Tuntuu, että pyöriin viljellään Shimanon sarjoista altusta, alviota, 105, deorea, stx, LX, XTR, jne.
Liekö enää gampagnoloa?
Miksi hyvien osien joukossa on esim. altusta ja aliviota?
Mitkä on tämän hetkiset hyvät osasarjat pyörässä`?
Hyviä ja mukana huonoja osia
54
180
Vastaukset
- Kui_täh
Markkinointitaktiikkaa.
Jos pyörän osat ovat "Shimano", _ÄLÄ_ osta.
Virvelitehtaan vehkeissä on hyvää ja huonoa. Pyörää mainostetaan takavaihtajalla, muista osista puhutaan vain ammattiliikkeissä. Jos haluat toimivan ja kestävän pyörän, osta paikasta jossa saat täyden erittelyn osista ja mahdollisuuden kunnon koeajoon.
Mikä on hyvää, mikä huonoa? En ota kantaa. Listauksia löytyy Googlella. - cycloman77
shimanon maantiesarjassa menee ehkäpä näin "sora" ....jätä kauppaan......"tiagra" välttävä jos ..viitsit pitää jatkuvasti tip top puhtaana........"105" alkaa olla ensimmäinen hyvä osasarja ..."ultegra" 105sta vielä asteen parempi ,,joskin vielä kovempaa materiaalia ja kestävämpää...ja kestää runttailla ylämäkiinkin..."dura-ace" kisapyöriin ja tavis hemmoillekin jos perse kestää hintaa...ja sitten vielä sähkövaihteet di2 joista kuullut positiivista ....
- Soffalta_satulaan
Toihan on ihan toivomani kommentti, toi di2...
vielä kun se ilmestyis näihin 'suomalaisille suunniteltuihin' citypyöriinkin... Mutt taitaa mennä parit vuodetkin vielä... - cycloman777
kyllähän se on vain järjestely kysymys....vaan kenen perse kestää ostaa kolmen tonnin city pyörää :)
- Soffalta_satulaan
Niin no juu... onhan se noinkin. Mutt jos ja kun varsin perustasontason keskimoottoriset citypyörät maksaa ensvuonna luokkaa 2400€, niin se 3000€ ei oo enää niin kaukainen haave, vaikka liian kaukainen monille onkin. Suhteellista sekin. Ja kun oon sentään nähnyt, vaikka en kokenut, ett jotkut ne ajelee lisäksi vielä Nuvinchin vaihteistollakin... you know ~500€ till...
Eli miksi sen citypyörän pitäis olla kehnompi tasoltaan kuin joidenkin muiden? - Soffalta_satulaan
...sen kun saa jopa automaattivaihteisenakin...
- Soffalta_satulaan
cycloman777 kirjoitti:
kyllähän se on vain järjestely kysymys....vaan kenen perse kestää ostaa kolmen tonnin city pyörää :)
Eihän se oo yhtään sen kalliimpi, kuin kolmen tonnin maastopyöräkään...
- cycloman777
Soffalta_satulaan kirjoitti:
Niin no juu... onhan se noinkin. Mutt jos ja kun varsin perustasontason keskimoottoriset citypyörät maksaa ensvuonna luokkaa 2400€, niin se 3000€ ei oo enää niin kaukainen haave, vaikka liian kaukainen monille onkin. Suhteellista sekin. Ja kun oon sentään nähnyt, vaikka en kokenut, ett jotkut ne ajelee lisäksi vielä Nuvinchin vaihteistollakin... you know ~500€ till...
Eli miksi sen citypyörän pitäis olla kehnompi tasoltaan kuin joidenkin muiden?jeps....vaan epäilen että häviävän pieni prosentti pyöräilijöistä sijoittaa 2000-3000e polkupyöräään varsinkaan city pyörään....mutta maantiepyöräilyyn hurahtaneet saattavat helpostikin pistää vaikka viisi tonniakin sileäksi jotta saa mieleisensä :D vaan rahaa kun laittaa kuntoiluun on se aina hyvä pahe...kunto kohisee ja mieli pysyy virkeänä
- KunRahaPuhuu
cycloman777 kirjoitti:
jeps....vaan epäilen että häviävän pieni prosentti pyöräilijöistä sijoittaa 2000-3000e polkupyöräään varsinkaan city pyörään....mutta maantiepyöräilyyn hurahtaneet saattavat helpostikin pistää vaikka viisi tonniakin sileäksi jotta saa mieleisensä :D vaan rahaa kun laittaa kuntoiluun on se aina hyvä pahe...kunto kohisee ja mieli pysyy virkeänä
Halvemmil fillareil se kunto vasta kasvaakin, kun niillä satasen lenkki vastaa parin sadan lenkkiä viidentonnin fillarilla. Ne pyörien Bugatit kun ei paina ku sellaset 7 kiloa, jos sitäkään, ja mäet nousee kevemmin kuin niillä kymmenkiloisilla alupyörillä. Köyhempi osaa olla tyytyväinen halvempiin vehkeisiin, kun ei se niistä kalliimmista mitään tiedä.
- www2
KunRahaPuhuu kirjoitti:
Halvemmil fillareil se kunto vasta kasvaakin, kun niillä satasen lenkki vastaa parin sadan lenkkiä viidentonnin fillarilla. Ne pyörien Bugatit kun ei paina ku sellaset 7 kiloa, jos sitäkään, ja mäet nousee kevemmin kuin niillä kymmenkiloisilla alupyörillä. Köyhempi osaa olla tyytyväinen halvempiin vehkeisiin, kun ei se niistä kalliimmista mitään tiedä.
Kymmenkiloinenkin fillari on jo suht kevyt. Moni alurunkoinen fillari alkuperäiskokoonpanossa painaa suntour keuloineen ja hydraulilevareineen lähemmäs 14 kiloa.
- Grammojakaikki
www2 kirjoitti:
Kymmenkiloinenkin fillari on jo suht kevyt. Moni alurunkoinen fillari alkuperäiskokoonpanossa painaa suntour keuloineen ja hydraulilevareineen lähemmäs 14 kiloa.
Lieneekö väliä, kun polkija painaa 110kg eikä ranskan ympäriajo kunnossa olevana piccolona 55kg.
- cycloman777
vaan maantiepyörä jos painaa sen 10 kiloa niin siinä on auttamatta se 2 kiloa liikaa...mutta tosiaan pyöriä on moneen eri lähtöön ja moneen eri tarkoitukseen. jos ajaa vaan siirtymällä paikasta a paikkaan b niin ei silloin ole mitään väliä paljonko pyörä painaaa,,,mutta jos ajat kuntoilumielessä maantiepyörällä ja haluat itseäsi ja nopeuttasi kehittää niin silloin pyörä on laadukkaista komponenteista valmistettu ja keveys on puoli ruokaa....
- Alkup_maantiepyöräi
Grammojakaikki kirjoitti:
Lieneekö väliä, kun polkija painaa 110kg eikä ranskan ympäriajo kunnossa olevana piccolona 55kg.
Kevyempi pyörä on helpompi käsitellä. Yli kymmenkiloista möhkälettä ei kannata ostaa, jollei lajina ole DH.
- Soffalta_satulaan
cycloman777 kirjoitti:
vaan maantiepyörä jos painaa sen 10 kiloa niin siinä on auttamatta se 2 kiloa liikaa...mutta tosiaan pyöriä on moneen eri lähtöön ja moneen eri tarkoitukseen. jos ajaa vaan siirtymällä paikasta a paikkaan b niin ei silloin ole mitään väliä paljonko pyörä painaaa,,,mutta jos ajat kuntoilumielessä maantiepyörällä ja haluat itseäsi ja nopeuttasi kehittää niin silloin pyörä on laadukkaista komponenteista valmistettu ja keveys on puoli ruokaa....
Eikös kuntoilumielessä raskaampi pyörä olis parempi...? Nopeuden saavuttaminen on ihan eri juttu
- Pomppukeppi
Soffalta_satulaan kirjoitti:
Eikös kuntoilumielessä raskaampi pyörä olis parempi...? Nopeuden saavuttaminen on ihan eri juttu
"Eikös kuntoilumielessä raskaampi pyörä olis parempi..."
Ihan samalla tavalla kuin kumisaappailla lenkkeily kannustaa jatkamaan juoksuharrastusta... - PuhutAsiaa
Grammojakaikki kirjoitti:
Lieneekö väliä, kun polkija painaa 110kg eikä ranskan ympäriajo kunnossa olevana piccolona 55kg.
No totta. Saahan se fillari painaa vaik vain 2 kiloa, jos polkija on niin rapakunnossa, ettei se saa sillä kevyelläkään fillarilla samoja aikoja aikaisiksi kuin mitä hyväkuntoinen sillä painavammalla pyörällä.
- Pomppukeppi
PuhutAsiaa kirjoitti:
No totta. Saahan se fillari painaa vaik vain 2 kiloa, jos polkija on niin rapakunnossa, ettei se saa sillä kevyelläkään fillarilla samoja aikoja aikaisiksi kuin mitä hyväkuntoinen sillä painavammalla pyörällä.
Kyse on vain siitä että yleensä paremmat harrastusvälineet edesauttavat harrastuksen jatkumista. Kuntoilu on harvoin vain ja ainoastaan pelkkää kunnon kohotusta muista asioista välittämättä vaan siitä saadaan iloa ja nautintoa monella muullakin tavalla. Pelkän kuntoilun takia voisi yhtä hyvin nostella betonimöhkäleitä hämärässä kellarissa mutta moni nostelee painoja mielummin viihtyisällä kuntosalilla.
- cycloman77
niin ja älä koskaan osta pyörää jossa osasarjassa lukee mix....koska silloin tietää että joukkon on heitetty kuraa ja halvempia osia....toki jos saat lähes ilmaisksi niin sitten on toinen juttu
- Pomppukeppi
No riippuu tietysti että mitä siihen on mixattu. Jos maasturin XTR-osien joukossa on joku XT-osakin niin ei se siitä vielä roskaa tee...
- cycloman777
niin mutta tarkoitin jos ostat vaikka arvokkaan maantiepyörän ultegra mix osasarjalla niin tiedät satavarmasti että joukkoon on heitelty 105 osasarjaa mahdollisesti jopa tiagraa ym...joten jos pyörä ei ole reilussa alessa älä osta mix pyörää siellä on heikompaa lenkkiä joukossa
- Pomppukeppi
cycloman777 kirjoitti:
niin mutta tarkoitin jos ostat vaikka arvokkaan maantiepyörän ultegra mix osasarjalla niin tiedät satavarmasti että joukkoon on heitelty 105 osasarjaa mahdollisesti jopa tiagraa ym...joten jos pyörä ei ole reilussa alessa älä osta mix pyörää siellä on heikompaa lenkkiä joukossa
Asian vaikutus pitää aina arvioida tapauskohtaisesti ja siihen peilaten että mitä se pyörä maksaa ja mitä muut vastaavat maksavat. Yleisin tapaushan on se jossa tietyn tasoista osasarjaa on paranneltu laadukkaammalla takavaihtajalla, ei niin päin että muuten laadukaaseen sarjaan olisi laitettu vain joku yksi heikko osa joukkoon.
- Cycloman777
Ei vaan päinvastoin.yleisimmiten maantiepyörään esim on vaihdettu halvempaa osasarjaa...vai luuletko että laitetaan parempaa osasarjaa ja halvempaa hintaa? :-)esim maantiepyörässä mix sarja parintonnin pyörässä on keskimäärin 300e halvempi
- Pomppukeppi
Cycloman777 kirjoitti:
Ei vaan päinvastoin.yleisimmiten maantiepyörään esim on vaihdettu halvempaa osasarjaa...vai luuletko että laitetaan parempaa osasarjaa ja halvempaa hintaa? :-)esim maantiepyörässä mix sarja parintonnin pyörässä on keskimäärin 300e halvempi
Riippu ihan siitä miten päin asian ajattelet. Jos pyörässä on kalliimpi takavaihtaja ja muut halvempaa niin onko se sinusta kalliimpi sarja johon on vaihdettu halvempia vai halvempi johon on laitettu kalliimpaa?
"esim maantiepyörässä mix sarja parintonnin pyörässä on keskimäärin 300e halvemp"
Niin ja voi olla sellaisena joko hyvä tai huono ostos ihan riippuen siitä mitä osia siinä käytännössä on. Parin tonnin pyörä kun voi olla hyvin erilainen. Se voi olla kallimmalla hiilikuiturungolla ja perusosilla varustettu pyörä tai alurunkoinen ja paljon paremmilla osilla tehty. Ja sitten kaikkea siltä väliltä.
"Mix" ei sinällään edelleenkään kerro suoraan laadusta mitään, vain siitä että osasarjoja on sekoitettu. Joskus se voi olla hyvin järkevääkin tai jopa pakollista. Esim. Sram ei ole tehnyt niin monella eri kiinnitysvaihtoehdolla olevia etuvaihtajia kuin Shimano joten monissa maastopyörissä on ollut Shimanon etuvaihtaja muuten Sram-merkkisessä osasarjassa. - Cycloman777
Mix kertoo lähes poikkeuksetta maantie pyörässä että joukkopn on heitetty halvempaa/heikompaa osasarjaa jotta fillarin hintaa on saatu ruuvattua alaspäin.tietävä fillari ei sorru ostamaan mix sarjan pyörää jollei satu sitä jättialesta saamaan erityisen halvalla!
- Pomppukeppi
Cycloman777 kirjoitti:
Mix kertoo lähes poikkeuksetta maantie pyörässä että joukkopn on heitetty halvempaa/heikompaa osasarjaa jotta fillarin hintaa on saatu ruuvattua alaspäin.tietävä fillari ei sorru ostamaan mix sarjan pyörää jollei satu sitä jättialesta saamaan erityisen halvalla!
"Mix kertoo lähes poikkeuksetta maantie pyörässä että joukkopn on heitetty halvempaa/heikompaa osasarjaa jotta fillarin hintaa on saatu ruuvattua alaspäin"
¨
Niin, onhan se toki kamalaa jos joku hieman pienemmälläkin budjetilla ostava voikin saada vaikka hiilikuiturunkoisen paremman luokan pyörän alleen ja sitten ajan kuluessa vähitellen halutessaan päivittää noita osia parempiin.
".tietävä fillari ei sorru ostamaan mix sarjan pyörää"
Tietävä fillari näkäjään on mielummin ajamatta kuin alentuu ajamaan pyörällä jossa on yhtään halvempaa osaa...
" jollei satu sitä jättialesta saamaan erityisen halvalla!"
Ja sitten äkkiä kelpaakin kun riittävän halvalla saa... Eli oliko se nyt ajokelvoton vai ei? Päätä jo...
- RaatoKuikka69
Ammattikäyttö shimanoultegra
Maasto shimanodeore
Gravelgrind shimanosora - narskis
Jos kokoaa itse pyörän, niin saa itse valita osat. Monesti sanotaan, että kasaamalla saa kalliin pyörän, mutta ehkä ei kuitenkaan ole ihan niinkään.
- trikoopelle
Ostin kymmenen vuotta sitten hiilari-maantiepyörän ultegra mixinä: Takavaihtaja ultegra, jonka pari kesää sitten päivitin dura-aceen, etuvaihtaja dura-ace, kahvat ultegraa, jarrut 105. Ostin fillarin kevättalvesta, oli edellisen vuoden mallia, lähtöhinta 2600€, myyntihinta 2000€. Ultegran ja dura-acen sarjoissa ei toiminnallisesti kokemukseni mukaan ole juurikaan eroa, osasarjojen ero on lähinnä käytetyissä materiaaleissa, eli keveämpi on kalliimpaa. Shimanon osasarjoista 105 on jo laadukasta tavaraa, ja jos mixissä on sarjat siitä ylöspäin, ei hankkimista kannata pelätä, sillä jokin "heikompi" lenkki ei tee fillarista toiminnallisesti huonompaa. Seuraavakin pyöräni voi olla mix, mikäli sopiva yksilö sattuu kohdalle.
Reilut 20 vuotta sitten, kun aloittelin pyöräilyharrastustani, ostin ihan uuden teräsrunkoisen, 7-vaihteisen Tunturin retkipyörän, jolla ajelin lenkkiä. Kun alkoi mieli tehdä ajaa pidempää lenkkiä, huomasin, että pyörä oli siihen tarkoitukseen ihan p*ska: painoa liikaa, veltto runko notkui joka polkaisulla hävittäen voimaa, ja vaihteita oli liian vähän. Sen jälkeen tuli ensin teräsrunkoinen maantiepyörä, sitten alumiinia ja lopuksi nykyinen vääntöjäykkä hiilari. Painolla ja rungon vääntöjäykkyydellä on aika iso merkitys harrastamisen mielekkyyteen, varsinkin kun pidemmät lenkit alkavat olla siellä 120-200 kilometriä yhdeltä istumalta. Ja mitä pyörän painoon tulee, niin eräs kaverini, joka ajaa paljon sanoi kerran hyvin: "On aivan sama, vaikka se fillari painaisi vain kilon, sillä se, ja mies pitää joka tapauksessa lihasvoimalla sinne mäen päälle polkea."
Jokainenhan saa ajaa ihan just sellaisella kalustolla, kuin itse tykkää, ja tämä keskustelu siitä, onko kevyempi fillari parempi/huonompi verrattuna raskaampaan peruspyörää, on aika hedelmätöntä. Itse olen ajatellut sen niin, että jos lähden ajamaan formulakisoihin, sinne ei ole asiaa 10 vuotta vanhalla corollalla, eikä esim. kukaan lajille vihkiytynyt lähde pelaamaan golfia crocsit jalassa ja krokettimaila kädessä.
Pyöräly on hieno laji, ja on aivan sama ajaako 2 kilometrin siirtymiä vai 200 kilometrin lenkkejä, jokainen toivottavasti saa siitä itselleen sen hyvän kokemuksen ja nauttii ajamisen ilosta.- Cycloman777
Erittäin hyvin sanottu... Itsekin pidän tota 105 osasarjaa jo riittävän hyvänä.enkä huomaa eroa oikein 105 ja ultegran välillä.ehkä se ero on aineen kovuudessa ja ultegran rattaat kestää pari tonnia pidemmät polkaisut ennen vaihdon tarvetta
- Pomppukeppi
Cycloman777 kirjoitti:
Erittäin hyvin sanottu... Itsekin pidän tota 105 osasarjaa jo riittävän hyvänä.enkä huomaa eroa oikein 105 ja ultegran välillä.ehkä se ero on aineen kovuudessa ja ultegran rattaat kestää pari tonnia pidemmät polkaisut ennen vaihdon tarvetta
Juuri äsken sinulle jokainen "mix" oli kirosana joka tekee pyörästä kelvottoman. Nyt äkkiä sitten 105 onkin jo hyvä osasarja ja voisi kuvitella että yhdessä parempien osien kanssa se onkin sitten "mix" jonka sinä hyväksyt. Päättäisit jo mitä mieltä olet...
- Cycloman777
Lueppa idiootti ylempää...siellähän sanon että 105 on jo hyvä osasarja.mutta jos maksat pyörästä maltaita jossa pitäisi olla ultegraa ja dura acea niin en silloin kelpuuta 105 joukkopn.eri asia jos halvalla saa..ymmärrätköhän ollenkaan?
- Pomppukeppi
Cycloman777 kirjoitti:
Lueppa idiootti ylempää...siellähän sanon että 105 on jo hyvä osasarja.mutta jos maksat pyörästä maltaita jossa pitäisi olla ultegraa ja dura acea niin en silloin kelpuuta 105 joukkopn.eri asia jos halvalla saa..ymmärrätköhän ollenkaan?
Sinä kirjoitat yhdessä kohdassa yhtä ja toisessa toista. Yhdessä jutussa kerrot miten "mix" on aina huono juttu, yhdessä miten "arvokkaassa" (mitähän se mahtaa olla) pyörässä Ultegra-mixissä voi olla 105 osia joukossa ja se oli silloin sinusta huono. Ei sinusta ota oikein selvää mitä haluat sanoa ja tarkoittaa. Käytät hyvin epämääräisiä termejä kuten "maksaa pyörästä maltaita" josta kukaan ei ota selvää minkä hintaluokan pyörästä (ja millainen runko ja kiekot) on kyse.
Eiköhän nyt ole niin että aina riippuu pyörän hinnasta ja siitä mitä osia siihen on käytännössä laitettu että onko pyörä hyvä ostos vai ei. Ei sitä voi kukaan sanoa etukäteen tai varsinkaa tyrmätä että mix-osasarja on aina huono juttu. - Cycloman777
Yritäppä ottaa järki käteen ja ymmärtää.jos haluat ostaa esim.meridan reacto 7000 maantiepyörän ultegran täydellisellä osasarjalla.onko sinusta ok että joukkoon on lyöty 105 osia?poikkeuksetta mix sarja on halvempi koska joukkoon on heitetty halpaa joukkoon. Mutta mulle on aivan sama.. Osta sinä vain mix pyöriä vaikka tupla hinnalla.mutta sun kanssa väittely on kuin hullua kuristais.olet ehkä maastopyörä miehiä mutta maantiepyöristä et tunnu tajuavan mitään
- IhmetelläTäytyy
Cycloman777 kirjoitti:
Yritäppä ottaa järki käteen ja ymmärtää.jos haluat ostaa esim.meridan reacto 7000 maantiepyörän ultegran täydellisellä osasarjalla.onko sinusta ok että joukkoon on lyöty 105 osia?poikkeuksetta mix sarja on halvempi koska joukkoon on heitetty halpaa joukkoon. Mutta mulle on aivan sama.. Osta sinä vain mix pyöriä vaikka tupla hinnalla.mutta sun kanssa väittely on kuin hullua kuristais.olet ehkä maastopyörä miehiä mutta maantiepyöristä et tunnu tajuavan mitään
Onkohan toi "Pomppukeppi" sama paavo, joka alkoi suosittelee Jopoa hänelle, joka kyseli kokemuksia KTM:stä? Ihan samanlaista paskanlänkytystä selvästä asiasta.
- Cycloman777
Kyl mä luulen et on...vaan ainapa joukkoon mahtuu ns.mätiä omenoita
- Pomppukeppi
Cycloman777 kirjoitti:
Yritäppä ottaa järki käteen ja ymmärtää.jos haluat ostaa esim.meridan reacto 7000 maantiepyörän ultegran täydellisellä osasarjalla.onko sinusta ok että joukkoon on lyöty 105 osia?poikkeuksetta mix sarja on halvempi koska joukkoon on heitetty halpaa joukkoon. Mutta mulle on aivan sama.. Osta sinä vain mix pyöriä vaikka tupla hinnalla.mutta sun kanssa väittely on kuin hullua kuristais.olet ehkä maastopyörä miehiä mutta maantiepyöristä et tunnu tajuavan mitään
"Yritäppä ottaa järki käteen ja ymmärtää.jos haluat ostaa esim.meridan reacto 7000 maantiepyörän ultegran täydellisellä osasarjalla.onko sinusta ok että joukkoon on lyöty 105 osia?"
No riippu ihan täysin siitä mitä lopulta pyörältä haluan ja mitä se maksaa. Jos haluan täyden Ultegra-sarjan niin luonnollisesti valitsen sellaisen jossa se on ja jätän muut huimioimatta. Mutta jos minulle ei ole väliä että vaikka kahvat ja jarrut ovat 105-sarjaa niin voin harkita jos hinta on sopiva.
En nyt oikein ymmärrä mitä tässä jankkaat. Jokainen valitsee pyörän omien tarpeitensa ja mieltymyksiensä mukaan ja joko hyväksyy mix-osasarjat tai sitten ei. Mutta ei tässä ole mitään yhtä totuutta että yksi vaihtoehto olisi ainoa oikea.
"poikkeuksetta mix sarja on halvempi koska joukkoon on heitetty halpaa joukkoon."
No tottaka. Sen takiahan se on tehty. Silla saatetaan saada esim. kalliimpi runko (esim. hiilikuituinen) halvempaan hintahaarukkaan ja niiden ulottuville jotka ennemmin painottavat runkoa kuin osia ja joilla on tiukasti rajattu budjetti. Onko tuo sinusta jotenkin kielteinen asia? Eikö joku saa painottaa pyörässä eri asioita kuin sinä?
"Osta sinä vain mix pyöriä vaikka tupla hinnalla.mutta sun kanssa väittely on kuin hullua kuristais.olet ehkä maastopyörä miehiä mutta maantiepyöristä et tunnu tajuavan mitään"
Minulla on sekä maasto että maantiepyöriä ja ollut useita. Ja molemmissa on aivan samat asiat osasarjojen kanssa ja siinä mitä milloinkin halutaan painottaa valinnassa. Mutta jos maantiepyöriin palataan niin niissä katson mieluiten mallin jossa on hintaan nähden hyvät kiekot. Ne ovat paljon kalliimpia päivittää kuin yksittäinen vaihdesarjan osa. - Pomppukeppi
IhmetelläTäytyy kirjoitti:
Onkohan toi "Pomppukeppi" sama paavo, joka alkoi suosittelee Jopoa hänelle, joka kyseli kokemuksia KTM:stä? Ihan samanlaista paskanlänkytystä selvästä asiasta.
"Onkohan toi "Pomppukeppi" sama paavo, joka alkoi suosittelee Jopoa hänelle, joka kyseli kokemuksia KTM:stä? "
No en todellakaan. Olen se joka jaksoi sen urpon kanssa vääntää tuosta Jopon suosittelemisesta. Ja samoin jaksan vääntää siitä että maantiepyörän ainoa tärkeä ominaisuus ei ole täydellinen yhtä tasoa oleva osasarja. - cycloman777
ethä sä urpo tajua vieläkään....vaan anna olla....osta jopo deore mix osasarjalla...tärkein osa on liikkuva eturengas
- Pomppukeppi
Alkaa vaikuttaa että sinä olet tämä aikaisempi "Jopomies"... Ainakaan et maantiepyöristä paljoa ymmärrä jos et tajua kiekkojen merkitystä pyörän ajotuntumassa.
- Omiituinenhöpööttäjä
cycloman777 kirjoitti:
ethä sä urpo tajua vieläkään....vaan anna olla....osta jopo deore mix osasarjalla...tärkein osa on liikkuva eturengas
Pomppukeppi on pelkkä trolli ja provo, jonka kanssa "keskustelusta" ei valmista tule. Inttää ja inttää ja vääntää joka asian ihan siis... Kun ulkona paistaa aurinko ja joku sanoo pomppukepille, että onpas kaunis päivä, niin pomppukeppi on valmis vänkäämään koko loppu päivän siitä, että paistaako aurinko vai sataako vettä kuin saavista kaatamalla.
- Niinpäniinpä78
Pomppukeppi kirjoitti:
Alkaa vaikuttaa että sinä olet tämä aikaisempi "Jopomies"... Ainakaan et maantiepyöristä paljoa ymmärrä jos et tajua kiekkojen merkitystä pyörän ajotuntumassa.
On se epeli kun ei edes silkkaa vttuilua ymmärrä :D
- Pomppukeppi
Omiituinenhöpööttäjä kirjoitti:
Pomppukeppi on pelkkä trolli ja provo, jonka kanssa "keskustelusta" ei valmista tule. Inttää ja inttää ja vääntää joka asian ihan siis... Kun ulkona paistaa aurinko ja joku sanoo pomppukepille, että onpas kaunis päivä, niin pomppukeppi on valmis vänkäämään koko loppu päivän siitä, että paistaako aurinko vai sataako vettä kuin saavista kaatamalla.
"Pomppukeppi on pelkkä trolli ja provo, jonka kanssa "keskustelusta" ei valmista tule. Inttää ja inttää ja vääntää joka asian ihan siis... "
Eli et enää osaa perustella kantaasi lainkaan vaan tyydyt vain valittamaan sitä että muut eivät suvaitsekaan olla kanssasi samaa mieltä mix-osasarjojen kaikenpuolisesta turmiollisuudesta. - Pomppukeppi
Niinpäniinpä78 kirjoitti:
On se epeli kun ei edes silkkaa vttuilua ymmärrä :D
"On se epeli kun ei edes silkkaa vttuilua ymmärrä :D"
Ymmärrän vittuilua ihan sujuvasti mutta sitä en ymmärrä miksi keskustelupalstoilla ei voi väitellä itse asiasta vaan sorrutaan lähinnä haukkumaan toista keskustelijaa ihmisenä. - BianchiTuliOstettua
Cycloman777 kirjoitti:
Yritäppä ottaa järki käteen ja ymmärtää.jos haluat ostaa esim.meridan reacto 7000 maantiepyörän ultegran täydellisellä osasarjalla.onko sinusta ok että joukkoon on lyöty 105 osia?poikkeuksetta mix sarja on halvempi koska joukkoon on heitetty halpaa joukkoon. Mutta mulle on aivan sama.. Osta sinä vain mix pyöriä vaikka tupla hinnalla.mutta sun kanssa väittely on kuin hullua kuristais.olet ehkä maastopyörä miehiä mutta maantiepyöristä et tunnu tajuavan mitään
Jos minulta kysytään, niin sanoisin että jos 4 tonnin pyörässä on Shimanon satavitosta, on kyseessä petos. Shimano 105 ei ole huono osasarja, mutta ne kuuluvat puolentoista tonnin fillareihin eikä sen hintaluokan fillareihin, joissa osien pitäisi olla suurinpiirtein jo Super Recordia. Neljä tonnia yhdestä fillarista alkaa olla jo suursijoittajien juttuja.
- OmiituinenHöpööttäjä
Pomppukeppi kirjoitti:
"Pomppukeppi on pelkkä trolli ja provo, jonka kanssa "keskustelusta" ei valmista tule. Inttää ja inttää ja vääntää joka asian ihan siis... "
Eli et enää osaa perustella kantaasi lainkaan vaan tyydyt vain valittamaan sitä että muut eivät suvaitsekaan olla kanssasi samaa mieltä mix-osasarjojen kaikenpuolisesta turmiollisuudesta.Mun puolesta sä saat länkyttää ja väitellä ihmisten kanssa täällä Suomi24:ssä vaikka vielä kuolinvuoteeltasi käsin, mutta mä en aio siihen kerhoon kuulua. Hyvät jatkot sulle vaan. Se on moro.
Rajansa se on minunkin jaksamisella. - niinpäniinjaapajaa
ilo on puolellani! hyvästi.
- Pomppukeppi
BianchiTuliOstettua kirjoitti:
Jos minulta kysytään, niin sanoisin että jos 4 tonnin pyörässä on Shimanon satavitosta, on kyseessä petos. Shimano 105 ei ole huono osasarja, mutta ne kuuluvat puolentoista tonnin fillareihin eikä sen hintaluokan fillareihin, joissa osien pitäisi olla suurinpiirtein jo Super Recordia. Neljä tonnia yhdestä fillarista alkaa olla jo suursijoittajien juttuja.
"Jos minulta kysytään, niin sanoisin että jos 4 tonnin pyörässä on Shimanon satavitosta, on kyseessä petos."
Eipä taida kovin yleisesti 4 tonnin pyörissä näkyä. Vai tuleeko mieleen joku?
Toki Campagnolo on kuvioissa mukana, mutta vain maantiellä. Maantie-osasarjoista muuten löytyy oma videonsakin: https://www.youtube.com/watch?v=JtpxH47Jz8M&index=9&list=PLsDJucv3JYFWYVrlkglGRpGQUq6VcZ6Cm
- velogifani
velogilla on muuten erityisen mainioita videoita! kiitoksia niistä :) tullut varmaan jokainen katsottua ...
- Velogifani
Aika pätevä sälli = itserakas :D
- Fägärikoira
Katso itse ja totea..juuri sinä: idiootti? :D
- Netissä
Velogilla näyttää olevan nyt myös verkkokurssi pyöräilyä aloitteleville: http://www.fi/f/41yGeIgUz
- Väinö_
Summa summarum. Myydään halvempaa osaa, että on vain vaikka yksi hyvä takavaihtaja jolla pyörää markkinoidaan. Sitä kutsutaan bisnekseksi.
- Reino_
Ei ne paremmat osat siitä paljon kalliimmaksi tee pyöränvalmistajalle. Pyöränvalmistaja, kun tekee tuhansia pyöriä se tekee katetta laittamalla vähän halvempia osia pyörään. Osien "Mixaus" on yksi tapa tehdä katetta.
Mitä tulee pyörien myyjiin niin olen kuullut, että mitä kalliimpi pyörä sitä enemmän katetta pyörän myyjälle. Olen kuullut joskus sellasesta kateprosentista kuin 40%.
En tiedä mitä se on tänä päivänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904302
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?382602Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1062448Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1082228Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281937- 321935
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1961609Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91607- 291588
- 791396