Trollaaminen?

41

378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikis__M

Ratikkakuski varmaan trollailee siksi kun kumivaimosta ei ole oikein keskustelukumppaniksi niin täällä saa sitten jutella kaikkien kanssa eri persoonallisuuksillaan.

• Trolliketjun tarkoitushan ei ole keskustella, koska ihan pienesti vinksahtaneen ei ole mahdollista olla itse erilaisia persoonia. Ymmärtääkseni idea on vain saada muut "keskustelemaan" eli riitelemään ja raivoamaan. Mutta miksi, oi miksi?

• sönkkis
        scrg kirjoitti:

Trolliketjun tarkoitushan ei ole keskustella, koska ihan pienesti vinksahtaneen ei ole mahdollista olla itse erilaisia persoonia. Ymmärtääkseni idea on vain saada muut "keskustelemaan" eli riitelemään ja raivoamaan. Mutta miksi, oi miksi?

Toiset nauttii, kun muita vi*uttaa tai reagoi möyhöttämällä. Saa ylipäänsä ihmiset reagoimaan. Siksi. Näin oletan. :)

Trolli taitaa tuntea itsensä tärkeäksi, kun saa aikaan pikkulapsen tavoin aikaan "sähinää" aikaan.

• sönkkis
        sönkkis kirjoitti:

Toiset nauttii, kun muita vi*uttaa tai reagoi möyhöttämällä. Saa ylipäänsä ihmiset reagoimaan. Siksi. Näin oletan. :)

Trolli taitaa tuntea itsensä tärkeäksi, kun saa aikaan pikkulapsen tavoin aikaan "sähinää" aikaan.

Aikaan oli se ajatus. Tulihan se nyt varmasti selväksi, aikaan. :D

• Rupelihattu
        sönkkis kirjoitti:

Aikaan oli se ajatus. Tulihan se nyt varmasti selväksi, aikaan. :D

Äläs nyt sönkötä. ;)

• trollitovatihmisiä

Trollaus on todellisten mielipiteiden ilmaisua ilman sosiaalisen kontrollin tukehduttavaa vaikutusta! Sitten erikseen on kyllä nämä niinkuin Ratikkakuski jotka asunnossaan pinkki sifonkihame päällä ottavat eri "rooleja" keskustelupalstoilla! Välillä ovat nahkahomoja, välillä transuja, välillä naisia etc.

• En ole perehtynyt aiheeseen, niin että tuntisin välttämättä termit täysin oikein. Ymmärrän kyllä tuon eron. Voi olla aito tai keksitty mielipide, jonka vastaanoton seuraaminen on kiinnostavaa. Tai sitten keksitty rooli, jonka tarkoitus ei edes ole keskustelu vaan pelkkä ihmisten ärsyttäminen.

Jännä vaikutus vaan on että yksittäinen trollaus, esim. vaikka "neitsyestä haaveileva setämies" voi olla niin vahva, että se jää elämään ja toimii todisteena ja argumenttina ties minkälaisissa keskusteluissa.

• Poikamies46
        scrg kirjoitti:

En ole perehtynyt aiheeseen, niin että tuntisin välttämättä termit täysin oikein. Ymmärrän kyllä tuon eron. Voi olla aito tai keksitty mielipide, jonka vastaanoton seuraaminen on kiinnostavaa. Tai sitten keksitty rooli, jonka tarkoitus ei edes ole keskustelu vaan pelkkä ihmisten ärsyttäminen.

Jännä vaikutus vaan on että yksittäinen trollaus, esim. vaikka "neitsyestä haaveileva setämies" voi olla niin vahva, että se jää elämään ja toimii todisteena ja argumenttina ties minkälaisissa keskusteluissa.

Neitsyestä haaveileva POIKAmies ei ole mikään trolli, että tiedä sä se!

• palstatrolli

Vaikea sanoa. Trollailen tällä palstalla aika usein eri nimimerkeillä ja se on vaan jonkinlaista huonoa huumoria. Hauska nähdä muiden reaktioita "mielipiteisiini". DarkFeariakin tulee trollattua silloin tällöin, koska hän saa niitä lapsellisia itkipotkuraivareita :D

Välillä kirjoittelen asiallisesti, mutta niihin ei saa yleensä mitään vastauksia ja koko palsta on niin trollien täyttämä, että on parempi olla mukana vaan jutussa. Tällainen huumoripalsta.

• DarkFear onkin vaikea tapaus, koska hahmo vaikuttaa osin trollilta ja osin traagiselta. Tuntuu kuin sillä kirjoittaisi vähintään kaksi eri ihmistä.

Huumori on vaan helvetin huonoa ja tylsää, jos pelkät trollit trollailee keskenään,

• haaveileeeee

DarkFear on oikeasti tosi ihana.

• Juice-letti-liehuu
        haaveileeeee kirjoitti:

DarkFear on oikeasti tosi ihana.

Et ole tainnut nähdä sen tukkaa?

• haaveileeeeeeee
        Juice-letti-liehuu kirjoitti:

Et ole tainnut nähdä sen tukkaa?

Se on teidän keksintöä se. Ihana on :)

• Tekniikkasukeltaja

Trolli on minuuden laajennusosa, jonka vaikuttimet ovat psyykkisiä, kuten myös käytettävissä oleva materiaali. Eli mitä enemmän matskua sitä upeampi trolli.

Eli kysymys on lähinnä henkisestä masturbaatiosta.

(Hihitystä)

• flowersreally

Mä en kyllä ymmärrä tollasta alkuunkaan.

• naisen-mielestä

Varmaan trolleilla on järkevän tekemisen puute. Trollien kirjoitukset kertovat heistä itsestään, he kirjoittavat omakuvaansa, mutta kiusaamisella voi olla vakavia seurauksia silti. Onhan noista massakiusaamisista hirveitä esimerkkejäkin, kun maine tuhotaan somessa.

• sekuvain-

Voiko olla hyvis trolleja, sellaisia jotka ei hauku.. pikemminkin yrittää saada toisen hyvälle tuulelle.

• naisen-mielestä

Ajattelet, että trollit ovat vähän kuin klovneja sirkuksessa? Se perustuu sopimukseen siitä, että katsojia voi hyväntahtoisesti pilkata. Ja että astuessaan vaikkapa tälle palstalle tai perustaessaan fb-tilin jokainen hyväksyy sen, että hänen kuviteltua tai todellista ulkonäköään, ominaisuuksiaan, seksuaalista suuntautumistaan tms. voi pilkata vapaasti. Miksei, jos sen noin ajattelee, mutta trollaamisella on ainakin omaan korvaani samalainen kaiku kuin koulukiusaamisella ja propagandalla. Se on vain toisen osapuolen mielestä hauskaa viihdettä.

• Edwardo_saksikädellinen

Näkökulmaa pyydetään, näkökulma annettakoon.

Kautta ihmiskunnan historian massat ovat olleet pääsääntöisesti väärässä omissa aivoriihissään. On aina tarvittu hulluja hylkiöitä, jotka tarkkailevat sirkusta kaukaa ulkopuolisina, sanomaan että mikä mättää esityksessä. Puoleettomilla tarkkailijoilla ei ole mitään menetettävää koska halua osallistua sirkukseen ei ole koskaan ollutkaan, kun pään sisällä on aina kovempi meininki. Luolan pimeydessä taas ei kaivatakaan lisää valoa, vaan silmät ja aivot ovat jo tottuneet hämärään ja turha valo vain sokaisee.

Illuusio on varmasti kiva paikka elää, tai ainakin siellä elelevät ihmiset vaikuttavat onnellisemmilta kuin ulkopuolella liikuskelevat. Siksi kai itsekin tykkään niin paljon psykedeeleistä, kun pääsee edes välillä kurkkimaan.

• Tuo on niin totta, että kirkkaat valot ärsyttää.

• pro-konekirjotus

Mä en ole koskaan troolannut.

