Olen puolessa välissä kuuttakymmentä ja nämä yöt alkaa olemaan todella raskaita. Minkä laisia syitä on päästä yötyöstä eroon. Mitkä sairaudet ovat sellaisia joilla saa vapautuksen yövuoroista voiko työnantaja vaatia tekemään yötyötä jos lääkäriltä saa todistuksen että on syy siitä kieltäytyä.
Miten eroon yötystä
6
510
Vastaukset
- joooopa
Puolivälissä kuuttakymmentä - eli kolmikymppinen? Hankkiudu raskaaksi? Raskaana olevan ei tarvitse tehdä yötyötä ...
Toinen yleinen syy on masennus, mutta jos sinulla ei sitä ole niin eihän sitä silloin ole. Voit tietysti myös kysyä lääkäriltä, riittääkö syyksi se, että koet yötyön liian raskaaksi. Ensin kyllä kannattaa kysyä esimieheltä, koska joillakin työpaikoilla, missä on helpompi järjestellä työvuoroja, ei tarvitse edes lääkärin todistusta vaan riittää kun sanoo esimiehelle, ettei halua yövuoroja, niin ne annetaan niille, jotka niitä haluavat.
Työnantaja ei voi vaatia tekemään yötyötä, jos on lääkärin todistus, mutta ei välttämättä aina pysty myöskän järjestämään päivätyötä. Silloin voi joutua vaihtamaan työpaikkaa.
Itse olen yli viiskymppinen, tehnyt kerran elämässäni yhden yövuoron. Ei ollut minun juttu ollenkaan, olen hakeutunut sellaisiin paikkoihin missä voi valita ja tehdä aamu- ja iltavuoroja. - hoit_su
Eiköhän tuossa kannata yrittää neuvotella ensin. Mutta kysymykseen; minulla riitti sairastettu ja hoidettu rintasyöpä siihen, että lääkäri kirjoitti paperin, jossa suositellaan yötöistä luopumista. Siis olisin saanut tehdä, jos olisin itse halunnut, mutta lääkärin suosituksesta minulle ei sitten enää laitettu öitä. Eikä ne yöt mitään helppoja olleet kuusikymppiselle, joten olin ihan hyvin tyytyväinen asiaan. Nyt kun olen jo eläkkeellä, niin valvon öitä ihan vaan siksi, kun nukkuminen on huonoa☺
- mop737_iherb_alennuskood
Kertokaa nyt hyvät ihmiset edes, oletteko lähihoitajia / sairaanhoitajia / lääkäreitä, mikä osasto, HUS, KYS, HYKS, TYS vai vaikka Malmin sairaala?
- 5-töistä
mitenkäs eroon teollisuuden yötöistä?
- Ärtynyt
Lääkärin lausunto esim,sydänvika,verenpaine.Tosin joku joutuu tekemään sinun vuorot eli pitäskö haeskella muita töitä jos vuorotyö on liian raskasta.
- Ålhyl
Mitäs muita töitä,ku päätevyys toisiin töihin puuttuu ja olet vain30 v työkokemus liian vanha ja ulkomaista työvoimaa halutaan tilalle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 305637
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus123228- 1882238
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1631713Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan751550Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike351427Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141365En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.741305- 941185
viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2211177