Mulle sattui vuosia sitten sellainen kummallinen juttu. Ehkä se oli vain unta, mutta silti se on vaivannut mua vuosikaudet. Olin juuri eronnut miehestäni ja elin aika raskasta aikaa. Kävin siihen aikaan aika usein tyttöporukalla ravintolassa "etsimässä lohdutusta". Eräänä yönä tälläisen baari-illan jälkeen heräsin siihen kuin joku olisi ravistellut mua. Jokin voima nosti mut ilmaan ja roikuin katossa pää alaspäin. Hetken aikaa roikuttuani sain tarrattua sohvan kulmaan ja pääsin laskeutumaan maahan. Nousin, laitoin valot ja istuin sängyn reunalle. Haluan tarkentaa, että huumeisiin tms. en ole koskenut ja alkoholiakin otin kuitenkin "kohtuudella". Unta tämä tosin saattaa olla, mutta jotenkin asia tuntui mielestäni liian todelliselta. Voisiko se sittenkin olla totta?
outo kokemus?
12
2030
Vastaukset
- puer86
Taas kerran selityksenä käytän lucid-unta. Se kun on erittäin todentuntuinen uni, josta ei aina tiedä oliko se unta vaiko ei.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Selkouni- Biff
Minusta nuo Lusid-unet eivät vaikuta oikein selityksiltä tuollaisille kokemuksille. Eikö Lucid-unissa (joita itsekin olen nähnyt) unennäkijä nimenomaa tajua, että "tämä on unta ja voin tehdä mitä haluan".
- puer86
Biff kirjoitti:
Minusta nuo Lusid-unet eivät vaikuta oikein selityksiltä tuollaisille kokemuksille. Eikö Lucid-unissa (joita itsekin olen nähnyt) unennäkijä nimenomaa tajua, että "tämä on unta ja voin tehdä mitä haluan".
Sehän onkin juuri lucid-unen tunnusmerkki. Työnsin vain tämän tähän väliin miettien sitä että ruumiistapoistumis -kokemuksia on perusteltu lucid-unilla. Itse en ole lucid-unia kokenut (joo, pitäisi tässä harjoitella) etten tiedä oikein miltä se kokemus sitten tuntuu...
Biff kirjoitti:
Sittenhän minä olen nähnyt niitä paljon. Eihän ne mitään erikoisia unia ole?
- mika
Biff kirjoitti:
nään yleensä lucid-painajaisia ja muutaman unenkin. paina jaisis ei yleensä voi yleensä muuta tehäkuin juosta karkuun tai tappaa itsensä.:( unissa tulee touhuiltua kaikkea kivaa ;)
- ihmemies
>>Voisiko se sittenkin olla totta?
Ei se ole totta. Sellaisia hyvin todentuntuisia unia on sattunut muillekin ihmisille.
Muuan tapahtuma on vaivannut vuosia. Olin saunassa veljeni kanssa ja saunan jälkeen seisoimme järven lämpimässä vedessä tuntikausia ja puhuimme jotain niinkuin tulevaisuuden ennustamista. Saunan jälkeen söimme mökissä lammaspaistia keskellä yötä.
Myöhemmin veljeni ihmetteli, miksi olitte jättäneet mökin oven auki ja ruuantähteet oli pöydässä. Minä sanoin,ettei minulla ole koskaan ollut avaintakaan siihen mökkiin.
Kaikki oli tarkkaa ja selvää niinkuin valveilla ollessa. Myöhemmin huomasin kuitenkin, ettei siinä saunassa koskaan ole ollut sellaista korkeaa pyöreää kiuasta, kuin oli tällä kerralla.
Kiuasta ei varmasti vaihdeta, siksi joku valeuni se täytyi olla.- näin...
todella todentuntuisen unen myöskin. pyöräilin pitkin kotikatuamme, ja sitten yhtäkkiä pyörä kohosi ilmaan. nousin kattojen ylle ja pelkäsin ku pieni eläin! kyllä hieman siinä taisin friikahtaa, meinaan en tiennyt ensin sen olevan unta.^_^ heräsin onneksi ja kylmä hiki oli iholla. unena se ei ole mitenkään ihmeellinen, mutta kuvitelkaa itsenne tilanteeseen, jossa oikeassa elämässä lähdette yht'äkkiä ilmaan! huhhuh, kamalata. olen tosin nähnyt ennenkin lentounia, sen jälkeenkin, mutta ne eivät ole lentämisen puolesta olleet pelottavia, vaan niissä lentäminen oli aivan luonnollista minulle.
