Superdieetti

Syysdieetti

Moikka!

Onko joku laihduttanut Fitfarmin superdieetin tai sen simple version avulla? Entä, onko joku noudattanut dieetin maidoton ruokavaliota? Millä maitotuotteet korvataan?

Maanantaina alkaisi taas ...

23

10194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perusruokaa

      Rahka korvataan riisi- tai herneproteiinilla. Käytin sitä kun ei rahka enää uponnut.

    • massapostitusta

      Älkää hölmöt niihin nettidieetteihin rahojanne tuhlatko. Nettidieeteissä kysytään asiakkaalta yleensä vain pituutta ja painoa eikä niin vähillä tiedoilla pysty tekemään järkevää ja yksilöllistä dieettiä tai harjoitus-ohjelmaa.

      • Seurannut

        Hämmästyttävä määrä apua painon vähenyksiin - maksusta tietysti.
        Usein kylkiäisenä johonkin laihdutuskirjaan. Elegantteja sivuja.
        Huomasin saavani tarvittavat ohjeet dieetteihin ilman kirjaakin.
        Jos joku on laihuttanut itsensä anorektikoksi, syynä voi olla myös hekilökohtaiset paineet, ongelmat, kuten yhdellä avioero.


      • Miesvm86666

        Kyllä se pituus ja paino kertoo aika paljon. Yleensä noihin ohjelmiin osallistuvilla on aika paljon ylipainoa ja täten on melko yksinkertaista luoda bmi indexin perusteella sopiba kalorimäärällinen ruokavalio. Kyllä se vain aika pitkälti niin on että kalori on kalori eikä muuksi muutu.


    • Seurannut

      Rahkaa voi syödä hiukan silloin tällöin, mutta ei sellaisia määriä kuin suositellaan. Kaikki kutsuvat omiaan ainoiksi tehokkaiksi superdieeteiksi.
      Ei se niistä parempia tee. Keho tarvitsee monipuolista ravintoa.

    • yksinkertaista

      Ihmettelen miksi kehonrakentajiin luotetaan liikaa ravintoasiantuntijoina, hehän ovat sen oman kehonsa hormonien avulla turvottaneet. Itse luotan enemmän niihin asiantuntijoihin jotka ovat ilman lääkkeitä saavuttaneet hyvinvointinsa ja terveytensä.

      • Seurannut

        Terveyskaupassa oli kehonrakentaja myymässä laihdutus- ja rasvanpolttopillereitään. Kuiva, ryppyinen kasvoistaan ja kituvan näköinen. Hän kauhistui hedelmien syötiä. Totta, että ne on jalostettu nopeasti kasvaviksi, vitamiinit vähentyneet ja sokeri, vesi lisääntynyt.
        Mutta aion silti syödä vihanneksia ja varsinkin syksyllä kotimaista hedelmää. Eri värejä ja salaatteja entzyymejä kuumentamatta.


      • kaksnaamaa
        Seurannut kirjoitti:

        Terveyskaupassa oli kehonrakentaja myymässä laihdutus- ja rasvanpolttopillereitään. Kuiva, ryppyinen kasvoistaan ja kituvan näköinen. Hän kauhistui hedelmien syötiä. Totta, että ne on jalostettu nopeasti kasvaviksi, vitamiinit vähentyneet ja sokeri, vesi lisääntynyt.
        Mutta aion silti syödä vihanneksia ja varsinkin syksyllä kotimaista hedelmää. Eri värejä ja salaatteja entzyymejä kuumentamatta.

        Kuinkahan moni terveyskaupan pitäjä tietää, että monet kehonrakentajat käyttävät amfetamiinia rasvanpolttoon. Todellisia terveysmannekiineja siis.


      • Seurannut
        kaksnaamaa kirjoitti:

        Kuinkahan moni terveyskaupan pitäjä tietää, että monet kehonrakentajat käyttävät amfetamiinia rasvanpolttoon. Todellisia terveysmannekiineja siis.

        Amfetamiinia myös rauhoittamaan, ettei revi seiniä nälässään.
        Vielä minulle suositeltiin MIESTEN laihdutusaineita, koska ovat tehokkaampia.
        Minulla on vaikeuksia päästä normaalipainon alarajaan. Ne viimeiset kilot...


    • VHH--kannattaja

      Kaikkein yksinkertaista on seurata vähähiilihydraattista ruokavaliota. Ensinään se on terveyden kannalta paras vaihtoehto, koska se ei sisällä viljatuotteita.                                        Kun syö oikein, niin ei tarvitse olla nälissään, kuten monissa ohjelmoiduissa dieteissa joudutaan rajoittamaan kaloreita.. Terveys paranee ja paino putoaa. Eikä maksa mitään liittymis / jäsenmaksua. No on hyvä hankkia joko kirjastosta kirjakaupasta alaa käsittelevä kirja, joista selkiää, mistä on kysymys.
      http://mikaelhyytiainen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/209954-huono-kansanterveys-median-ja-asiantuntijoiden-syyta

      • Kuulostaahyvältä

        Kiitoa kommenttista! :)


    • Ainoa69

      Ryhdyin keväällä SD Simplelle ja pakko sanoa että oli pettymys. Hairahdin ostamaan tuotteen "sika säkissä", sillä liittymismaksun maksettuaan sai vasta Simpleoppaan, jossa hyvin ylimalkaisesti kerrottiin dieetin sisällöstä. Oppaasta ei ilmennyt, mikä on plus- ja miinuspäivien merkitys, miten viikko-ohjelmat muuttuvat dieetin edetessä. Oppaassa kerrottiin kyllä ylimalkaisesti "cheat mealeista", muttei kerrottu mikä niiden tarkoitus on ja kuinka usein ne toistuvat. Ruokavaliot per viikko julkaistiin vasta viikon "orientoitumisen" jälkeen ja silloinkin viikko kerrallaan. Liityin ryhmään naiset ja tavoitteena yli 20 kilon pudotus ja yllätys oli se, että hiilihydraattien määrä oli karsittu todella minimiin ja proteiinin määrä oli valtava! Kuka pystyy syömään pelkästään aamiaisella 300 g maitorahkaa?!

      Muutenkin sallittujen ruoka-aineiden lista oli suorastaan naurettava ja osoitti, että sen laatija oli jotain muuta kuin ravintotieteiden ammattilainen. Esim. chilipaprikasta sallittu oli vain vihreä, leivistä vain Real, rasvatonta maitoa sai käyttää kahvissa "vain tilkan väriä antamaan" - ei mitään selitystä, miksi? Ainoat dieetin sallimat hiilarit olivat kaurapuuro aamuisin (jonka voi halutessaan korvata Realilla) ja dieetin edetessä tästäkin hiilarista tuli luopua miinuspäivien lisääntyessä.

      Maksettuaan liittymismaksun käytössä oli Fitfarmin foorumi sekä suljettu FB-ryhmä, jossa sai esittää kysymyksiä. Jos jaksoi olla aktiivinen ja seurata foorumia ja fb-ryhmää, saikin tietää että mikä tahansa ruisleipä oli ok, maitorahkan sai korvata halutessaan mm. maustetuilla rahkoilla tai proteiinivanukkailla ja muunkin väriset chilit oli ok... jne, jne. Kun esitin kysymyksen, miksi leivän osalta ei ollut annettu alunperin muita vaihtoehtoja, sain vastauksen "No se on nyt Bull sen vaan merkinnyt tuohon listaan noin... ;)". Eli todennäköisesti sponsoridiili Fazerin Realin kanssa. No eipä siinä mitään, kyllähän Painonvartijatkin harrasti tuotesijoittelua, mutta aina oli myös maininta siitä, että muukin vastaava tuote kävi tarkoitukseen.

      FB-ryhmän ja Fitfarmin Foorumin "tsemppareista" en saanut kovin ammattitaitoista kuvaa myöskään. Heidän kirjallinen ulosantinsa oli kökköä suomen kieltä ja sallittuihin/kiellettyihin ruoka-aineisiin liittyviin kysymyksiin annetut vastaukset olivat tyyliä "kyllä" tai "ei". Ei siis selitystä sille, miksei jotain ruoka-ainetta sopinut käyttää. Itse olisin ainakin halunnut tietää jokin perustelun asialle.

      SD Simpleä markkinoidaan sillä perusteella, että kuuden viikon jälkeen "opit syömään oikein" ja oikeassa rytmissä ja opit oikeat annoskoot. Hyvä jos näin on. Itselläni ei toiminut. Koin kolmen tunnin välein syömisen, eväiden raahaamisen ja jatkuvan punnitsemisen todella hankalaksi. Olisi mielenkiintoista tietää, kuka kaltaiseni normaalissa päivätyössä käyvä, päivittäin palavereissa istuva ja lähes viikottain asiakastilaisuuksissa käyvä henkilö pystyi noudattamaan tätä dieettiä orjallisesti? Puhumattakaan siitä, että jos tankkaa 6 viikkoa pelkkää maitorahkaa muuta proteiinia ilman hiilareita, alkaa väkisinkin kaivata jotain muuta. Ei todellakaan loppuelämän ruokavalio, silloin kun tavoitteena on laihtuminen ruokavalion muutoksella eikä kehonrakennus.

