Mauno Mattila väittää Pekka Perhoa harhaanjohtajaksi, Tässä ote Mattilan FB sivuilta.
Mauno kirjoittaa FB sivuillansa Perhon opetuksesta:
"Kuvaus siitä, että rukoilla tulee nopeasti ja sitten olla hiljaa on meditaatiota, koska Jeesus eikä Raamattu opeta hiljetymään niinkään kuin huutaa Herran puoleen, kunnes saa vastauksen ja rauhan aiheesta."
'
Psalmissa 62 sanotaan selvästi:
Sielun hiljentyminen Jumalan edessä.
1 Veisuunjohtajalle; Jedutunin tapaan; Daavidin virsi.
2 Jumalaa yksin minun sieluni hiljaisuudessa odottaa, häneltä tulee minulle apu.
3 Hän yksin on minun kallioni, minun apuni ja turvani: en minä suuresti horju.
Tässä yksi esimerkki Maunon tietämättömyydestä. Ja Jumalan miehen Jahtaamisesta !!
Herätkää sensaationhakuiset Mattilan seuraajat !!!
Mauno Mattila tuomitsee Pekka Perhon opetuksen
48
2103
Vastaukset
- MissäRaamatussa
Kerroppas nyt tämän tarkoituksellisesti rajatun lainauksen lisäksi missä asioissa Perhon puheen suhteen Mattila erehtyi facebook päivityksessään? Opetetaanko raamatussa että kuullaksemme Jumalan ääni meidän täytyy ensin laittaa ylistysmusiikki soimaan, sitten kuvitellaan miltä Jeesus näyttää ja sitten tuo kuviteltu hahmo alkaa puhumaan meille?
- Kuuntelenhiljaa
Tuohan on vain yksi esimerkki, kuinka voi kuulla Jumalan äänen.
Olen uskovainen ja usein, kun olen hiljentynyt Jumalan edessä viettäessäni laatuaikaa lukien Raamattua ja rukoillen ja myös hengellistä ylistysmusiikkia kuunnellen Jumala puhuu minulle.
P. Perho puhuu asiaa. Ja mihin tässä M. Mattila viittaa, on vain yksi osa asiaa. - MissäRaamatussa
Kuuntelenhiljaa kirjoitti:
Tuohan on vain yksi esimerkki, kuinka voi kuulla Jumalan äänen.
Olen uskovainen ja usein, kun olen hiljentynyt Jumalan edessä viettäessäni laatuaikaa lukien Raamattua ja rukoillen ja myös hengellistä ylistysmusiikkia kuunnellen Jumala puhuu minulle.
P. Perho puhuu asiaa. Ja mihin tässä M. Mattila viittaa, on vain yksi osa asiaa.Eiköhän asia ole niin, että jos Jumala haluaa puhua, niin hän puhuu palvelijalleen ilman mitään metodeja ja visualisointiakin, joka on suoraan new agea, niinkuin tämän yhteyden Perho puheessaan itsekin myöntää.
Tässä lainauksessa ihan sama tekniikka new agessa: "Aoita siis kuvittelemalla oppaasi. Kuvittele puutarhaasi, jota pitkin oppaasi tulee. Kutsu mielessäsi opasta, joka voi auttaa sinua siinä asiassa, missä kaipaat opastusta. Kuvittele mielessäsi, millainen on opas, jota tarvitset. Se voi olla henkilö jonka tunnet, tai vanha ja viisas tietäjä, tai vain pelkkä valohahmo. Anna mielesi etsiä sopiva muoto oppaallesi.
Näe oppaasi lähestyvän polkua, ja mene kohtaamaan hänen. Esitä hänelle asiasi, ja pyydä opastusta, voit kysyä ihan mitä tahansa asiaa, joka painaa mieltäsi, tai johon haluat selkeyttä. Avaa sydämesi ottamaan vastaan vastauksesi. Se voi olla vain kuva tai tunne, tai voit kuulla sanoja. Kuvittele oppaasi vastaamaan kysymykseesi tavalla, joka tuntuu sinusta luonnollisimmalta." - katotaansitten
MissäRaamatussa kirjoitti:
Eiköhän asia ole niin, että jos Jumala haluaa puhua, niin hän puhuu palvelijalleen ilman mitään metodeja ja visualisointiakin, joka on suoraan new agea, niinkuin tämän yhteyden Perho puheessaan itsekin myöntää.
Tässä lainauksessa ihan sama tekniikka new agessa: "Aoita siis kuvittelemalla oppaasi. Kuvittele puutarhaasi, jota pitkin oppaasi tulee. Kutsu mielessäsi opasta, joka voi auttaa sinua siinä asiassa, missä kaipaat opastusta. Kuvittele mielessäsi, millainen on opas, jota tarvitset. Se voi olla henkilö jonka tunnet, tai vanha ja viisas tietäjä, tai vain pelkkä valohahmo. Anna mielesi etsiä sopiva muoto oppaallesi.
Näe oppaasi lähestyvän polkua, ja mene kohtaamaan hänen. Esitä hänelle asiasi, ja pyydä opastusta, voit kysyä ihan mitä tahansa asiaa, joka painaa mieltäsi, tai johon haluat selkeyttä. Avaa sydämesi ottamaan vastaan vastauksesi. Se voi olla vain kuva tai tunne, tai voit kuulla sanoja. Kuvittele oppaasi vastaamaan kysymykseesi tavalla, joka tuntuu sinusta luonnollisimmalta."Missä on se alkuperäinen Pekka Perhonpuhe, laita se tänne haluan kuunella .
- Näinon
katotaansitten kirjoitti:
Missä on se alkuperäinen Pekka Perhonpuhe, laita se tänne haluan kuunella .
https://www.youtube.com/watch?v=NEi87juw-dM
Kannattaa kuunnella. Sopii monelle ihmiselle.
- Kuuntelentarkasti
Kyllä Mauno Mattila on nyt väärinymmärtänyt Pekka Perhon puheen.
Jumala, Taivaallinen Isä, haluaa läheistä suhdetta lapsiinsa. Usein meillä on niin kiire, että ehkä ehdimme lukea luvun tai pari Raamatusta, mutta emme ehdi hiljentyä kuuntelemaan, mitä Hän haluaisi sanoa meille.
Kokemukseni uskovana on, että, kun otan aikaa Jumalan kanssa rukoillen, Sanaa lukien ja odottaen, että Jumala puhuu, niin Hän sen myös tekee.
Usko on suhde Jumalan kanssa, Jeesuksen kanssa, Pyhän Hengen kanssa.
Rukous ei ole ainoastaan minun puhetta Jumalalle, vaan Hän puhuu myös minulle.
Youtubella oleva video on tarkoituksellisesti leikattu niin, että Mattila saa esille sen minkä haluaa, oman ennakkokäsityksensä mukaisesti. Mutta tuo video ei todellakaan tuo esille kokonaisuutta, jonka Perho puheessaan esitti.
Ei suinkaan ole kysymys new agesta vaan elävästä, läheisestä suhteesta Jumalaan.
Jeesus sanoi, että Hänen lampaansa kuulevat Hänen äänensä. Siitä on kysymys.- Villiätouhua
Sinä olet ymmärtänyt Perhon puheen väärin, haluat ymmärtää hänen puhuvan raamatullisesti. Mutta Perho nimenomaan puhuu erikoisista epäraamatullisista keinoista joilla tavoitellaan Jumalan äänen kuulemista. Esimerkiksi hänen kuvailemansa visualisaatio on otettu suoraan new agesta, niinkuin käy ilmi myös kohdassa, jossa Perho yrittää puolustella tätä sanoen, että paholainen on varastanut nämä keinot käyttöönsä ja meidän pitää ne ottaa takaisin. Nämä keinot ovat yleisiä torontolaisuudessa ja muissa ääripiireissä missä touhu on hyvin villiä.
- Kuuntelentarkasti
Villiätouhua kirjoitti:
Sinä olet ymmärtänyt Perhon puheen väärin, haluat ymmärtää hänen puhuvan raamatullisesti. Mutta Perho nimenomaan puhuu erikoisista epäraamatullisista keinoista joilla tavoitellaan Jumalan äänen kuulemista. Esimerkiksi hänen kuvailemansa visualisaatio on otettu suoraan new agesta, niinkuin käy ilmi myös kohdassa, jossa Perho yrittää puolustella tätä sanoen, että paholainen on varastanut nämä keinot käyttöönsä ja meidän pitää ne ottaa takaisin. Nämä keinot ovat yleisiä torontolaisuudessa ja muissa ääripiireissä missä touhu on hyvin villiä.
Olen kuunnellut kymmeniä Raamatun opettajia vuosien varrella. Tutkin kuulemani pohjautuen Sanaan ja myös siihen henkeen, joka välittyy puheen myötä. Henki, nimen omaan Jumalan Pyhä Henki tekee puheen eläväksi ja silloin se virvoittaa uskovan sisintä ja siitä kasvaa hengellisesti ja suhteessa Jeesukseen.
Olen kuunnellut myös Perhon puheita, joita kuuntelen kokonaisuutena asia yhteydessään enkä kohtia sieltä täältä. Mattila on käsittänyt Perhon puheen joko tahallisesti (siis ennakkoasenteista käsin) tai tahattomasti väärin.
Itse olen harjoittanut new agea ( mietiskelyä) ennen uskoon tuloani. Sanouduin siitä irti (monia, monia vuosia sitten). Jumalan Sana, Jeesus ja Pyhä Henki ovat ohjaajiani tänä päivänä. - SattumiaEiOle
Kuuntelentarkasti kirjoitti:
Olen kuunnellut kymmeniä Raamatun opettajia vuosien varrella. Tutkin kuulemani pohjautuen Sanaan ja myös siihen henkeen, joka välittyy puheen myötä. Henki, nimen omaan Jumalan Pyhä Henki tekee puheen eläväksi ja silloin se virvoittaa uskovan sisintä ja siitä kasvaa hengellisesti ja suhteessa Jeesukseen.
Olen kuunnellut myös Perhon puheita, joita kuuntelen kokonaisuutena asia yhteydessään enkä kohtia sieltä täältä. Mattila on käsittänyt Perhon puheen joko tahallisesti (siis ennakkoasenteista käsin) tai tahattomasti väärin.
Itse olen harjoittanut new agea ( mietiskelyä) ennen uskoon tuloani. Sanouduin siitä irti (monia, monia vuosia sitten). Jumalan Sana, Jeesus ja Pyhä Henki ovat ohjaajiani tänä päivänä.Kiitos, kun kerroit new age -taustasi. 2.Piet. 2:22
- Villiätouhua
Kuuntelentarkasti kirjoitti:
Itse olen harjoittanut new agea ( mietiskelyä) ennen uskoon tuloani. Sanouduin siitä irti (monia, monia vuosia sitten). Jumalan Sana, Jeesus ja Pyhä Henki ovat ohjaajiani tänä päivänä.Taustaasi vasten en ihmettele suhtautumistasi Perhon puheeseen. Olen tuon puheen kyllä itsekin kokonaan kuunnellut muutaman kerran, eikä ne Mattilan käsittelemät kohdat sillä muuksi muutu. Mutta onhan esim. Thunderbayn seurakunta missä Perho oli pitkään töissä, tunnettu yhteyksistään torontolaisuuteen ja heidän opettajansa siellä usein vierailivat Perhonkin aikana. Sanottakoon että olen Pekalta hyviäkin puheita kuullut, mutta tämä oli aikoinaan järkytys.
- OnOnKoJaa
Villiätouhua kirjoitti:
Paholainen on varastanut myös musiikin ja käyttää sitä tehokkaasti eksyttääkseen jos mahdollista valitutkin. Jumalan seurakunta ei sitten saa käyttää musiikkia ollenkaan jumalanpalveluksissa eikä yksityisestikään koska se on "vihollisen käyttämä"?
Huomaa, että musiikki on syntynyt Daavidin aikana Jumalan ylistystä varten.
Tämän musiikin Saatana on varastanut itsensä ylistämiseen. Tästä rokki ja hevy
ovat hyviä esimerkkejä. Mutta sitten on hengellistä musiikkia joka on Jumalasta ja
johon Jumala mielistyy. Se on suotavaa uskoville vaikka paholainenkin voi vetää
hanurilla ja lyödä rumpuja ja rämpyttää kitaraa. - capiche
OnOnKoJaa kirjoitti:
Paholainen on varastanut myös musiikin ja käyttää sitä tehokkaasti eksyttääkseen jos mahdollista valitutkin. Jumalan seurakunta ei sitten saa käyttää musiikkia ollenkaan jumalanpalveluksissa eikä yksityisestikään koska se on "vihollisen käyttämä"?
Huomaa, että musiikki on syntynyt Daavidin aikana Jumalan ylistystä varten.
Tämän musiikin Saatana on varastanut itsensä ylistämiseen. Tästä rokki ja hevy
ovat hyviä esimerkkejä. Mutta sitten on hengellistä musiikkia joka on Jumalasta ja
johon Jumala mielistyy. Se on suotavaa uskoville vaikka paholainenkin voi vetää
hanurilla ja lyödä rumpuja ja rämpyttää kitaraa.Musiikki ja nuotit ovat neutraaleja. Ei niitä omista tai voi varastaa kukaan. Musiikkia voi käyttää niin hyvän kuin pahankin välineenä. Kuten lähes kaikkia asioita maailmassa.
Sanatkin ovat itsessään neutraaleja. Otetaan nyt esim. sana meditoida, suomeksi mietiskellä. Se tarkoittaa asioiden syvällisempää pohtimista. Englanninkielisessa raamatussa termi esiintyy useaan kertaan. Jumala esim. kehottaa Joosuaa meditoimaan Hänen lakiaan päivät ja yöt.
Jumalan sanan mietiskely on aivan eri asia kuin itämainen mietiskely. Kristillisessä mietiskelyssä Jumalan sana täyttää mielen ja sen merkitys avautuu PH:n avulla. Itämaisessa mietiskelyssä pyritään mielen tyhjentämiseen. Sama sana, mutta täysin eri tarkoitus. - Avarampinäkymä
capiche kirjoitti:
Musiikki ja nuotit ovat neutraaleja. Ei niitä omista tai voi varastaa kukaan. Musiikkia voi käyttää niin hyvän kuin pahankin välineenä. Kuten lähes kaikkia asioita maailmassa.
Sanatkin ovat itsessään neutraaleja. Otetaan nyt esim. sana meditoida, suomeksi mietiskellä. Se tarkoittaa asioiden syvällisempää pohtimista. Englanninkielisessa raamatussa termi esiintyy useaan kertaan. Jumala esim. kehottaa Joosuaa meditoimaan Hänen lakiaan päivät ja yöt.
Jumalan sanan mietiskely on aivan eri asia kuin itämainen mietiskely. Kristillisessä mietiskelyssä Jumalan sana täyttää mielen ja sen merkitys avautuu PH:n avulla. Itämaisessa mietiskelyssä pyritään mielen tyhjentämiseen. Sama sana, mutta täysin eri tarkoitus.Totta. Jos osaa muita kieliä kuin suomea, on hyvä lukea Raamattua eri kielillä. Silloin huomaa, että on voitukin käyttää eri sanoja kuin suomalaisessa määrätyissä kohdissa.
Esim. Suomalaisessa Raamatussa Puhutaan rukoilemisesta, kun Jeesus tapasi naisen Syykarin kaivolla. Monissa kielissä puhutaan rukoilemisen kohdalla palvomisesta. Siis Hengessä ja totuudessa palvomisesta.
- Kuuntelentarkasti
Jeesus sanoi: Anokaa niin teille annetaan, etsikää, niin te löydätte, kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen anova saa ja etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Matt. 7:7-8
Olin etsivä ihminen. Etsinnässäni mietiskelin (new age) opiskeluaikanani. Opiskelukaverini tuli uskoon Jeesukseen Kristukseen. Hän sanoi, voit rukoilla Jumalaa, että Hän näyttää totuuden. Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä.
Myös Raamatun Sana 1.Kor.1:18 tuli hyvin eläväksi:
Sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Tiesin silloin, että minulle silloin oli sana rististä hullutusta, en omakohtaisesti siihen uskonut enkä ollut vielä kokenut Jumalan antamaa pelastusta.
Mutta kiitos Jumalalle, tänä päivänä olen sen kokenut. Saan olla uskossa todelliseen syntien sovittajaan ja elämän antajaan Herraani Jeesukseen Kristukseen.
Jumala näkee jokaisen ihmisen sydämen ja Hän vastaa aina sydämen rehelliseen etsintään ja anomiseen Sanan lupausten mukaisesti. Tämä on kokemukseni. Jeesus Kristus on Pelastajani ja Vapahtajani ja Hänen Sanansa on kokonansa totuus. Totuuden Henki, Pyhä Henki avaa Sanaa ja opin tuntemaan
Herraani enemmän ja enemmän. Ja siltä pohjalta teen myös arvioni eri puhujia kuunnellessani.
Mikään ei voi minua erottaa Jumalan rakkaudesta. - MikäIsäSinullaOn
Pekka Perhon newagelaista opetusta. Järkyttävää oppia!
https://www.youtube.com/watch?v=lEGp6-LLEIk- OpeOikea
Pekka Perho opettaa oikein. Hän ei opeta niin kuin tässä ketjussa hänen väitetään opettavan. Hän opettaa raaatullisesti Jumalan näkemistä hengen silmin, ei luonnollisilla silmillä, niin kuin joku tässä väittää hänen opettavan, että Jumalan voi nähdä. Huomatkaa tämä. Älkää vääristelkö ja vääntäkö kieroon Jumalan palvelijan sanoja. Kuunnelkaa koko puhe ja huomatkaa että Pekka puhuu hengellisiä.
- Raamatun.totuus.kaukana
OpeOikea kirjoitti:
Pekka Perho opettaa oikein. Hän ei opeta niin kuin tässä ketjussa hänen väitetään opettavan. Hän opettaa raaatullisesti Jumalan näkemistä hengen silmin, ei luonnollisilla silmillä, niin kuin joku tässä väittää hänen opettavan, että Jumalan voi nähdä. Huomatkaa tämä. Älkää vääristelkö ja vääntäkö kieroon Jumalan palvelijan sanoja. Kuunnelkaa koko puhe ja huomatkaa että Pekka puhuu hengellisiä.
Pekka Perho on jo sinutkin eksyttänyt.
Muut varokaa. - Totuudellinen
OpeOikea kirjoitti:
Tässä YouTuben pätkässä on vääristelty Pekka Perhon puhetta.
Mikä on tämän videon tekijän pyrkimys?
Kannattaa kuunnella koko puhe kokonaisuudessaan, eikä pätkissä, jotka on poimittu omasta ennakkoasenteesta käsin.
Kuuntele koko puhe ja rukoile Jumalaa näyttämään, että ymmärrät hengellisesti, ei omaan ymmärrykseesi nojaten, vaan että Jumalan Pyhä Henki, Totuuden Henki opettaa, mitä puhuja todella tarkoittaa.
Sitten Raamattu sanoo myös, että tietomme on vajavaista ja että monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies. Jak. 3:2
Onko täällä täydellisiä? - myrkky.tappaa
Totuudellinen kirjoitti:
Tässä YouTuben pätkässä on vääristelty Pekka Perhon puhetta.
Mikä on tämän videon tekijän pyrkimys?
Kannattaa kuunnella koko puhe kokonaisuudessaan, eikä pätkissä, jotka on poimittu omasta ennakkoasenteesta käsin.
Kuuntele koko puhe ja rukoile Jumalaa näyttämään, että ymmärrät hengellisesti, ei omaan ymmärrykseesi nojaten, vaan että Jumalan Pyhä Henki, Totuuden Henki opettaa, mitä puhuja todella tarkoittaa.
Sitten Raamattu sanoo myös, että tietomme on vajavaista ja että monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies. Jak. 3:2
Onko täällä täydellisiä?Etkö sinäkin nyt voisi vihdoin ymmärtää, että Pekka Perhon eksyttäminen ja eksyksissä oleminen ei paljastu pelkästään yhden videon tai puheen perusteella?
Kyse on laajemmista taustavaikuttajista ja tekijöistä, joiden vuoksi Pekka Perhon opetuksia ei voi suositella kenellekään, jonka sydän ei ole harjaantunut Pyhän Hengen vaikutuksesta erottamaan totuutta valheesta. - Oppiatuntemaan
Perhohan edellyttää kuulijalta, että ihminen on uskovainen, elämänsä 100 prosenttisesti Jumalalle antanut. Tällainen uskovainen voi kuulla Jumalan äänen. Kun esim. lukee Jeesuksen keskustelusta samarialaisen naisen kanssa Syykarin kaivolla, kun Jeesus kertoo naiselle elävästä vedestä, voi ajatella, kuinka tilanne meni, aivan Joh. 4 perusteella ja kuinka Jeesus vielä tänä päivänä antaa elävää vettä sitä janoavalle ihmiselle.
Tällainen ajattelu vaatii, että uskova todella ottaa aikaa Jumalan kanssa rukouksessa, Sanan luvussa ja ajatellen ja miettien tilannetta.
Tässä ei ole mitään väärää, vaan pikemmin pyrkimys oppia tuntemaan Jumalaa ja Jeesusta syvemmin, mikä on täysin Raamatun mukaista.
Jeesus itse sanoi, että tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen. Joh. 4:3
Joh. 4:ssä muuten sana rukoilla suomalaisessa Raamatussa on käännetty monissa eri kielissä sanalla palvoa. Siis aika tulee ja se on jo täällä, jolloin totiset palvojat (suom. rukoilijat) palvovat Isää hengessä ja totuudessa, sillä sellaisia palvojia Isä tahtoo. Joh. 4:23
Tämä vaatii uskovilta sen, että viipyy Jumalan edessä rukoillen, palvoen ja Sanaa lukien. - bgn-nope
OpeOikea kirjoitti:
Minuutissa selvisi ettei ole asiallinen.
Mistä noita pellejä sikiää? - MulleRiittiMinuttiPerhoa
Joo. En jaksanut kauaa kuunnella. Puhuu paljon muttei sano mitään. Ja toi rahvaanomainen tapa taputtaa hengellisessä tilaisuudessa ihmisille: kertoo jo eleenä että kysymys on vain lavashowsta.
- Henkitekeeeläväksi
Kuunnelkaa ihmeessä Pekka Perhon puheita ja muodostakaa itse käsitys, jos olette hengellisiä, uudestisyntyneitä kristittyjä ja haluatte oppia tuntemaan Jumalaa ja Hänen Sanaansa enemmän ja syvällisemmin.
Sivusta voi huudella arvosteluja ja mielipiteitä. Mutta Kannattaa pyytää Jumalaa antamaan kuulevat korvat ja näkevät silmät, Pyhän Hengen antamaa silmävoidetta ja rehellisesti, avoimin sydämin kuunnella ja ottaa asioista selvää.
Jumalasuhde voi syventyä ja hengellinen ymmärrys lisääntyä.
Kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi. 2.Kor. 3:6
Ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta, joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen, sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi. 2.Kor. 3:5-6- JokuKummastelija
Kirjain on tuossa sitten sama kuin laki! Ihan vain siksi, ettei kellekkään jäisi käsitystä, että näitä puheita ei saisi arvioida. Ja Perho on eksyttäjä.
- Arvioidakaikkia
Tottakai puheita saa arvioida. Kaikkien puheita saa arvioida. Myös niiden puheita ja erityisesti niiden puheita, jotka arvioivat toisten puheita.
- capiche
Rukous on Jumalan läsnäolossa viipymistä. Nimenomaan välillä hiljaisuudessa. Koska rukouksen tarkoitus ei ole vain puhuminen, vaan myös Jumalan äänen kuuleminen.
- Hiljaisuudessa
Aamen. Hiljentyminen Jumalan edessä on tärkeää.
Tähän on Raamatussa kehoituksia, etenkin Psalmeissa.
Ei vaan niin, että minä/me puhumme Hänelle, vaan Hän voi puhua meille.
Tottakai Sanansa kautta, mutta muutoinkin.
Erityisesti tämän päivän kiireisille uskoville on tärkeää hiljentyä rukouksessa, Sanan lukemisessa ja myös aivan hiljaa Jumalan edessä ja läsnäolossa. - OnkoSamaKeino
Teetkö sinä noin kuin Perho neuvoo, kuvittelet itsesi Jeesuksen viereen ja sitten näet ja kuulet kun hän puhuu sinulle?
- Kuuntelenpuheita
Kuuntelen monia eri puhujia. Myös Pekka Perhoa.
Mauno Mattilaakin olen kuunnellut. Hän arvostelee monia ihan hyviä puhujia ja asettuu siten, ehkä ymmärtämättä sitä, tuomariksi. En näe Uudessa Testamentissa tuollaista virkaa kenellekään annetuksi. - vilbäärt
Näillä sivuilla kaikki ttoiset ovat eksyttäjiä ja harhaanjohtajia ,mutta ei Pekka Perho. Pekka Perho on Jumalan Hengen johdossa oleva julistaja !
Eiköhän olisi paras että arvostelijat pysyisi jokainen omalla tontillaan ja tutkisi mitä sieltä oman takin alta löytyykään ? Jos olet virheetön onneksi olkoon mutta minä epäilen ,että niin ei käy sinun kohdalla kun ei käy minunkaan kohdalla ja silloin on parasta pitää mölyt mahassa ja lopettaa toisten arvostelu . - Tottaon
Kyllä, näin on.
Ajattelen, että mikä noiden arvostelijoiden motiivi oikeastaan on?
En näe Raamatussa kehotusta tuollaiseen toimintaan. - Tottaseon
Pekka Perho puhuu ihan totta.
On hyvä mennä hiljaiseen paikkaan, kääntyä koko sydämestä Jumalan puoleen, lukea Hänen Sanaansa, Raamattua, rukoilla ja kuunnella, mitä Jumala tahtoo puhua.
Monet tämän päivän uskovistakin ovat niin kiireisiä ja stressattuja, etteivät ehdi hiljentyä ja viettää aikaa elävän Jumalan kanssa. Uskossahan on kysymys suhteesta Jeesukseen, jota tulee hoitaa. Suhde Jumalaan on vuorovaikutusta, ei ainoastaan, että minä Hänen lapsensa puhun vaan että myös Hän puhuu minulle. Tämä on elävä suhde Vapahtajaan. - Jumalaonsuuri
Mielestäni Perho puhuu asiaa. Kuuntelen aina mielenkiinnolla. Hänestä heijastuu Jumalan rakkaus ja viisaus, Jeesus Kristus keskeisyys.
Kuuntelen myös välillä Mattilaakin. Hänestä taas heijastuu sellainen kirjanoppineisuus, että juuri hän ymmärtää oikein, monet muut ovat väärässä ja eksyksissä.
Molemmat ovat mielestäni uskossa. Toinen heijastaa vapautta, toinen tiukkuutta. Jumalalla on monenlaisia lapsia, erilaisia ihmisiä. - kuunteleite
Kuuntelin tuon pekan puheen:
https://www.youtube.com/watch?v=NEi87juw-dM
Eikä tuossa mitään New agea ollut. Todella hyvä puhe ja sopiva näille arvostelijoillekkin, kertoi sana säilästä jolla lyömme toisiamme.Kiitos laittajal Olen asunut Seinäjoella kolme vuotta ja tänä aikana ollut hyvin läheisesti kosketuksissa alueen seurakuntiin sekä hengellisiin toimijoihin. Seinäjoella ei ole herätystä, vaan hajaannusta, eksytystä ja luopumusta, josta eräs esimerkki on, että kristillinen kirjakauppakin sulki ovensa, koska myynti oli ollut jatkuvassa laskussa.
Olen koonnut Seinäjoen Sateet lähetä -iltojen historian kahdella opetusvideolleni, jossa kerron sen juuret, hedelmät ja tämän päivän tilan:
Osa 1: https://www.youtube.com/watch?v=NFkgGTZcEoc
Osa 2: https://www.youtube.com/watch?v=riALzy_HgVI
Tiedän vanhoja hyviä helluntailaisia veljiä ja sisaria, jotka ovat kiitelleet näiden asioiden esille tuomisesta, sillä se on ollut joillekin rukouksen ihmisille rukousvastaus. Varmasti opetuksissani on vajavaisuutta, mutta uskon että totuus tekee vapaaksi. Totuus on, että menestysteologia on saanut vallan Etelä-Pohjanmaan helluntaiherätyksen ytimestä ja monet paikalliset sen tietävät.
Jumala on kuitenkin uusien alkujen ja uusien herätysten Jumala, ja tämä tappio voi kääntyä voitoksi, niinkuin kerran kävi Golgatalla. Kiitos Herralle.
"Mitä on minun tehtävä sinulle, Efraim, mitä on minun tehtävä sinulle, Juuda, kun teidän rakkautenne on kuin aamun pilvi, kuin varhain haihtuva kaste? Sentähden minä olen antanut heille iskuja profeettain kautta, olen kuolettanut heitä suuni sanoilla." - Hoosea 6:4-5
Siunauksin, MM.- Rikkakosilmässä
Odotan milloin Mattila tekee parannuksen, mielenmuutoksen, jota hän odottaa noilta Sateitten järjestäjiltä.
- seinäjoenhapposateet
Rikkakosilmässä kirjoitti:
Odotan milloin Mattila tekee parannuksen, mielenmuutoksen, jota hän odottaa noilta Sateitten järjestäjiltä.
Parannus onnistuu vielä toisilta, toisilta sitä ei kannata enää odottaa.
- Maunolainen
Tässä totuus Seinäjoen Sateet lähetä illoista. Varokaa Maunon vääriä todistuksia. https://www.youtube.com/watch?v=L9mvZAwgkfk
- Uudestisyntynyt
Kuuntelin Sateet lähetä, viimeinen päivä lokakuuta 2018 youtubelta.
Koin Jumalan voimakasta läsnäoloa sekä musiikin että puheiden kautta.
Kiitos Jeesukselle! Kiitos elävälle, kaikkivaltiaalle Jumalalle!
Jos haluaa todella tietää, mitä Seinäjoen Sateet on, kannattaa itse kuunnella Rukoillen ja avoimin, rehellisin sydämin juuri noita suoria lähetyksiä. Jeesus kyllä Pyhän Hengen kautta osoittaa totuuden.- Tottaon
Aamen!
- Sana.On.Totuus
Monet helluntailaiset uskovat tunteella. Jumalan läsnäolon kokeminen tunteella voi olla joskus todella pettävää, kuten moni helluntailainen hairahtuu luulemaan erilaisia epäterveitä ilmiöitä Jumalasta lähtöisin olevaksi. He uskovat eksyttäjäpastoreita.
Jumalan totuudellinen läsnäolo on Raamatussa. Jumalan Sana on se mittapuu, miten tulee arvioida saarnaajia. Ne, jotka haluavat vain kuulla mielensä mukaisia lihallisia saarnoja korvasyyhyynsä, niin he saavat sitten sellaista eksytysfiilistä, mitä rakastavatkin.
Helluntailainen hurmahenkinen sateet oppi ei ole Jumalasta. Esim. River seurakunta ja Missiomaailma tuottavat vierasta tulta, joka ei ole Jumalasta. Seinäjoen helluntaiseurakunta ei ole raitis seurakunta. Se ei ole Jumalan seurakunta. - Jeesusontietotuuselämä
Sana.On.Totuus kirjoitti:
Monet helluntailaiset uskovat tunteella. Jumalan läsnäolon kokeminen tunteella voi olla joskus todella pettävää, kuten moni helluntailainen hairahtuu luulemaan erilaisia epäterveitä ilmiöitä Jumalasta lähtöisin olevaksi. He uskovat eksyttäjäpastoreita.
Jumalan totuudellinen läsnäolo on Raamatussa. Jumalan Sana on se mittapuu, miten tulee arvioida saarnaajia. Ne, jotka haluavat vain kuulla mielensä mukaisia lihallisia saarnoja korvasyyhyynsä, niin he saavat sitten sellaista eksytysfiilistä, mitä rakastavatkin.
Helluntailainen hurmahenkinen sateet oppi ei ole Jumalasta. Esim. River seurakunta ja Missiomaailma tuottavat vierasta tulta, joka ei ole Jumalasta. Seinäjoen helluntaiseurakunta ei ole raitis seurakunta. Se ei ole Jumalan seurakunta.Ihmisessä on ruumis, sielu ja henki. Sielussa on ymmärrys, tahto ja tunteet. Jumala on luonut sekä ruumiin että sielun. Jumalan Sanan ja Hengen kautta Jumala uudestisynnyttää Jeesukseen Vapahtajanaan ja Pelastajanaan uskovan ihmisen, ihmisen henki tulee eläväksi ja hän tietämällä tietää, että Jumala on olemassa ja Raamattu on Jumalan Sanaa ja että hän on armosta Jumalan lapsi.
Jumalan läsnäolon voi kokea Raamatun Sanan kautta ja myös kokemalla Pyhän Hengen (totuuden Hengen) läsnäolon.
Jos ei itse ole sitä kokenut, ei silti tarvitse tehdä tyhjäksi sitä, että monet uskovat ovat kokeneet Jumalan läsnäolon. Pyhä Henki on Jumaluuden kolmas persoona ja Hän on läsnä puhtaassa sydämessä ja Hänen läsnäolonsa voi kokea voimakkaana, kun useita Jeesukseen uskovia on koolla.
- Kysyn
En tuomitse ketään. Jumalalla on ainoastaan valta tuomita.
Mutta arvioin ja kysyn ketä Mauno Mattila oikeastaan palvelee?
Kuka arvostelee hänen opetuksensa? Ehkä ne, jotka arvostelevat,
ovat hiljaa ja jättävät asian Jumalan hoitoon.- Rukous.ohjeita
Täh. Kuka mikä Pekka Perho? Pitääkö teille opettaa jopa kuinka Jumalaa rukoillaan?
Tulee ihan henkiset kylmät väreet ajatuksesta, että ootte onnistuneet monimutkaistamaan tämänkin, yksinkertaisen asian. "Kuinka Jumalalle puhutaan?"
Jumalalle puhutaan kuin toiselle elävälle olennoille: ihmiselle tai koiralle tai hevoselle tai vaikka linnulle.
Ehdotan seuraavaa, jos on pidempää asiaa Yläkertaan, tee näin:
1. Etsiydy mieluiten rauhalliseen paikkaan. Meluisassakin paikassa voi rukoilla, jos on pakko, mutta hiljaisuus on parempi.
2. Ala puhua Jumalalle, joko ajatuksissasi tai ääneen. Puhua, mitä? Aloitat kohteliain sanoin ja kerrot asiasi. Kiitä, jos niin koet. Pyydä apua ja johdatusta. Älä löpise turhia, Jumala ei ole tyhmä.
3. Itse esitän ajatukseni sekä suomeksi että kielillä. Näin varmistan, että asia on viety Herran eteen sekä inhimillisestä, omasta näkökulmastani että myös Pyhän Hengen näkökulmasta.
4. Ei siinä tarvitse kummemmin, korvat pitkinä kuullella, josko Jumala alkaisi puhua. Jos Jumala sanoo jotakin, sen kyllä havaitsee, ainakin itse syntisen epämukavana olona. Puhetta en ainakaan itse muista, mitä puhui, mutta puheen onkin tarkoitus upota henkeen eli "sydämeen", lahjavanhurskautuksen keskushuoneeseen. Se, että kuitenkin tietää Jumalan puhuneen, antaa eräänlaista lohtua, että minusta ilmeisesti välitetään, huolehditaan, pidetään jossain arvossa. Eli asiani eivät ole täysin huonosti. On kunnia-asia, kun Pomo piipahtaa visiitillä.
Kiitos siitä, Jumala. 💐
.
- Löpöpöpö
Pekka perholla on myös ns. Kristillisiä tatuointeja. Mitä ne siis lieneekään?
Pekka Pervo on MiestenMies!
- Jotain.rukouksesta
Ihmiset, esim. kristityt, ovat vuosituhansia rukoilleet Jumalaa ainoastaan puhumalla Hänelle. Lähettämällä sanansa kohti avaruutta, toivossa, että Jumala kuulee. Ja Jumala on vastannut rukouksiin, omalla tavallaan, niin että rukoilija on sisäisesti ymmärtänyt saaneensa vastauksen. Tämä vaatii uskoa ja luottamusta.
Yleensä Jumala ei lähesty ihmistä silmin nähtävällä tai lihallisin korvin kuultavalla tavalla, vaan sisäisen, hengellisen ymmärryksen kautta. Asiat tapahtuvat ja kristitty ikäänkuin hengessään käy tästä keskustelua Jumalan kanssa.
Jos aletaan opettamaan Jumalan näkemistä ja kuulemista ihan aineellisin aistein, on se okkultismia, eikä ole edes mahdollista. Ihminen ei kestä nähdä Itse Isä Jumalaa. Jo Isä Jumalan oma ääni kaukaakin kuultuna on kuin jylinä, miekka, joka käy läpi sydämen.
Joskus, hyvin harvoin, voi tapahtua, että ihminen näkee tai korvin kuulee esim. Jeesuksen, mutta tähän näkemiseen on silloin Taivaan puolelta perusteltu syy. Jeesus ei kuitenkaan tapaa käppäistä rukoilijoiden luona moikkailemassa silminnähtävillä tavoilla, mutta hengessä Hänet voi usein / jatkuvasti muulla tavoin "kokea" lähellään.
Samoin enkelit. Itselläni on näistäkin monenlaista kokemusta. Jumalan / Jeesuksen / enkelien avun tulokset voi kyllä silmin nähdä, esim varjeluksen, ym. Olen muutaman kerran kuullut enkelien puhuvan, varoittavan jostakin vaarasta, jopa nähnyt enkeleitä. Kaikenlaista, muutakin "kummallista" olen kokenut, jolloin on tullut sellainen epämääräinen olo, että en kai vaan jutellut enkelin kanssa...
Nämä asiat tapahtuvat yllättäen, Jumalan lähettäminä, näitä ei pidä pyrkiä "kutsumaan", vain jännityksen vuoksi, sellainen olisi pyhäinhäväistystä.
. - näilläjoeteenpäin
Jo pitää olla lapsellisia rukousoppeja, että pitää kuvitell amiltä Jeesus näyttää ja sitten olal kuulevinaan muka kun Hän puhuu, voi herrankengät ei kai kukaan moisille lapsellisille opeille korvaans alotkauita!
Jumalalle kerrotaan asiamme ja JOS HÄN vastaa sitä ei tarvotse kuvitella ja JOS ei vastaa sitäkään ei tarviots ekuvitella!
Jumalan palvelus ei ole mitään sielun huminaa joka soi kuin puhelinlangat pakkasessa kesällä siis harvemmin vaanse on tervettä elämää ja tervettä toimintaa terveisiin asioihin.
helluntaiss aon alettu kaikenlaisiin metodeihin kun on ensin kyllästettty Jumalan Henki omalla uppiniskaisuudella ja kaikenmailman venkuloinneilla, eli suomeksi kun Henki loppuu Konstit alkaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663215
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272263Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681849Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t271730Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161401- 281361
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61256Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281240Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101177Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631157