Laitetaan tännekin muistutus autoilijoille,
koska aamut pimenevät ja aamusumut yllättävät
MITEN VAIKEAA ON LAITTAA AUTOON TAKAVALOT PÄÄLLE?
Ajoimme tänä aamuna letkassa aamulla klo 8. 00 aikaan
ja yhdellä neljästä oli takavalot päällä.
Mitä uudempi auto, sen varmemmin ne puuttuivat.
Ne välähtivät päälle vasta kun autoilija jarrutti valoissa.
Sitäkin pirullisempaa on kun peräkärrystä puuttuu myös jarruvalot.
Laittakaa ny saakeli ne päälle,
pimeys lisääntyy aamusta ja illasta...
edessä ajavaa on yhä vaikeampaa nähdä
varsinkin jos on sumua
Jalankulkijoille ja pyöräilijöille heijastimia.
Jotta näkisimme toisemme ajoissa
Kiitos
Auton takavalot, miten laitetaan päälle?
22
750
Vastaukset
- Belaruskoda
Aivnn, ja se turvsvälikin pitäisi muistaa mutta suomilainen liimaantuu niin tärkiää siihen puskuriin..
- hyväliäsys
kiitos, tuo oli OIKEIN hyvä lisäys.
Aamulla on ollut jo pakkasta ja
notkoissa on tien pinta näyttänyt mustalta.
Lapset kulkevat fillareilla kouluun,
eikä niitä näe jos autotkin menevät ilman valoja ja
liian kiireellä,
tappituntumalla
Malttia aamuihin
- syttyvät.sitten
Ai mitenkä, ne syttyvät sitten kun on tarvis, auto huolehtii niistä. Ei tarvii ihmetellä.
- miksisitteneiole
eipä näyttänyt olevan
Saako valot autoon vasta lisävarusteena
tai pitääkö niille laittaa oma hanikka? - Lxlxlflfl
miksisitteneiole kirjoitti:
eipä näyttänyt olevan
Saako valot autoon vasta lisävarusteena
tai pitääkö niille laittaa oma hanikka?Ja sitten kun ne autossa on, ei sekään ole hyvä. Oma autoni hylättiin katsastuksessa merkinnällä "jarruvalo takana". Missä vitussa sen pitäisi olla, jos ei takana? Ja mitä se siellä haittasi, kun polttimokin oli palanut?
- mikäniitävaivaa
Lxlxlflfl kirjoitti:
Ja sitten kun ne autossa on, ei sekään ole hyvä. Oma autoni hylättiin katsastuksessa merkinnällä "jarruvalo takana". Missä vitussa sen pitäisi olla, jos ei takana? Ja mitä se siellä haittasi, kun polttimokin oli palanut?
eikä
miksi ei takana? Laitetaanko se sitten eteen?
Tai jopa sivuille.
Jos tahtoo huomauttaa palaneesta polttimosta,
voisi edes kirjoittaa sen, eikä vain huomauttaa sijainnista.
Katsastus on sykettä nostattava tapahtuma.
Sen lisäksi että niiden hinnoittelu nousee
vähintään 20-40% joka vuosi. Aika törkeää sikäli,
että se on pakollinen toimitus. - katsastusmieskö
Lxlxlflfl kirjoitti:
Ja sitten kun ne autossa on, ei sekään ole hyvä. Oma autoni hylättiin katsastuksessa merkinnällä "jarruvalo takana". Missä vitussa sen pitäisi olla, jos ei takana? Ja mitä se siellä haittasi, kun polttimokin oli palanut?
Ehkä jarruvalot kuuluukin olla katolla.
- hämmentävätmerkit
katsastusmieskö kirjoitti:
Ehkä jarruvalot kuuluukin olla katolla.
audeissa se voi olla jopa ledinauhassa
kuskin kulmakarvoissa
- PelleSinäOlet
Ei niitä perävaloja käytetä päivänvalossa. Opettele vähän lakia ja tule sitten ruikuttamaan.
- opettelenäkemään
opettele itse ja aja
aamuisin, että näet
ETTÄ EI NIISSÄ OLE VALOJA
mua ei kiinnosta perässä laahaava laki
vaan se mitä tuolla liikenteessä NÄKYY JA EI NÄY
toi "älä tule ruikuttamaan" on niin lapsellinen lause asiasta,
että kortti kuivumaan - Pimeetperäkuskit
opettelenäkemään kirjoitti:
opettele itse ja aja
aamuisin, että näet
ETTÄ EI NIISSÄ OLE VALOJA
mua ei kiinnosta perässä laahaava laki
vaan se mitä tuolla liikenteessä NÄKYY JA EI NÄY
toi "älä tule ruikuttamaan" on niin lapsellinen lause asiasta,
että kortti kuivumaanOpettele itse. Valoja pitää käyttää aina kun tarve sitä vaatii. Näissä nyky autoissa syttyy jotku pelle ledit palamaan eikä niissä ole takavaloja ennen kuin kuljettaja kytkee ne päälle ,etu valot palavat. Olen joillekin sanonut asiasta valoissa jolloin takasin on tullu ,hulluko olet mulla palaa valot. Eivät kai itse tajua totuutta tai monet luulevat ,että automaattisesti syttyvät valot riittävät. Näin ei kuitenkaan ole Suomessa jos takavalot eivät pala. Sumussa näkee monesti auton pimeän perän, perään ajo vaara on suuri. Toiseksi monet autoilijat eivät käytä niitä sumuvaloja silloin kuin kuuluu ,muuten kyllä.
- laittakaavalotpäälle
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016100922439247_uu.shtml
Poliisille huomautusta: Jos ette tunne muovipusista IHMSEN PÄÄKALLOA
voisitteko jättää ne sakkoautomaattinne kasarmille?
Ilkeä, jos lintuja sakoittaisitte ylinopeudesta ja metsästäisitte jumbojettejä pyssyillä
lounaiksi..
Peräaukkoani alkoi kutittaa - laittakavalotpäälle
Onko kuskilla oikeasti niin paljon "vihreää" aatetta, että se
SÄÄSTÄÄ auton valoissa? toimiiko ne valot aurinkokennoilla
tai polkuenergialla?
Hämärätunnistimet ei vissiin oikein toimi.
Valoton "loistoautoilija" ei voi nähdä autoaan ulkopuolisen silmin
mitä siitä näkyy ja mitä ei näy.
Sumuvalot ovat melko turhat, mutta
perus ajovalot olis HUIPPUA
jos ei ole varaa valoihin, pitääkö sitä autoakaan ostaa?- vitunpimeätautot
Minullapa oli varaa maksaa 50 € ja pyytää takavalot palamaan myös päivävaloilla.
Tämä ei vaadi kuin hitusen järkeä - johan.sen.järki.sanoo
Pitäisi jo katsastuksessa vaatia, että täällä on oltava autossa valot. Valot! Pimeässä pohjoisessa maassa, jossa joka kaupunki sekä valtio säästävät katuvaloissa.
- kehitys_taantui
Ei nykyautoissa ole enää valomuistia, että ajovalot palais aina kun lähtee liikkeelle. Siellä keulalla palaa jotain parkkivalon tapaisia tuikkuja ja perässä ei yhtään mitään.
- Xxcff
Eihän niitä nyt voi kun on sellaset hienot päivätuikkuledit keulassa. Mitä siitä jos rekka jyrää takaa yli kun ei näe valoja.
- sakonpaikkako
Itse olen nähnyt vuorotyöläisenä monesti pimeälläkin perävalottomia autoja kuin mustamöhkäle edessä menisi että olis siinä poliisilla hommaa mutta MV-lehti ja rasistit netissä kiinnostaa.
- Maailmaonvalmis
Nykyautoissa on valoautomatiikka jonka pitäisi kykeä valot päälle kun alkaa tarpeeksi hämärtämään. Toimii huonosti joissain automalleissa.
Paras ja AINA toimiva ratkaisu on kytkeä ajovalot päälle erikseen kytkimestä. Silloin, automerkistä, vuorokaudenajasta ja auton iästä huolimatta ajovalot ovat päällä. Tästä on hyötyä myös päivällä. Summeri huutaa sitten yleensä ovea avattaessa että ne muistaa kytkeä pois päältä.
Ainoa haitta on että tällöin niiiin coolit ledi- etuvalot eivät saa tarpeeksi ihailevia katseita... - mistä.noin.hulluja.tulee
Onneksi on niin vanha auto, että siinä on valot päällä edessä ja takana kun auton yleensäkin käynnistää. Oli itselle outo ja yllättävä ilmiö, kun tuli näitä ajovalottomia autoja enempi tietoon.
Esiinhän ne ei tulleet tietenkään, kun ei niitä nähnyt.
Olisi hyvä, jos muutama tällainen musta möhkäle suomen pimeässä syksyillassa jäisi rekan ruhjottavaksi.
Sillä niitä saisi pois pikkuhiljaa liikenteestä, ja jäljelle jäisi ne, joilla on varaa ajovaloihin sekä edessä että takana. - hyvinoutoa
Jyväskylässä on paljon autoja, joissa eivät toimi valot eivätkä vilkut.
- waler-
Itseasiassa minulla auto on sitä vuosimallia ,että takavalot palaa automaattisesti,
Ennen Eu,n typerää direktiiviä ne palaisi myös nykyautoissakin,Kato mitä banaanimaissa ei tarvita ei tarvita tääläkään.?????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15974Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829