Yhdessä autossa oli jo niin tekniikka huipussaan jo, että oikeastaan mitään
et voinut tehdä autossa ajon aikana, ilman ettei näpelöinyt kosketusnäyttöä.
Katse pois tiestä ja painelemaan kosketusnäytön säätöjä, et voi tehdä tuota ilman ettet katso näyttöön.
Onko tuo oikeen maalaisjärkimäistä kehitystä?
Ajajat on tottunu esim. käsikopelolla säätämään auton puhallinta ja lämpöä jms.
katseen pysyessä koko ajan liikenteessä.
Kosketusnäytöt turvallisuusuhka?
10
61
Vastaukset
- uusipoloilija
Olisiko ollut automaatti-ilmastoinnilla varustettu auto? Muutenhan ei ole mielekästä sisällyttää ilmanvaihto- ja lämpötilasäätöjä tökkimisnäyttöön.
- eefeffgb
Kylläpä ne vain tahtoo olla ne lämmityslaitteenkin säädöt nykyään siinä kosketusnäytöllä. Ja kaikki muutkin.
Ns. fyysiset nappulat vähenee koko ajan.- uusipoloilija
No eipä ole sellaisia silmiin osunut. Itse ostin juuri tänä vuonna uuden Polon, jossa lämpötilaa, puhalluksen voimakkuutta ja puhalluksen suuntausta ohjataan perinteisillä kiertokytkimillä. Hyvä niin, sillä tökkimisnäyttöhän ei toimi hyvin pakkasessa.
Säätimet olivat erikseen myös Fiestassa, Riossa, Fabiassa, Corsassa, Yariksessa, Cliossa ja i20:ssa ainakin. Kaikki Suomen myydyimmät mallit siis ovat tältä osin fiksusti rakennettuja. - uusipoloilija
uusipoloilija kirjoitti:
No eipä ole sellaisia silmiin osunut. Itse ostin juuri tänä vuonna uuden Polon, jossa lämpötilaa, puhalluksen voimakkuutta ja puhalluksen suuntausta ohjataan perinteisillä kiertokytkimillä. Hyvä niin, sillä tökkimisnäyttöhän ei toimi hyvin pakkasessa.
Säätimet olivat erikseen myös Fiestassa, Riossa, Fabiassa, Corsassa, Yariksessa, Cliossa ja i20:ssa ainakin. Kaikki Suomen myydyimmät mallit siis ovat tältä osin fiksusti rakennettuja.Siis myydyimmät tässä kokoluokassa. Muiden luokkien uusista autoista en tiedä kuin Golfin, joka myös on tällä tavoin fiksu.
- Ksnsnsn
Kosketusnäyttö on nykyaikaa ja tumpeloiden ei tarvii ostaa uusia autoja koska nykyaikasiin autoihin ne tulee jokatapauksessa
- jfjfhjfhhjfdg
Taas yhtälö että porukalla ajettu ja niin kuuma ja sitten lämpöjä alas.Aamulla sitten paukkupakkanen ja suttuisesta näytöstä säädä sitten mitään.
- onhannoitamis
Uuspoloilijalle, Vai ei ole silmiin osunut?Otetaan nyt vaikka uusi Pösö 308.
http://www.peugeot.fi/showroom/uusi-308/sw/p=sisatilojen-design/- uusipoloilija
No ei ole silmiin osunut, sillä en ole koskaan 308:aa kokeillut. Ulkopuoleltahan ei näe, mikä auton po. tilanne on kojelaudassa. 308 on Poloa pykälää isompi auto eli Golfin kokoluokkaa, joten ei ole ollut syytä koeajaa sitä kuten ei muitakaan perheautoja. Sukulaisen Golfiin olen tutustunut ja ajanutkin.
208:aa olen kokeillut, mutta muistaakseni siinäkin oli normaalit säätimet. Niin tai näin, eipä se kovin suosittu ole, kun ei 30:n myydyimmän listalle yltänyt ainakaan viime vuonna.
Puutuitpa todella tärkeään asiaan. Valitettavasti nuo kosketusnäytöt ovat yleistymässä. Syynhän on siinä, etteivät maksa juuri mitään erillisiin kytkimiin verrattuna. Kyllä ne kolme säädinnuppia ovat tosi helposti käytettävissä. Yleensä yhdessä on lämpötila, toisessa puhaltimen nopeus joko käsin tai automaattisesti ja kolmannella valitaan mihin puhaltaa. Pakkasaamuna kun kääntää kaikki nupit "kaakkoon". Se riittää, lämpö on maksimissaan, nopein puhaltimen nopeus ja kaikki puhallus tuulilasiin.
Valitettavasti tuo kosketusnäyttö laajemmin käytettynä eliminoi ainakin minulla autonvaihdossa hiplattavat tyypit.- nhhmhmhj
Teslassa ei taida olla nappulan nappulaa missään kohtaa. Kyllä se tuohon menee, nähty on, kun uusia autoja on tullut kateltua.
Kohta se on sama kun näpläis kännykkää kun pitää hipelöidä noita kosketussäätimiä ja missä keskittyminen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723093
- 572788
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322375- 792208
- 602023
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398