Hei kaikki!
Osaako kukaan vastata itseäni ja työkavereitani kutkuttavaa kysymykseen?
Työskentelemme Matkailu-, ravintola- ja vapaa-ajan palveluita koskevan työehtosopimuksen alla, osa-aikaisina työntekijöinä.
Kysymys siis kuuluu, että pitääkö meille maksaa yli kahdeksan tunnin mittaisista päivistä korotettua palkkaa?
Jos tulkitsin TESiä oikein, niin kahdeksan tunnin jälkeen maksetaan 50% korotettua palkkaa seuraavat kaksi tuntia, ja sen jälkeen 100%.
Ymmärsinkö oikein? Meille ei nimittäin makseta mitään ylityökorvauksia tällä hetkellä.
Kiitos jo etukäteen vastanneille! =)
Terveisin,
Tietämätön, oikeutta vaativa duunari.
Ylityökorvaus MAVARA:n mukaisesti
Gigabyte
1
264
Vastaukset
- punkkuklasi
En ole alalla, mutta luin mara-tessiä ja totesin, että muilla kuin toimistotyöntekijöillä työvuoron pituus voi olla 10 tuntia tai sovittaessa enemmänkin ja tessistä ei löytynyt heidän osalta mainintaa vuorokausi- eikä viikkoylitöistä, joten niitä ei ole, vaan ylityöt selviävät vasta, kun on kolmiviikkoisjakso on päättynyt ja tehdyt tunnit ylittävät tessistä löytyvän luvun.
Laitapa siis nähtäväksi tessin pykälä vuorokausiylitöistä, niin myönnän olevani väärässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1492033Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3051737- 931567
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001210Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois781203- 671150
- 251071
- 481017
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73966- 45947