Treffipalstalla törmäsin huijariin. Hän on tehnyt pitkään töitä myös minun valloittamiseksi, ja hänellä on ilmeisesti hyvä mielikuvitus, aikaa ja ehkä apulainenkin. Olemme viestitelleet ja keskustelleen puhelimessa. Hänellä on tosiaan hyvä mielikuvitus.
Olen saanut tietää monenmoista hänen taustastaan ja tulevaisuuden suunnitelmistaan. Olen myös saanut monenlaisia lupauksia ja yhteisiin kuvioihin liittyviä suunnitelmia. Lahjoja ja rahallista tukeakin on luvassa, kun hän palaa pikapuoliin Suomeen. Hän on kertonut olevansa minuun korviaan myöten rakastunut, rehellinen, avoin ja uskovainenkin.
Nyt minun pitäisi lähettää suomalaiselle pankkitilille vain reilut tuhat euroa, jotka saisin moninkertaisesti takaisin viimeistään kahden viikon kuluttua, kun hän on palannut miljoonaomaisuus mukanaan Suomeen. - Minäkin voisin unohtaa rahahuoleni.
Kun asia varmistui, loin miettiä, pitäisikö minun ilmoittaa jonnekin tästä huijarista. Poliisille tai jollekin muulle viranomaiselle? Tehdä lehtijuttu tai viestitellä mediassa? Kuvat, tilinumero sekä email- ja tekstiviestejä on tallessa.
Mitä minun pitäisi tehdä?
Mikä olisi paras vaihtoehto?
Nettihuijarin paljastus - mihin ?
39
475
Vastaukset
- Prepaid
Kysy Leskeltä.
Halpa hinta onnesta ,maksa pois.
- KerropaSinä
ja millaista onnea sinä arvelet siitä koituvan?
KerropaSinä kirjoitti:
ja millaista onnea sinä arvelet siitä koituvan?
Kun toi ylkä tulee noin kaukaa niin varmaankin se tuo tullessaa semmost varppankynnet irrottava euforiaa
- myydäänpois
Sama huijari joka halusi ostaa minun asunto, perinyt juuri jonkun ruhtinaan joka kuoli, hän maksa 75% minä omistaisin siteen 25% jne. oli Syyrialainen.
- TaitaaOllaMuitakin
Luultavasti ei ole sama.
- Huippu-misua-ootellen
Ikuisista kestoavustettavista ei ole puutetta tällä pallolla. Älkää olko tiukkoja, olkaa rehellisiä kauaskatseisia avaria suomalaisia ja auttakaa. Meillähän on rahaa.
Itsekin odotan innolla, milloin nigerialainen povipommi ilman pommivyötä ja pommilaukkua ottaisi yhteyttä ja lupautuisi vaimokseni loppuelämän ajaksi ilman taka-ajatuksia ja takatasku rahojani - takataskuissani kun ei ole edes kampaa. Pidän rahat irrallaan etutaskussani. - telkustakaaneituu
"Mitä minun pitäisi tehdä?
Mikä olisi paras vaihtoehto?"
Lopeta paskanjauhaminen. - oliskoapua
Nettipoliisi. Eikös semmoinenkin ole olemassa. Kuuluisikko hänen työhönsä tutkailla?
- Suvakki-seuraksi
Taisi tuo "Nettipoliisi" saada jo kenkä, ku oli ite niin rasisti ;)
Ei oo helppoa poliisina olo, tässä suvakien Siipilandiassa, ku joka vuosi on suvi-seurat, vai ovatkohan jo vaihtaneet nimen Suvakki-seuraksi ?
Nythän näitä perään kuuluttamiani sankarimummujuttuja alkaa ilmaantumaan. Kiva seurata miten käy, saako sulho rahansa ja morsion osingot vai jäävätkö molemmat ilman, niin mitä se ilman jäänti tarkoittaneekin lisää mielenkiintoa.
- Tavuviiva
Tuhat kaunokkia, niin miljoona on koossa. Hihih.
- MietittävääRiittää
Luulen, että sulholla saattaa olla useampiakin syöttejä liikkeessä samaan aikaan. On vaikea kuvitella, että monikaan rahan lähettäjistä kehtaa kertoa asiasta edes ystävilleen.
Sulho on pitkä, komea mies ja hän oli jo nähnyt naisen valokuviakin toisella nettipalstalla jo ennen yhteydenottoaan. Naisen tunnistaminen ja henkilötietojen hankkiminen onnistuisi hieman pelottavankin helposti nettikanavien kautta.
Miehellä on paljonkin nimikaimoja, ja kuvissa voi tietysti esiintyä kuka tahansa. Yksityisesti kerrottujen tietojen todenperäisyyttä on vaikea arvioida. - Korppis11
MietittävääRiittää kirjoitti:
Luulen, että sulholla saattaa olla useampiakin syöttejä liikkeessä samaan aikaan. On vaikea kuvitella, että monikaan rahan lähettäjistä kehtaa kertoa asiasta edes ystävilleen.
Sulho on pitkä, komea mies ja hän oli jo nähnyt naisen valokuviakin toisella nettipalstalla jo ennen yhteydenottoaan. Naisen tunnistaminen ja henkilötietojen hankkiminen onnistuisi hieman pelottavankin helposti nettikanavien kautta.
Miehellä on paljonkin nimikaimoja, ja kuvissa voi tietysti esiintyä kuka tahansa. Yksityisesti kerrottujen tietojen todenperäisyyttä on vaikea arvioida.Totta puhut, mutta me naisetkin osataan, olen vetänyt nenästä erästä Suomi24 ongenonkijaa joskus hirmu kauan sitten.
- ent.siivoojaparka
Kysy onko hänellä prepaid.
Jos on, niin älä luota. Muussa tapauksessa voit luottaa kuin muuriin ja laittaa huoleti rahat hänen tililleen. Jos hän on huijari, todennäköisesti taustansa ja tulevaisuudensuunnitelmansa ovat täyttä puppua. Mitä miljoonaomaisuuden hltija tekee sinun tonnillasi suomalaiselle pankkitilille?
- poliisillevaan
eehdottomasti ilmoitus poliisille, sama huijari kirjoitteli myös minulle ., ilmoitin poliisille.
- ent.siivoojaparka
Ja mikä on hänen rikoksensa?
Kieltääkö Suomen laki pyytämästä rahaa lainaksi? - Vittumikä60vuotias
Sinä siivoojapaska sait huijatuksi 400 euroa minulta. Asut Hakkilassa ja esiinnyit mukamas omien tuttavieni tuttuna Vantaa hotellin verkostomarkkinointitilaisuudessa. Halusit lainaksi 400 liittyäksesi ko visalux verkostoon. Luotin koska olit tuttavieni tuttava. Jätit maksamatta takaisin ja piti olla vain kolmeksi päiväksi lainaksi, jotta voit liittyä verkostoon mukaan. Jos ei rhat ala näkyä, kohta julkistan nimesi, osoitteesi, ja yrityksesi nimen ja toimialan.
- Neiti.etsivä_
Vittumikä60vuotias kirjoitti:
Sinä siivoojapaska sait huijatuksi 400 euroa minulta. Asut Hakkilassa ja esiinnyit mukamas omien tuttavieni tuttuna Vantaa hotellin verkostomarkkinointitilaisuudessa. Halusit lainaksi 400 liittyäksesi ko visalux verkostoon. Luotin koska olit tuttavieni tuttava. Jätit maksamatta takaisin ja piti olla vain kolmeksi päiväksi lainaksi, jotta voit liittyä verkostoon mukaan. Jos ei rhat ala näkyä, kohta julkistan nimesi, osoitteesi, ja yrityksesi nimen ja toimialan.
Laita tänne meille kaikille näkyviin hakkilalaisen tiedot. Saadaan sitten vähän tutkia kyseisen ihmisen tietoja me muutkin. Kuinka kauan tämä siivoojapaska on ollut sulle velkaa ja miksei ole jo maksanut velkaansa? Kyllä 400 € pitäis normaalilla ihmisellä olla varaa maksaa takaisin. Käyttääköhän viinaa tai peräti huumeita? Vai mihin kaikki rahat hänellä menevät?
- lksjlfihö
Poistivat kommentin. Olen tullut huijatuksi samalla tavalla mutta paikka lienee Hakunila
- jhohouou2heh
Vuorilehdonkuja?
- tyhmä-alotus-
Onko alotuksen tekijä yksinkertanen vai vähä-älyinen,
jos hitusenkaa on älyä ilmoittaisi poliisille kaikki tiedot,
rahaa ei laittaisi ei edes harkitse laittavansa yhtään,
pysyy kaukana tommosesta, se voi olla muutenki vaarallinen rikollinen tyyppi,- Korppis11
Älä huoli nää on näitä sankarimummojen tarinoita ; )
- KukaSeOnkaanViisas
Ja sinäkö olet sitten viisaampi?
Luuletko, että poliisit ovat kiinnostuneita pikkurahoista ja ryhtyisivät tutkimaan asiaa?
Miksi kuvittelet aloittajan jättäneen kertomatta yksityiskohtia täällä? - MitäTarkoitat
Korppis11 kirjoitti:
Ja mitä korppiksen kommentti tarkoittaa?
- Korppis11
MitäTarkoitat kirjoitti:
Ja mitä korppiksen kommentti tarkoittaa?
Ei ole totta, että kantsisi ongelmaa ottaa.
Jos aloittaja on tosissaan ja on antanut tietoja itsestään miestä tuskin kiinnostaa jos ei saa rahoja ja jättää asian sikseen varsinkin kun on kysymys vanhemmasta naisesta. - Korppis69
Korppis11 kirjoitti:
Sä oot se feikki-Korppis.
Voi, voi, hyvänen aika, ei sitä voi enää mihinkään luottaa, ei ees treffipalstaan. kyllä se on ihan kauheeta kun noin yritetään huijata naisraukkaa, sinua polosta. On se hyvä kun huomasit ajoissa, siinä olis voinut käyvä tosi huonosti, jos olisit tonnin antanut , olisi hää jo huomenna pyytänyt viissatasta.
vaa olis se ollut tietysti mukava nähä mimmosen linnan hää sinulle olisi rakentanut. vai.Pyydä tilinumero, ja sitten ilmoitat koko roskan poliisille. Tänne esim.
https://poliisi.fi/nettivinkki
Poliisin sivuilla, kohdalla Huijaukset, lukee näin:
"Nettirakas voi olla petollinen
Netin kautta löytynyt morsian tai sulhanen voi pahimmassa tapauksessa viedä rakastuneen rahat ennen kuin pariskunta ehtii tavata ensimmäistäkään kertaa. Viranomaisten tietoon on tullut useita tapauksia, joissa nettilemmitty noudattaa perinteisen ns. nigerialaishuijauksen toimintamallia. Päästäkseen rakkaansa luo hän pyytää rahaa, sitä saatuaan tulee yllättäviä esteitä ja tarvitaan lisää rahaa.
Internetin keskustelupalstoilla tai deittipalveluissa syntyneissä petollisissa suhteissa ovat useimmiten osapuolina suomalainen mies ja ulkomaalainen nainen - tai ainakin naisena esiintyvä henkilö.
Huijaus lähtee käyntiin, kun rakastunut mies pyytää naista Suomeen ja tämä ilmoittaa olevansa halukas tulemaan, mutta tarvitsevansa rahaa viisumi- ja matkakuluihin. Ensimmäinen pyyntö on yleensä ollut noin 500 euron tai dollarin luokkaa.
Jos mies lähettää rahat, toinen osapuoli ilmoittaa seuraavaksi, että viisumiosasto tai rajaviranomaiset vaativat esittämään 30 -40 dollaria rahavaroja oleskelupäivää kohti. Muutamaksi kuukaudeksi suunnitellulla matkalla summa nousee huomattavaksi. Jos sulhanen lähettää nämäkin rahat, tulee uusi rahapyyntö jollakin verukkeella. Syyt vaihtelevat, mutta lopputulos on aina sama: rahat menivät, morsian ei tule.
Harvat pettyneet sulhaset ovat ottaneet yhteyttä poliisiin, mutta viisumiviranomaisilta kysellään melko usein kadonneiden morsianten perään. Lähes poikkeuksetta käy ilmi, että morsiamen nimiselle naiselle ei ole haettu viisumia. Tarkoituksena on ollut vain huijata hyväuskoisen sulhasen rahat.
Poliisi epäilee, että toiminnan takana on kansainvälinen järjestäytynyt rikollisuus samoin kuin muissakin vastaavissa poliisin tunnistamissa rikosilmiöissä."- kyllä.hölmöjä.riittää
Jos on nuin hölmö ja narrattava mies suuressa kiihkossaan niin ihan oikein kun saa nokkiinsa.
Mun mielestä huijaaminen on piirun verran isompi rikos kuin huijatuksi tuleminen. Pitää laittaa tähän perään, että ivallisesti sanottuna. Täällä toiset lukee raamattua, ja viestejä sen saman mukaan.
Tuntuu vähän että tuollainen rikoksen vähättely puolustaa rikosten tekijää. En mä nyt yksin sun viestiä tarkoittanut. Mutta kaikki tuollaiset "oma vika kun raiskatuksi koska pukeutui minihameeseen" jne. Se on meidän ja yhteiskunnan tehtävä huolehtia kaikista jotka jostain syystä ei osaa huolehtia itsestään.- näpynäpy
hmp.f kirjoitti:
Mun mielestä huijaaminen on piirun verran isompi rikos kuin huijatuksi tuleminen. Pitää laittaa tähän perään, että ivallisesti sanottuna. Täällä toiset lukee raamattua, ja viestejä sen saman mukaan.
Tuntuu vähän että tuollainen rikoksen vähättely puolustaa rikosten tekijää. En mä nyt yksin sun viestiä tarkoittanut. Mutta kaikki tuollaiset "oma vika kun raiskatuksi koska pukeutui minihameeseen" jne. Se on meidän ja yhteiskunnan tehtävä huolehtia kaikista jotka jostain syystä ei osaa huolehtia itsestään.Osasi kuitenki nettiä käyttää tuokin joka ei itsestään osaa huolehtia.
- halvemmalla.päässyt
näpynäpy kirjoitti:
Osasi kuitenki nettiä käyttää tuokin joka ei itsestään osaa huolehtia.
Himot ne on hiirelläkin, ois vaan menny ilotytön pakeille.
- VoiHyvääPäivää
Ei mikään 6-kymppinen mummu!
Kansainvälisissä tehtävissä työskentelevä Virpi menetti noin 75 000 euroa ennen kuin uskoi joutuneensa huijauksen uhriksi.
Virpi uskoi miehen lupauksiin avioliitosta niin vakaasti, että osti hääpuvun ja varasi kirkon häitä varten
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016101022439819_uu.shtml
Poliisi: Naisten huijaaminen netin kautta tiedettyä laajempi ilmiö
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016101022439820_uu.shtml - kysynn
Joskus kirjoitin stalkkaajsta ja seuraajista
- esm ihmisiä, joilla krooninen rahapula elämäntapojensa vuoksi,
tai erilaiset riippuvuudet rasitteena - ihmettelin kyörääjiä jotka todella vainosivat
- oli pienikokoisista naisista kiinnostuneita - esm usalaisena psykiatrina esiintynyt herra, josta netti tiesi kertoa että oli etsintäkuulutettu kotimaassaan yli kahdenkymmenen nuoren naisen murhasta epäiltynä, löytyikin sitten ...
- toinen överi oli maansiirtokoneita työkseen kaupitteleva, pankkiautomaatilla jouduin ryöstön kohteeksi - taisi olla noissa KRP: n etsintäkuulutuspalstoilla olevia naisia, "uskoontulleissakin" löytyi selkeitä kusettajatyyppejä, liekö rikosten tehtailuista tullut elämäntapa - sangen kevyesti pääsi varoistaan eroon
- jaa jaa - olihan sekin elämää ja tasapainoilua kaikkien kauhujen maailmassa
- ikävää vain että oma terveys vaurioitui pahoin - ja sekin lienee ollut vain heidän tavoitteensa. Ei mitään uutta sinänsä - aiemminkin ollut vastaavaa toimintaa kyllästymiseen ja syvään inhoon asti. Rikkaina lahjoittajinakin esiintyneitä vanhuksia lähinnä epäillään rahanpesusta ja verojenkierrosta yrityksissään.
Siitä varmaan noi pankkien kyselytkin peräisin - valtio kyllä muistanut verottaa meikäläistäkin kohtalaisilla mätkyillä - vähänkö räävisti kun kusettajat veivät elosta lähes kaiken miksi yleensä vanhuksena haluaisi elää ja olla olemassa .
Kaikenmaailman kiristäjien ja kuristajien armoilla tai pelkkänä tuotantoelukkana.
Liekö lähiomaissakin joskus ollu naisiin ja lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa harrastavia,
sarjamurhaaja-tyyppisistä korstoista ihannoivia raakimuksia - helppoo nakkii -vammaissisarustaan vainoavia? - voe.että
anna ny ihmeessä se pankkitilinummero niin rikastut
- lacucaracha
Ilmoittaisin polliisille ilman muuta. Vielä saattaa olla sellaisia, joille tuollaiset valeet menevät täydestä. Huijarin sietää saada varoitus poliisin kautta, jotta toiminta ainakin hetkeksi lakkaa.
- Nettihuijari
Miltä sivulta se sinun salarakas löytyy ? kun johan sinä olet nyt tämänkin aloituksen jo niin monta kertaa aloittanut, että ne kuvatkin on jo jossain näkyvillä !
Meneehän se elämä tälläkin tavoin haaveilessan, että edes olisi nyt yksi Nettihuijari joka ottaisi yhteyden tähän ankeuteen.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä2911545Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa604129Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1263343Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2102681Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1162376Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh2061899Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3421260- 691062
Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta20967- 65850