Pontiac Grand Prix???

Pontso

Olen aikeissa ostaa Pontiacin. Kokemusta ei ole yhtään ko. autosta eikä muutenkaan amerikkalaisista autoista.
Kertokaa nimenomaan tuosta Grand Prix:stä kaikkea mahdollista. Minä kiitän!

10

2449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cilkkis

      ...

      • Pontso

        1994. Onkohan osat kalliita? Tyypillisiä vikoja? ym. ym.


      • Cilkkis
        Pontso kirjoitti:

        1994. Onkohan osat kalliita? Tyypillisiä vikoja? ym. ym.

        TM 1B/1994

        "Buick Regalia, Chevrolet Luminaa Oldsmobile Cutlass Supremea vastaava Pontiacin keskiluokan malli on tarjolla useina varusteluvaihtoehtoina sekä Sedanina että Coupéna. Vakiomoottori on 141 hv tehon kehittävä 3.1 litran V6. Lisähintaan - vakiona Coupén GTP-versiossa - asiakas saa myös nykyaikaisen, neliventtiilikansilla varustetun V6-moottorin. Sen iskutilavuus on 3.4 litraa ja teho automaattivaihteistolla varustettuna 203 hv, viisivaihteisen manuaalivaihteiston yhteydessä 213 hv."

        Tuulilasi 11B/1993

        Tekniset tiedot ym. Grand Prix 3.1 V6 A:

        Hinta mk (uutena): 197 800
        Sylinteriluku/iskutilavuus cm3: 6/3130
        Teho kW/hv/ r/min: 95/127/4900
        Vääntömomentti Nm/ r/min: 234/3100
        Huippunopeus km/h: 174
        Polttonesteen kulutus 90/120/City: 6.8/8.4/15.0
        Polttonestesäiliö litraa: 63

        Pituus: 4964 mm
        Leveys: 1825 mm
        Korkeus: 1391 mm
        Akseliväli: 2730 mm

        Perävaunumassa jarruin kg: 1575
        Omamassa kg: 1540


      • Hippo
        Pontso kirjoitti:

        1994. Onkohan osat kalliita? Tyypillisiä vikoja? ym. ym.

        Olen ajellu 94 mallisella 3,1 GP SE:llä nyt 5 vuotta n. 100 tkm, (mittarissa nyt 206 tkm) ja olen ollut ihan tyytyväinen. Luotettava auto, toimii niin pakkasella kun helteellä erinomaisesti. Miellyttävä ja hiljainen kyyti. Sivuseikkana tosin jotkut muoviosat sisällä on selkeesti halvalla tehtyjä ja tuumamitalla toleroituja, mutta se on vaan visuaalista. Mulla on tehoa käyttöoppaan ja rekisteriotteen mukaan tosin n. 161 hepoa, mitä edellisessä mailissa joku mainitsi GP:ssä olevan hieman vähemmän. No, jokatapauksessa sillä pääsee ihan hyvin. Kulutusta en ole tosin ikinä saanut maantieajossakaan alle 9 litran.

        Osia saa mm. US partsista hyvin, hinnat on normaalitasoa, kalliimpia ehkä kun esim. perus Capricessa, mutta ei mitään Veho-tasoa. Kunhan et vie ainakaan Metroautoon, suosittelen jotain edullisempaa ja pätevämpää huoltopaikkaa.


        Ainoa paskempi juttu ja ehkä varoituksen sana on että että vaihteisto jouduttiin remppaamaan 180 tkm:ssä, oli menny vapaakytkin ja häkki huonoon kuntoon ja maksoi 1500 euroa Koskisella Hartolassa, mikä tosin Metron hintaan verrattuna oli ilmainen. Noi 4T60E vaihteistot ei "huhujen mukaan" ole tunnettuja kestävyydestään varsinkin paljossa kaupunkiajossa. Tääkin auto oli aloittanut taipaleensa Helsingin ruuhkissa.

        3,1 V6 koneessa on jossain yksilöissä männäntapin ja kiertokangen sovitteet liian isoja uudesta asti, ja kylmänä kuuluu lievää kalketta, joka tosin häviää parissa minuutissa, ja ei GM:n teknisen tiedotteen mukaan kuulemma vaikuta kestävyyteen.

        Että sellasta.


    • PontikkaGT

      2004 vuoden GrandPrix GT1:stä on kokemusta. Ihan ok auto ajella näitä suoria moottoriteitä, pehmeän jousituksen ansiosta menee mukavan tasaisesti.

      Kaarreajo-ominaisuudet eivät ole mitkään parhaat mahdolliset, vaikka auton mainosvideolla juuri ajo-ominaisuuksilla tunnutaan hehkuttavan. Ehkä verrattuna moneen muuhun "jenkkilaivaan" auto onkin sporttisen näppärä. Ei kuitenkaan eurooppalaiseen autoon tottuneelle.

      Moottorina 3.8L V6, 200 hp. Tuo tuntuu riittävän melko hyvin kun auto ei ole kovinkaan painava.
      Moottorinäänet kuuluvat kiihdytyksissä omaan makuun vähän turhan möreästi sisälle ja automaattilaatikko on vaihtaa aika terävästi.
      Kakkosella auto ottaa vajaat 90 mailia ja nelosella 80 mailin vauhdissa kierrokset ovat vain 2500. Vaihdelaatikkosta ei jää ainakaan auton huippunopeudet kiinni :-)


      Gallonalla bensaa pääsee matka-ajossa vajaat 20 mailia, eli n. 12 litraa/100 km.

      Sisätilojen materiaali on tuossa karvalakkimallissa aika halpaa ja koko autolla on vähän muovinen olemus. Peräkontti on tilavuudeltaan mahtava. Golfbagi menee puumailoineen sisään pituussuunnassa, toisin esim Audi A6:ssa. Peräkontti on auton olemukseen nähden todella tilava.

      Kaiken kaikkiaan olen ollut tyytyväinen, vaihtoehtojen oltua: Dodge Intrepid, Ford Explorer SportTrack, Dodge Minivan, Pontiac GrandPrix GT.

      Dodge/Chrysler koneissa tuntuu olevan tyyppivikana huono ölykierto ja jakopäänketjun katkeaminen, kuten työkaverin omalle autolle kävi.

      SportTrackit kaatuu meikäläisen ajotyylillä mutkissa ja Minivaniin ei ole tarpeeksi iso
      perh(/s)e :-)

    • Pontso

      tiedoista. Lisääkin otetaanvastaan.

      Helsingin Autokeskuksessa olis seuraavanlainen myynnissä. Mitä mieltä olette?

      Pontiac Grand Prix 3.1i V6 LE Automaatti 4d Porrasperä, sininen Metalliväri, Vuosimalli 1994
      Hinta 6500 €
      Mittarilukema 120000, Polttoaine Bensiini
      Moottoritilavuus 3.1 Vetotapa Etuveto

      • Hippo

        Näyttää ihan ok peliltä, tarkista kuitenkin että nimenomaan vaihteet toimii ok, ja öljyä on riittävästi ja se on vaihdettu joskus. Siis perusjuttu, eli ylimääräisiä ääniä ei kuulu konehuoneen puolelta. Mulla ei ainakaan tän viiden vuoden aikana autosta ole varsinaisesti hajonnut kun tuulettimen moottori (80e) ja se vaihteisto. Nyt menee etujarrulevyt vaihtoon. Mm. koneessa on aika vähän huollettavaa, apulaitehihna nyt tärkeimpänä. Pakoputki on alumiinia, joten siihenkään ei ole tarvinnut koskea. Saastehiluista pitäisi vaihtaa joskus PCV venttiiliä sun muuta, mutta päästöt sen lopulta ratkaisee. Platinakärkitulpat kestää vähintään 160tkm. Ulkonäkö herättää joissain tunteita niin positiivista kun negatiivista,mutta mitäs siitä.

        Voit yrittää tinkiä vielä hinnasta, auto kun ei ole niitä halutuimpia siitä huolimatta että se täyttää tarpeet jenkillä kulkemiseen paremmin kuin hyvin. Moni pelkää mukamas outoa merkkiä/mallia, mutta kyllä sen kanssa pärjää vallan mainiosti.

        Tässä ko. mallin Grand Prixistä tarkempaa tietoa ja historiaa.

        http://auto.consumerguide.com/auto/used/reviews/full/index.cfm/id/2095


      • Hippo
        Hippo kirjoitti:

        Näyttää ihan ok peliltä, tarkista kuitenkin että nimenomaan vaihteet toimii ok, ja öljyä on riittävästi ja se on vaihdettu joskus. Siis perusjuttu, eli ylimääräisiä ääniä ei kuulu konehuoneen puolelta. Mulla ei ainakaan tän viiden vuoden aikana autosta ole varsinaisesti hajonnut kun tuulettimen moottori (80e) ja se vaihteisto. Nyt menee etujarrulevyt vaihtoon. Mm. koneessa on aika vähän huollettavaa, apulaitehihna nyt tärkeimpänä. Pakoputki on alumiinia, joten siihenkään ei ole tarvinnut koskea. Saastehiluista pitäisi vaihtaa joskus PCV venttiiliä sun muuta, mutta päästöt sen lopulta ratkaisee. Platinakärkitulpat kestää vähintään 160tkm. Ulkonäkö herättää joissain tunteita niin positiivista kun negatiivista,mutta mitäs siitä.

        Voit yrittää tinkiä vielä hinnasta, auto kun ei ole niitä halutuimpia siitä huolimatta että se täyttää tarpeet jenkillä kulkemiseen paremmin kuin hyvin. Moni pelkää mukamas outoa merkkiä/mallia, mutta kyllä sen kanssa pärjää vallan mainiosti.

        Tässä ko. mallin Grand Prixistä tarkempaa tietoa ja historiaa.

        http://auto.consumerguide.com/auto/used/reviews/full/index.cfm/id/2095

        Kun nyt innostuin niin unohtui sanoa että ko. mallin GP:n pellit on sinkitty tärkeimmistä paikoista alustassa ja ovissa, että se ei edes rapistu käsiin ihan älyttömän nopeasti.


    • Pontso

      viikonloppuna yhtä Pontiac-ehdokasta. Vuosimalli on -93. Kiitos kaikille, jotka viitsitte vastailla kysymyksiini!

    • Ponanza

      Mullon vm.91 SE 3.4 v6 automaatti kulkee kivasti ja menöö alle 9 litran satasella.en tiiä monta tolla koneella suomessa liikkunee?ja kulkupuolesta sen verran et 120mph.ottaa keveesti noissa ku ei lukemia oo sen ylemmäs mittarissa...minun hoppani tosin menöö ainahi sen 141mph.johon se on rajotettu jostain syystä siis tehtaalla...tutkalla toki mittasin tai eukko...minä vaan cruisailin sen verran.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe