Saa nähdä löytyykö vinkkiä tästä hullujenhuoneesta :D
Siis lyhyesti, minulla oli olosuhteiden pakosta vain muutaman päivän kestänyt ja todella yllättävä "lomaromanssi" hongkongilaisen naisen kanssa. Hänen palattuaan kotiinsa on viestittelyä ja soittelua jatkunut eikä juttu tunnu loppuvan joten ostinkin sitten liput Hong Kongiin :)
Siis mitä vien lahjaksi hänelle?
Olemme molemmat eronneita ja keski-ikäisiä, minä tavisinssi ja hän luultavasti suurituloisempi kuin minä joten ei nyt ihan pelkkää kiinalaista muumimukia kehtaisi viedä. Itse en ole oikein lahja-ihmisiä joten ainoa mitä tulee mieleen on se perinteinen parfyymipullo lentokentän tax-freestä..
Jos joku keksii jotain hauskaa, ja kohtuullisen hintaista tietenkin :) , niin kiitän häntä!
Lahja kiinalaiselle naiselle
17
1701
Vastaukset
- ChiaDragon
Helppoa, osta herkkuja. Kiinalaiset tykkäävät Fazerin sinisestä, Geisha suklaasta. Pieni korulahja on mukava muisto. Voit ostaa vaikka Ainot jalkaan, he käyttävät sisäjalkineita ja Hong Kongissa alkaa nyt kylmä kausi.Voit myös viedä jotain suomalaista maisteltavaksi, osta vaikka salmiakkia:)
Suomesta saa hyvää kahvia. Juhla Mokan veroista saa siellä etsiä. Kunnollinen kahvi maksaa enemmän mitä Suomessa, jopa 4 euroa kupillinen cafe paikoissa. Suomi Finland t-paita kokoa M.
Nuo kaikki yhdessä, yksi lahja ei ole mukava ajatus. - hongankolistajahonk
Miksi ostat lahjaa kiinalaiselle naiselle, kun nainen on honkkari?
- ChinaDragon
Tuoksuvan sataman 7 miljoonaisesta väestöstä 95 % on kiinalaista alkuperää.
Ei se reilun sadan vuoden englantilaisten hallintajakso väestön perimää muuttanut. Elämäntyyliä ja ajatuksia kyllä.
Nykyinen Hong Kong on taas enemmän kiinalaistunut englantilaisten luovutettua kaupungin paikallishallinnon käsiin. Yuen Longin ja North osissa meno on samanlaista mitä manner-Kiinassa.
Häslinkiä riittää, kaupunki on vain vähän suurempi pinta-alaltaan mitä Helsinki ja siellä asuu jotain 7,3 miljoonaa asukasta, paljon enemmän mitä koko Suomessa. Helsinki on harvaan asuttu kaupunki, tuntuu lähes maaseudulta.
Kyllä sieltä löytää vaikka minkä maalaisen tyttöystävän, veikkaan ettei maailmassa ole sellaista maata jonka kansalaista ei löytäisi Hong Kongista. - tasaneimeneonnelahjat
ChinaDragon kirjoitti:
Tuoksuvan sataman 7 miljoonaisesta väestöstä 95 % on kiinalaista alkuperää.
Ei se reilun sadan vuoden englantilaisten hallintajakso väestön perimää muuttanut. Elämäntyyliä ja ajatuksia kyllä.
Nykyinen Hong Kong on taas enemmän kiinalaistunut englantilaisten luovutettua kaupungin paikallishallinnon käsiin. Yuen Longin ja North osissa meno on samanlaista mitä manner-Kiinassa.
Häslinkiä riittää, kaupunki on vain vähän suurempi pinta-alaltaan mitä Helsinki ja siellä asuu jotain 7,3 miljoonaa asukasta, paljon enemmän mitä koko Suomessa. Helsinki on harvaan asuttu kaupunki, tuntuu lähes maaseudulta.
Kyllä sieltä löytää vaikka minkä maalaisen tyttöystävän, veikkaan ettei maailmassa ole sellaista maata jonka kansalaista ei löytäisi Hong Kongista.Helsinki on Helsinki, ei mitään tekemistä näiden miljoonakaupunkien kanssa. Muuten ihana kiitos maantiedon oppitunnista, sitä kaipasin:-))
Mutta jos on tavannut honkkarin, niin silloin ei kysytä mitä ostetaan kiinalaiselle lahjaksi. Ihan tällainen pikkuhuomautus vaan, eikä siitä kannata alkaa vaahtoamaan ja luennoimaan:-)) ”Miksi ostat lahjaa kiinalaiselle naiselle, kun nainen on honkkari?”
Kai kirjoittaja itse tietää minkä maalaisen henkilön kanssa hän seurustelee ja kai kuitenkin tiesit että Hongkong on yksi Kiinan kaupungeista?
Hongkongin väestöstähän n. 95% on kiinalaisia kun vastaavasti Helsingin väestöstä vain n. 91% on suomalaisia, joten onhan Hongkong väestöpohjaltaan enemmän kiinalainen kaupunki kuin Helsinki suomalainen.
Vai sekö sinua asiassa häiritsee että Hongkong oli aikoinaan vuokrattu Britanialle?
Jos tämä oli syynä niin kuinka sitten kutsut tänä päivänä täällä kotosuomen Porkkalassa asuvia ihmisiä? Olihan Porkkalakin aikoinaan vuokrattu Venäjälle, eli ovatko siellä asuvat ihmiset sinun mielestäsi edelleen "vain" porkkalalaisia, venäläisiä vaiko kuitenkin suomalaisia?
Vaiko se, että Hongkong on oma hallintoalueensa kiinassa?
Entäs sitten meidän Ahvenanmaamme? Hongkongissa sentään virallinen kieli on Kiina ja siellä voi olla vaikeuksia löytää englantia osaavaa henkilöä kun taas Ahvenanmaalla kieli on ruotsi ja voi olla vaikeuksia löytää suomea osaavaa henkilöä.
Minä ostaisin jonkun kivan ja nätin kaulakorun lahjaksi tälle kiinalaiselle tai siis hongkonglaiselle. Olen tuntenut muutaman kiinalaisen ja kongkongilaisen. Ero on siinä, että nämä ovat eläneet Britannian "siirtomaassa" vielä kaksikymmentä vuotta sitten. Jos hän on keski-ikäinen niin hänellä kosketus brittiläis-kiinanalaiseen koulusysteemiin. Siinä tapauksessa voit kohdella häntä lahjojen suhteen vähän niin kuin länsimaista naista. Minä haluaisin nätin korun Suomesta ja jotain oma peräistä sen lisäksi. Muumimukit ei taida tulla kysymykseen, sillä ne kuuluvat enemmänkin japanilaisten ostoksiin täältä turisteina. Jotkut kiinalaiset itse ostavat xylitol-hammastahnaa, sillä sitä ei saa heidän maastaan. Keksi itse mikä on jotain suomalaista esimerkiksi Fazerin hieno suklaarasia lentokentältä ja koru. Myös belgialainen Godivan suklaa saattaisi olla hieno lahja, sillä sitä ei jokapaikasta saa se on maaiman parasta suklaata. Kaunis kaulakoru ja maailman parasta suklaata tai jotain suomalaista? :)
- Luonto_purkissa
Luonnontuotteet kuten marjat: likööriä, hilloa, suklaata... Mitään villinä kasvanutta ei kiinasta eikä Hongkongista saa ja mitä harvinaisempi ruoka-aine sen hienompi.
- Eronnutavis
Löytyihän jopa täältä vastauksia enkä totta puhuen niitä asiallisia edes odottanut :) Keksin jo itse: korvakorut. Tyyli tiedossa ja yhden hävitykseen lienen itsekin osasyyllinen ;) Sitten voisi tosiaan ostaa sitä suklaata ja jopa sen T-paidan. Kertoi tänään että siellä on 25 astetta ja T-paitailma. Täällä ei.
- GustavAdolf
Paras lahja kun ilmestyt itte sinne, jos hä sinusta tykkää :-* Onnea nyvvaa :)
- helppoheikkioon
Niin jos on noin lämmintä niin osta vielä shortsit ja minihame ja aurinkorasvaa Anttilan loppuun alennusmyynneistä!
Mitä muuten kuvittelit täällä saavasi vastauksia?- ChinaDragon
Mies voi yllättyä kun sinne menee, kaikilla on talvitakki päällä:)
Onhan alle 20 astetta siellä jo talven merkki. - talvitakki-ei-riitä
ChinaDragon kirjoitti:
Mies voi yllättyä kun sinne menee, kaikilla on talvitakki päällä:)
Onhan alle 20 astetta siellä jo talven merkki.jeps ja kun nälevät suomiukon epäilevät jääkauden uusineen hihih
” jos on noin lämmintä niin osta vielä shortsit ja minihame ja aurinkorasvaa”
Eipä ole mitään järkeä ostaa Suomesta vaatteita Kiinaan vietäväksi koska todennäköisesti noissa Suomesta ostetuissa vaatteissa lukee kuitenkin ”made in China”.
Etelä-kiinassa ei muuten tuo 25 astetta ole enää t-paitakeli vaan he pukeutuvat jo lämpimämmin ”noinkin” kylmällä ilmalla. - tosikkokokoko
Älä ota niin tosissaan kaikkea.
Suklaa täällä jo mainittiin mutta unohda lakritsi- ja salmiakkipohjaiset tuotteet. Fiskarsin keittiövälineet ovat myös kova sana kuten Fiskarsin veitsenteroitin.
Jos et keksi suomalaista tuotetta niin sveitsiläinen kello on myös hyvä lahja- Anonyymi
Älä ihmeessä kelloa anna. Se on tulevan kuoleman symbooli:)
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379