Pontiac Grand Prix???

Pontso

Olen aikeissa ostaa Pontiacin. Kokemusta ei ole yhtään ko. autosta eikä muutenkaan amerikkalaisista autoista.
Kertokaa nimenomaan tuosta Grand Prix:stä kaikkea mahdollista. Minä kiitän!

10

2705

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cilkkis

      ...

      • Pontso

        1994. Onkohan osat kalliita? Tyypillisiä vikoja? ym. ym.


      • Cilkkis
        Pontso kirjoitti:

        1994. Onkohan osat kalliita? Tyypillisiä vikoja? ym. ym.

        TM 1B/1994

        "Buick Regalia, Chevrolet Luminaa Oldsmobile Cutlass Supremea vastaava Pontiacin keskiluokan malli on tarjolla useina varusteluvaihtoehtoina sekä Sedanina että Coupéna. Vakiomoottori on 141 hv tehon kehittävä 3.1 litran V6. Lisähintaan - vakiona Coupén GTP-versiossa - asiakas saa myös nykyaikaisen, neliventtiilikansilla varustetun V6-moottorin. Sen iskutilavuus on 3.4 litraa ja teho automaattivaihteistolla varustettuna 203 hv, viisivaihteisen manuaalivaihteiston yhteydessä 213 hv."

        Tuulilasi 11B/1993

        Tekniset tiedot ym. Grand Prix 3.1 V6 A:

        Hinta mk (uutena): 197 800
        Sylinteriluku/iskutilavuus cm3: 6/3130
        Teho kW/hv/ r/min: 95/127/4900
        Vääntömomentti Nm/ r/min: 234/3100
        Huippunopeus km/h: 174
        Polttonesteen kulutus 90/120/City: 6.8/8.4/15.0
        Polttonestesäiliö litraa: 63

        Pituus: 4964 mm
        Leveys: 1825 mm
        Korkeus: 1391 mm
        Akseliväli: 2730 mm

        Perävaunumassa jarruin kg: 1575
        Omamassa kg: 1540


      • Hippo
        Pontso kirjoitti:

        1994. Onkohan osat kalliita? Tyypillisiä vikoja? ym. ym.

        Olen ajellu 94 mallisella 3,1 GP SE:llä nyt 5 vuotta n. 100 tkm, (mittarissa nyt 206 tkm) ja olen ollut ihan tyytyväinen. Luotettava auto, toimii niin pakkasella kun helteellä erinomaisesti. Miellyttävä ja hiljainen kyyti. Sivuseikkana tosin jotkut muoviosat sisällä on selkeesti halvalla tehtyjä ja tuumamitalla toleroituja, mutta se on vaan visuaalista. Mulla on tehoa käyttöoppaan ja rekisteriotteen mukaan tosin n. 161 hepoa, mitä edellisessä mailissa joku mainitsi GP:ssä olevan hieman vähemmän. No, jokatapauksessa sillä pääsee ihan hyvin. Kulutusta en ole tosin ikinä saanut maantieajossakaan alle 9 litran.

        Osia saa mm. US partsista hyvin, hinnat on normaalitasoa, kalliimpia ehkä kun esim. perus Capricessa, mutta ei mitään Veho-tasoa. Kunhan et vie ainakaan Metroautoon, suosittelen jotain edullisempaa ja pätevämpää huoltopaikkaa.


        Ainoa paskempi juttu ja ehkä varoituksen sana on että että vaihteisto jouduttiin remppaamaan 180 tkm:ssä, oli menny vapaakytkin ja häkki huonoon kuntoon ja maksoi 1500 euroa Koskisella Hartolassa, mikä tosin Metron hintaan verrattuna oli ilmainen. Noi 4T60E vaihteistot ei "huhujen mukaan" ole tunnettuja kestävyydestään varsinkin paljossa kaupunkiajossa. Tääkin auto oli aloittanut taipaleensa Helsingin ruuhkissa.

        3,1 V6 koneessa on jossain yksilöissä männäntapin ja kiertokangen sovitteet liian isoja uudesta asti, ja kylmänä kuuluu lievää kalketta, joka tosin häviää parissa minuutissa, ja ei GM:n teknisen tiedotteen mukaan kuulemma vaikuta kestävyyteen.

        Että sellasta.


    • PontikkaGT

      2004 vuoden GrandPrix GT1:stä on kokemusta. Ihan ok auto ajella näitä suoria moottoriteitä, pehmeän jousituksen ansiosta menee mukavan tasaisesti.

      Kaarreajo-ominaisuudet eivät ole mitkään parhaat mahdolliset, vaikka auton mainosvideolla juuri ajo-ominaisuuksilla tunnutaan hehkuttavan. Ehkä verrattuna moneen muuhun "jenkkilaivaan" auto onkin sporttisen näppärä. Ei kuitenkaan eurooppalaiseen autoon tottuneelle.

      Moottorina 3.8L V6, 200 hp. Tuo tuntuu riittävän melko hyvin kun auto ei ole kovinkaan painava.
      Moottorinäänet kuuluvat kiihdytyksissä omaan makuun vähän turhan möreästi sisälle ja automaattilaatikko on vaihtaa aika terävästi.
      Kakkosella auto ottaa vajaat 90 mailia ja nelosella 80 mailin vauhdissa kierrokset ovat vain 2500. Vaihdelaatikkosta ei jää ainakaan auton huippunopeudet kiinni :-)


      Gallonalla bensaa pääsee matka-ajossa vajaat 20 mailia, eli n. 12 litraa/100 km.

      Sisätilojen materiaali on tuossa karvalakkimallissa aika halpaa ja koko autolla on vähän muovinen olemus. Peräkontti on tilavuudeltaan mahtava. Golfbagi menee puumailoineen sisään pituussuunnassa, toisin esim Audi A6:ssa. Peräkontti on auton olemukseen nähden todella tilava.

      Kaiken kaikkiaan olen ollut tyytyväinen, vaihtoehtojen oltua: Dodge Intrepid, Ford Explorer SportTrack, Dodge Minivan, Pontiac GrandPrix GT.

      Dodge/Chrysler koneissa tuntuu olevan tyyppivikana huono ölykierto ja jakopäänketjun katkeaminen, kuten työkaverin omalle autolle kävi.

      SportTrackit kaatuu meikäläisen ajotyylillä mutkissa ja Minivaniin ei ole tarpeeksi iso
      perh(/s)e :-)

    • Pontso

      tiedoista. Lisääkin otetaanvastaan.

      Helsingin Autokeskuksessa olis seuraavanlainen myynnissä. Mitä mieltä olette?

      Pontiac Grand Prix 3.1i V6 LE Automaatti 4d Porrasperä, sininen Metalliväri, Vuosimalli 1994
      Hinta 6500 €
      Mittarilukema 120000, Polttoaine Bensiini
      Moottoritilavuus 3.1 Vetotapa Etuveto

      • Hippo

        Näyttää ihan ok peliltä, tarkista kuitenkin että nimenomaan vaihteet toimii ok, ja öljyä on riittävästi ja se on vaihdettu joskus. Siis perusjuttu, eli ylimääräisiä ääniä ei kuulu konehuoneen puolelta. Mulla ei ainakaan tän viiden vuoden aikana autosta ole varsinaisesti hajonnut kun tuulettimen moottori (80e) ja se vaihteisto. Nyt menee etujarrulevyt vaihtoon. Mm. koneessa on aika vähän huollettavaa, apulaitehihna nyt tärkeimpänä. Pakoputki on alumiinia, joten siihenkään ei ole tarvinnut koskea. Saastehiluista pitäisi vaihtaa joskus PCV venttiiliä sun muuta, mutta päästöt sen lopulta ratkaisee. Platinakärkitulpat kestää vähintään 160tkm. Ulkonäkö herättää joissain tunteita niin positiivista kun negatiivista,mutta mitäs siitä.

        Voit yrittää tinkiä vielä hinnasta, auto kun ei ole niitä halutuimpia siitä huolimatta että se täyttää tarpeet jenkillä kulkemiseen paremmin kuin hyvin. Moni pelkää mukamas outoa merkkiä/mallia, mutta kyllä sen kanssa pärjää vallan mainiosti.

        Tässä ko. mallin Grand Prixistä tarkempaa tietoa ja historiaa.

        http://auto.consumerguide.com/auto/used/reviews/full/index.cfm/id/2095


      • Hippo
        Hippo kirjoitti:

        Näyttää ihan ok peliltä, tarkista kuitenkin että nimenomaan vaihteet toimii ok, ja öljyä on riittävästi ja se on vaihdettu joskus. Siis perusjuttu, eli ylimääräisiä ääniä ei kuulu konehuoneen puolelta. Mulla ei ainakaan tän viiden vuoden aikana autosta ole varsinaisesti hajonnut kun tuulettimen moottori (80e) ja se vaihteisto. Nyt menee etujarrulevyt vaihtoon. Mm. koneessa on aika vähän huollettavaa, apulaitehihna nyt tärkeimpänä. Pakoputki on alumiinia, joten siihenkään ei ole tarvinnut koskea. Saastehiluista pitäisi vaihtaa joskus PCV venttiiliä sun muuta, mutta päästöt sen lopulta ratkaisee. Platinakärkitulpat kestää vähintään 160tkm. Ulkonäkö herättää joissain tunteita niin positiivista kun negatiivista,mutta mitäs siitä.

        Voit yrittää tinkiä vielä hinnasta, auto kun ei ole niitä halutuimpia siitä huolimatta että se täyttää tarpeet jenkillä kulkemiseen paremmin kuin hyvin. Moni pelkää mukamas outoa merkkiä/mallia, mutta kyllä sen kanssa pärjää vallan mainiosti.

        Tässä ko. mallin Grand Prixistä tarkempaa tietoa ja historiaa.

        http://auto.consumerguide.com/auto/used/reviews/full/index.cfm/id/2095

        Kun nyt innostuin niin unohtui sanoa että ko. mallin GP:n pellit on sinkitty tärkeimmistä paikoista alustassa ja ovissa, että se ei edes rapistu käsiin ihan älyttömän nopeasti.


    • Pontso

      viikonloppuna yhtä Pontiac-ehdokasta. Vuosimalli on -93. Kiitos kaikille, jotka viitsitte vastailla kysymyksiini!

    • Ponanza

      Mullon vm.91 SE 3.4 v6 automaatti kulkee kivasti ja menöö alle 9 litran satasella.en tiiä monta tolla koneella suomessa liikkunee?ja kulkupuolesta sen verran et 120mph.ottaa keveesti noissa ku ei lukemia oo sen ylemmäs mittarissa...minun hoppani tosin menöö ainahi sen 141mph.johon se on rajotettu jostain syystä siis tehtaalla...tutkalla toki mittasin tai eukko...minä vaan cruisailin sen verran.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rakastan sinua

      Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      109
      1609
    2. Miksköhän mä oon tuolla

      Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      12
      1183
    3. Tiedätkö miten pahalta tuntui

      Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      960
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

      Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      792
    5. Epäiletkö että kaivattusi

      On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      64
      788
    6. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

      Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      760
    7. J miehestä oikeaa

      Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      71
      741
    8. Vanhemmalle naiselle

      Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      45
      700
    9. Kysyit firman bileissä..

      .. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      651
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

      Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      58
      637
    Aihe