Testaa HS-luokkakoneella:
http://www.hs.fi/datajournalismi/a1305759784361?ref=hs-etusivub-luetuimmat-#3
Itse kuulun tuon testin mukaan asiantuntijoihin.
Mihin yhteiskuntaluokkaan kuulut?
42
301
Vastaukset
- pihtarihuora
minulle tuli luokaksi vähäosainen ja kulttuuriseksi luokaksi eliitti.siis vähän kaksijakoinen tulos.ilman testaustakin tiedän kuuluvani yhteiskunnan pohjasakkaan.
- ajattelin.että.en
Olen eliittiä.
Minulle tuli että minun täytyy ensin msksaa ja tilata Hesari että saan tehdä testin.
Tiedän siis olevani luokaton tässä kapitalistisessa maailmassa.- työtönjanaiseton
Tiedän ilman testejäkin kuuluvani vähäosaisiin
- xxxzzzccc
Duunari. Eipä yllättänyt. Tosin siellä luki että duunarit ovat laiskoja harrastamaan ja lukevat seiskaa. Itse harrastan 4x viikossa ja seiskaa en lue. Aku Ankka on paljon viihdyttävämpi.
Lopetin taannoin Hesarin tilaamisen, joten ainoa tilaamani lehti on sitten Aku Ankka, mikä on tullut vuodesta 1980. Saattaisi joku kylttyyrikyykyttäjä nyrpistää nenäänsä kirjahyllyilleni. :-)
- Hämärän_rajoilta
"Luokkasi on vähäosainen
Heikon koulutuksen tai henkilökohtaisen elämäntilanteen vuoksi säännöllisestä työelämästä syrjäytyneitä ihmisiä, joiden rahat riittävät vain aivan välttämättömään. Tässä ryhmässä sosiaaliset ja terveydelliset ongelmat kasautuvat. Usein yksinäisiä. Miehillä harrastuksia on vähän, mutta naiset pyöräilevät ja käyvät teatterissa. Lukevat iltapäivälehtiä.
Kulttuurinen luokkasi on leipätyöläinen
Miesleipätyöläiset harrastavat esimerkiksi sarjakuvia ja luonnossa liikkumista. Medioista käytössä Suomi24, Seiska ja television maksukanavat."
Aivan totta. Enää useampaan vuoteen mikään elämässäni ei ole sivunnutkaan älyllisempiä harrasteita. Kiinnostusta muuhun kuin yksinkertaiseen elämään ei ole. Rahattomana ja tulevaisuudettomana päivästä toiseen jaksamisessa on riittävästi haastetta — en todellakaan aio ottaa siihen vapaaehtoisesti rinnalle enää mitään henkisesti kuormittavaa. Duunari ja kulttuurinen luokka oli kipuaja.
Eipä mitenkään yllätyksellinen tulos. Tällaista uumoilinkin. Yliopistossa pyörähtäneenä tuli todettua, että kyllä sitä maailmankatsomuksen ja perus oletusten ja odotusten osalta, elämän suhteen, näkyi havaittavia eroja. Nämä tosin tiedostin vasta sirryttyäni AMK:n puolelle opiskelemaan.- 16plus11
Luokkani on asiantuntija ja kulttuurinen luokkani on kipuaja.
Väittivät, että kuulun eliittiin, mutta omasta mielestäni kuulun nousukkaisiin.
Olitko todella eliitin jäsen vai heititkö vain vitsinä. Jos olet testin perusteella - niin ilmeisesti Sinulla on hyvät tulot?
Mitenkä paljon ne tulot vaikuttivat? Jos olit hyvä tuloinen niin pääsit parempien joukkoon. Itse olen opsikelija tuloni ovat sen takia alhaiset. Yhden kerran olen päässyt sen aloitusarvona olleen 3000 euron kuukausitulon ylle. Vääristäviä kysymyksiä tulojen lisäksi oli monia. Esimerkiksi tilaisin sanomalehtiä, mutta koska asun yksiössä niin kolahtaa yöllä kerrostalossa oven postilaatikosta sisääntullessa. Olisi rahaa tilatta vaikka Hesari, mutta ei kiinnosta herätä turhaan yöllä sanomalehden takia. Opiskelijana ja koulutukseltani ylioppilaana päädyin vähempiosoisiin - eli onneksi olkoon hyvätuloiselle eliitin jäsenelle. Kulttuuritaustaksi mainitsivat duunari, mitä en tunne olevani ja en lue mitään Seiskaa.TÄHTI92 kirjoitti:
Olitko todella eliitin jäsen vai heititkö vain vitsinä. Jos olet testin perusteella - niin ilmeisesti Sinulla on hyvät tulot?
Mitenkä paljon ne tulot vaikuttivat? Jos olit hyvä tuloinen niin pääsit parempien joukkoon. Itse olen opsikelija tuloni ovat sen takia alhaiset. Yhden kerran olen päässyt sen aloitusarvona olleen 3000 euron kuukausitulon ylle. Vääristäviä kysymyksiä tulojen lisäksi oli monia. Esimerkiksi tilaisin sanomalehtiä, mutta koska asun yksiössä niin kolahtaa yöllä kerrostalossa oven postilaatikosta sisääntullessa. Olisi rahaa tilatta vaikka Hesari, mutta ei kiinnosta herätä turhaan yöllä sanomalehden takia. Opiskelijana ja koulutukseltani ylioppilaana päädyin vähempiosoisiin - eli onneksi olkoon hyvätuloiselle eliitin jäsenelle. Kulttuuritaustaksi mainitsivat duunari, mitä en tunne olevani ja en lue mitään Seiskaa.Eliitin raja näytti olevan 5300 ja kyllä minä sen verran pääomatuloineen tienaan. On tosin sijoituslainaakin vähän helvetisti.
Ratikkakuski kirjoitti:
Eliitin raja näytti olevan 5300 ja kyllä minä sen verran pääomatuloineen tienaan. On tosin sijoituslainaakin vähän helvetisti.
Ei se varmaan tuloista ollut kiinni eliittiin sijoittuminen? Piti oli tuloja, elämäntapoja, matkustelua ulkomailla sekä sopivia harrastuksia? Faija ei pääse 5300:aan, vaikka on eläkkeellä oleva rehtori. Ison koulun rehtorina esimerkiksi pääkaupunkiseudulla sellaisiin tuloihin päästäisiin ja ilmeisesti oltaisiin jonkinlaista eliittiä? Millä alalla sinä olet vai pääomatuloista se yli 5300 euroa muodostuu? Onko elintapasi sitten myös eliittiä? :)
TÄHTI92 kirjoitti:
Ei se varmaan tuloista ollut kiinni eliittiin sijoittuminen? Piti oli tuloja, elämäntapoja, matkustelua ulkomailla sekä sopivia harrastuksia? Faija ei pääse 5300:aan, vaikka on eläkkeellä oleva rehtori. Ison koulun rehtorina esimerkiksi pääkaupunkiseudulla sellaisiin tuloihin päästäisiin ja ilmeisesti oltaisiin jonkinlaista eliittiä? Millä alalla sinä olet vai pääomatuloista se yli 5300 euroa muodostuu? Onko elintapasi sitten myös eliittiä? :)
Se on sitten vissiin Rouva Ratikan ansiota. Kun nai ulkomaalaisen taiteilijan, huomaa vähän puolivahingossa muuttuneensa kultturelliksi maaimanmatkaajaksi.
Noin muuten vierastan koko eliitti-sanaa. Minusta siihen kuuluakseen pitäisi olla esimerkiksi ministeri, valtiosihteeri tai pörssiyhtiön toimitusjohtaja.- 121212121212
Ratikkakuski kirjoitti:
Eliitin raja näytti olevan 5300 ja kyllä minä sen verran pääomatuloineen tienaan. On tosin sijoituslainaakin vähän helvetisti.
Huvittavia oli rajat.
Tavoitteenahan tuossa on jakaa porukka vähäosaisiin ja eliittiin.
Siksi asiantuntijan palkalla pääsee eliittiin ja tavisduunarin palkalla vähäosaiseksi. Ratikkakuski kirjoitti:
Se on sitten vissiin Rouva Ratikan ansiota. Kun nai ulkomaalaisen taiteilijan, huomaa vähän puolivahingossa muuttuneensa kultturelliksi maaimanmatkaajaksi.
Noin muuten vierastan koko eliitti-sanaa. Minusta siihen kuuluakseen pitäisi olla esimerkiksi ministeri, valtiosihteeri tai pörssiyhtiön toimitusjohtaja.En minäkään eliittiä ole, vaikka joskus on kutsuttu suurlähetystöön kutsuille, jos ex-presidentti on ollut illan isäntänä. Eliitti on vähän joustava käsite ja sinun viestiso varmaan selittää, miksi Sinulla on eliittiin viittaavia toimintoja.
Se naisesi onkin varmaa yksi selitys harrastuksistasi. Kaiken takana on nainen? Rouva Ratikka? Kirjoitinkin juuri äskön Rouva Ratikasta ja Sinusta yhdessä yhteydessä.
TÄHTI92 (6.11.2016 13:33):
kaunis.sinkku.nainen (6.11.2016 12:48): "Palstalla on pelkkiä kokemattomia miehiä joten ei voi ihastua."
Ei se niin ole, sillä esimerkiksi "Tähänsekaappi" on ollut naimissa ja hänellä 10 ja 13-vuotiaat lapset. Hän, kokenut, on nyt varattu eli hän ehkä sinulle sopimaton ei-vapaana. Lisäksi täällä jossain määrin kokenut Eräkettu ja Ratikkakuski. En heitä minään kokemattomina poikina voi pitää. Voisi sanoa sen, että jossain määrin ihmisenä olen ihastunut tähän ensin mainittuun ja toisena mainittuun. Myös Ratikkakuski on ajoittain kiva kirjoittaja täällä. Heistä voi pitää ja jollain tavalla myös ihastua ihmisinä. Tämä Ratikkakuski ei taida olla vapaana, sillä Rouva Ratikka ei taida olla täysin mielikuvitusta! :) ..."121212121212 kirjoitti:
Huvittavia oli rajat.
Tavoitteenahan tuossa on jakaa porukka vähäosaisiin ja eliittiin.
Siksi asiantuntijan palkalla pääsee eliittiin ja tavisduunarin palkalla vähäosaiseksi.Tulee taas mieleen Jutta Urpilainen, joka määritteli 60% kansasta vähätuloiseksi, kun pisti rajan 3000€:n kuukausituloihin. Vähän sama kuin joku keksi aikoinaan määritellä köyhäksi alle 60% keskitulosta ansaitsevat. Ennen raja oli 50% ja hupsisita, klöyhien määrä Suomessa lisääntyi yhtäkkiä useilla sadoilla tuhansilla. :-)
TÄHTI92 kirjoitti:
En minäkään eliittiä ole, vaikka joskus on kutsuttu suurlähetystöön kutsuille, jos ex-presidentti on ollut illan isäntänä. Eliitti on vähän joustava käsite ja sinun viestiso varmaan selittää, miksi Sinulla on eliittiin viittaavia toimintoja.
Se naisesi onkin varmaa yksi selitys harrastuksistasi. Kaiken takana on nainen? Rouva Ratikka? Kirjoitinkin juuri äskön Rouva Ratikasta ja Sinusta yhdessä yhteydessä.
TÄHTI92 (6.11.2016 13:33):
kaunis.sinkku.nainen (6.11.2016 12:48): "Palstalla on pelkkiä kokemattomia miehiä joten ei voi ihastua."
Ei se niin ole, sillä esimerkiksi "Tähänsekaappi" on ollut naimissa ja hänellä 10 ja 13-vuotiaat lapset. Hän, kokenut, on nyt varattu eli hän ehkä sinulle sopimaton ei-vapaana. Lisäksi täällä jossain määrin kokenut Eräkettu ja Ratikkakuski. En heitä minään kokemattomina poikina voi pitää. Voisi sanoa sen, että jossain määrin ihmisenä olen ihastunut tähän ensin mainittuun ja toisena mainittuun. Myös Ratikkakuski on ajoittain kiva kirjoittaja täällä. Heistä voi pitää ja jollain tavalla myös ihastua ihmisinä. Tämä Ratikkakuski ei taida olla vapaana, sillä Rouva Ratikka ei taida olla täysin mielikuvitusta! :) ..."Jaa että minun kumiinukeksi palstalla pilkattu vaimoni ei olisikaan mielikuvitusolento... :-)
- naisen-mielestä
Ratikkakuski kirjoitti:
Tulee taas mieleen Jutta Urpilainen, joka määritteli 60% kansasta vähätuloiseksi, kun pisti rajan 3000€:n kuukausituloihin. Vähän sama kuin joku keksi aikoinaan määritellä köyhäksi alle 60% keskitulosta ansaitsevat. Ennen raja oli 50% ja hupsisita, klöyhien määrä Suomessa lisääntyi yhtäkkiä useilla sadoilla tuhansilla. :-)
Tällaista laatikkoleikkiä on politiikka :)
Ratikkakuski kirjoitti:
Jaa että minun kumiinukeksi palstalla pilkattu vaimoni ei olisikaan mielikuvitusolento... :-)
Minä olen saanut sen vaikutelman, että kyseessä ei välttämättä ole mielikuvitus henkilö. Varmuutta ei ole, mutta niin minä oletan. Aikaisemmin kerroit minulle, kun kirjoitin Sininen.Enkeli nimelllä, että löysit naisen Lontoosta. Otin se silloin todesta ja päättelin, että jotain todellisuutta on tarinoiden taustalla tai sitten tosi suurta mielikuvitusta! :)
TÄHTI92 kirjoitti:
Minä olen saanut sen vaikutelman, että kyseessä ei välttämättä ole mielikuvitus henkilö. Varmuutta ei ole, mutta niin minä oletan. Aikaisemmin kerroit minulle, kun kirjoitin Sininen.Enkeli nimelllä, että löysit naisen Lontoosta. Otin se silloin todesta ja päättelin, että jotain todellisuutta on tarinoiden taustalla tai sitten tosi suurta mielikuvitusta! :)
Kunhan trollaan trolleille takaisin. :-)
Erkkomedia väittää minua jätteeksi vaikka koen olevani eliittiä.
Luokkasi on leipätyöläinen ja kulttuurinen luokkasi on kipuaja
- vihatipunen
Leipätyöläinen ja kipuaja.
- naisen-mielestä
Luokkasi on asiantuntija
Akateemisen tai vastaavan koulutuksen omaavia ihmisiä, joilla on hyvät tulot ja runsaasti hyvin menestyviä ystäviä. Ammatteina esimerkiksi opettaja, lääkäri, insinööri. Heille tärkeitä asioita ovat usein turvallinen elämä, mukava koti ja lasten kouluttaminen. Harrastuksina esim. musiikki-instrumentin soittaminen, jooga ja salibandy, Medioina Facebook ja sanomalehti.
Kulttuurinen luokkasi on eliitti
Eliitti matkustaa paljon, seuraa maailman asioita ja harrastaa monipuolisesti kulttuuria. Eliitin jäsenet tuntevat paljon muita eliittiin kuuluvia. Varsinkin miehet harrastavat paljon. Lajeina esim. golf, hiihto, metsästys ja sisustus. Medioina kotimaiset ja ulkomaiset paperi- ja verkkolehdet.
Kuulostaa tutulta :)- 121212121212
Aika helpolla pääsee eliittiin nykyään. Kuvaus sopii moneen maanviljelijään tuppukylässä josta muutin kaupunkiin :D
- naisen-mielestä
121212121212 kirjoitti:
Aika helpolla pääsee eliittiin nykyään. Kuvaus sopii moneen maanviljelijään tuppukylässä josta muutin kaupunkiin :D
Hesari haluaa profiloida mahdollisimman monta lukijaansa eliittiin kuuluviksi, he klikkaavat seuraavaakin testiä. Viihde on jonkun bisnes, tämä suomi24 -palstakin.
- 121212121212
naisen-mielestä kirjoitti:
Hesari haluaa profiloida mahdollisimman monta lukijaansa eliittiin kuuluviksi, he klikkaavat seuraavaakin testiä. Viihde on jonkun bisnes, tämä suomi24 -palstakin.
Totta kai. Ja vähätuloisiksi myös. Tuolla jaoilla synnyinpaikkakunnallani (maaseutu) enemmistö porukasta olisi köyhiä. Enemmistöllä tulot pyörinee siinä 2 000 euron molemmin puolin/kk.
- naisen-mielestä
121212121212 kirjoitti:
Totta kai. Ja vähätuloisiksi myös. Tuolla jaoilla synnyinpaikkakunnallani (maaseutu) enemmistö porukasta olisi köyhiä. Enemmistöllä tulot pyörinee siinä 2 000 euron molemmin puolin/kk.
Outo oli tuo eliittiin kuuluvien miesten (testin mukaan) luonnehdinta, että he harrastavat paljon. Jos nyt ajatellaan eliittiä ryhmänä, jossa on varaa matkustaa paljon (hyväpalkkainen ammatti), niin varsinkaan siinä ryhmässä miehet harrastavat mielestäni lähinnä työntekoa. Kulinarismi, viinit, tms. ovat yleisiä harrastuksia (ei mainittu testissä), koska syötävä ja juotava on joka tapauksessa, mutta aikaa ei ole missään nimessä harrastaa paljon ja useita lajeja niin kuin testissä väitetään. Metsästystä kyllä moni harrastaa, mutta ei se ihan sellaista metsämiesjuttua varmastikaan ole, jota maaseudun miehillä eli satunnaista enemmän kuin runsasta harrastuneisuutta. Eikä kukaan enää oikein golfia harrasta, en tunne ketään, joka harrastaisi, se on ihan out :) Hiihto on tullut uudelleen muotiin, itsekin kävin viime talvena hiihtämässä.
Vaan viihdettähän tämä olikin.
En testaa.
- vihatipunen
Kuulut hampaista päätellen eliittiin.
- vihatipunen
HC-ätmel kirjoitti:
En ole mikään heponen. >:-I
Et ainakaan lahjahevoinen.
- dekadenssi
Vaihtoehdoista puuttuu boheemi.
- akateeminenhuora
Tittelikipeät eli kusipäät lajittelee taas ihmisiä.
- JossainMuualla
Kyllähän me kaikki olemme uniikkeja, kuten sokerikiteet pussissa.
Ei saa yleistää!
- JossainMuualla
Yhteiskuntaluokkani on sellainen, että en maksa HS:lle senttiäkään enkä edes viitsi muuten vaivoitella testin suhteen.
- 3268
Typerä testi. Laittoi minut asiantuntijaksi sillä perusteella, että merkitsin olevani työssäkäyvä enkä työtön. Kulttuuriluokaksi jäi toiseksi alin taso, koska kulttuurisia ja sivistyksellisiä harrastuksiani ei ollut valintavaihtoehdoissa tarjolla. Jos tällaisia testejä pitää laatia, niistä voisi tehdä edes jotenkin toimivia.
Luokkasi on vähäosainen
Heikon koulutuksen tai henkilökohtaisen elämäntilanteen vuoksi säännöllisestä työelämästä syrjäytyneitä ihmisiä, joiden rahat riittävät vain aivan välttämättömään. Tässä ryhmässä sosiaaliset ja terveydelliset ongelmat kasautuvat. Usein yksinäisiä. Miehillä harrastuksia on vähän, mutta naiset pyöräilevät ja käyvät teatterissa. Lukevat iltapäivälehtiä.
Kulttuurinen luokkasi on duunari
Tälle ryhmälle tärkeitä asioita koti, turvallinen elämä, perhe ja ystävät. Eivät kovin ahkeria harrastajia, medioista käytössä esim. Seiska.
En käytä seiskaa mutta palsta luokitellaan sellaiseksi😂Luokkani on vähäosainen kuten suurimmalla osalla lyhyistä miehistä. Sitten kulttuurinen luokkani on duunari mitä en oikein ymmärrä, koska sen lisäksi että minulla on pieni penis, niin minulla on myös pienet aivot.
- omhoitsu
Vähäosainen, no mitä muuta omaishoitaja voisi olla 350€ kuukausituloilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924597
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?803723Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1303151Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152615Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1292534- 432131
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282047Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2251810Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91697- 881659