Vastuu jätetyllä vai jättäjällä?

gallupoitsija

No otsikkoon ei nyt kunnolla saanut tuota kysymystä muotoiltua, mutta se kuulu siis näin: Kumman olisi eron jälkeen helpompi tehdä tunnusteluja yhteenpaluun suhteen, jätetyn vai jättäjän?

Tarkennetaan vielä varuilta: Eli jompikumpi haluaa irtautua sellaisesta ihan ok parisuhteesta, joka nyt vain on alkanut tuntua toimimattomalta ehkä puhumattomuuden, väärien oletusten yms. takia, jolloin toinenkin joutuu eroon taipumaan. No sitten jos jommallekummalle tuleekin ajatuksia siitä, ettei tämä elämä nyt oikein tunnu miltään enää ilman sitä kumppania, niin kummalle, jättäjälle vai jätetylle luulisitte olevan helpompaa sen keskustelun avaamisen jonkin ajan erossaolon jälkeen?

Itse olen siis nainen jonka mies jätti (syynä se, että vaikka suuri osa suhteesta toimikin, niin toimimattomia asioita oli lopulta liikaa), ja minä en voisi kuvitellakaan ottavani mieheen enää yhteyttä, vaikka kovasti häntä kaipaankin ja jollain tavoin uskon että hänkin kaipaa ainakin niitä hyviä hetkiämme. Ei vain yksinkertaisesti ole rationaalista ajatella että toinen olisi muuttanut mieltään, jos ei siitä erikseen ole ilmoittanut. Täytyyhän jättäjän ymmärtää, että jätetty oli se, joka sitä suhdetta halusi jatkaa, joten mielestäni hänelle se yhteydenotto olisi huomattavasti varmempaa ja turvallisempaa kuin jätetylle, jonka vain on oletettava että se mitä viimeksi on sanottu pitää paikkansa kunnes toisin ilmoitetaan.

Kuitenkin joissakin keskusteluissa on tullut esiin tuotakin puolta, että jättäjä on katunut päätöstään ja sitten ihmetellyt, että miten muka voisi ottaa eksään enää yhteyttä tällaisen teon jälkeen. Itse en täysin tätä näkökulmaa tietenkään ymmärrä, koska en ole tässä roolissa ikinä pelannut. Mutta selvennykset tähän näkökulmaan ovat tervetulleita.

Enpä tiedä tuleeko tästä lopulta mitään järkevää keskustelua, vai riippuuko mielipide yksinomaan siitä onko kirjoittaja jättäjä vai jätetty. Mutta kunhan kyselen…

4

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eioleselvää

      mies ei jättänyt, mutta ajoi tilanteen siihen pisteeseen, että naisena lähdin ja sitähän oli odottanutkin, jotta pääsisi vain helpolla. Ei "jättänyt", mutta hyvin aktiivisesti toimi tai oli toimimatta niin, että käytännössä ei ollut vaihtoehtoja. Tuli siis jätetyksi omasta halustaan ja valintojensa seurauksena. Koetti tehdä myös mustasukkaiseksi, mutta sillä ei ollut enää merkitystä, koska olin huomannut kylmyyden ja välinpitämättömyyden jo aiemmin. Ei ollut merkitystä sillä, oliko muita vaan sillä, että minua kohtaan tunnetta ei ollut ja muulla tiedolla en tehnyt mitään. Vaikuttaa ulospäin siltä, että luovutin, tosin itse passiivisesti toimi niin, ettei kantanut vastuutaan edes eroamisesta.
      Lähdin ja jätin fyysisesti sen jälkeen kun tulin henkisesti hylätyksi.
      Siispä koen olevani jätetty, jo ennen eroa. Enkä halua olla ihminen, jota ei rakasteta, vaikka kaipaan hyviä aikoja.

    • josnytvastaisin

      Nainen jätti minut ja minä muutin pois. En pysty koskaan enää ehdottamaan hänelle yhteenpaluuta, ei sellaiseen pysty kun tulee jätetyksi. Miksi toinen olisi muuttanut muka mieltään? Kai hän siinä tapauksessa sen kertoisi, koska tietää minun jääneen rakastamaan. Näen edelleen vain hänet.

      • gallupoitsija

        Niin, juuri tuolta minustakin tuntuu, ettei ole mitään mieltä kertoa jääneensä kaipaamaan, kun toinen on sen päätöksensä yksin tehnyt. Minun tapauksessani eksäni myös laittoi alle kuukausi erosta treffiprofiilin taas vetämään, joten pitäisi olla selvää, ettei hän minua enää kaipaa. Eipä tässä auta muu kuin itkeä niin kauan kuin itkua riittää ja aika kauanhan tuota tuntuu riittävän.


    • 0817

      Nainen petti törkeästi ja jätti aikoinaan. Sittemmin on koittanut hymyillä ja aloittaakeskustelua useamman kerran tämän 30 vuoden aikana. Eipä ole ollut mitään sanottavaa. Kaikki sanottiin suhteen viimeisellä viikolla.

      Siis, nainen vonkaa takaisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3269
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2278
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1504
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1345
    Aihe