Saako ajaa autoa ilman aamupalaa?

misslisa

Labrakokeen takia olisi oltava 10-12 tuntia syömättä ja juomatta. Koe on aamulla. Mietin miten se paasto mahtaa vaikuttaa ajokuntoon.
Onko kellään kokemusta tai tietoa, kannattaako lähteä itse ajamaan vain pitäisikö hankkia kuljettaja?

11

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terttu.Tampereelta

      Ei vaikuta mitenkään. Ei muuta kuin reippaasti labraan

      • misslisa

        Ihanko totta? No kiitos tsempistä.


    • onononx

      Ei oo totta, minkälaisia uusavuttomia voi olla! "Voiko ajaa autoa 10-12 tunnin paaston jälkeen"! onhan siellä elimistössä vaikka kuinka sitä energiaa varastoissa, vaikka olisit paastolla 12 päivääkin!

    • Äitiopettaa

      Yleensä aamupala kuuluu nauttia ½ tunnin kuluttua heräämisestä, mutta jos labran takia pitää lähteä tyhjällä vatsalla liikkeelle, niin et sinä siihen kuole.

    • ilkeilyllestoppi

      Terve ihminen ei toki huomaa yhtikäs mitään, ja voisi varmaan olla välillä ihan hyväksikin (?) olla syömättä vaikkapa klo 21-09.

      Minusta alkuperäinen kysymys saattaa olla ihan aiheellinen, jos vaika tutkitaan sokeriaineenvaihduntaa. Joillakin sokeriarvot voivat hyvinkin heitellä ja olo ja reaktiokyky todellakin siinä mukana.
      Terveen sen sijaan ei ole mitään syytä syödä kellon mukaan kuin pikkuvauva. Tiheään tai harvaan ja päivän mukaan vaihdellen, kaikki käy.
      Ei tarvitse olla ilkeä, kun joku kysyy ihan asiallisen kysymyksen. Voi vaan ohittaa ja jatkaa eteenpäin omassa erinomaisuudessaan.

      • Äitiopettaa

        Kyllä terveenkin ihmisen kannattaa syödä säännöllisesti pitääkseen verensokerin tasaisena, sillä jos vuosien ajan syö epäsäännöllisesti ei olekaan kohta enää terve.


      • on_päässyt_jo

        Kyse olikin siitä, pääseekö aloittaja paastoverikokeisiin turvallisesti omalla autolla ajaen.


    • AntiSaatana

      Se kuule riippuu, miten henkilön ruumis on tottunut paastoon ylipäätään. Verensokeri toisilla heilahtelee turhankin rajusti.

    • jeppejuo

      Hommaa kuljettaja. Jokaisen suupalan nauttimisen jälkeen, tarvitset vielä kuljettajaa seuraavan 2h ajan. Jos maksasi on hyvässä kunnossa, seuraavana päivänä syömisestä olet taas ajokuntoinen.

    • ihmettelen.siis.olen

      Monitorin kanssa kun on sokereita seurannut, olen huomannut että verensokeri alkaa nousta heti kun autoa ajamaan lähtee. Jopa maaseudulla autolla ajo aiheuttaa jonkinlaisen stressireaktion ja adrenaliinia erittyy aiheuttan verensokerin nousua, puhumattakaan kaupunkiajoa ruuhkassa..

    • kähhä

      Omalla autolla ajaen ei suositella menemään tiettyihin vatsan ja suoliston tähystyksiin. Syynä näissä ei ole paasto, vaan se, että tutkimuksessa saatetaan joutua antamaan rauhoittavaa lääkitystä suoraan suoneen.

      Ihminen voi varata labraan mennessään aamupalan mukaansa tai ostaa sairaalan kanttiinista. Näin ollen ei tarvitse nälissään ajaa kumpaankin suuntaan. Ja mahdollisesti vuotava kyynärtaive saa vähän aikaa lepoa ennen liikenteelle lähtöä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2132
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      173
      1661
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1567
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1342
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1192
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1069
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1033
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      892
    Aihe