Minulle ja minun avopuolisolleni tulee ensi vuonna neljä vuotta täyteen yhdessä asumista, mutta näinä kahtena viimeisenä vuotena meidän suhteemme laatu on huonontunut koko ajan ja minä haluaisin lähteä tästä suhteesta. Ainoita ongelmia vain on se, että minä olen tosi yksinäinen ihminen ja minulla ei ole sosiaalisia suhteita oikein missään. :/
Minä olen vähän arka ja huono hankkimaan ystäviä ja hän rajoittaa minua hankkimasta uusia. Olen yrittänyt ottaa yhteyttä eri viranomaisiin asunnon saamiseksi ja elämän kuntoon saamiseksi, mutta kaikki asunnot menee töissä ja koulussa oleville. :( En haluaisi mihinkään turvakotiin mennä asumaan siihen saakka, että saan asunnon niin nyt olisi hyvät neuvot tarpeen että mistä yleishyödylliseltä vuokranantajalta saada asunto tähän hätään ja miten selvitä tulevasta yksinäisyydestä, kun se toinen ei enää olekkaan siinä vieressä 24/7.
Toivoisin asiallisia vastauksia tähän julkaisuun ja ei kiitos mitään huomautuksia pilkku ja piste virheistä tai yhdyssanavirheistä yms kirjoitusvirheistä. Minä olen erittäin tietoinen siitä, että äidinkieli ei ole minulla hallussa kovin hyvin ilman että siitä huomautellaan.
Miten erota pitkästä suhteesta?
6
270
Vastaukset
- onneaetsintään
kokeileppa Graigs listaa; https://helsinki.craigslist.fi/search/apa
tai :https://www.airbnb.com/
noista kummastakin saa edullisia asuntoja päiviksi, viikoiksi sitoutumatta pitkä-aikaisiin vuokrasopimuksiin
Tietysti seuraat superarkettiesi ilmoitustauluja ja voit laitta itsekin ilmoituksen asnnonhaustasi
Kysele tuttaviltasi, suvultasi, seurakuntasi jäseniltä (ellet kuulu minkään valtakunnan seurakuntaan, nyt on hyvä aika osallistua ! Sieltä kun saa apua ja tukea niin monenlaiseen ongelmaan! ja ilmaiseksi - ainoa mitä tarvitsee on vain viitsiä vaivautua näyttämään naamaansa siellä joskus!!!) - vastuu-sinulla-itselläsi
Neljä vuottahan on vasta pintaraapaisu ihmisen aikuiselämästä jos sitä ihmisen koko aikuiselämän pituuteen vertaa, joten ei mitään hätää, tulevaisuutta on edessä vielä ehkä liiankin kanssa.
Enpä ole kuullut, että viranomaiset kenellekään asuntoa hankkisivat. No ehkä ulkomaisissa sarjoissa niille jotka ovat todistajansuojelussa tms. mutta ei kai näitä nyt Suomessa ole. Jos et ole holhouksen alaisena, niin kyllähän se on sinun itsesi tai sinun valtuuttaman henkilön tehtävä etsiä se asunto. Ei sitä kukaan sinulle tule tarjoamaan.
Eikä ikävä kyllä muitakaan asioita kukaan hoida sinun puolestasi valmiiksi.
Vuokra-asuntoja löytyy joka puolelta Suomea: VVO, Sato, Seurakuntayhtymillä on, googettamalla löysin tuhansia vapaita asuntoja. Esim. Helsingistä löytyy yhdeltä palveluntarjoajalta lähes 1500 vuokrakämppää.
Jos tulotasosi ei riitä johonkin yksityisen vuokralleantajan asuntoon, kysy asuinpaikkakuntasi saatko Kelalta saatko yleistä asumistukea just siihen vuokra-asuntoon mitä olet vuokraamassa. Asunnon ikä jne. vaikuttaa asumistukeen.- Ellu_9111
Minulle se on pitkä aika, koska se on minun pisin suhteeni.
Kun minä puhuin viranomaisista minä tarkoitin lähinnä etsiviä nuorisotyöntekijöitä ja sosiaaliviranomaisia. Mistä sinä tuon oikein revit? :,3 Ja ei nekään sitä asuntoa minulle hanki ne vain on henkisenä tukena minulle tässä tilanteessa, koska minulla ei ole sosiaalisia verkostoja. Minä teen kaiken työn tässä ja hankin sen asunnon yms.
Vvo, Sato, yh-kodit jne on yleishyödyllisiä vuokranantajia joille minä kerroin jo tuossa aikaisemmin laittaneeni hakemusta. Sieltä vaan vastattiin aivan suoraan, että asunnot menee pääasiassa opiskelijoille ja töissä oleville. Minä olen työtön niin ei auta, vaikka on luottotiedot kunnossa ja maksan vuokran ajallaan. Ei auta kelan asumistuet siinä kohtaa, kun ei tarjota vuokra-asuntoa minulle. Kai se on tätä menoa pakko vain sitten mennä sinne turvakotiin ja olla siellä kunnes saan asunnon, koska nykyisellään tilanne ei voi enää jatkua.
- Ellu_9111
Minä sain asunnon ja muutan kuukauden lopussa. ^^ Erokin selvinnee sen myötä.
- jkjkjkjkjkjkjkjkkj
Onnea elämääsi! Olet rohkeampi ja aikaansaavempi, kuin minä.
Jos sinä et omin voimin pysty lähtemään suhteesta niin kannattaa hakea tukea sinun läheisiltä, mutta jos sinulla ei ole läheisiä niin sosiaaliviranomaiset voivat auttaa ja jos suhteessa on väkivaltaa niin turvakoti on yksi vaihtoehto.
Jos sinä haluat niin minulle voi laittaa s-postia, niin minä voin yrittää neuvoa sinua parhaan kykyni mukaan. Itseään kannattaa aina kunnioittaa niin paljon, ettei anna toisen kohdella itseään huonosti. Voimia sinulle tuhon sinun tilanteeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1411765- 401668
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631420- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2101167Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2791113- 701093
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19968- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106898