Yritin tehdä front pagella kotisivulle ankkurilinkin.
Eli Sivun yläreunassa olevasta lauseesta pitäisi päästä samalla sivulla alempana olevalle kohdalle.
Front pagen preview toiminnolla tietysi toimii, mutta kun viedään sivu palvelimelle niin asetettu ankkurilinkki hakee ankkuria index.html sivun perästä ja eivän sitä sieltä löydy?
Mitä voin tarkistaa?
Ankkuri
6
448
Vastaukset
- Poro1
Ensin linkki:
See also Chapter 4.
--> sitten se minne kohdistetaan:
Chapter 4
This chapter explains ba bla bla
OK? :)- Tõppõ
Yksinkertaisempaa on tehdä näin:
Chapter2 - Tõppõ
Tõppõ kirjoitti:
Chapter2.. , joka on lohkoelementti EI SAA OLLA in-line -elementin sisällä.
Tietysti sen voisi laittaa myös:
Chapter 4
mutta en ymmärrä miksi pitäisi väkisin tehdä monimutkaista silloinkin kun yksinkertainen toimii hyvin. - Poro1
Tõppõ kirjoitti:
Chapter2... mutta tuo antamani ohje on suoraan W3C sivuilta esimerkki...
Asetitko ensin kohdeankkurin eli kirjanmerkin (napsautetaan haluttua kohtaa ja valitaan Lisää/Kirjanmerkki)? Millaisen nimen annoit? Nimi kannattaa valita niin, että siinä on vain kirjaimia, numeroita ja yhdysmerkkejä; muutoin linkki ei välttämättä toimi kaikissa selaimissa.
(Sisäisen linkin tekeminen on kerrottu kuvitettuna kirjassani "Kotisivun tekeminen (FP 2003)", Docendo, 2004, s. 30 - 31.)
Jos ongelmat eivät selviä, kannattaa kertoa sivun URL, jotta voimme ihmetellä, mikä on mennyt pieleen. Ongelma on toki korjattavissa ja linkit ovat tehtävissä myös FP:n HTML-tilassa (Koodi-tilassa), mutta normaalisti linkin teko kyllä onnistuu tavallisessakin tilassa.- Joppe
Kiitos vastauksista.
Front page on tehnnyt ankkurin seuraavasti:
Advisers
Animal doctors Bars
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857465- 965404
- 2584612
- 444505
- 623257
- 492695
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222358- 492333
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292332- 412184