- ......
Itse näen usein todentuntuisia "leijumisunia" naukkailtuani paljon alkoholia. "Känniunet" ovat joskus niin todellisia että aamulla ei varmuudella tiedä onko joku asia oikeasti tapahtunut ryyppyreissun aikana vai onko se ollut unta.
- Oikeasti!
Tällasta on mulle sattunut oikeasti:
Laitoin nukkumaan ja yhtäkkiä näen oman huoneeni ihan samanlaisena ja ilma on ulkona samanlainen kuin nukkumaan laittaessani. Eli aivan kuin en olisi näkemässä unta. Seuraavaksi lähden leijailemaan kattoa kohti ja haluan liikutella itseäni tahtoni mukaisesti. Onnistun liikuttelemaan itseäni vähän ajattelemalla, mutta muuten leijailen sinne tänne.
Välillä kuitenkin lähden "tippumaan" täysillä alaspäin ja samalla näen värikkäitä kuvioita.
Vähän ajan kuluttua leijailen ulos ikkunan läpi ja ajattelen samalla että toivottavasti naapurit ei näe näin outoa tapahtumaa. Sitten muutuin lohikäärmeeksi ja halusin syödä viereisen kerrostalon pihalla leikkivän pikkupojan.
Sitten herään sängyltäni ja aina kun laitan nukkumaan, samanlaiset leijailutapahtumat käynnistyvät enkä saa nukutuksi kunnolla.
Huumeita en ollut ottanut. Enkä alkoholia. - Liz
Mä näen useinkin semmosta unta, että joku "voima" jota en voi vastustaa, ottaa mut valtaansa ja ravistelee mua ilmassa. Mä yritän paeta sitä ja rukoilla Jumalaa avuksi, mutta en saa ristittyä käsiäni, kun mun kädet ei suostu meneen ristiin. Mulla on ihan hirveen paha ahdistunut olo ja se ahdistus seuraa vielä pitkään sen jälkeen kun mä herään. Ja oon nähny saman unen monta kertaa.
- trinu
Mä nään unia välillä silmät auki. Kävelen siis silmät auki ja näen ympäristöni sellaisena kuin se on, mutta lisäksi uneksin sinne jotain siihen kuulumatonta.
Kerran "heräsin" ja nousin sängystä ja kävelin olohuoneeseen. Katsoin olohuoneen ikkunasta ja taivas oli ihan punainen ja taivaalla lensi muodostelmassa kolme kolmion mallista konetta. Käännyin ja lähdin takaisin makuuhuoneeseen. Parin askeleen jälkeen vasta havahduin ja tajusin, että mitä ihmettä, eihän taivas voi olla oikeasti punainen. Käännyin ja palasin takaisin ikkunaan ja taivas oli ihan tavallinen.
Mulla käy useinkin niin, että kun herään ja avaan silmäni, näen vielä hetken unta. Joku hahmo esim. seisoo mun sängyn vieressä. Menee pari sekuntia ennen kuin se "unihahmo" häipyy. Nyt vanhemmiten nää jutut ovat alkaneet hävitä, mut lapsena näin paljon näitä "valveunia" etenkin sairaana ollessani. - hulluko..
itse olen kokenut kymmeniä kertoja nyt muutaman vuoden aikana oudon jutun...
tämä on joka kerta tapahtunut yö-aikaan, useimmiten olen herännyt keskellä yöllä siihen että jokin "voima" vetää jalkani ylöspäin ilmaan..en tiedä miten paremmin selittäisin. en pysty liikuttamaan sormeakaan, olen myös yrittänyt huutaa apua mutta suustani ei kuulu mitään. joskus on myös tuntunut siltä kun joku on läsnä huoneessa ja kontrolloi tätä. en ikinä muista miten tämä loppuu, ihan kun heräisi pahasta unesta aamulla. paitsi että olen 100% vakuuttunut siitä ettei mistään unesta ole kyse.
äidilläni on 6. aisti eikä "henkiolennot" ym ole mitenkään minulle vieras ilmiö....mutta tää vaan on jäänyt vaivaamaan mieltäni....olisi kiva tietää onko tällä ilmiöllä jokin muukin tarkoitus kun pelästyttää multa p****t housuihin=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 60814
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111773- 46660
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla214598- 42553
- 52536
- 76523
- 22506
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k82483Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai37480