      Oma tulokseni 6 viikon dieetillä oli vaivaiset 2 kg. Se kalpenee aika reippaasti sen 22 kilon rinnalla, jonka onnistuin vajaa 10 v sitten laihduttamaan Painonvartijoiden avulla. Näitä kahta vertailtuani voin vain todeta, että dieetti, joka perustuu jonkin ruoka-aineen suosimiseen toisen kustannuksella on aika lyhytnäköinen tie. Onneksi on vielä Painonvartijoiden opukset tallessa - harmi vaan, että ryhmän tukea ei enää ole.

      • Seurannut

        Hyvä kun valistit. Minäkin ajattelin liittyä "Extravakanssiin", vai mikä se oli.
        600kcal/pvä heidän omia kalliita pussejaan. Jos ei ostanut pakotettua määrää,
        niin ryhmässä kohdeltiin kuin luopiota. Sekt-elämää koko laihdutus.
        Ryhmäpainostusta ja turvallisuutta tietyille laumasieluille.

        Itselläni on muutamia "Painonvrtijoiden" keittokirjoja.
        Joka reseptissä sokeria, rasvaa, valkoista jauhoa, lihaa...
        Ei sovi minulle!

        Minä onnistun paremmin kirjan kanssa, joka tuo esille ruoka-aineiden
        proteiini, rasva, hiilidydraattimäärän jne.


      • edellinen
        Seurannut kirjoitti:

        Hyvä kun valistit. Minäkin ajattelin liittyä "Extravakanssiin", vai mikä se oli.
        600kcal/pvä heidän omia kalliita pussejaan. Jos ei ostanut pakotettua määrää,
        niin ryhmässä kohdeltiin kuin luopiota. Sekt-elämää koko laihdutus.
        Ryhmäpainostusta ja turvallisuutta tietyille laumasieluille.

        Itselläni on muutamia "Painonvrtijoiden" keittokirjoja.
        Joka reseptissä sokeria, rasvaa, valkoista jauhoa, lihaa...
        Ei sovi minulle!

        Minä onnistun paremmin kirjan kanssa, joka tuo esille ruoka-aineiden
        proteiini, rasva, hiilidydraattimäärän jne.

        Yksi käy yhdelle ja toinen toiselle, mikä on tietysti hyvä, että on vaihtoehtoja. Painonvartijat toimi mulla juuri siksi, että se antoi vapauden valita mitä syö, mutta vain pisteiden määrittämissä rajoissa. Jonkun ruoka-aineen totaalikielto tekee ruokavaliosta aika yksipuolisen. Tottakai on ihan eri juttu se, jos elimistö ei kestä valkoisia jauhoja tai sokereita. Silloinhan ne on pakko jättää ruokavaliosta pois. Extravaganzasta mulla ei ole mitään kokemusta, mutta sen verran kommentoin tuohon reseptiasiaan, että en tiedä kuinka vanhoja keittokirjasi on, mutta ainakin oma kokemukseni painonvartijoiden keittokirjoista on aika laaja ja niissä on kyllä yleisesti käytetty aika vähän sokeria tai rasvaa tai valkoisia jauhoja. Nimenomaan suositaan tummaa leipää ja pastoistakin täysjyväversioita. Paljon on myös kasvisruokaohjeita. Rasvaahan ihminen tarvitsee jonkin verran, mutta kyllä senkin määrä on resepteissä ihan minimissä, samoin sokerin. Ja senkin voi aina korvata myös makeutusaineilla. Se on tietty eri asia haluaako niitä keinotekoisia aineita suustaan alas laittaa. :)


      • Seurannut
        edellinen kirjoitti:

