Läskit vai lihakset ekaks?

Aloittamassa

Moi, olen lihakseton mutta läskiä on jokunen viis kiloa.

Tiedän että läski lähtee ensin lihaksista eikä ainakaan sieltä missä sitä on liikaa.

Ja että voimaharjoittelussa pitäis saada yliravintoa.

Ristiriitainen tilanne. Pitäiskö ensin hankkiutua lääkkeistä eroon vai ensin hankkia vähän lihasta laskin alle.

Vai kuinka pitkään onnistuu yhtäaikaa? Olen vähän herätellyt lihaksia pikkupainoilla ja helpostihän ne painot alussa kasvaa. varmaan sitten hidastuu.

Ruokavalioon olen tehnyt sellaisen muutoksen etten syö yhtä paljon sokeria ja kaliaa, mutta asiallista ruokaa kuten ennenkin. Ei varmaan lihakset karkkeja kaipaa kasvaakseen?

25

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aitoBlueteam

      lääkkeet?

      pipolääkkeet?

      otas nyt ne lääkkeet

      • Hyviäpäätöksiö

        Siis mitä? Kysymys oli aivan asiallinen.

        Tosiaan harrastuksen alussa voi yhtaikaa pudottaa läskiä ja kerätä lihasta. Sokerin ja kaljan rajoittaminen on milloin tahansa hyvä ratkaisu. Syö kunnollista ruokaa tarpeeksi että makeanhimo pysyy poissa.


      • aitoBlueteam

        mutta ne lääkkeet hyvä mies


    • Aloittamassa

      Kiitos molemmille vastauksista, taitaa olla parempi järkeillä nää jutut itse. Ja mitä lääkkeisiin tulee, niin niillä en ajatellut lihaskasvua vauhdittaa.

      • aitoBlueteam

        joo unohdetaan ne lääkkeet

        ei lähdetä sille tielle ollenkaan

        osta juoksumatto ja kolestrolilääkkeitä


      • Aloittamassa
        aitoBlueteam kirjoitti:

        joo unohdetaan ne lääkkeet

        ei lähdetä sille tielle ollenkaan

        osta juoksumatto ja kolestrolilääkkeitä

        Juoksen matolla muutaman minuutin ennenkuin treenaan. Kolesteroli on kunnossa ilman lääkkeitä. Juoksu on kyllä hidasta, kuuden-seitsemän kilometrin tuntivauhtia hölkkään.


      • aitoBlueteam

        aina on tilaa statiineille

        kolestrolia on aina liikaa


    • näin.se.menee

      Läski ei lähde lihaksista. Sulla on lihasta jossakin, läskiä sitäkin enemmän muualla. Sä voit treenata sitä lihasta, joka sitten muuttuu läskiksi, ja lopulta olet pelkkä läski. Lääkkeillä sit ei vituta niin paljon, tai riippuu tietty lääkkeistä.

      • kikuuuhjh

        Mulla ainakin lähti läskit lihaksista kun alotin treenaamisen. sain myös paljon, uutta lihasta. kun sitte pidin muutaman kk:oon taukoa kun sali oli remontissa niin, kävi just tolleen et lihas muuttu takas läskiksi, ja itse, asiassa enempi ku oli ennen kun ensikerran lähti ne läskit sillon reenin aluksi. eli paljon taukoja ei kande pitää, tai sittten alotta joku laji joka ei kasvata lihaa niin paljon ku puntit. esim. juoksijalla ei tauot haittaa kun ei ole läskiintyvää lihasta niin kuin punttaajalla imho.


      • kloljhjk
        kikuuuhjh kirjoitti:

        Mulla ainakin lähti läskit lihaksista kun alotin treenaamisen. sain myös paljon, uutta lihasta. kun sitte pidin muutaman kk:oon taukoa kun sali oli remontissa niin, kävi just tolleen et lihas muuttu takas läskiksi, ja itse, asiassa enempi ku oli ennen kun ensikerran lähti ne läskit sillon reenin aluksi. eli paljon taukoja ei kande pitää, tai sittten alotta joku laji joka ei kasvata lihaa niin paljon ku puntit. esim. juoksijalla ei tauot haittaa kun ei ole läskiintyvää lihasta niin kuin punttaajalla imho.

        Lihaksessa ei ole läskiä. Läski on läskiä ja lihas lihasta. Lihaksesta ei siis lähde läskiä. Mutta kun oot saanu reenattua sitä lihasta niin jos lopetat se kyllä muuttuu läskiksi, joka sitten täytyy jotenkin saada vex. Yleensä sitä on lähes mahdotonta enää poistaa. Siksi juurit oi on hyvä että jos ei meinaa jatkaa lihasreeniä ni todella kannattaa harrastaa lajekja joissa ei liha kasva. Pienempi haitta sitte jos lopettaa.


      • mieti.vähän
        kloljhjk kirjoitti:

        Lihaksessa ei ole läskiä. Läski on läskiä ja lihas lihasta. Lihaksesta ei siis lähde läskiä. Mutta kun oot saanu reenattua sitä lihasta niin jos lopetat se kyllä muuttuu läskiksi, joka sitten täytyy jotenkin saada vex. Yleensä sitä on lähes mahdotonta enää poistaa. Siksi juurit oi on hyvä että jos ei meinaa jatkaa lihasreeniä ni todella kannattaa harrastaa lajekja joissa ei liha kasva. Pienempi haitta sitte jos lopettaa.

        On taas asiantuntia paikalla! Kyllä lihassa voi olla läskiä, mulla oli, vaikka oli lihas joka jännitty, se oli läskistä pehmee. Painoharjottelu poisti lihasta läskin ja tuli lisää kovaa lihaa.


      • asiaaaaa.pojaaaat

        Täällähän personaal rainerit on asialla :D


    • Kuntoilu_niksit

      Voimaharjoittelun lisäksi on hyvä kehittää hapenottokykyä siinä rinnalla.
      Kestävyysharjoittelu parantaa hapenottokykyä (keuhkot ja verenkiertoelimistö) eli saadaan lihaksiin hyvälaatuista hapekasta verta.
      Juoksumatto kuntopyörä soutulaite rappujen kävely ylös ja alas.
      Voimailu ja rautojenkolistelu toimii paremmin, kun lihakset ei mene hapoille niin herkästi kun lihaksiin saadaan tuoretta happea.

      Voimailu puolestansa vahvistaa lihaksia ja koordinaatiokykyä ja parantaa ryhtiä. Koeta löytää sopiva yhdistelmä ja sykli jossa on sekä kestävyyden, että voimanhankinnan osapalikat mukana. Purpee on kova juttu hyppynaru. Kehittävät kimmoisuutta.
      Purpee ei välttämättä heti onnistu eikä hyppynaru. Vähitellen kokeilemalla senkin taidon oppii.

      Nestettä juodaan riittävästi (kurkunpalat, kraanavesi ph 8,5 on hyvää). Sillä varmistetaan että veressä on vapaita eletroneja ja olo pysyy virkeänä ja energisenä koko treenin ajan. Ei tule lihaskramppeja tai hyytymisiä.

      Oikealla ruokavaliolla pystyt samaan aikaan sekä a) voimistamaan lihaksiasi ja b) laihduttamaan läskiä. Sokerijutut ehdottomasti pois. Tarkkaile kroppaasi ettet joudu vahingossa "ylikuntoon" eli rasitustilaan josta toipuminen vie aikaa.

      Kalassa ja lihassa on kreatiinia ja proteiineja joita tarvitaan, että lihakset vahvistuvat. Kasvispuolella pavut ja kaura ja pähkinät ovat hyviä proteiinilähteitä. Kananmuniakin voi syödä. Ihan perusruokaa mutta ne sokerit (limut ja makeiset) vähemmälle jos mahdollista.

      • MrJuha82outolintu

        Entinen pikajuoksija oon.
        Kreatiini tuttua, en käyttäny protskua.
        Mulle kasvaa aina kommeet lihakset, mutta voiman kanssa vähän niin ja näin.
        Isot lihakset, tosi isot, mutta voimassa hieman uupuu, jos vertaa joihinki muihin tyyppeihin.
        Toki esim rintalihaspenkissä oon VAHVA ja jalkaprässissä sekä jalkakyykyssä.
        Hauiskääntötulos vois olla parempi ottaen huomioon mun massiivisen lihaskoon.

        Kysynkin sulta, että onko perinnöllistä se, kuka saa mitenki paljon voimaa tai lihasta??
        Lihaksen koko ei ratkaise siis voimatasoa vai mitä?
        Ei ainakaan mun kohdalla pidä täysin paikkaansa, mitä tulee muutamiin laitteisiin, josta ei niin hyvät lukemat ottaen huomioon massiivisen lihaskoon.
        Esim penkissä oon umpisurkea, vaikka mulla on isot rintalihakset.
        Ojentajilla saan kyllä hyvin pumpattua aika isojaki lukuja, mutta on vielä muaki vahvempia.
        Mun ojentajat on PAKSUT.


        Joo karkkia vaan naamioon LOL LOL.
        Ei tosiaan =) kuhan nyt tsoukkailen vuan.


    • vm43

      Hanki ensin treenirutiini ja siihen suunnitelmallinen vaihtelu!
      Hanki perusteet sopivalla kuntopiiri ohjelmalla (googlaa, valitse, sovella)!
      Älä odota "pikavoittoja"!
      Aseta painopiste tehon ja voiman hankintaan. Tason kohentuessa se myös näkyy.
      Joskus myöhemmin sinulla on riittävästi kokemusta kohdistettuun treeniin.

    • No kuntasaliharjoittelu ei ole mitenkään kovin hyvä harrastus jos laihtua haluaa. Monia tehokkaampia lajeja löytyy. Kuntosaliharjoittelu on hyvä laihdutuksen ja muiden liikuntalajien lisäksi mutta koska syke ei salireeneissä nouse kovin korkealle muuta kuin liikkeiden aikana niin kaloreita ei pala niin paljon kuin esim, juostessa tai muissa lajeissa joissa liike on jatkuvampaa. Toki salilla veivaaminenkin laihduttaa mutta on monta paljon parempaa laihduukseen sopivia urheilulajeja. Hiihto, hölkkä tai uinti kuluttaa kaloreita enemmän.

      • aitoBlueteam

        nyt nukkumaan ja äkkiä

        ostakaa juoksumatto


      • aitoBlueteam kirjoitti:

        nyt nukkumaan ja äkkiä

        ostakaa juoksumatto

        Kerrotko mitä et kirjoituksessani ymmärtänyt ja/tai mistä olet eri mieltä? Katsos vittuilu on helppoa netissä mutta perustelut vittuilulle jää monilta tekemättä.


      • aitoBlueteam

        perustelut

        lepo on tärkeää ja juoksumatto on paras kuntoiluväline


      • aitoBlueteam kirjoitti:

        perustelut

        lepo on tärkeää ja juoksumatto on paras kuntoiluväline

        Ok. Hienoa jos tällaisen havainnon olet tehnyt. 👍


      • vm43

        Kaksiulotteinen vaikutus. Treenien aikana seuraan sykettä. Parhaimmillaan se nousee 70 ukolla yli 180:n. Seuraan palautuksia ja aloitan uuden sarjan sykkeen laskettua 120:een tai hieman alle sen.

        Ensimmäisen puolen vuoden aikana aerobinen kuntoni koheni ja leposyke laski 80:stä alle 60:n. Paino ei pudonnut mutta vyötärö oheni 6 - 7cm.

        Toinen vaikutus näkyy leopokulutuksen kasvuna. Viimeisessä InBody720 analyysissä oli lepokulutukseni 2030kcal/vrk. Ukon pituus 174cm ja paino nyt kuukauden huilin jälkeen 86kg. Rasva 16%.

        Tuohon 2000kcal saa jo järkevästi syödä jonkin verran. Lihasmassa lisää lepokulutusta!


      • vm43 kirjoitti:

        Kaksiulotteinen vaikutus. Treenien aikana seuraan sykettä. Parhaimmillaan se nousee 70 ukolla yli 180:n. Seuraan palautuksia ja aloitan uuden sarjan sykkeen laskettua 120:een tai hieman alle sen.

        Ensimmäisen puolen vuoden aikana aerobinen kuntoni koheni ja leposyke laski 80:stä alle 60:n. Paino ei pudonnut mutta vyötärö oheni 6 - 7cm.

        Toinen vaikutus näkyy leopokulutuksen kasvuna. Viimeisessä InBody720 analyysissä oli lepokulutukseni 2030kcal/vrk. Ukon pituus 174cm ja paino nyt kuukauden huilin jälkeen 86kg. Rasva 16%.

        Tuohon 2000kcal saa jo järkevästi syödä jonkin verran. Lihasmassa lisää lepokulutusta!

        Keskimääräinen salijampp tekee penkkipunnerrusta muutaman sarjan ja sarjojen väliin jää minuuttien tauko. Nostojen aikana syke tietysti nousee mutta minuuttien palautumisen aikana syke taas laskee lähelle normaalia. Juokseva, hiihtävä tai soutulaitteella veivaavan kaverin syke on koko suorituksen aikana ylhäällä jolloin kaloreita kuluu selvästi enemmän kuin mainitsemallani puntinveivaajalla. Sen takia kuntosali ei ole paras mahdollinen painonpudotukseen.


      • vm43
        cletus_van_damme kirjoitti:

        Keskimääräinen salijampp tekee penkkipunnerrusta muutaman sarjan ja sarjojen väliin jää minuuttien tauko. Nostojen aikana syke tietysti nousee mutta minuuttien palautumisen aikana syke taas laskee lähelle normaalia. Juokseva, hiihtävä tai soutulaitteella veivaavan kaverin syke on koko suorituksen aikana ylhäällä jolloin kaloreita kuluu selvästi enemmän kuin mainitsemallani puntinveivaajalla. Sen takia kuntosali ei ole paras mahdollinen painonpudotukseen.

        Minähän totesin, ettei peinoni pudonnut grammaakaan. Vyötärö oheni = rasva% pieneni.

        Jos tuijottaa pelkästään vaakaan niin tehokasta painon pudotusta oli 3kk:n sohvalla makuu, säännöllinen syöminen ja suolaveden juominen. 3kk ja paino putosi 6kg. Rasva% nousi 16% > 19,7%:iin. Vm. mitattiin 4kk toisen leikkauksen jälkeen jolloin olin aloittanut taljoilla ja putkivempeleillä, pienillä painoilla varovaisesti salilla.

        Palasin 5:n viikon kostealta Espanjan lomalta 3kg kevyempänä kuin lähtiessäni sinne. Söin mitä halusin ja noin 1/3 ajasta oli likimain alkoholivapaata.

        Mutta siinä olet oikeassa, ettei puntti-/kuntosali ole oikea paikka vaakalukeman pienentämiseksi.

        Tuossa salijampan kuvauksessa olet pitkälti jäljillä.
        Itse käyn salilla 6krt/viikko. Varsinkin tälläisen vanhuksen on mietittävä ja suunniteltava mitä tekee, miten tekee ja milloin tekee.
        Viikkorungon muodostavat keskiviikon kyykyt ja sunnuntain mavet. Useimmiten pyramideina käyden läpi eri voimatyypit.
        Kolinapuolella myös rinnallevedot, ja pystypunnerrukset. Joskus testaan maksimisykkeen 10:n sarjoilla yhäjaksoisilla rinnalle > ylös> alas>rinnalle jne. Joskus kyykyn kautta. Alle minuutin palautuksella.

        Nyt vanhuksena, ja varsinkin olkaleikkauksen jälkeen, en ole temmannut enkä vetänyt lisäpainoilla leukaa. Olen lisännyt taljojen ja putkivempeleiden käyttöä.

        Yleisenä havaintona olen todennut useimpien nuorten liikkuvan "mukavuusalueella" varsinaista puristusta välttäen. Sitten ihmetellään kun ei kehity.
        Paluulennolla sattui samaan penkkiriviin noin 185cm pitkä,hoikka 40v "bodari" jonka tavoitteena on seuraavien 10:n vuoden aikana saada lihasta lisää 1kg/vuosi.
        Kotibodaajalla on 10kg:n käsipainot ja hän näytti miten hän kääntelee niitä.
        Mutta hän paneekin aamupuuroon protskujauhetta!

        Kertoi käyvänsä uimassa 3krt/viikko. Keskustelun aikana, kun ilmeni, että altaan kausikortti on saman hintainen samassa paikassa sijaitsevan kuntosalin kanssa, niin alkoi harkitsemaan siirtymistä salin puolelle.


      • cletus_van_damme kirjoitti:

        Keskimääräinen salijampp tekee penkkipunnerrusta muutaman sarjan ja sarjojen väliin jää minuuttien tauko. Nostojen aikana syke tietysti nousee mutta minuuttien palautumisen aikana syke taas laskee lähelle normaalia. Juokseva, hiihtävä tai soutulaitteella veivaavan kaverin syke on koko suorituksen aikana ylhäällä jolloin kaloreita kuluu selvästi enemmän kuin mainitsemallani puntinveivaajalla. Sen takia kuntosali ei ole paras mahdollinen painonpudotukseen.

        Oot perillä asioista.
        Voimailu ei nyt tietenkään oo paras laji laihtumisen kannalta.
        Päivänselvä asia.


      • vm43
        cletus_van_damme kirjoitti:

        Keskimääräinen salijampp tekee penkkipunnerrusta muutaman sarjan ja sarjojen väliin jää minuuttien tauko. Nostojen aikana syke tietysti nousee mutta minuuttien palautumisen aikana syke taas laskee lähelle normaalia. Juokseva, hiihtävä tai soutulaitteella veivaavan kaverin syke on koko suorituksen aikana ylhäällä jolloin kaloreita kuluu selvästi enemmän kuin mainitsemallani puntinveivaajalla. Sen takia kuntosali ei ole paras mahdollinen painonpudotukseen.

        Painon pudotus >< kehon koostumus? Kumpi on tärkeämpi?

        Vaakalukemaan on helpompi vaikuttaa kuin kehon koostumukseen.

        Täysin mahdollinen tilanne, lihasmassa kasvaa, rasva % pienenee, paino pysyy ennallaan tai nousee. Katastroffff?
        Helpointa toteuttaa salitreenillä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1505
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1302
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe