Jäätelökioski :D

...

Onko täällä kukaan ollut koskaan kesätöissä jäätelökiskalla?

Jos on voisitteko vastata seuraaviin kysymyksiin..
-ikäsi?
-mitä sielä lähinnä pitää tehä?
-tykkäsitkö olla ja kauan olit?
-onko palkka hyvÄ?
KIITOS :D

7

4051

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jätskikiskalla ollut

Viime kesänä olin töissä jätskikioskilla. Olin silloin 16 vuotias. Työ oli vilkkaina päivinä aika raskasta, kiskassa oli tosi kuumaa ja siellä joutu oleen ihan omillaan,eli esim. jos joku asiakas tuli ja halus kuitin ostoksistaan en todellakaan tiennyt että mitä pitäisi tehdä kun se olisi pitänyt käsin kirjoittaa. Ranne kipeytyi alussa mutta jos käyttää rannesuojaa ei ole mitään ongelmaa. Olin periaatteessa töissä koko kesän ja vaikka minulle luvattiin noin 5 vuoroa viikossa, sain tehdä yleensä vain kolme koska säät olivat niin huonot että kioski oli usein suljettu ja silloin meni työt alta. Palkka oli 5.50 tunnissa eli ei todellakaan mikään hyvä. Parasta siinä työssä oli että sai syödä niin paljon jätskiä kuin jaksoi ja usein tapasi tuttuja jotka sitten jäivät hengailemaan jätskikiskalle pitämään seuraa. Työtehtäviin kuului tietysti jätskin myynti, kioskin siivoaminen, kahvin keittäminen(meiän kiskassa myytiin kahvia) pakastimien rapsuttaminen, tiskaaminen ym. Kyllä sitä yhden kesän jätskikiskassa jaksaa, ei se niin kamalaa ole. Mutta en kyllä meninsi sine uudestaan mistään hinnasta =)

• minä

Olin jäätelökioskilla 15- ja 16-vuotiaana, siis kahtena kesänä.. Palkka oli 5e/tunti (sunnuntaisin 10). Olin ainoa työntekijä eli olin töissä joka ikinen päivä kauniilla ilmalla 11:sta noin 18:sta, sinänsä surkeaa kun lomalle pääsi vain sateella (ja muutenkin sai aina kytätä koska sataa ja koska ei, eli vapaapäiviä ei tiennyt etukäteen)...tosin tällainen yhden työntekijän systeemi on varmaan aika harvinainen..
      Työ sinänsä oli ihan ok, tosin välillä oli uskomattoman tylsää kun asiakkaita kävi harvassa. näin jälkeenpäin ajatellen homma oli kuitenkin rentoa (lehtien lueskelua monta tuntia päivässä..) ja sain olla ulkona kopista kun ei ollut asiakkaita (=loistava rusketus), ja tosiaankin kaverit hengaili usein paikalla..
      tienestit nyt oli mitä oli kun sadepäiviltä ei palkkaa saanut, mutta kyllä se 5e/h on mun mielestä ihan ok 15-16-vuotiaalle..Eli jos vaihtoehtona on mansikkamaa tms. niin voin kyllä suositella!

• jäätelö-tyttö

miten jätskikiskalle pääsee töihin?

• minä
        jäätelö-tyttö kirjoitti:

miten jätskikiskalle pääsee töihin?

Itse bongasin ilmotuksen lehdestä...En sit osaa sanoa miten muualla, ehkä pitäis yrittää ottaa jotenkin selvää kiskojen omistajista ja ruveta soittelemaan...

• jääfff

Itse olin viime kesäni jäätelökioskilla ja tulen olemaan ainakin osittain ensi kesänkin. Olin 16-vuotias ekaa kertaa siellä ollessani. Siellä pitää osata käyttää kassaa, hyvää matikkapäätä, hyviä asiakaspalvelutaitoja, hymyillä ja olla innostunut, osata pyörittää palloja ja omavalvontaa (Pakastimien lämpötilat), katsoa, että jäätelöitä on vielä ja tötteröitä jäljellä. Pitää osata tiskata ja siivota.
      Tykkäsin olla! Asiakkaat oli ihania kuin vain nillekkin jaksoi olla ihana. Palloja oli aluksi vaikea pyörittää mutta luonnistui. Kassan lasku oli aluksi vaikeaa mutta onnistui. Palkka oli ihan ok.

• Jätskihullu

Mistä näitä jätskikiska kesätöitä voi etsiä???! kerokaa, haluan päästä :)

• mablix

ilmoituksia löytyy ainakin netistä ja sitte sitähän voi mennä kysymään paikan päälle :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe