Näkkileipä

Ostin tänään näkkileipää, ja 400g voita. Aiempien kokemuksien mukaan 400g riittää sopivasti yhdelle näkkäripaketille.

Milloin viimeksi olette syöneet näkkileipää?

16

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keittiöekspertti

2 viikkoa sitten

• näkkiävuanuamaa

näkkileepä o hyvvee ite ainaki tykkeen jyrsiä leipää oo tullu syötyä mutta näkkäri mennee

• Tikkaaja

90-luvulla. Pidän mausta, mutten koostumuksesta. Kovan pinnan rouskutus pistelee kitalakeen. Tekee kipiääää.

• 55bc99

Köyhän kaverini luona toissapäivänä, sillä köyhimyksellä ei ollut edes voita

• jopasonon

tiältä löötyy voeta ja evästä tule ihmeessä

• Onko voita myynnissä 400g paketeissa? Minä olen nähnyt vain 500g ja 250g paketteja.

• Ai niin ja näkkileipäkysymykseen unohdin vastata: kaupan gluteeniton näkkäri on pahaa, en osta, vaan teen itse jos tarviin.

• m-i-e-s

Margariini saattaa olla niin vaikea ja vahva sana. (Aloittaja saattaa rikkoa EU:n direktiiviä käyttämällä margariinista nimeä voi, taitaa tuo 400g sisältää osan kasvirasvaa =P)

Mitä aloittajan kysymykseen tulee, niin viimeisin näkkäri taitaa olla Syyskuun alkupuolelta.

• m-i-e-s
        m-i-e-s kirjoitti:

Margariini saattaa olla niin vaikea ja vahva sana. (Aloittaja saattaa rikkoa EU:n direktiiviä käyttämällä margariinista nimeä voi, taitaa tuo 400g sisältää osan kasvirasvaa =P)

Mitä aloittajan kysymykseen tulee, niin viimeisin näkkäri taitaa olla Syyskuun alkupuolelta.

Toki saattaa olla, että kyseessä on kaksi 200g pakettia. =P

• Jeps, tämä on tärkeä kysymys johon tarttisi ehdottomasti saada selvyys. Muutenhan tässä herää epäilys siitä että aloittaja trollaa tai peräti valehtelee meille, prkl!

• Ah, kiitos tiedosta!

Mietin nyt vielä tuota että onkohan tuommoisessa rasiassa ostettuna sitten kalliimpaa ja toisaalta luulisi olevan epäkäytännöllistäkin kun pitää sitä kovaa voita tuolta kaivella sen sijaan että leikkaisi siististi semmoisesta perinteisestä paketista.

• frfrfrfrfrfr
        stellaria81 kirjoitti:

Ah, kiitos tiedosta!

Mietin nyt vielä tuota että onkohan tuommoisessa rasiassa ostettuna sitten kalliimpaa ja toisaalta luulisi olevan epäkäytännöllistäkin kun pitää sitä kovaa voita tuolta kaivella sen sijaan että leikkaisi siististi semmoisesta perinteisestä paketista.

Iso kuuma lasikuppi rasian päälle

http://www.herkkusuu.fi/katevin-tapa-pehmentaa-kylma-voi-nopeasti/

• stellaria81 kirjoitti:

Ai niin ja näkkileipäkysymykseen unohdin vastata: kaupan gluteeniton näkkäri on pahaa, en osta, vaan teen itse jos tarviin.

Tuleeko kalliimmaksi itsetehden?

• pujottelija kirjoitti:

Tuleeko kalliimmaksi itsetehden?

Tuon tyyppisellä ohjeella tulee kyllä paljon halvemmaksi kuin valmis gluteeniton näkkäri (joka on halvimmillaankin lähes kympin kilolta). Paljon parempaa on kuin ostettu, eikä edes tarvitse voita päälle, kun on kohtuullisen rasvaista muutenkin.

http://gluteenitonmuumimamma.fi/leivat/paras-gluteeniton-nakkileipa/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      102
      3539
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3197
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2694
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      81
      2479
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2134
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2096
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1742
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1720
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1706
    Aihe