Vastinetta veroille

HiljaistaOn

Yle julkaisi jokunen päivä sitten todella mielenkiintoisen sivuston "vastinetta veroille".

Huvittuneena olen seurannut, ettei aihe näköjään kiinnosta tämän saitin lukijoita.
Syykin lienee ilmeinen, ovathan saitin rakuttajat näitä "yhteiskunnan kermankuorijoita", kuten saitilla heitä kutsutaan.

Parhaat pellethän ovat täälläkin kirjoitelleet jopa "siirretystä palkasta" ja muutama "kiljunen" käy kuumana eläkkeiden korotuksista. Muutamat tahvot pitävät eläkeyhtiöiden maksamia eläkkeitä eri rahana kuin valtion maksamia eläkkeitä.

Jokainenhan hakee tietenkin olemassaolonsa oikeutusta valehtelemalla jopa itselleen.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eäkeläiset

      elävät työssäkäyvän nuorison siivellä.

      • HiljaistaOn

        Tämä on kylmä totuus. Lainsäädäntöä on mitä pikimmin muutettava siihen suuntaan, että vanhukset osallistuvat omaisuudellaan hoitokustannuksiinsa.


    • >>Huvittuneena olen seurannut, ettei aihe näköjään kiinnosta tämän saitin lukijoita.
      Syykin lienee ilmeinen, ovathan saitin rakuttajat näitä "yhteiskunnan kermankuorijoita", kuten saitilla heitä kutsutaan.<<

      Päättelet siis, että sinä kuten me muutkin saitin rakuttajat olemme yli 65-vuotiaista pariskuntia. Heidäthän tuossa jutussa nimettiin "yhteiskunnan kermankuorijoiksi". En usko, että saittilaisista edes suurin osa on naimisissa eläviä eläkeläisiä, mutta oli tai ei, omakohtaisuus ei ole syynä siihen, ettei aihe ole täällä napannut.

      Tärkein syy aiheen jäämiseen pimentoon on, että aihe ei ylipäätään ole saanut mediassa suurta huomiota. Miksi muuten et laittanut linkkiä juttuun, jotta meidän olisi mahdollista keskustella siitä?

      Se monien näkemä televisioversio oli sekava ja huonosti tehty. Juonnetussa osuudessa paasattiin yleläiseen tyyliin keskiarvoperheestä, vaikka kaikki tietävät, ettei sellaisia edes ole. Lisäksi haastateltiin kermankuorijoista esimerkkinä jotain opiskelijaa aivan kuin ei olisi päivänselvä asia, että opiskelija saa yhteiskunnalta enemmän rahaa kuin sille itse maksaa veroja.

      Ainoa mietinnän arvoinen asia tekstiversiojutussa on, että tulonsiirroista merkittävä osuus rahoitetaan omaisuustuloilla, yritysten maksamilla veroilla ja työnantajamaksuilla. Mikään varsinainen uutinen sekään ei kuitenkaan ole.

      Tässä se linkki, jonka jätit laittamatta:
      http://yle.fi/uutiset/3-9251161

      Eipä tästä sitten enempää. Kohta väärän palstan hokija tulee kuitenkin pilaamaan tämänkin ketjun spämmeillään.

      • Eikö tuo sitten liity keskustapuolueeseen ja sen harjoittamaan politiikkaan ?


      • Pystyyn_kuollut
        Turmiola.Tommi kirjoitti:

        Eikö tuo sitten liity keskustapuolueeseen ja sen harjoittamaan politiikkaan ?

        Kysy nimimerkiltä Hienoa.Idiotti.


    • KylläNe

      jutut pitää löytyä ilman linkkejäkin. Minä olen jo lopettanut nämä asiakaspalveluhommat.

      Kieltämättä juttu oli hiukan kökkö mutta kyllä tämä 65 aviopari esimerkki kuvaa hyvin mistä on kysymys myös yksineläjien osalta. Ehkä summat ovat hiukan pienempiä mutta etumerkki on selkeä. Tuskinpa päivät ja yöt saitilla viettäjät juuri töissäkään heiluvat. Olisihan se jo törkeätä kepusaittia työaikana päivystää.

      Mitä itse asiaan tulee niin ehkä tuo juttu antaa hiukan ajattelemisen aihetta näille rakuttajille, jotka ovat itse eläkkeensä ansainneet. Kertomansa mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      345
      4088
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      278
      2307
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      129
      1650
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      97
      1431
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1403
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1267
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1238
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      54
      1110
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1074
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1006
    Aihe