        Yksi käy yhdelle ja toinen toiselle, mikä on tietysti hyvä, että on vaihtoehtoja. Painonvartijat toimi mulla juuri siksi, että se antoi vapauden valita mitä syö, mutta vain pisteiden määrittämissä rajoissa. Jonkun ruoka-aineen totaalikielto tekee ruokavaliosta aika yksipuolisen. Tottakai on ihan eri juttu se, jos elimistö ei kestä valkoisia jauhoja tai sokereita. Silloinhan ne on pakko jättää ruokavaliosta pois. Extravaganzasta mulla ei ole mitään kokemusta, mutta sen verran kommentoin tuohon reseptiasiaan, että en tiedä kuinka vanhoja keittokirjasi on, mutta ainakin oma kokemukseni painonvartijoiden keittokirjoista on aika laaja ja niissä on kyllä yleisesti käytetty aika vähän sokeria tai rasvaa tai valkoisia jauhoja. Nimenomaan suositaan tummaa leipää ja pastoistakin täysjyväversioita. Paljon on myös kasvisruokaohjeita. Rasvaahan ihminen tarvitsee jonkin verran, mutta kyllä senkin määrä on resepteissä ihan minimissä, samoin sokerin. Ja senkin voi aina korvata myös makeutusaineilla. Se on tietty eri asia haluaako niitä keinotekoisia aineita suustaan alas laittaa. :)

        Sorry, jos kirjoitin äksysti "Painonvähentäjistä"! Moni on onnistunut heidän avullaan.
        Minulla on 4kpl heidän keittokirjojaan, ostanut alesta, eivät ole viimeisimpiä.
        Mutta minulle kun ei sovi raskaat, käristetyt liharuoat, riisi saa sokeriarvoni huippuun
        ja turvottaa, ja sellaisiin vaaleiden leipien leipomiseen ja jälkiruokien tekoon en aikaani tuhlaisi!

        Kauniita kuvia, mutta kaikki vihannekset, hedelmät keitetään ja paistetaan niin, että
        niiden ravintoarvot laskevat, koostumus ja maku muuttuu.
        Monesta ruoka-aineesta saa enemmän ravintoa keittämällä, mutta mieeluummin höyrytän.
        Sokeriset kakut ja pikkuleivät eivät kiinnosta lainkaan.

        Ja se pointti-systeemi on vaikeaa oppia. ei, en kykene mihinkään orjalliseen dieettiin.
        Kun liikun enemmän, voi tehdä mieli rehellistä kaurapuuroa! Kaurahiutaleita!
        Ihmetyttää etteivät "parjaamani vartijat" ole alkaneet käyttää manteli-, ja muita vastaavia jauhoja leivonnaississaan, kun niissä on niin paljon enemmän ravintoa ja kaupat pullollaan sellaisia. Moni on myös allerginen vehnäjuhoille.

        Pelkkää vanhanaikaista vehnäjauhoa ja sokeria. Itselleni ei sovi sokerikorvikkeet.
        Aivot saavat toteamuksen, että se on makeaa ja reagoivat kuin sokeriin.
        Olen päässyt sokerin ja makeanmieliteosta pois.
        Joskus kahvin kanssa otan teelusikallisen kookosöljyä kärjellisen hunajaa.
        Tai ripautan maitotuotteisiin vaniljasokeria. Siinä kaikki sokerini.
        Vaahterasiirappi kuului yhteen Hollywood-dieettiin ja sitä tuli hankittua.
        Oikein hyvää! Mutta harvoin tulee sitä käytettyä. Pieni pullo riittää vuosia.

        Mutta minun höpötykseni omista pettymyksistäni ei mitätöi sinun -22kg pudotusta!
        Jos olet sellaiseen kyennyt niin ihailen itsekuriasi ja päättäväisyyttäsi!
        Oikein hienoa, että kerroit hyvistä tuloksistasi heeidän kanssaan.
        Olette taitavia ruanlaittoon kykeneviä kodinhenkiä, kun
        kykenette valmistelmaan eturuokia, pääruokia, jälkiruokia...
        Te teette elämästä juhlaa perheelle ja ystäville!


      • edelleen_edellinen

        Painonvartijathan meni Suomessa konkurssiin jo jokunen vuosi sitten, joten kaikki reseptiikka on ainakin 5 vuotta vanhaa. Sen jälkeen on tapahtunut ruokamaailmassa vaikka mitä. Jos toiminta jatkuisi Suomessa, niin ihan varmaan olisi reseptiikkaakin päivitetty nykysuuntausten mukaisiksi ja otettu gluteeninvälttelijät, vegaanit ja erilaiset ruoka-aineallergiatkin entistä paremmin huomioon.

        Ja mitä tulee tuohon itsekuriini, niin sitähän mulla ei juurikaan ole :D Ja just siksi Painonvartijat oli hyvä systeemi, kun se antoi vapauden käyttää ne pisteet just niihin ruokiin, joita halusi :) Nämä fitfarmit, pussikeittosysteemit sun muut ne vasta sitä itsekuria vaatiikiin; jatkuvaa ennakointia ja ruokien etukäteen preppaamista ja punnitsemista. Ei ollut mun juttu ollenkaan! Mutta vielä pari viikkoa nautin kesästä ja lomasta ja kun arki alkaa niin kaivan vanhat ruokapäiväkirjat ja pistetaulukot esiin. Siitä se taas lähtee!


      • Seurannut
        edelleen_edellinen kirjoitti:

        Painonvartijathan meni Suomessa konkurssiin jo jokunen vuosi sitten, joten kaikki reseptiikka on ainakin 5 vuotta vanhaa. Sen jälkeen on tapahtunut ruokamaailmassa vaikka mitä. Jos toiminta jatkuisi Suomessa, niin ihan varmaan olisi reseptiikkaakin päivitetty nykysuuntausten mukaisiksi ja otettu gluteeninvälttelijät, vegaanit ja erilaiset ruoka-aineallergiatkin entistä paremmin huomioon.

        Ja mitä tulee tuohon itsekuriini, niin sitähän mulla ei juurikaan ole :D Ja just siksi Painonvartijat oli hyvä systeemi, kun se antoi vapauden käyttää ne pisteet just niihin ruokiin, joita halusi :) Nämä fitfarmit, pussikeittosysteemit sun muut ne vasta sitä itsekuria vaatiikiin; jatkuvaa ennakointia ja ruokien etukäteen preppaamista ja punnitsemista. Ei ollut mun juttu ollenkaan! Mutta vielä pari viikkoa nautin kesästä ja lomasta ja kun arki alkaa niin kaivan vanhat ruokapäiväkirjat ja pistetaulukot esiin. Siitä se taas lähtee!

        Kivaa, kun et käärmeentynyt minuun:-D!
        Kaikkihan me valitsemme sen, minkä uskomme oikeaksi!
        Siinä tuohkeissaan on vaikeaa muistaa, että löytyy 100 tapaa tiskata!

        Minua ottaa kaikkein eniten päähän se viikoittainen punnitus.
        Sama TV-ohjelmissa, joissa laihdutetaan ylipainoisia.
        Sellaista paheksuvaa nöyrryyttämistä, jos keho elää omaa elämäänsä.
        Tuomintaa, syyllisyyden herättämistä ja "ulos-ryhmästä", epäonnistunut!
        En hyväksy sellaista tyyliä lainkaan.

        Aluksi nestettä ja pöhöä lähtee vuorokaudessa.
        Kun voimistelee, kävelee niin minulla se paino on
        viikon lopussa sama kuin alkaessa - ja se on tervettä!
        Pitäiskö sitten seistä ryhmän edessä häpeissään, että
        on syönyt liikaa niitä reseptillä annettuja sokeripommeja!
        Sokerin ja rasvan yhdistelmä tekee tuotteesta kaksin kerroin lihottavaa!

        No, näen itse, miten sentit häviää, paino pomppii viikonkin ,-4kg!
        Eikä suolikaan tyhjenny kuin "aurinko nousee", kun siellä on jätettä vähemmän.
        Taas oli 11/7 64kg-67kg aina 16/7 asti, mutta nyt se alkaa laskea taas!

        Kehoni on viisaampi kuin pääni ja annan sille nykyisin kiireen vilkkaan, mitä se vikisee!
        "Mieli tekee ulos sateeseen puiden alle suihkuun"!OK! Saappaat jalkaan ja ulos!
        "Haluaa perunaa ja kanakastiketta"! No, pian se tulee, kun otetaan uusia perunoita, niin ei ole niin paljon hiilihydraatteja, mutta sitäkin enemmän kuitua.
        "Haluaa aamulla vahvaa kahvia ja vaniljajäätelöä"! No, löytyyhän sitä ja siihen kaurahiutaleet puuron sijasta, banaania ja suolapähkinää: Ole hyvä!
        Sitten tunnin lenkille suu suikeana. HIITTailukin menee ihan itsestään.

        Tällaisia syntejä minulle tulee jonkun kerran, enkä ala rettelöimään niistä.
        80-90% ajasta elää liiankin terveesti. Rajansa kaikella!


      • massarahastusta

        Kiitos kun kirjoitit asiasta. Olisit pyytänyt rahat takaisin, ei tuollainen toiminta muuten lopu koskaan vaan ihmisten rahastus jatkuu.


      • Miesvm86666

        Siihen aamupalaan kuuluu kyllä todellakin muutakin kuin maitorahkaa. Voit sekoittaa siihen sokeritonta mehukeittoa, mustikoita, raejuusto ja kaurahiutaleita. Jos et laihdu niin se on omavalintasi ja täyttä selitystä että lähti vain 2kg. Itse olen ollut lite dietillä ja itseltäni lähti 8kg, tosin olenkin mies ja lähtöpaino oli 110kg. Kyllä tuo voi ihan hyvin olla loppuelämän ruokavalio, tosin tässä pitää omata loogista järjenkäyttöä yhdistellessä uusia raaka-aineita. Ei se ruokavalio itsessääm ole se ainut ja oikea, oleellisinta on ymmärtää eri ravintoarvojen merkitys.


    • Jos pidät jojoilusta niin sorru ihmeessä ihan kaikkiin dieetteihin ja jojo iloisesti pyörii.

      Jos liikakiloista haluat päästä eroon vaatii se elämäntavan muutosta. Tarkkaile syömistäsi ja sen määrää sillä jokaikinen kilo sinusta on tungettu sisääsi suusi kautta.

      Sinun ei tarvitse luopua herkuistasi vaan pienentää niiden määrää. Ainoa, josta kannattaa luopua on lisätty sokeri. Tarkkaile tuoteselostuksia. Myös leipä kannattaa vaihtaa sokerittomaa ja kuitupitoiseen leipää. Levitteet ovat turhia. Levitteen voi korvata ohuella juuston tai kinkun siivulla. Maitoa on turha vältellä, mutta suosi kuitenkin rasvatonta maitoa. Välipala tottumukset olivat minulle aluksi hankalimpia, mutta sain nekin korvattua hedelmillä, omenoilla.

      Itse pääsin noilla ohjeilla tavoitteeseeni vuodessa eli sain 35 kiloa katoamaan. Sen jälkeen toisena vuotena painosta hävisi vielä pari kiloa. Nyt sitten vaan odottelen iskeekö jojo kolmantena vuotena.

      Mitä iloa tuosta sitten on ollut? Keskivartalolihavuus on kadonnut ja verenpainelääkkeet siirtyivät historian lehdille. Ja kaikki tuo ilman "ihmedieettejä". Syön sitä, mitä olen ennenkin syönyt, mutta vain vähemmän. Välipalat olen korvannut hedelmillä ja lisättyä sokeria olen vältellyt.

      Lopuksi sanoisin vain sen, älkää ihmeessä uskoko mihinkään "dieettiin" vaan käyttäkää omaa järkeä ja kuunnelkaa kehoanne. Älkää myös unohtako liikuntaa, vaikka vain päivittäistä kävelyä. Mitä enemmän liikutte sitä enemmän on tilaa herkuille.

      • Seuran-nut

        Hyvä Keka! Papukaijamerkki ja tähtiä sinulle!
        Toivottavasti muutkin miehet löytävät kirjoituksesi.
        Sinun kaverisi ja perheesi näkee esimerkkisi käytännössä.


    • selfcontroll

      Täysijärkinen ihminen tarvitse mitään, varsinkaan maksullisia, dieettiohjelmia.
      Tarvitaan vain itsekuria; syöt pieniä ruoka-annoksia kulutuksesi mukaan. Kasviksia/ vihanneksia voit syödä kilon päivässä ( kokeile kasata kilo salaattiaineksia pöydälle?) Jos teet päivittäin raskasta ruumillista työtä tai muuten liikut monta tuntia päivässä, voit syödä enemmän proteiinipitoista ruokaa.
      Jokainen laihtuu varmasti, kun jättää pois kaikki nopeat hiilarit =sokerit ja vehnät (tuoremehut, limut, energiajuomat, makeutetut jogurtit, karkit, pullat, hampurilaiset, pizzat jne....)
      Vesi ( väh. 2 litraa/ pv) kahvi/ tee jälkiruuaksi.
      Netistä löytyy kalorilaskureita ja ruokapäiväkirjoja.

    • veijo03063

      neuvoja LCHF ruokavaliosta-toimii todistetusti.

      kysy-ei maksa mitään. Päätät itse mitä teet neuvoillani,

      emailosoite blogissani.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 166
      4616
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      118
      4207
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2770
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1615
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe