Moottori Chryslerin 2.2 turbo vuodelta '89.
Kylmänä starttaa normallisti, mutta lämpimänä ajon jälkeen ja varsinkin kun muutamia kymmeniä minuutteja mennyt, niin starttaa pitkään. Voisi sanoa noin 15 sekuntia. Käynnistyy kyllä joka kerta.
Tulpat ja kaikki sytytysosat vaihdettu, samoin sytytysmoduuli.
Moottorinohjausyksikkö juuri vaihdettu.
Kaikki suodattimet vaihdettu ja tunnistimet läpi käyty.
Missä vika? Voisiko olla, ettei starttimoottoria suojaava "pellin palanen" ole paikallaan ja voisi kuumua tms? Vai onko väärät sytytystulpat?
Starttaus probleema
3
188
Vastaukset
- Kiva-Auto
Jos olet aivan satavarma, että ongelma ei ole sähköpuolella, silloin sen on oltava polttoainepuolella tai mekaaninen (puristuspaine, venttiilien ajoitus, oletko käynyt läpi kaikki alipaineletkut, onko imuvuotoja ?). Tuon tyyppistä ongelmaa ei pysty täällä kukaan ratkaisemaan ja voi olla että se jää mysteeriksi ikiajoiksi. Kannattaa kuitenkin hankkia kyseisen moottorin ja ao. automerkin / -mallin korjausmanuaalit. Mikäli ei löydy tehtaan manuaaleja, Chilton tai Haynes käy myös.
- LuovutaEn
Juu ei ole imuvuotoja, nekin on läpi käyty. Tuo venttiilien ajoitus pitänee tutkia seuraavaksi. Kiitos tiedoista!
- Kiva-Auto
Tyhjäkäyntiventtiili (IAC, Idle Air Control valve) kannattaa myös irrottaa ja puhdistaa, samoin sen ilmakanava läppärungossa. Tämä saattaa näissä moottoreissa takkuilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2862963Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612343Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482017- 1151751
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261709Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 661327
- 611283
- 681253
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781213