset ne oman filtterisi läpi ja kuvittelet tietäväsi asioita joita et tiedä. Teet johtopäätöksiä, jotka eivät pidä paikkaansa todella kevyillä kriteereillä. Esimerkiksi tää:
"P lie joutunut taistelemaan koko elämänsä erilaisuuttaan vastaan. Columpiassa sopeutumaan latinoavioliittoon"
Mikään ei ole kauempana todellisuudesta. Minulla ei ollut pienintäkään vaikeutta tulla hyväksytyksi Kolumbiassa "erillaisuudestani" huolimatta. Se oli vain plussaa koko ajan. Avioliittoni ei ollut mikään "latinoavioliitto". Se oli muodollisesti roomalaiskatolinen avioliitto mutta täysin tasa-arvoinen eurooppalaiseen tyyliin. Ei mitään sopeutumisvaikeuksia.- Korppis11
Kyllähän minä sen ymmärrän , että sinä et ymmärrä, mutta kuva jonka minä olen saanut sinusta kirjoitusten perusteella on ja pysyy juuri tuollaisena. Vahvana taistelijana, periksiantamattona, joka haluaa hallita, olla boss. Ymmärrän, että oli plussaa olla erilainen kun saavuin Kolumbian, elää varakkaasti köyhien latinojen keskellä. Kuitenkaan se ei saanut sinua jäämään, miehesi kuoleman jälkeen vaikka kertomasi mukaan appivanhempasi olivat varakkaita. Veit heidän lapsenlapsensa pois, Amerikkaan. Mietin, miksi? Amerikassa tapasit kertomasi mukaan väkivaltaisen miehen, jota sinun piti paeta Ruotsiin. Ruotsissa sinun oli aloitettava alusta. Aloitit ja pärjäsi. Nyt kuten kirjoitin elät hyvää elämää kiltin miehen kanssa, mutta täällä et pärjää ilman riitaa. Mietin vaan miksi.
- pilvilinnanpäällä
Korppis11 kirjoitti:
Kyllähän minä sen ymmärrän , että sinä et ymmärrä, mutta kuva jonka minä olen saanut sinusta kirjoitusten perusteella on ja pysyy juuri tuollaisena. Vahvana taistelijana, periksiantamattona, joka haluaa hallita, olla boss. Ymmärrän, että oli plussaa olla erilainen kun saavuin Kolumbian, elää varakkaasti köyhien latinojen keskellä. Kuitenkaan se ei saanut sinua jäämään, miehesi kuoleman jälkeen vaikka kertomasi mukaan appivanhempasi olivat varakkaita. Veit heidän lapsenlapsensa pois, Amerikkaan. Mietin, miksi? Amerikassa tapasit kertomasi mukaan väkivaltaisen miehen, jota sinun piti paeta Ruotsiin. Ruotsissa sinun oli aloitettava alusta. Aloitit ja pärjäsi. Nyt kuten kirjoitin elät hyvää elämää kiltin miehen kanssa, mutta täällä et pärjää ilman riitaa. Mietin vaan miksi.
Mikäli minä olen teidän molempien jutuista saanut jonkinlaisen kuvan, niin se on se, että te molemmat olette yksinäisiä mökkieläjiä ja olette luoneet tänne nettiin täysin keksityn elämäntarinan.
Täällä voi puhua ja väittää ihan mitä itse haluaa.
Kukaan ei puheita pysty tarkistamaan ja halutessaan voi nousta ryysyistä rikkauteen.
Vain mielikuvitus on rajana. pilvilinnanpäällä kirjoitti:
Mikäli minä olen teidän molempien jutuista saanut jonkinlaisen kuvan, niin se on se, että te molemmat olette yksinäisiä mökkieläjiä ja olette luoneet tänne nettiin täysin keksityn elämäntarinan.
Täällä voi puhua ja väittää ihan mitä itse haluaa.
Kukaan ei puheita pysty tarkistamaan ja halutessaan voi nousta ryysyistä rikkauteen.
Vain mielikuvitus on rajana.Minulla on usea palstalainen (tai aikaisemmin aktiivi tällä palstalla) Facebookissani jossa olen koko perheeni ja elämäntarinani kanssa luettavana kuin avoin kirja. Korppiksella on sama juttu. Elikkä minä pystyn sanomaan että se mitä olen nähnyt ja lukenut hänestä Facebookissa (silloin kunme vielä oltiin kavereita) vahvistaa kaiken hänenkertomansa.
Pilvilinnanpäällä-nimimerkillä taitaa olla vaikeuksia hyväksyä sitä että vaikka onkin perhe, suku, koti ja elämä hoidettavana niin jää vielä aikaa palstakirjoittelulle. Onhan se joskus hankalaa kun sapuskat palaa pohjaan, mutta onneksi minulla on ymmärtäväinen mies.- varovarovainen
Tässä on malliesimerkki siitä miksi ei tulisi mieleenikään ystävystyä täällä kenenkään kanssa niin, että kertoisin omia henkilökohtaisia asioitani omilla henkilötiedoillani tai haluaisin olla face kaveri jonkun palstalaisen kanssa.
Ryppy kun tulee ystävyyteen niin henkilökohtaiset asiat ovat kaikkien tuikituntemattomien luettavana, eikä ole ensimmäinenkerta, eikä varmasti viimeinen. varovarovainen kirjoitti:
Tässä on malliesimerkki siitä miksi ei tulisi mieleenikään ystävystyä täällä kenenkään kanssa niin, että kertoisin omia henkilökohtaisia asioitani omilla henkilötiedoillani tai haluaisin olla face kaveri jonkun palstalaisen kanssa.
Ryppy kun tulee ystävyyteen niin henkilökohtaiset asiat ovat kaikkien tuikituntemattomien luettavana, eikä ole ensimmäinenkerta, eikä varmasti viimeinen.Varovainen kyllä kannattaa olla ja etenkin jos on aktiivi molemmissa samaan aikaan. On vain pidettävä mielessä ja kunnioitettava niitä rajoja joita kaveruus facessa edellyttää: palstojen välinen trafiikki nolla, eli se mitä on nähty ja juteltu facessa pysyy siellä.
Tällä hetkellä minulla ei olekaan ketään jotka olisivat aktiiveja molemmissa, vaan noin puoli tusinaa ex-palstalaisia joidenkanssa on muodostunut eräänlainen nettiystävyys vuosien varrella.
Muuten facebook-sivuni on tarkkaan suojattu ja siinä asiaankuulumattomille paljastuu vain profiilikuvani ja statuksen päivitykset.Korppis11 kirjoitti:
Taas faktat haussa, korppis. Minä olin pennitön paljasjalkainen hippi, kolumbialaiset joiden keskuudessa asuin olivat varakasta keskiluokkaa.
Minulla ei ole halua hallita eikä määrätä; en kuitenkaan asetu helpolla muiden määrättäväksikään. Me tavattiin sanoa kun joku kysyi kuka määrää kaapin paikan että toi ozzie (cavalier king charles). USA:ssa tapasin miehen joka oli "kahjo" (tunne-elämässään epätasapainossa, käytti alkoholia ja pillereitäkin ja peloitteli minua, mutta minua ei ole koskaan kukaan lyönyt.
Muutin Ruotsiin koska halusin kasvattaa lapsistani skandinaaveja (tai pohjoismaalaisia), en jenkkejä. Voit kutsua minua pakolaiseksi jos haluat, mutta sitten mieluummin ideologiseksi pakolaiseksi.- Korppis11
Paloma.se.co kirjoitti:
Taas faktat haussa, korppis. Minä olin pennitön paljasjalkainen hippi, kolumbialaiset joiden keskuudessa asuin olivat varakasta keskiluokkaa.
Minulla ei ole halua hallita eikä määrätä; en kuitenkaan asetu helpolla muiden määrättäväksikään. Me tavattiin sanoa kun joku kysyi kuka määrää kaapin paikan että toi ozzie (cavalier king charles). USA:ssa tapasin miehen joka oli "kahjo" (tunne-elämässään epätasapainossa, käytti alkoholia ja pillereitäkin ja peloitteli minua, mutta minua ei ole koskaan kukaan lyönyt.
Muutin Ruotsiin koska halusin kasvattaa lapsistani skandinaaveja (tai pohjoismaalaisia), en jenkkejä. Voit kutsua minua pakolaiseksi jos haluat, mutta sitten mieluummin ideologiseksi pakolaiseksi.On jännä kuinka sinä kiemuroit, etkä pääse asian ytimeen. Etkö hyväksy sitä, että olet vahva, menestynyt, itsenäinen ja määrätietoinen nainen, jopa suhteissasi hallitseva puoli. Tätä sinulle yritän tyrkyttää, mutta et hyväksy, tartut lillukanvarsiin.
Ei tuo väliin tulija ole lukenut ilmeisesti sinun tekstejäsi täällä keskusteluissa.
Facebook-ystävyydellämme ei ole merkitystä sen asian kanssa, että olet kertonut elämästäsi kaiken tällä sivustolla sen mitä nyt täällä kirjoitan. Meillä ei ole ollut juurikaan syvällistä kahdenkeskeistä kirjeenvaihtoa.
Tykkäsin sinusta, mutta kun aloit sekoilemaan maahanmuuttoasioissa luin tekstejäsi huuli pyöreenä.
Faceen mennäksemme, muistan yhden lataamasi valokuvan joka minua huvitti.
Seisoit hienon viimeisen päälle hyvällä maulla varustetun keittiön ovella (ilmeisesti tyttäresi keittiön) Päälläsi oli aamutakki, upea kuva kaikin puolin vain yksi omituinen jutska särki idyllin, lattialla oli sikinsokin lasten lenkkareita kumppareita ja kenkiä. Ne eivät ikäänkuin sopineet niin hienostuneesti lavastettuun minun keittiöni kuvaan. Korppis11 kirjoitti:
On jännä kuinka sinä kiemuroit, etkä pääse asian ytimeen. Etkö hyväksy sitä, että olet vahva, menestynyt, itsenäinen ja määrätietoinen nainen, jopa suhteissasi hallitseva puoli. Tätä sinulle yritän tyrkyttää, mutta et hyväksy, tartut lillukanvarsiin.
Ei tuo väliin tulija ole lukenut ilmeisesti sinun tekstejäsi täällä keskusteluissa.
Facebook-ystävyydellämme ei ole merkitystä sen asian kanssa, että olet kertonut elämästäsi kaiken tällä sivustolla sen mitä nyt täällä kirjoitan. Meillä ei ole ollut juurikaan syvällistä kahdenkeskeistä kirjeenvaihtoa.
Tykkäsin sinusta, mutta kun aloit sekoilemaan maahanmuuttoasioissa luin tekstejäsi huuli pyöreenä.
Faceen mennäksemme, muistan yhden lataamasi valokuvan joka minua huvitti.
Seisoit hienon viimeisen päälle hyvällä maulla varustetun keittiön ovella (ilmeisesti tyttäresi keittiön) Päälläsi oli aamutakki, upea kuva kaikin puolin vain yksi omituinen jutska särki idyllin, lattialla oli sikinsokin lasten lenkkareita kumppareita ja kenkiä. Ne eivät ikäänkuin sopineet niin hienostuneesti lavastettuun minun keittiöni kuvaan.Joo, lasten romuilla ja epäjärjestyksellä on usein sellainen vaikutus, ei oo sisustuksen kannalta mikään elegantein juttu. :) Mutta on ne ihania, vaikka jättävätkin rönttösensä keskelle lattiaa.
Mitään kiemurtele, en vain vahvista sinun käsityksiäsi minun motiiveistasi. Voin vakuuttaa sinulle että tiedän paremmin itse miksi tein mitäkin, mitä valintoja olen tehnyt ja miksi.
Noista maahanmuuttajaasioista: minulla on aina ollut selvä linja asiassa. Ihmiset ovat vain ihmisiä, ei hurstuukeja eikä rättupäitä eikä partamooseksia. Sinulla on pieni dilemma siinä miten suhtaudut ulkomaalaissyntyisiin ja eriuskontoisiin. Maahanmuuttoa saa arvostella ja olla mitä mieltä haluaa, se on aivan eri asia kun puhua halveksivasti ja vähättelelvästi ihmisistä jotka vaatetuksellaan tai muuten ulkonäöllään poikkeavat liikaa korven kansasta. Sinun tarvii valita kumpaa haluat olla: valistunut, kansainvälinen, matkustellut, maailmaa nähnyt aikuinen nainen vai korven kukka pikkulotta joka menee nukkumaan illalla suomenlippu kädessään jääkärin iltasoitto kuulokkeissa...ja viha ja inho "mamu"naisia kohtaan jotka kulkevat hurstuukeissa ja eivät päästä sinua sisään Lidliin kun tukkivat oviaukon lapsenrattaillaan.
Tiettyyn pisteeseen asti voit olla molempia ja silloin voit olla kaveri myös maahanmuuttoon suvaitsevaisesti suhtautuvan (tolkun ihmisen) kanssa. Kun sinulla lyö överiksi niin silloin ei kelpaa kuin persijen syvät rivit ja pelko ja epäluulo.- Oot.paras
Suuri plussa kirjoituksestasi Paloma.
- Korppis11
Paloma.se.co kirjoitti:
Joo, lasten romuilla ja epäjärjestyksellä on usein sellainen vaikutus, ei oo sisustuksen kannalta mikään elegantein juttu. :) Mutta on ne ihania, vaikka jättävätkin rönttösensä keskelle lattiaa.
Mitään kiemurtele, en vain vahvista sinun käsityksiäsi minun motiiveistasi. Voin vakuuttaa sinulle että tiedän paremmin itse miksi tein mitäkin, mitä valintoja olen tehnyt ja miksi.
Noista maahanmuuttajaasioista: minulla on aina ollut selvä linja asiassa. Ihmiset ovat vain ihmisiä, ei hurstuukeja eikä rättupäitä eikä partamooseksia. Sinulla on pieni dilemma siinä miten suhtaudut ulkomaalaissyntyisiin ja eriuskontoisiin. Maahanmuuttoa saa arvostella ja olla mitä mieltä haluaa, se on aivan eri asia kun puhua halveksivasti ja vähättelelvästi ihmisistä jotka vaatetuksellaan tai muuten ulkonäöllään poikkeavat liikaa korven kansasta. Sinun tarvii valita kumpaa haluat olla: valistunut, kansainvälinen, matkustellut, maailmaa nähnyt aikuinen nainen vai korven kukka pikkulotta joka menee nukkumaan illalla suomenlippu kädessään jääkärin iltasoitto kuulokkeissa...ja viha ja inho "mamu"naisia kohtaan jotka kulkevat hurstuukeissa ja eivät päästä sinua sisään Lidliin kun tukkivat oviaukon lapsenrattaillaan.
Tiettyyn pisteeseen asti voit olla molempia ja silloin voit olla kaveri myös maahanmuuttoon suvaitsevaisesti suhtautuvan (tolkun ihmisen) kanssa. Kun sinulla lyö överiksi niin silloin ei kelpaa kuin persijen syvät rivit ja pelko ja epäluulo.Et siis halua vastanta oletko vahva, menestynyt, itsenäinen ja hallitseva joten on pakko vaihtaa puolta, olet heikko, kokenut sortamista, erilaisuuden tunnetta sekä, että olet heikko ja riippuvainen muista samanhenkisistä. Mistä kertoo erilaisuuksien, juurettomuuden Ja pakenemisen ihannointi, suhtaudut ylimielisesti populistisiin puolueisiin vaikka elit Kolumbiassa missä maata johtaa huumekauppa ja korruptio. Paketit Amerikasta pahaa miestä ja päädyit Ruotsiin kasvattamaan lapsesi ruotsalaisiksi. Mikäpä hänessä.😇
- eikö-ole-mitään-rajaa
Paloma.se.co kirjoitti:
Joo, lasten romuilla ja epäjärjestyksellä on usein sellainen vaikutus, ei oo sisustuksen kannalta mikään elegantein juttu. :) Mutta on ne ihania, vaikka jättävätkin rönttösensä keskelle lattiaa.
Tiettyyn pisteeseen asti voit olla molempia ja silloin voit olla kaveri myös maahanmuuttoon suvaitsevaisesti suhtautuvan (tolkun ihmisen) kanssa. Kun sinulla lyö överiksi niin silloin ei kelpaa kuin persijen syvät rivit ja pelko ja epäluulo."kumpaa haluat olla: valistunut, kansainvälinen, matkustellut, maailmaa nähnyt aikuinen nainen vai korven kukka pikkulotta joka menee nukkumaan illalla suomenlippu kädessään jääkärin iltasoitto kuulokkeissa"
Jaa, nyt on sitten jo lotatkin halveksuntasi kohteena. eikö-ole-mitään-rajaa kirjoitti:
"kumpaa haluat olla: valistunut, kansainvälinen, matkustellut, maailmaa nähnyt aikuinen nainen vai korven kukka pikkulotta joka menee nukkumaan illalla suomenlippu kädessään jääkärin iltasoitto kuulokkeissa"
Jaa, nyt on sitten jo lotatkin halveksuntasi kohteena.Ja oudot tulkinnat sen kun jatkuu... Välillä tulee palstalla mieleen, että väkisin väännetään toisten sanoja sellaiseen uskoon, jossa lähtökohtana on toisen alas painaminen. Muulla ei niin väliä.
Aidalla istuminen tekee paikat kipeäksi ja siitä tulee paha mieli.
Mutta olet oikeassa, jos et tunnusta olevasi päällepäsmäri ja reuhaaja niin sitten sinun on tunnustettava olevasi heikko pakenija. Mutta omiin sanoihisi ei voi luottaa.Aidalla istuminen tekee paikat kipeäksi ja siitä tulee paha mieli.
Mutta olet oikeassa, jos et tunnusta olevasi päällepäsmäri ja reuhaaja niin sitten sinun on tunnustettava olevasi heikko pakenija. Mutta omiin sanoihisi ei voi luottaa.Korppis11 kirjoitti:
Et siis halua vastanta oletko vahva, menestynyt, itsenäinen ja hallitseva joten on pakko vaihtaa puolta, olet heikko, kokenut sortamista, erilaisuuden tunnetta sekä, että olet heikko ja riippuvainen muista samanhenkisistä. Mistä kertoo erilaisuuksien, juurettomuuden Ja pakenemisen ihannointi, suhtaudut ylimielisesti populistisiin puolueisiin vaikka elit Kolumbiassa missä maata johtaa huumekauppa ja korruptio. Paketit Amerikasta pahaa miestä ja päädyit Ruotsiin kasvattamaan lapsesi ruotsalaisiksi. Mikäpä hänessä.😇
Olen vahva ja heikko, selviytyjä, mutta en erityisen menestynyt (millä sitä mitataan?) taistelen ainoastaan asioiden puolesta jotka ovat tärkeitä, muuten olen rauhaa rakastava, itsenäinen mutta myös team player, suku-ja perherakas, progressiivinen perinteiden rakastaja, kieltäydyn määrittelemästä itseäni tai kategorisoimasta itseäni mihinkään karsinaan.
Hallitseva en todellakaan ole enkä koskaan ole ollut. Huolehtivainen, kyllä. Sorrettu tai erilainen, älä naurata minua :)
Minulla on terve itsetunto, mutta en ole ylimielinen tai määräilevä.
Noniin, nyt on sinun vuorosi kertoa millainen olet. Sinun omilla sanoillasi. En aio määritellä sinua enkä tuputtaa omaa näkemystäni enää tän pidemmälle.eikö-ole-mitään-rajaa kirjoitti:
"kumpaa haluat olla: valistunut, kansainvälinen, matkustellut, maailmaa nähnyt aikuinen nainen vai korven kukka pikkulotta joka menee nukkumaan illalla suomenlippu kädessään jääkärin iltasoitto kuulokkeissa"
Jaa, nyt on sitten jo lotatkin halveksuntasi kohteena.Ei missään tapauksessa: sekä äitini että tätini olivat sodan aikana lottia. Mutta ei kumpikaan olleet pikkulottia enää vuosikymmenien jälkeen.
Paloma.se.co kirjoitti:
Olen vahva ja heikko, selviytyjä, mutta en erityisen menestynyt (millä sitä mitataan?) taistelen ainoastaan asioiden puolesta jotka ovat tärkeitä, muuten olen rauhaa rakastava, itsenäinen mutta myös team player, suku-ja perherakas, progressiivinen perinteiden rakastaja, kieltäydyn määrittelemästä itseäni tai kategorisoimasta itseäni mihinkään karsinaan.
Hallitseva en todellakaan ole enkä koskaan ole ollut. Huolehtivainen, kyllä. Sorrettu tai erilainen, älä naurata minua :)
Minulla on terve itsetunto, mutta en ole ylimielinen tai määräilevä.
Noniin, nyt on sinun vuorosi kertoa millainen olet. Sinun omilla sanoillasi. En aio määritellä sinua enkä tuputtaa omaa näkemystäni enää tän pidemmälle.No, tulihan se omakuvaus luonteestasi kun aikani kaivoin ; ) No, mikäpä hänessä kivaahan tämä oli, että aloit leikkiin, kuka minä olen ; ) Mitä tulee minuun olen sellainen kuin olet minun kuvaillut.
"Minulla on "pieni" dilemma siinä miten suhtaudun ulkomaalaissyntyisiin ja eriuskontoisiin, siitäkin huolimatta, että mieheni on ulkomaalaissyntyinen ja eriuskoinen, mutta meillä molemmilla on samanlainen "pieni" dilemma. Soitti juuri ja kertoi Korven Sanomissa olleesta uutisesta, että Kajaani ja muutamat lähikunnat ottavat lisää Suomesta turvapaikan saaneita pakolaisia. Kuhmo ja Sotkamo kieltäytyvät ottamasta yhtään pakolaista. Ymmärrän hyvin Sotkamoa, se on erikoistunut rahaturismiin. Kuhmon motiiveja en tiedä, mutta onhan korvessa tietty tilaa, Silminkantamattomiin metsiä, mutta ei työtä saati työpaikkoja. Talvivaarakin on lopetusuhan alla ja sen lopetus kostautuu taloudellisesti eniten Sotkamon arkeen.
Olen valistunut, kansainvälinen, matkustellut, maailmaa nähnyt aikuinen nainen, mutta myös korven kukka, pikkulotta joka ei mene nukkumaan illalla suomenlippu kädessä HUOM! Veteraanien iltahuuto kuulokkeissa...En vihaa en inhoa "mamu"naisia, jotka kulkevat hurstuukeissa ja "eivät päästä" väärä ilmaisu ovat tien tukkoina oikea määre siis tukkivat oviaukon lapsenrattaillaan ja pitävät hirveää älämölyä. " Nykyään ovat jo oppineet väistämään.
Naispoloset ovat kaukana kotoaan, täysin eri kulttuurissa kielitaidottomia kotiensa vankeja, eivätkä ikinä integroidu korpeen. Lähtevät heti kun aviopuolisot oppivat hieman suomenkieltä ja matkustavat Etelä Suomeen. Jo nyt Lahdestä Tampereen kautta Turkuun akselin alapuolella asuu puolet suomen vajaasta kuudesta miljoonasta ihmisestä.
Helsinkiin mielivät, isoihin cityihin ; ) Ymmärränhän minä maailmaa matkannut nainen. On kiva hyvpätä lentokoneeseen ja sukeltaa Amsterdamin ihmisvilinään, mutta vain muutamaksi tunniksi ja sitten Heemstedeen hollantilaisten rauhalliseen kylään.
Olen kokenut, että pääsen vähemmällä kun olen sellainen kuin muut minut näkevät. Hehän ovat oikeassa eikös, vai?
Jatkakaa vain kielikukkasista kirjoittamista.
Minusta puhuminen loppuu omalta osaltani tähän.Mulla on ainakin täysin erilainan kuva susta kuin nuo ylläolevat, sain taas vähänsilmäjumppaa.
Mitä sun sukulaisille kuuluu, menikö (sekin) hurrikaani kuinka läheltä?hmp.f kirjoitti:
Mulla on ainakin täysin erilainan kuva susta kuin nuo ylläolevat, sain taas vähänsilmäjumppaa.
Mitä sun sukulaisille kuuluu, menikö (sekin) hurrikaani kuinka läheltä?Joo, illalla puhuttiin ex-kälyn ja veljen tytön kanssa. Tyttö taisi soittaa jo aamulla serkulleen (he ovat läheisiä toisilleen) ja heillä oli kaikki hyvin. Olivat varustautuneet hurrikaaniin tyttären kotona koko suku ja vielä kavereitakin, ainakin hän kirjoitti että talo täynnä perhettä ja sukua, kavereita, kissoja, koiria ja kaneja, ikkunat naulattu ja kaikki irtain kerätty pois uima-altaalta ja patiolta, juomavettä ja ruokaa varattuna moneksi päivää jos sähköt menee jne. mutta taisivat päästä vain säikähdyksellä.
Me ajettiin viime talvena Miamista pohjoiseen kahdeksankaistaista valtatietä ruuhkaliikenteessä kun kännyssä alkoi piippaa hurjasti olii pyörremyrsky varoitus ja siellä huudettiin että etsikää turvallinen paikka heti ....liikenne täysin jumissa kaatosateessa ja rajumyrskyssä....ei ollut minne hakeutua. Hyvinhän se sitten meni ja perille päästiin, mutta sain jonkinlaista esimakua siitä mitä paniikkia nää myrskyt aiheuttaa. Minä otin Lutusta kädestä takapenkillä ja ajattelin että jos lennetään pilviin niin mennään yhdessä.....Paloma.se.co kirjoitti:
Joo, illalla puhuttiin ex-kälyn ja veljen tytön kanssa. Tyttö taisi soittaa jo aamulla serkulleen (he ovat läheisiä toisilleen) ja heillä oli kaikki hyvin. Olivat varustautuneet hurrikaaniin tyttären kotona koko suku ja vielä kavereitakin, ainakin hän kirjoitti että talo täynnä perhettä ja sukua, kavereita, kissoja, koiria ja kaneja, ikkunat naulattu ja kaikki irtain kerätty pois uima-altaalta ja patiolta, juomavettä ja ruokaa varattuna moneksi päivää jos sähköt menee jne. mutta taisivat päästä vain säikähdyksellä.
Me ajettiin viime talvena Miamista pohjoiseen kahdeksankaistaista valtatietä ruuhkaliikenteessä kun kännyssä alkoi piippaa hurjasti olii pyörremyrsky varoitus ja siellä huudettiin että etsikää turvallinen paikka heti ....liikenne täysin jumissa kaatosateessa ja rajumyrskyssä....ei ollut minne hakeutua. Hyvinhän se sitten meni ja perille päästiin, mutta sain jonkinlaista esimakua siitä mitä paniikkia nää myrskyt aiheuttaa. Minä otin Lutusta kädestä takapenkillä ja ajattelin että jos lennetään pilviin niin mennään yhdessä.....Vielä sen verran tuosta Matthewistä että se on vielä meren päällä ja laitatuulet osuvat Palm Beach Countyn rantakaupunkeihin ja meri nousee, mutta samalla se siirtyy hitaasti pohjoiseen ja itään elikkä maihinnousu tulee tällä näkymällä olemaan joskus kl. 14:00 meidän aikaa jossain Port St. Lucien ja Cape Canaveralin välillä, alle sata kilsaa sukulaisteni asuinpaikasta. Seuraan tilannetta.
Paloma.se.co kirjoitti:
Joo, illalla puhuttiin ex-kälyn ja veljen tytön kanssa. Tyttö taisi soittaa jo aamulla serkulleen (he ovat läheisiä toisilleen) ja heillä oli kaikki hyvin. Olivat varustautuneet hurrikaaniin tyttären kotona koko suku ja vielä kavereitakin, ainakin hän kirjoitti että talo täynnä perhettä ja sukua, kavereita, kissoja, koiria ja kaneja, ikkunat naulattu ja kaikki irtain kerätty pois uima-altaalta ja patiolta, juomavettä ja ruokaa varattuna moneksi päivää jos sähköt menee jne. mutta taisivat päästä vain säikähdyksellä.
Me ajettiin viime talvena Miamista pohjoiseen kahdeksankaistaista valtatietä ruuhkaliikenteessä kun kännyssä alkoi piippaa hurjasti olii pyörremyrsky varoitus ja siellä huudettiin että etsikää turvallinen paikka heti ....liikenne täysin jumissa kaatosateessa ja rajumyrskyssä....ei ollut minne hakeutua. Hyvinhän se sitten meni ja perille päästiin, mutta sain jonkinlaista esimakua siitä mitä paniikkia nää myrskyt aiheuttaa. Minä otin Lutusta kädestä takapenkillä ja ajattelin että jos lennetään pilviin niin mennään yhdessä.....Kun uutisissa kerrotaan asioista tai luonnon ilmiöistä, ei tunnu missään. Jaajaa, taas katot lentelee. Heti kun joku kertoo tuntevansa jonkun siellä, se saa samantien uudet mittasuhteet.
hmp.f kirjoitti:
Kun uutisissa kerrotaan asioista tai luonnon ilmiöistä, ei tunnu missään. Jaajaa, taas katot lentelee. Heti kun joku kertoo tuntevansa jonkun siellä, se saa samantien uudet mittasuhteet.
Niinhän se menee. Me oltiin siellä 10 päivää maaiiskuun lopulla ja voin kuvitella sen kaaoksen siellä, mutta ei ne porukat tunnu olevan kauheen peloissaan. Ne on sekä henkisesti että fyysisesti varautuneet näihin myrskyihin, talot ja infrastruktuuri ovat hyvät ja kestävät, ikkunat on hurrikaani-ikkunoita jne. jos pysyy neljän seinän sisällä ja ikkunat on suojattu niin ei ole mitään hätää, ruokaa, vettä jne on oltava varastossa useaksi päiväksi, koska kaikki paikat on kiinni ja sähköt menee kaikkein ensimmäiseksi ja ne voi olla poissa monta päivää.
Onhan niitä sitten kanssa jotka tykkää että nää on jänniä juttuja, menevät beachille lainelautojen kaa ratsastamaan tosi suurilla aalloilla, ottavat selfieitä "minä ja Matti" jne.
Poliisiautot ajelevat hiljaa myrskyn pieksämillä kaduilla vartioimassa koteja ja liikeyrityksiä
Enpä ole pahoja mokia huomannut, mutta lankaan olen kyllä lentänyt naapurimaassa, ja niin tutuilla sanoilla, jotka kummatkin olin tietävinäni...
Kerran olin taas Tallinnassa, ja käytiin päiväkahveilla ja otettiin aina vanhaa tallinnaa ja ajattelin, että tekisi niin mieli viineriä sen kaffeen kanssa. Tilasin ja ei tarjoilija yhtään ihmetellyt tilaustani, pöytään tuotiin tortut, sitten vasta äkkäsin kompaan menneeni kun tutkin torttua ja nakkihan se sieltä pilkisteli.
Toisen kerran se halpa sana narutti...- lopettakaajo
Ompa taas hedelmällinen keskustelu ja kuten aina niin aloittajan persoonastapa tietenkin , voi taivahan takoja teitä älykköjä .
- Tavuviiva
Absurdeinta tässä on ollut summa summarum, miten aihe kielikukkasia harmaata syksyn aamua kaunistamaan kääntyi Paloman "hapankorpusta" villiksi. Olisipa vain pyytänyt anteeksi huonosti valitsemaansa kommenttia, mutta ei. Sen, minkä kirjoitit, sen kirjoitit.
Sitten muille sanoisin, etten ole lainkaan katkera. Elän tasapainoista, vaihtelevaa elämää: läheinen pieni suku, lapsi ja ihana prinssi , yhteydet etäsukulaisiin hyvät ja sopiva määrä ystäviä, joille nyt on aikaa, aikaa puuhata kivoja juttuja. Lapsen puolison kautta myös kontakteja toiseen maahan, toisenlaiseen kulttuuriin.Pidän itseäni onnekkaana, kun näin on. Ikää toki on, kuten meillä kaikilla täällä: elämää enemmän takana kuin edessä.
Nyt on aikaa nauttia kauniista syksystä, ulkoilla, harrastaa, lukea niitä lukemattomia kirjoja, tutustua johonkin uuteen musiikin lajiin, käydä kirjastossa, käydä taidenäyttelyissä, konserteissa, yleisöluennoilla.
Samat sanat -nimimerkki kirjoitti toisessa ketjussa riipaisevasti yksinäisyydestä. Täytyy viedä itsensä ulos. Jos ei ole tottunut, niin pienen harjoittelun jälkeen sujuu, toivon minä. Muilta ihmisiltä saa energiaa ja sitähän me vielä kaikki tarvitsemme.Ja kukas se siitä "hapankorppu"-epiteetistä villintyikään ja johdatti junan sivuraiteelle ...en ollut minä, eivätkä edes "hapankorputkaan" (puskailkeilijät) vaan....kukas muu kuin tavuviiva :))
- Korppis11
Luin juuri mielenkiintoisen tutkimuksen tuloksen. Koska sinulla on enempi lähituntemusta Ruotsista ja Kolumbiasta kuin Suomesta niin sinun kannattaisi alkaa parantamaan maailmaa näiden maiden keskustelipalstoilla, mutta ei silti tuothan tietty väriä meidän mehtäläisten elämään etsimäĺlä epäkohtia Suomesta ja suomalaisista.
Niin siihen tutkimukseen. Suomi on maailman turvallisin maa asua. Ruotsi jää 19sta sijalle ja periä pitää Kolumbia.Minä jaoin jo tänä aamuna ton tutkimuksen sivuillani. Tutkimus on täysin vinksahtanut ja ihmettelen suuresti miten Suomi olisi niin paljon turvallisempi asua kuin Ruotsi tai miten Kolumbia olisi niin alhaalla taulukossa...minä olisin sijoittanut sen hieman puoliväliä alemmaksi.
Jos tarkoitukseni olisi "parantaa maailmaa" niin olisin aktiivimpi esim. Ruotsin keskustelupaltoilla, mutta kun haluan ainoastaa jutella jonninjoutavia ja vähän vakaavaakin oman ikäluokkani suomalaisten kanssa ja samalla pitää yllä suomenkieltäni niin tämä palsta on todella sopiva siihen tarkoitukseen. En etsimällä etsi epäkohtia Suomesta tai suomalaisista, vaan katselen Suomen asioita ikäänkuin ulkoapäin, ilman polttavaa tunnelatausta, koska asiat mitkä teitä harmitavat eivät vaikuta omaan elämääni. Mutta kuten sanoin, keskustelen mielelläni ulkosuomalaisen näkökohdasta mutta en välttämättä Suomesta tai suomalaisista; en asu Suomessa joten esim. en pysty osallistumaan homppäkeskusteluihin tv-ohjelmista, turhis-julkkiksista tai HetaLeenan kaula-aukon avaruudesta.
Osallistun aktiivisesti yhteen ruotsalaiseen keskusteluryhmään jossa käsitellään paljon juuri yhteiskunnallisia asioita ja myös omaan Kolumbia-ryhmääni FB-ssa (erittäin aktiivi pieni ryhmä) .- ei.muita
Paloma.se.co kirjoitti:
Minä jaoin jo tänä aamuna ton tutkimuksen sivuillani. Tutkimus on täysin vinksahtanut ja ihmettelen suuresti miten Suomi olisi niin paljon turvallisempi asua kuin Ruotsi tai miten Kolumbia olisi niin alhaalla taulukossa...minä olisin sijoittanut sen hieman puoliväliä alemmaksi.
Jos tarkoitukseni olisi "parantaa maailmaa" niin olisin aktiivimpi esim. Ruotsin keskustelupaltoilla, mutta kun haluan ainoastaa jutella jonninjoutavia ja vähän vakaavaakin oman ikäluokkani suomalaisten kanssa ja samalla pitää yllä suomenkieltäni niin tämä palsta on todella sopiva siihen tarkoitukseen. En etsimällä etsi epäkohtia Suomesta tai suomalaisista, vaan katselen Suomen asioita ikäänkuin ulkoapäin, ilman polttavaa tunnelatausta, koska asiat mitkä teitä harmitavat eivät vaikuta omaan elämääni. Mutta kuten sanoin, keskustelen mielelläni ulkosuomalaisen näkökohdasta mutta en välttämättä Suomesta tai suomalaisista; en asu Suomessa joten esim. en pysty osallistumaan homppäkeskusteluihin tv-ohjelmista, turhis-julkkiksista tai HetaLeenan kaula-aukon avaruudesta.
Osallistun aktiivisesti yhteen ruotsalaiseen keskusteluryhmään jossa käsitellään paljon juuri yhteiskunnallisia asioita ja myös omaan Kolumbia-ryhmääni FB-ssa (erittäin aktiivi pieni ryhmä) .Hetaleen kaula-aukko ja kauneus ei kiinnosta ketään muuta kuin hunksia.
- elenahelena22
Paloma.se.co kirjoitti:
Minä jaoin jo tänä aamuna ton tutkimuksen sivuillani. Tutkimus on täysin vinksahtanut ja ihmettelen suuresti miten Suomi olisi niin paljon turvallisempi asua kuin Ruotsi tai miten Kolumbia olisi niin alhaalla taulukossa...minä olisin sijoittanut sen hieman puoliväliä alemmaksi.
Osallistun aktiivisesti yhteen ruotsalaiseen keskusteluryhmään jossa käsitellään paljon juuri yhteiskunnallisia asioita ja myös omaan Kolumbia-ryhmääni FB-ssa (erittäin aktiivi pieni ryhmä) .joten esim. en pysty osallistumaan homppäkeskusteluihin tv-ohjelmista, turhis-julkkiksista tai HetaLeenan kaula-aukon avaruudesta........ näin siis kirjoitit.
Uskoakseni täällä on monenlainen otos kirjoittajista. Yhtä kiinnostaa se ja toista se. Itseäni ei monikaan juttu täällä kiinnosta, mutta niin ylimielinen en ole, että muiden kiinnostuksia hömpäksi kutsuisin. - Korppis11
elenahelena22 kirjoitti:
joten esim. en pysty osallistumaan homppäkeskusteluihin tv-ohjelmista, turhis-julkkiksista tai HetaLeenan kaula-aukon avaruudesta........ näin siis kirjoitit.
Uskoakseni täällä on monenlainen otos kirjoittajista. Yhtä kiinnostaa se ja toista se. Itseäni ei monikaan juttu täällä kiinnosta, mutta niin ylimielinen en ole, että muiden kiinnostuksia hömpäksi kutsuisin.Hömppää mitä hämppää sanoo toinen ylimielinen.
- elenahelena22
Korppis11 kirjoitti:
Hömppää mitä hämppää sanoo toinen ylimielinen.
En ole sinua ylimielisenä pitänyt, mutta jos noin sanot,niin uskotaan. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä2911545Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa604129Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1263343Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2102681Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1162376Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh2061899Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3421260- 691062
Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta20967- 65850