Menomatka vai paluumatka

Minusta.tuntuu

Kumpi matka menee nopammin ?

30

136

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu onko Talvi ja VR; den kiskoilla menossa operaatio Lumi-hiutale.
      Tahi tuulonen ja Linda-line.
      Tarkistakaa renkaittenne ilman-paineet.
      Etenkin polkiessanne ilman sähköä.

H.

• reppuriika

Kiva ja hauska aloitus. Oma kokemukseni on, että riippuu matkasta. Jos reissu ja sen kohde on ollut erittäin odotettu ja jännittävä, niin matka sinne ei tunnu tylsältä ja pitkältä. Jos määränpäässä on viihtynyt ja aika on mennyt liian nopeasti, niin kotiarkeen paluu saattaa olla tylsää. Jos taas matkalle on ollut velvollisuus ja pakko lähteä, niin taival on pitkäveteinen ja mieli on huojentunut ja vapautunut kotimatkalla.
      Olen ollut useilla reissuilla jolloin sekä meno, perillä oleilu ja paluu ovat yksi kokonaisuus.

• Merimiesurheilijat tuntee sanonnan ,tärkeintä on menomatka kilpailupaikalle ei urheilu .
      Eli menomatka

• mimmimum-..mi

Eikös tämä olekin oikein tutkittu juttu.... että paluumatka tuntuu aina nopeammalta kuin menomatka.....Itsestäni on tuntunut kumminjommin.....jomminkummin....

• Paalumatka tietenkin :)

• Kotiineiolekiire

Noin meitsistäkin aina tuntuu vaikka en ikinä keksi miksi.

• peikko59

Mulla menomatka viime launataina kesti 1:25 ja paluumatka huomenna 1:40, tullessa pikavuoro mennessä vakio.
      Olin käytännössä lähes koko 80-luvun reissuhommissa. Yleensä lähdin sunnuntai-iltana tai maanantaina aamyöstä. Vaikka työ ei sinänsä tervanjuontia ollutkaan niin menomatka oli aina jotenkin ankeampi. Joskus kuljin junalla ja sunnintaisin junassa oli ankeaa ja hiljaista porukkaa, perjantaisin iloista ja hilpeää.
      Eli vähän kai riippuu siitä minne on menossa tai mistä tulossa.

• Riippuu ihan siitä, minne on menossa ja mistä palaamassa.

• MitäsHäh

Lentomatka Helsingistä Turkuun kestää jotakuinkin saman ajan 35 min kuin Turusta Helsinkiin. Kuitenkin pallo pyörii 1.600 km/h vastaan lennettäessä Helsingistä Turkuun, joten lento pitäisi kestää paikallaanollen 6 minuuttia ja moottoreita käyttäen 2-3 minuuttia. Kuitenkin se fyysisesti kestää sen 35 min.
      Selittäiskö joku?

• EikäHuimaaYhtään

Meille on vuosisatoja valehdeltu, että maa pyörii ja kiertää aurinkoa. Muka ihmiset liikkuisivat kaikenaikaa 1600 kilometrin tuntivauhtia.

• Hui-mikä-maa

Minua huimaa koko ajan, varmaan johtuu tuosta kun pitää pysyä paikallaan yli 1000 kilometrin tuntivauhdissa?

• 1eero

Se on vähänniiku mielialasta mikä millä milloin kuka minä hän tarkoitus, monta mutkaa matkassa mutta tulipa käytyä.

• kotona-parempi-

Uutiset ja ohjelmat uusitaan keskusteluissa. Mutta tuo ilmiö tuli entisaikaan hyvin esiin hevosen kanssa. Hevonen meni esim. myllyyn tavallista kävelyä, mutta kotiin päin sitten tultiinkin juoksujalkaa. Samoin kirkkoon jne.

• Paluu.

• Heikunkeikku

Molemmat yhtä prikulleen samalla hitaudella.
      Jos lähtee jonnekin, jonne huvituttaa, niin tahtoisi tietysti olla äkkiä perillä.
      Tympeetä istua "puolipäivää" autossa tai junassa ja yrittää keksiä tekemistä tai kaivella "mitähän-seuraavaksi-ajattelisin".
      Sitten kun lähtee kotiapäin, niin äkkiähän sitä haluaisi kotiovensa aukaista ja huutaa, että Oooooooon kotona vaude-vaude ku kivaa.

• Se on hauska ilmiö, että aina jos menen jonnekin kauemmaksi aikaa, yritän ensin siivota ennen lähtöä, että on ihanaa palata. Joskus käy niin etten ehdi, tai joku ehtii sotkea ensin ja sitten harmittaa lähdön hetkellä.

Mutta kas kummaa, aina kun palaan kotiin, se näyttää niin siistiltä ja kauniilta. Välillä joudun miettimään että mikähän mua jäi harmittamaan. Mulla on varmaan joku kotitonttu joka siivoaa kun olen poissa :)

• Heikunkeikku
        hmp.f kirjoitti:

Se on hauska ilmiö, että aina jos menen jonnekin kauemmaksi aikaa, yritän ensin siivota ennen lähtöä, että on ihanaa palata. Joskus käy niin etten ehdi, tai joku ehtii sotkea ensin ja sitten harmittaa lähdön hetkellä.

Mutta kas kummaa, aina kun palaan kotiin, se näyttää niin siistiltä ja kauniilta. Välillä joudun miettimään että mikähän mua jäi harmittamaan. Mulla on varmaan joku kotitonttu joka siivoaa kun olen poissa :)

Ihan kuule sama juttu täälä pääs. Siivoan aina asunnon, jos lähden matkalle.
        On toden totta mukavaa astua sisälle kotiin, kun asunto toivottaa siistinä tervetulleeksi.
        Olisipa minullakin semmonen kotitonttu, joka kävis siivoamassa mun asuntoni. Kyllä sun kelpaa kotitonttuinesi.:) Minä saan AINA siivota ihan itte.

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

Se on hauska ilmiö, että aina jos menen jonnekin kauemmaksi aikaa, yritän ensin siivota ennen lähtöä, että on ihanaa palata. Joskus käy niin etten ehdi, tai joku ehtii sotkea ensin ja sitten harmittaa lähdön hetkellä.

Niin minäkin tein joskus kauan sitten.
        Sitten huojentuneena luin poliisien artikkelin murtovarkaitten toiminnasta.

Siinä sanottiin, että matkoille lähtiessä kannattaa jättää asunto asuttuun kuntoon, vähän leivänmuruja keittiön pöydälle, kenkiä hujan hajan hallin lattialle, vaatteita sohville ja tuolien selkänojille, peti petaamatta, papereita esille sinne tänne ...
        Silloin murtovaras on varuillaan, kun pelkää asunnon omistajan olevan vain hetken poissa tai peräti kotonaan.

Minulla se varovaisuus on vielä siitäkin edelleen. Kämppä näyttää aina siltä, niinkuin tännen olisi joku murtovaras jo ehtinyt aikaisemmin kääntämään kaiken ylösalaisin.

• Varma-keino

Syksyllä kun lähden mökiltä jätän varsiluudan ovea vasten merkiksi, että olen kotona mutta poissa vain hetken. Rosvot ovat pelko peräaukossa, että yllättääköhän se kesken kaiken eivätkä uskalla murtautua. Jos en jouluna niin keväällä nostan luudan naulaansa.

• josetnähnyt
      • eppu2

Tuossahan oltiin sitä mieltä, että paluu sujuu nopeammin. Niin kai se pääsääntöisesti onkin, mutta ainakin omalla kohdallani on muuttujina esim. millainen mieliala on, onko väsyneempi vai virkeä. Mikä odottaa matkan päätyttyä.
        Ajan kokeminen vaihtelee, vaikka kellonaika on kaikille sama.

• Paloma.se.co

Riippuu täysin minne ollaan menossa ja kuinka siellä perillä sitten kävi.

• Jos kuljen outoa tietä tai polkua niin matka tuntuu pitemmältä, takaisin päin palatessa lyhyemmältä.

• Yhtänopeita

Mun mielestä meno-paluu on nopeampi ja edullisempi kuin yhdensuuntainen matka.

• Kunpi roiskuu enemmän?

Avaat hanan ja työnnät lasin alle?
      Vai niin että työnnät lasin ja avaat sitten hanan?

Lopettakaa jo tämä lässytys.
      Siirtykää tuoreanpiin kommentteihin ja aloituksiin.
      Fiksuihin sellaisiin.

H.

• eppu2

Lopeta Sinä se toisten komentelu, ei tuo Sinunkaan kommenttisi niin kovin fiksu ollut.

• eppu2 kirjoitti:

Lopeta Sinä se toisten komentelu, ei tuo Sinunkaan kommenttisi niin kovin fiksu ollut.

"eppu2"

Enkä lopeta :)
        Eikä fiksuus ollut tarkoituksenanikaan.
        Se oli minulle tyypillinen irvistely.
        Alkaa hänkin nyt vaan parantaa juoksuaan :)

H.

• eppu2
        hunksz kirjoitti:

"eppu2"

Enkä lopeta :)
        Eikä fiksuus ollut tarkoituksenanikaan.
        Se oli minulle tyypillinen irvistely.
        Alkaa hänkin nyt vaan parantaa juoksuaan :)

H.

Ootahan, kun tästä vaan ehdin!

• Jos on tutut matkat niin yhtä pitkiltä tuntuvat, mutta jos ihan uuteen paikkaan on menossa niin menomatka tuntuu paljon pitemmältä kuin se sieltä kotiin paluu.
      Tutut maamerkit lyhentävät kotimatkaa.

• bessie-

Kun menen kävellen kaupassa käymään, niin paluumatkaan menee huomattavasti enemmän aikaa. Kantamukset eivät mielestäni vaikuta, mutta ylämäki kyllä hidastaa aika tavalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      28
      11498
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      58
      4086
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      118
      3271
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      171
      2574
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      111
      2325
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      206
      1875
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      324
      1190
    8. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      67
      973
    9. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      20
      937
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      65
      828
    Aihe