HiLux kaatuu!!!!

Huimankallis

Jo kuudenkympin vauhdissa meno vaarallista eikä selviä väistökokeessa
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/omistatko-uuden-toyota-hiluxin-valta-akkiliikkeita-viimeiseen-asti/6138100

30

461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lavamies

      Koeajoin. Huojakka ajotuntuma, johtuu korkeasta painopisteestä. Taustapeilikin tärisee ajaessa. Ei vakuuttanut laadulla ja kallis. Ei jatkoon.

    • Tarkkuutta

      Testissä se ei kaatunut.

      • Eilux

        Liian alhainen nopeus, 10km/h lisää vauhtia testiin ja nurin olisi mennyt kuin juoppo kotimatkalla


    • 88888888

      Testissä on määrätty nopeus. Ei kaatunut.
      Kai ne kaikki saa kaatumaan kun nopeutta nostetaan.

      • tappovehje

        Ei kaatunut kun kuski vastaohjasi ja ajoi keilojen yli. Kaikilla muilla autoilla pystyy keilakujan ajamaan 60kmh, mutta Tojolla ei.
        Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että tojo-kuskilla on kaksi vaihtoehtoa:
        1. väistää este ja kaatua
        2. Ajaa päin hirveä, lapsea, toista autoa...

        Tuollaiset pitäisi kieltää ehdottomasti liikenteestä.


      • 102030405060
        tappovehje kirjoitti:

        Ei kaatunut kun kuski vastaohjasi ja ajoi keilojen yli. Kaikilla muilla autoilla pystyy keilakujan ajamaan 60kmh, mutta Tojolla ei.
        Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että tojo-kuskilla on kaksi vaihtoehtoa:
        1. väistää este ja kaatua
        2. Ajaa päin hirveä, lapsea, toista autoa...

        Tuollaiset pitäisi kieltää ehdottomasti liikenteestä.

        No vähän liioittelet.

        Ensinnäkin, suurin osa lava-autoista kaatuu sopivalla kuormalla ja nopeudella.

        Teknikens Värld ainakin henkilöautoilla testaa tuota vielä paljon suuremmillakin nopeuksilla ja usein siihen pisteeseen asti, että auto ei läpäise testiä, henkilöautoilla ne huonot tulokset tosin ovat yleensä sitä että auto yliohjaa tai alkaa heittelehtimään.

        Hilux on tässä testissä huonoin, siitä ei ole epäilystä. Mutta kyllä ne muutkin saa kahdelle pyörälle kun nopeutta nostetaan. Eli jos haluat sen kieltää, niin siinä tulee kysymys mihin raja vedetään, mille kuormalle, jne.

        Noista on paljon videoita youtubessa, jossa ajavat 2 pyörällä ihan huvikseen ihan kaiken merkkisillä maastureilla ja aloittaen ilman ramppia. En tiedä onko heillä atuoissa lisäpainoja vai ihme renkaat, mutta näyttääpä vain onnistuvan.

        Siellä on kahdella pyörällä toyotaa, nissania, mersua, land roveria . . .


    • Sesiitä

      Eli ei kaatunut.

    • kumoon

      nuo 80 luvun hiluxsit kippali 4 vetona tosin maan vara olikin toista luokkaa kun nykyään.

    • teeseteeseteese

      Niin kirjoitit että kaatuu NO EIHÄN SE KAATUNUT!

      Ole hyvä ja kirjoita nyt feispuukkiisi että kuolet sillä kuitenkin kuolet no kirjoita nyt ÄÄLIÖ!

    • Ransittiss

      Mersu ainakin kaatu, muista en tiedä. Se oli kai ensimmäinen Teknikens Wärldenin historiassa. Aika helposti henkilöautokin kaatuu. Me testasimme kuplavolkkarilla, niin alta viidenkympin vauhissa kellahti selälleen.

    • savannille

      Sehän ei ole mikään rally vehe, vaan vaatii karjapuskurin, jotta kengurut loikkaa!

    • cvhbjnk

      No huh huh, vittu mikä paska auto.

    • Paraslava_auto

      Eniten myyty lava-auto suomessa.

    • 584269874

      Onneton jousitus kinkki vehkeissä, joustovaraa ei ole tosiaankaan?

      • Buhahahaaaa

        Todellisen asiantuntijan kommentti?


      • Se_olikin
        Buhahahaaaa kirjoitti:

        Todellisen asiantuntijan kommentti?

        Toyota-palstan oman trollipojun osuus keskusteluun.


    • hiluxman

      Helevetin hyvä työjuhta

    • Hilux-on-anaalista

      Erittäin heikkotekoinen auto joka saattaa kaatua jopa autotallissa yön aikana.

      • Niinpäniin2

        Edellinen kommentti nimimerkkeineen paljastaa hyvin Hiluxin haukkujien älyllisen tason ja asiantuntemuksen.


      • Toyota-palstan
        Niinpäniin2 kirjoitti:

        Edellinen kommentti nimimerkkeineen paljastaa hyvin Hiluxin haukkujien älyllisen tason ja asiantuntemuksen.

        trollipoju asialla taas, omalla tasollaan. Ei siitä kannata välittää sillä poju on sairas mielenterveydeltään. Skitsofrenia vie 30-vuotiasta pojua kuin kuoriämpäriä. Jutuissa ei nykyisin enää minkäänlaista itsekritiikkiä mikä kertoo sairauden etenemisestä omaa vakavaa kieltään.


      • detrfyugh

        Näköjään osui ja uppos. Vähäpoikia taitaa itseäkin vituttaa kun tuli ostettua tyhmyyttään paskaa.


    • Täyttä_kuormaa3500kg

      Joo, itellä on toi testissä myös esiintyvä D-max ja ihan vetokyvyn takia, jos hiluxilla saisi vetää muutakin kun pelkkää jarrutonta kärryä niin varmaan olisi ennemmin hilux mutta mazdaakin on historiassa ollut.

      Itselle tuo testi kyllä osoittaa vaan toyotan paremmuutta niiltä osita jota itse maastoautossa arvostan, eli onkohan tuokin hiluxi kunnon simpukkaohjauksella ja joustot toimivat ilmeisen hyvin maastoajossa. Oikan maastoautonhan saisi kaadettua tuossa alle 20km/h vauhdissa.

      Maasturi minulla on tosin erikseen ja D-maxi veturina sittarina mutta surkeaahan tämä on että tuollaisia testejä edes tehdään noille autoille ja vielä surkeampaa on että apinat kauhistelee tuohon malliin. 70 series jäi jo 90-luvulle ja tuollaisten mölyapinoiden myötä suomessa on kohta enää pelkkiä jousittamattomia 5cm maavaralla varustettuja kaksivetoisia sähkökippoja millä sitten yrität vetää kärryä ja kuskata kuution nestesäiliötä katolla.

      Jos tuo katukaahailu kiinnostaa niin olisiko syytä valita joku siihen sopivampi auto ihan ensimmäiseksi? Minua ei ainakaan haittaisi pätkän vertaa että d-maxi olisi tuossa testissä kaatunut 20km/h vauhdissa jos sillä hinnalla olisi tuon risukeulan ohjauskulmat vielä säädöissään, Hammastangonkin vaihtaisin mieluisesti tukevaan simpukkaan.

      • 102030405060

        No eihän se maasturillekkaan mikään etu ole kaatua herkästi, maastossa kun tuppaa olemaan kallistuksia suuntaan jos toiseen. Land Cruiserikin pysyy paremmin pystyssä tuossa testissä ja ainakin vakiona ovat hiluxia paremmin varusteluja menemään metsän puolella.

        Hyvähän se, että testejä tehdään.

        On noissa testeissä kipannut henkilöautojakin, muttei se ratkaisu aina ole kovin monimutkainen. Noihin vaikuttaa pienetkin asiat, alustan geometriasta, renkaiden paineisiin.

        A-mersun kaatumatauti tuossa testissä korjattiin aikanaan pelkästään laittamalla ESP järjestelmä vakiovarusteeksi.

        70 sarja on ihan hyvä auto, mutta on senkin erinomaisuus vähän myytti. Saisi ne sitä 70 sarjaakin vähän päivittää, ainakin siinä uusimmassa pickup mallissa on mm. takana ja edessä eri raideleveys, mikä ei ainakaan tee hyvää etenemiskyvylle kun taka ja eturenkaat ei koskaan mene samaa jälkeä. Moottorit, jne. siinä ovat samaa kuin muissa toyotan maastureissa, vähän matalempiviritteisenä.

        Se on Toyotan oma päätös olla tuomatta 70-sarjalaisia tänne. Mersu esim. tarjoaa ihan vastaavalla konstruktiolla olevaa G sarjalaista, hinta vain tahtoo vähän pompata kun siitä halutaan tehdä luksus tuote.


      • Täyttä_kuormaa_3500kg

        Enpä enää pahemmin ole kerinnyt maastureita harrastamaan mutta veikkaan että tuossa kaatumatestissä on keskeinen osa kallistuksen vakaaja. Maastoajossa jousituksen toimimiseksi pitää kallistuksen vakaaja saada kokonaan irti mutta kadulla se on välttämätön ettei auto kaadu.

        Missään noissa sittari-pikapeissa ei tiedettävästi ole kytkettävää kallistuksenvakaajaa jolloin on sitä parempi mitä heikompi vakaaja on. En usko että hiluxi hitaassa maastoajossa muita helpommin kaatuu mutta pyörä ei roiku niin korkealla ilmassa.

        G-mersu on hinnalla pilattu eikä sen koukkuun saa kytkeä kun enintään kevyen polkupyörätelineen, Nyt G-mersukin kait raiskataan risukeulalle, jolloin silläkään ei ole enää mitään tekemistä hiekkateiden saati maastoajon kanssa eli unimog jää vaihtoehdoksi

        Tuo on totta että toyota on itse tehnyt päätöksensä 70-sarjalaisesta, olisi pitänyt EU:n myötä ilmeisesti hieman muunnella autoa mikä ei näille markkinoille kannattanut, varsinkin kun maasturien hinnat meni toiseen potenssiin puolustusvoimien sponsoroiman verovapauden päätyttyä.


      • 102030405060
        Täyttä_kuormaa_3500kg kirjoitti:

        Enpä enää pahemmin ole kerinnyt maastureita harrastamaan mutta veikkaan että tuossa kaatumatestissä on keskeinen osa kallistuksen vakaaja. Maastoajossa jousituksen toimimiseksi pitää kallistuksen vakaaja saada kokonaan irti mutta kadulla se on välttämätön ettei auto kaadu.

        Missään noissa sittari-pikapeissa ei tiedettävästi ole kytkettävää kallistuksenvakaajaa jolloin on sitä parempi mitä heikompi vakaaja on. En usko että hiluxi hitaassa maastoajossa muita helpommin kaatuu mutta pyörä ei roiku niin korkealla ilmassa.

        G-mersu on hinnalla pilattu eikä sen koukkuun saa kytkeä kun enintään kevyen polkupyörätelineen, Nyt G-mersukin kait raiskataan risukeulalle, jolloin silläkään ei ole enää mitään tekemistä hiekkateiden saati maastoajon kanssa eli unimog jää vaihtoehdoksi

        Tuo on totta että toyota on itse tehnyt päätöksensä 70-sarjalaisesta, olisi pitänyt EU:n myötä ilmeisesti hieman muunnella autoa mikä ei näille markkinoille kannattanut, varsinkin kun maasturien hinnat meni toiseen potenssiin puolustusvoimien sponsoroiman verovapauden päätyttyä.

        Itseasiassa voi olla, että nykyään noita kallistuksenvakaajan vapautuksia tai jotain saman tyylistä on jopa enempi mitä vielä 80-luvun maastureissa.

        Useissa nykyajan maastureissa on ilmajousitus ja siihen erilaisia ohjauksia, millä saadaan enempi joustoa.

        Land Cruisereissa sen sijaan on tuo KDSS niminen järjestelmä, jossa etu ja taka kallistuksenvakaajat on kytketty yhteen aika mielenkiintoisesti niin, että maantiellä on vakaa, mutta maastossa on joustoa yhtä paljon kuin ilman vakaajia.

        Tässä video tuosta KDSS:stä, aika mielenkiintoinen idea:
        https://www.youtube.com/watch?v=qOfOfyCeTy8

        Tuota systeemiä on myös pienemmässä 150 sarjalaisessa tarjolla.

        Onkai G:stä tarjolla myös se työkalu ns. Professional malli nyt taas tarjolla, mutta koska rekisteröivät sen kuorma-autoksi, niin harmillisesti ei sitten saa ilman E korttia vetää juuri kärryä.

        Toki nuo ilmajousitukset tai hydrauliset systeemit ovat aina yksi vikapaikka lisää, tosin kuten aina se on niin paljon kiinni toteutuksesta. Kyllähän nekin hyvin tehtynä kestäisivät, onhan ne suosittuja paljon raskaammissakin ajoneuvoissa.


      • 102030405060
        102030405060 kirjoitti:

        Itseasiassa voi olla, että nykyään noita kallistuksenvakaajan vapautuksia tai jotain saman tyylistä on jopa enempi mitä vielä 80-luvun maastureissa.

        Useissa nykyajan maastureissa on ilmajousitus ja siihen erilaisia ohjauksia, millä saadaan enempi joustoa.

        Land Cruisereissa sen sijaan on tuo KDSS niminen järjestelmä, jossa etu ja taka kallistuksenvakaajat on kytketty yhteen aika mielenkiintoisesti niin, että maantiellä on vakaa, mutta maastossa on joustoa yhtä paljon kuin ilman vakaajia.

        Tässä video tuosta KDSS:stä, aika mielenkiintoinen idea:
        https://www.youtube.com/watch?v=qOfOfyCeTy8

        Tuota systeemiä on myös pienemmässä 150 sarjalaisessa tarjolla.

        Onkai G:stä tarjolla myös se työkalu ns. Professional malli nyt taas tarjolla, mutta koska rekisteröivät sen kuorma-autoksi, niin harmillisesti ei sitten saa ilman E korttia vetää juuri kärryä.

        Toki nuo ilmajousitukset tai hydrauliset systeemit ovat aina yksi vikapaikka lisää, tosin kuten aina se on niin paljon kiinni toteutuksesta. Kyllähän nekin hyvin tehtynä kestäisivät, onhan ne suosittuja paljon raskaammissakin ajoneuvoissa.

        Siis tarkoitin tämän videon laittaa:

        https://www.youtube.com/watch?v=bb7B6h_CNyU


      • Täyttä_kuormaa_3500kg

        Juu, tuo Hiluxi vaan ei ole Toyotan näkemys varsinaisesta maasto- tai edustusautosta vaan enemmänkin tukevarakenteinen nelivetoinen, kohtuuhintainen hyötyajoneuvo raskaan työn umpihaalariraatajalle.

        Vaikka hiluxistakin saa nykyjään jotain "luxus-versioita" niin alustarakenne ja voimansiirto niissä on painotettu halpaan ja yksinkertaisesti riittävän toimivaan. Land cruisereissa on enemmän noita helistimiä/namiskuukkeleita ja panostettu mukavuuteen myös kadulla kahvat edellä kaahaillessa, siinä missä hiluxilla ajetaan päin.

        Ainakin yhtään vanhemmat hiluxit on aina olleet kytkettävällä nelivedolla missä keskitasauspyörästöä ei ole ollenkaan, takana lehdet ja edessä vääntösauvat tai 80 luvulla lehdet edessäkin.

        Tähän käyttäjäryhmään budjetoidulla autolla mennään paremmin kadulla tai maastossa, mutta ei molemmissa. Vielä pykälää räikeämpi ilmestys on tuo 70-series, ei sielläkään ole mitään luksusta tai tekniikkaan perustuvia kaksoiskäyttöauton katuparannuksia vaan tuossa nopeudessa pyörii varmasti ainakin viisi kertaa katon kautta.


      • Täyttä_kuormaa_3500kg

        Eikä tuo nyt suoranaisesti minua mitään haittaa että kohta on hiluxi historian valossa kokonaan poistettu markkinoilta tuon testin myötä. Maasturiksi hiluxista ei mitenkään ole, ja katu-sittarissa minulla pitää kuitenkin olla vetokoukku.

        Seuraava vaihe vaan on että voidaan laittaa testiin lisää vauhtia kunnes sieltä seuraava auto kippaa, jotta saadaan taas lisää ihmettelemisen aihetta ja lehdelle myyntiä ja pian sen jälkeen täällä kuljetetaan tavaroita enää hevosilla ja niiden perässä vedettävillä rattailla, silloin alkaa minuakin vituttamaan


    • hirvitesti9987

      Kyllä a mersuun aikanaan muutettiin myös raideväliä ja taisi olla jotain muitakin muutoksia.

    • Kokkoko9

      Maantiellä yli puolet liikennettä jarruttavista matelijoista ajaa jonkin mallisella Toyotalla joten niitä kaikkia taitaa vaivata sama vika! Vai eikö niissä ole vaan yksinkertaisesti tehoja?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe