Raapaisin autoa betoniseen kukkaruukkuun; levein kohta 2cm ja pituus 5 cm. Pohjamaali on ehjä. Aion korjata itse ja ostin jo pienen pullon oikeata värisävyä ja lakan, kun on kiiltävä "helmiäinen". Maalikauppias sanoi, että kuivumisaika on 12 tuntia ja lämpötilan on oltava 15 C (väh. 12 C). Lakka heitetään päälle tunnin kahden kuluttua maalauksesta.
Meinasin tehdä homman nyt ollessani maalla (ulkolämpötila 2- 6 C). Vien viereen mökin alkulämmitykseen(keväällä) hankkimani sähkölämmittinen (öljytäytteinen pikkuinen batteri). ja lämpömittari myös lämpötilan varmistamiseksi. Peitän auton sopivasti pressulla, jotta saan suljetumman tilan.
Lyhenisikö kuivumisaika , jos saisin oven pintalämpötilan nousemaan esim. 20 c:een? Voisinko pitää lämmityksen päällä esim. vain päivisin 2 - 3 päivää; ekana esim. 8 tuntia? En aikonut käyttää autoa seuraavaan kahteen viikkoon, jotta tulis "valmiiksi". Joka tapauksessa kulu sähköö lämmitykseen mitä kulu, on homma näin halvempi, kuin viedä korjaamoon, maksaa oma vastuu 150 eur ja menettää bonuksia vakuutuksesta.
Auton korjausmaalauksen kuivumisen kesto
3
4994
Vastaukset
- BiggerJobThanUthink
Naarmu jää näkymään maalilla ryvettämisestä huolimatta jos sitä naarmun railoa ei täytä pakkelilla, hiota, paklata lisää, hiotaa lisää, pohjamaalata, maalata, lakata, vesihiota tasaiseksi ja vielä kiilloteta sekä vahata.
- eiTuleOnnistumaan
Taitaa jäädä aika rumaksi noilla tiedoilla ja taidoilla. Ilmojen kosteus on ainakin yhtä suuri ongelma kuin lämpötila.
- RMB
Yllä olevat kirjoittajat ovat aivan oikeassa. Et sinä maalilla pysty peittämään naarmuja. Kerroit vielä maalin olevan helmiäisväri eli 3-kerrosmetalli. Näin värisävykään ei tule olemaan sama kuin alkuperäinen. Ammattimieskin oikeilla laitteilla joutuu mahdollisesti häivyttämään sävyeron.
Et kertonut missä naarmu on. Jos naarmut on puskurissa, niin kuin olettaa sopii, eli muovisessa pinnassa, ei ruostumisestakaan ole pelkoa.
Kannattaako alkaa rakentaa kaiken maailman lämpösuojia jos työtä ei tee kunnolla. Penslaaminen olisi järkevintä peittääkseen sen pohjavärin näkymisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273643- 412479
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372333Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72097Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141412
- 1291329
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2751310Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451285