• äläselitäsiellä

oot ainakin mua ;)

• YhteyttäVailla

Mielipiteet voi olla omia, tai sit vaan jotain mistä tietää et joku suuttuu. Samahan siinä on perusteena kuin monessa muussakin sosiaalisessa toiminnassa: yhteyden kokemus. Vaikka sitten sen kautta että voi naamari päässä ja pilkkaa heitellen saada yhteyden toisen tunteisiin.

• Toinen ihmettelyn aihe on vessanseinäkirjoitukset. Mä en tiedä onko naisten vessoissa sellaisia kun en ole koskaan käynyt. Mutta julkisissa miesten vessoissa on aina. Jotkut ihmiset ei osaa edes paskoa ilman ettei ne samalla pääsisi osoittamaan sosiaalista lahjakkuuttaan.

• SanomattomiaAsioita
        scrg kirjoitti:

Toinen ihmettelyn aihe on vessanseinäkirjoitukset. Mä en tiedä onko naisten vessoissa sellaisia kun en ole koskaan käynyt. Mutta julkisissa miesten vessoissa on aina. Jotkut ihmiset ei osaa edes paskoa ilman ettei ne samalla pääsisi osoittamaan sosiaalista lahjakkuuttaan.

En muista nähneeni naisten vessan seinillä kirjoituksia, rokkibaarit poislukien. Ehkä miehillä suurempi tarve trollata? Ainakin 80% netin vihakirjoituksista kohdistuu naisiin, ja vähiten kohteena ovat valkoiset miehet. Tästä voimme aika hyvin päätellä, kuka harrastaa trollausta, sekä vihakirjoituksia.

• Tekniikkasukeltaja
        SanomattomiaAsioita kirjoitti:

En muista nähneeni naisten vessan seinillä kirjoituksia, rokkibaarit poislukien. Ehkä miehillä suurempi tarve trollata? Ainakin 80% netin vihakirjoituksista kohdistuu naisiin, ja vähiten kohteena ovat valkoiset miehet. Tästä voimme aika hyvin päätellä, kuka harrastaa trollausta, sekä vihakirjoituksia.

Väitätkö että Joe Bob, tuo panoreppana, on musta mies?

(Hihitystä)

• SanomattomiaAsioita kirjoitti:

"Valkoinen mies" onkin jo termi joka riittävällä tarkkuudella vastaa kysymykseen "kuka?".

• SanomattomiaAsioita
        scrg kirjoitti:

"Valkoinen mies" onkin jo termi joka riittävällä tarkkuudella vastaa kysymykseen "kuka?".

Kaiken perusteella se parempiosainen osa ihmisistä, jotka muita potkivat.

• SanomattomiaAsioita kirjoitti:

Kaiken perusteella se parempiosainen osa ihmisistä, jotka muita potkivat.

No parempiosainen nyt on vähän reilumpi sormella osoitettava kuin "valkoinen mies", joka on paitsi rasistinen niin sukupuolisyrjivä.

Mutta jos kyseessä on parempiosaiset, se on vasta-argumentti sille mielestäni varsin yleiselle tulkinnalle, että asialla olisivat aina "luuserit": ne joilla ei olisi kykyä muun laiseen kommunikointiin. Parempiosaisuus tuppaa tosin muutenkin tekemään ihmisistä röyhkeämpiä ja itsekkäämpiä.

• Viranomainen_haista_vee
        scrg kirjoitti:

Toinen ihmettelyn aihe on vessanseinäkirjoitukset. Mä en tiedä onko naisten vessoissa sellaisia kun en ole koskaan käynyt. Mutta julkisissa miesten vessoissa on aina. Jotkut ihmiset ei osaa edes paskoa ilman ettei ne samalla pääsisi osoittamaan sosiaalista lahjakkuuttaan.

Vessanseinä on hyvä! Siellä voi rasistitrollata niin perkeleesti, kirjoittaa vaikka koko seinän täyteen sitä kiellettyä N-kirjaimella alkavaa sanaa, eikä valtio voi mitään! HEI VALTIO, HAISTA VITTU, MÄ TROLLAAN JA TROLLAAN VAAN!

• Eihän somessa saa yleensä mitään reaktioita ilman, että sielä esitetään yliampuvia mielipiteitä ja kommentteja.

Jos esittää asiat tyyliin "voi olla niinkin, mutta toisaalta noinikn" saa kommentoida yleensä ihan rauhassa.

Itse saan kommentteja yleensä noihin "raportteihin", joita suurin osa niitäkin taitaa pitää trolleina :-D

• pourpon

Trukkikuskien, trullien ja troolareiden yhdistykset eivät tule pitämään tästä nimittelystä. Kuka keksi tuollaisen sanan: trollaaja? Rokkenrollaaja.

Tämän siitä saa kun menee suomentelemaan amerikkalaisten käyttämää sanastoa. Tsiisus sitä dissaamista kun ihan randomina joskus jotain kirjottelee.

• mutsisoli

Damn

• erkki-täti

Olet asian ytimessä.

Olisi aika ottaa suomalainen sanasto käyttöön.

Ätminkäinen, ätminkäinen
        tuo netin pikku menninkäinen
        karmea verkkopeikko!

Eikä mikään trolli.

• sioille.helmiä

Trollismi on tänäpäivänä vähän samantapainen käsite kuin takavuosina oli narsismi. Jos vähänkin erehdyt kyseenlaistamaan vallitsevia "totuuksia" ja "faktoja", sinut leimataan trolliksi. Koska väärin ajateltuhan se...

Niin ja tietenkin sitten ne oikeat trollit. Liikaa aikaa ja sosiaalisesti rajoittuneita. Tosin oikeasti hyviin sellaisdiin törmää aika harvoin.

• Tuo leiman lyöminen jollain perusteella vähän muodin mukaan on varmaan ihan totta.

Mutta ei varsinaisen trollailun suhteen ole "artistin" kannalta mitään tulkinnanvaraa. Se on sitä juuri silloin kun artisti sen itse tietää olevan.

• Kaveriton_nussimaton

Työnnä se vitun sosiaali PERÄN REIKÄÄN!!!!!!!

• sioille.helmiä
        scrg kirjoitti:

Tuo leiman lyöminen jollain perusteella vähän muodin mukaan on varmaan ihan totta.

Mutta ei varsinaisen trollailun suhteen ole "artistin" kannalta mitään tulkinnanvaraa. Se on sitä juuri silloin kun artisti sen itse tietää olevan.

Nojoo... Mä kyllä myönnän joskus ärsyttäväni ihmisiä ihan tahallaan. Enemmän oikeastaan IRL kuin virtuaalimaailmassa. Joskus on vaan niin hemmetin vaikea vastustaa kiusausta kun näkee miten turhasta jotkut ottaa lämpöä. Pakko vaan lisätä pökköä pesään... :D Ja huvittavinta on usein se, että vaikka vielä kerron, että olen huvittamassa itseäni ja muita läsnäolevia jonkun kustannuksella niin silti jatkuu se höyryäminen ja provosoituminen... :)

Mitä taas tulee palstatrolleihin ja somessa esiintyviin niin ne ovat osastoa NAL, atm32, expua ja muut vastaavat. Saman asian autistisia jankkaajia. Helpoiten pääsee kun ohittaa ne sujuvasti ja keskustelee keskustelutaitoisten ja keskusteluun halukkaiden kanssa.

• Trollmaster

Trollaamiseen on pakottava tarve, kuten masturbatsiooniin. Sitä voi yrittää pidättäytyä päiväkausia, mutta paine kasvaa kasvamistaan ja lopulta on pakko purkautua, parhaassa tapauksessa molemmista päistä yhtä aikaa, tavoitteena on aina trollata muna kädessä.

• Palstan-trolli

Trollaan paljon koska olen yksinäinen eikä naiset pidä minusta.

• mr.happyend

Tykkään trolleista ja ruokin heitä. Elämää pitää oppia ymmärtämään. Toki vain tiettyyn rajaan asti :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4926
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      214
      2649
    3. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      34
      1715
    4. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1697
    5. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      28
      1634
    6. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      30
      1528
    7. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1227
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      150
      1143
    9. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      8
      1134
    10. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      962
    Aihe