Mitkä on huonoja autoja?

Aiheuttivat.harmia

Oman kokemukseni perusteella ainakin renault ja ford

51

1429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sryhsrhs

      Meidän perheessä ollut Mazdoja, Toyotia, Volvoja, Fiat, Opel, Lada, Saabeja, ja VW:tä. Opel oli katastrofi, kone hajosi 70tkm täydellisesti huollettuna, Volvo ja VW herkkävikaisimpia Opelin lisäksi, Toyota ja Mazda taas ylivoimaisesti vähävikaisimpia. Fiat, lada ja Saab keskitasoa.

      • luotan-japsiin

        Samoilla linjoilla ollaan eli kehnoimpia olivat Vauxhall ja Opel sekä Ford, sillä Ladallakin pärjäsi paremmin, kun vain oli sulakkeita ja kuminauhoja mukana.
        Vahvoja olivat vanhat Volvot eli Amazon (3 kpl), 144 ja 145 Express sekä Dodge.
        Ylivoimaisesti vähävikaisempia ovat ollet ed. mazda (13 v.) ja nyk. tojo (12 v.)


      • Anonyymi
        luotan-japsiin kirjoitti:

        Samoilla linjoilla ollaan eli kehnoimpia olivat Vauxhall ja Opel sekä Ford, sillä Ladallakin pärjäsi paremmin, kun vain oli sulakkeita ja kuminauhoja mukana.
        Vahvoja olivat vanhat Volvot eli Amazon (3 kpl), 144 ja 145 Express sekä Dodge.
        Ylivoimaisesti vähävikaisempia ovat ollet ed. mazda (13 v.) ja nyk. tojo (12 v.)

        Omistan Mazda626 vm.99 pelittää vieläkin ajettu 502000 . Ruostesuojattu. Lokarit asennettu uutena. Itse huollettu.
        Aina katsastuksesta läpi.
        Repikää tosta
        MAZDA ON PARAS AUTONI KOSKAAN!


    • nykyautot.hyviä

      Kovin huonoja autoja ei nykyään varmaan olekaan verrattuna entisaikojen moskovitseihin, fso poloneeseihin, hillman imppeihin ja muihin vastaaviin paskakasoihin.
      Ranskalais- ja Italialaismerkeissä saattaa olla nykyään vähän muita enemmän häiriöitä sähköpuolella mutta sinänsä varmaan esim. hyviä ajettavia.
      VW:n maine on tahraantunut TSI- ja DSG- sekä dieselgaten takia mutta ehkä nekin tosiasiassa koskevat vain joitain tiettyjä malleja tai moottoriversioita, muutoin autot lienevät hyviä.

      • Totuus.on.se

        että Volkswagen konsernin laatu ei ole pysynyt kehityksen mukana. Liian paljon on viime vuosina tullut uutta tekniikkaa jota ei ole testattu kunnolla, toisin kuin japanilaisilla valmistajilla. Säästöjen nimissä on yksittäisiä osia tehty ja teetetty tarkoituksellisesti alihankkijoilla halvalla ja se näkyy erinomaisesti esimerkiksi Tsi-moottorien jakopäiden rakenteessa. Sitä on silti vaikea ymmärtää että osa autoista kuluttaa älyttömästi moottoriöljyä. Osien, sylinterien ja mäntien oikea mitoitus kun ei maksa yhtään enempää kuin se susilaatu jota konserni ajoittain tuottaa. Samoin alustan puslat ja nivelet saadaan japanilaisissa helposti kestämään satojatuhansia kilometrejä kun ne jossain Vw-konsernin tekeleessä kestävät vain muutamia kymmeniätuhansia km ehjinä.


      • Tojotakökkö

        Mitä tekee sillä että auto kestää satojatuhansia kilometrejä? Etkö osta koskaan uusia vaatteitakaan? Ihminen tykkää uudistua ja uusista jutuista. On ihan kiva vaihtaa autoa ja valtaosa vaihtaakin uuden pois 50-100 tonnia ajettuna ja usein silloin takuu loppuu. Kestävyydellä ei ole juuri merkitystä kun auto on uusi. Vaihtoautot hajoo niin tojot kun muutkin. Toyotalla ajo taas on silkkaa kärsimystä alusta lopuun kun ajo-ominaisuudet on edelleen tuttua 90-lukua..hyvä että ohjaustehostin löytyy.


      • Anonyymi
        Tojotakökkö kirjoitti:

        Mitä tekee sillä että auto kestää satojatuhansia kilometrejä? Etkö osta koskaan uusia vaatteitakaan? Ihminen tykkää uudistua ja uusista jutuista. On ihan kiva vaihtaa autoa ja valtaosa vaihtaakin uuden pois 50-100 tonnia ajettuna ja usein silloin takuu loppuu. Kestävyydellä ei ole juuri merkitystä kun auto on uusi. Vaihtoautot hajoo niin tojot kun muutkin. Toyotalla ajo taas on silkkaa kärsimystä alusta lopuun kun ajo-ominaisuudet on edelleen tuttua 90-lukua..hyvä että ohjaustehostin löytyy.

        Totta autot ovat kertakäyttöisiä nykyään. Ei ole tarkoitettukaan, että kestävät pitkään. Noin 200 000 km:ä ja sitten alkaa tulla ilta. Myydään pelkkiä mielikuvia laadusta yms. Ainoa laadun tunne on kuljettajan paikalla hetken aikaa, kun on ajettu 100 000 km:ä ja vähän yli tulee totuus esille. Halpa tekniikka on piilotettu kaiken muun alle.


    • PaljonVikoja

      Näistä ihan uusista ainakin Ford on melkoista kuraa.

    • Wwqq

      Eikö se ole vanha sanonta että ei ole piika ihminen ja Ford auto.

      • sanoVieläopelistaJotain

        kertoo setä joka pitää suomalaisesta kahjoperinteestä.


      • pitää.paikkansa

        Faija sano aikoinaan (60-luvulla) että älä ikinä sekaannu voorteihin, siitä olen pitänyt kiinni.
        Siis voortihan ei ole edes auto.


      • 2545

        Mikä on auto?


      • fo-mo-co

        On kaksi laitetta, joissa herrasmies ei voi esiintyä julkisella paikalla.
        Toinen on kylpyamme ja toinen on se ford.


    • Kakallalaka

      Ford on todella surkea tekele. Sisusta aina taattua ameriikan paskalaatua ja fordia ei kukaan arvosta. Uusi ÖRS 350hv kokeilin eikä sekään tuntunut miltään 350heppaselta..bmw M140i xdrive tuntu 340hevosella ainakin 400 heppaselta verrattuna fordiin...fordin kone ei oikein reagoi kaasuun ja sama vika uudessa typerässä.

      • Kokeillutmyös

        Sama fiilis RS focuksesta. Moottori ei ole kovin iloinen tapaus ja auto ei tunnu läheskään mitä luvut antavat olettaa.


    • Näinseonn

      Toyota on ainakin nykyään todella papparaisten auto vailla mitään iloa ja kiinnostavaa. Yhtä tylsä siirtymäväline kun nissan ja dacia. Muut menneet menojaan ajat sitten.

      • Anonyymi

        Toyota on todella herkkä ruostumaan. Tekniikka saattaa kestääkin, mutta kori ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on todella herkkä ruostumaan. Tekniikka saattaa kestääkin, mutta kori ei.

        Miksi Toyota edelleen kieltäytyy galvanoimasta autojaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on todella herkkä ruostumaan. Tekniikka saattaa kestääkin, mutta kori ei.

        puhu pukille...itselläni vm 98 corolla ja uutena ruostesuojattu finkor...siis autohan on jo melkein 30 vuotta vanha ja vielä helmat ehjät sekä pohja ...kun taas uudemmista volkkareista tippuu helmat sekä audeista A4 ,fordeista FOCUS lahoaa helmat ja etulokasuojat....siinä sinulle tietoa jos et tiedä...


    • Einiinmitään

      Mitä liikkuu ihmisen päässä joka ostaa toyotan? Vastaus: ei juuri mitään!

      • ei-korjaamolle

        Jotkut vaan haluaa luotettavan kulkuvälineen ja jotkut reistailevan dsg-vokkelon.


      • Niinkuinautonsakin

        Toyota-terot on yksinkertaisia.


      • jaggeisbest
        Niinkuinautonsakin kirjoitti:

        Toyota-terot on yksinkertaisia.

        Eivätpä paljoa eroa Vakkineilla ajavista.


      • Hiudi-Antti
        jaggeisbest kirjoitti:

        Eivätpä paljoa eroa Vakkineilla ajavista.

        Skodakuskit on suorastaan mulkkuja.


      • Anonyymi
        Hiudi-Antti kirjoitti:

        Skodakuskit on suorastaan mulkkuja.

        Skodat oli hyviä kunnes tuli muuttava-ajoituksiset nokka-akselistot ja DSG:t = VÄlttäkää näitä kuin RUTTOA


      • Anonyymi
        ei-korjaamolle kirjoitti:

        Jotkut vaan haluaa luotettavan kulkuvälineen ja jotkut reistailevan dsg-vokkelon.

        juurikin näin...samoiten kiat on lujia


    • Ei.sitten.mitenkään

      Ketkä vitun hintit noita voortinromuja ostaa, ei saata ymmärtää.

      • Anonyymi

        juuttuvasiipinen turbo...ajaa lyhyttä matkaa niin kosteus jumittaa turbon muuttuvat siivet ..


    • Realfackt

      Toyota ihan paska kaikki hajos mutta Foordi on auto vankka oma kokemus .

      • Anonyymi

        puhut varmaa vm 90 transit betonimyllystä..


    • ofifjfdj

      Citta, bmw, opel ja mese keskivertoa huonompia minusta.

    • Mr.Mercedes

      Huonoimpia ovat Volkswagen-konsernista tulevat merkit. Tekniikka ja korit ei kestä. Ajettavuus on ensimmäisen vuoden hyvä, sitten alkavat luikerella kuin Toyotat.

    • jukkajukkajukka

      Opel, Audi, Ford, Mazda, Opel, Mazda, BMW, Peugeot, Citroen, BMW.

      Hyviä olleet toinen Mazdoista, molemmat BMW:t, Peugeot.

      Huonoja olivat molemmat Opelit, toinen Mazda.

      Neutraaleja Audi, Citroen.

    • poisliikenteestä

      Sinäpä vasta kysymyksen pistit. Jospa voisikin nimetä yhden tai kahden automerkin. Mutta omalla kokemuksella: itselläni ollut 15 vuotta rellu (jollain toisella voortti) eikä muuta vikaa kuin tuo pakollinen katsastusmaksu, vakuutus ja löpö. Säälisin mieluummin esim. noita maamme iäkkäiden mersujen ja audien omistajia, joiden 20-30 vuotiaat dieselit useinkin tien- ja näkyvyydentukkoina.

    • nolla-arvoista

      aika lapsellista ja hyödyntöntä miettiä tai listata mikä "merkki"
      on hyvä tai huono!

      Kaikkien merkkien sisällä on kovin erilaisia autoja, tehty eri paikoissa, eri osista
      eri tehtaissa jne ja joka täysin eri tekniikalla

      MAhdotonta ja turhaa yrittää niputtaa kaikkia automalleja yhden
      merkin nimen alle ja väittää onko hyvä/huono.

      Ja millä mittarilla,verrattuna mihin?

      Ford Ka on tosi huono verrattuna Ferrari 458 ainakin kiihtyvyyden osalta :)

    • Prose

      Meijän talouvessa ei ole ollu yhtään hyvää autoa. Kaikkihan ne ovat vain muutamasta läkkipellistä kokoon karsittuja paskaläjiä.
      Ei sillä ole mitään merkitystä, kuinka ihmisotus matkaansa yrittää taittaa. Se on vain SE. Läjä paskaa.

    • Lysmyinen

      WV, opel, skoda, BMW, mazda, fiat, FSO. Noiden kestävyys ja luotettavuus sontaluokkaa.

    • etsillee

      Mun autoista kaikkein surkeimpia on ollut Nissan ja Subaru, Nissanin suurin huolto (niinkuin Toyota ihmiset asian ilmaisee kun autoa korjataan) oli huolettoman jakopäänketjun korjaus 2500€ sisältäen vanos-pyörän plus vajaan vuoden sisään korjauksia reilulla tonnilla. Legacystä hajosi jäähdytin alle viisvuotiaana ja nelivedosta hajosi joku kikkare kun kaikki pyörät pyöri samaa vauhtia (onneks oli talvi). Ruostuminen oli myös katastrofaalista.

      • Kuten.myös.viat

        Vanos löytyy BMW:stä.


    • emersuniruostui

      itellä mersu on ollut romumpi kuin ford. huono on ei merkkaa läheskään aina merkkiä vaan saman merkin eri malli voi olla täys susi

      • Anonyymi

        Autojen paremmuus perustuu lähinnä mielikuviin, mutta ehkä suuntaa antavin on katsastusten vikatilastot, mutta niissäkään ei puututa kaikkiin ongelmiin vaan lähinnä liikenneturvallisuuteen vaikuttaviin ominaisuuksiin ja päästöihin. Toinen vaikuttava tekijä on ajallaan tehtyjen huoltojen laiminlyöminen ja kolmantena vasta rakenteelliset virheet joita niitäkin nykyautoissa ihan kiitettävästi. Auton omistajat yleensä kehuvat autojaan vaikka niistä jatkuvalla syötöllä löytyisi jotain korjattavaa ajettuihin kilometrimääriin verrattuna. Matkamittarin lukemat voivat kertoa jotain auton yleisestä luotettavuudesta kunhan ei osta sitä miljoonakilometriä mittarissa olevaa autoa, vaan samanlaisen vähemmän ajetun kulkupelin.


    • jahuukin

      kaikkihan ne on huonoja, toisiin vaan varaosat maksaa kymmenkertaisesti

    • Anonyymi

      Minulla Renault kesti, ford fiesta ei. 1990- luvun Opelit kestivät, 2000- luvun ei.

    • Anonyymi

      Katso skoda suomi24
      Ja audi suomi24
      Ja vw suomi24

      Seat sama

    • Anonyymi

      99 Saab. Kone hajosi 240000km
      Fiat Mirafjör. Jousitus unkaria.
      Paras auto ollut Mazda 626 24v. Ikää. Ajettu 610000tuhatta. Ei mitään vikaa. Vieläkin pelittää
      Itse tehty kaikki huollot. Ruostesuojattu, kun ajettu vuosi, n.15000km.tehdasrasvat haihtuneet ja lokarit asennettu.
      Onhan se kallis auto Touotaan verrattuna.
      Seuraava autonikin on Mazda!

    • Anonyymi

      Toimittaja takavuosina kysyi Timo Mäkiseltä saman kysymyksen. Mitkä
      ne on niitä huonoja autoja ? Timo vastasi: Huonoja autoja ei olekaan,
      toinen on vaan parempi toista. Tuohon aikaan Mäkinen oli erään vakuutusyhtiön
      leivissä opettamassa Suomalaisille ajamista liukkailla keleillä. Volvo oli
      opetusajoneuvona. Elettiin 8-kymmen lukua.

      • Anonyymi

        Minäkin olin kerran noissa tapahtumissa. Timo näytti, miten Lancerilla tehdään 360 asteen käännös suoralla jäisellä tiellä vauhdissa. Pohti siinä, että onkohan tämä auto etu- vai takavetoinen, vaikkei sillä nyt niin väliä. Pyörähdys kävi niin näppärästi, mestari ratissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olin kerran noissa tapahtumissa. Timo näytti, miten Lancerilla tehdään 360 asteen käännös suoralla jäisellä tiellä vauhdissa. Pohti siinä, että onkohan tämä auto etu- vai takavetoinen, vaikkei sillä nyt niin väliä. Pyörähdys kävi niin näppärästi, mestari ratissa.

        360 astetta ei ole käännös vaan pyörähdys koska meno suunta ei vaihdu mihinkään. Tämä pyörähdys ei onnistu autolla, jossa käsijarru vaikuttaa etupyöriin ellei sitten ajeta perä edellä.


    • Anonyymi

      kaikki vm 2004 jälkeen on paskoja.... turbot kun muuttuivat juuttuviksi...eli muuttuvasiipinen turbo niin nämä on paskoja...kosteus lyhellä matkalla tuhoaa ne,,

    • Anonyymi

      Renault on ainakin persereikävehje. On aina ollut ja tulee aina olemaan täysi pas-ka!

    • Anonyymi

      Tutkitustikin huonoin on tesla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

      Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4473
    2. Olit ihan

      Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      3238
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

      Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      39
      2904
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

      "Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      117
      2707
    5. Kaipaamasi miehen nimi?

      Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      16
      2590
    6. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2549
    7. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

      Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      43
      2517
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2285
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

      TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2075
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

      Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1727
    Aihe