Vuosien on-off suhde ja suuri ikäero

rakkauttakohan

Olen seurustellut itseäni 20 vuotta vanhemman miehen kanssa pian kuusi vuotta. Itse olen 37 vuotias. Minulla on aiemmasta liitosta kolme lasta, joista kaksi on alakoulussa ja yksi yläkoulussa. Miehellä on yksi aikuinen poika. Ongelma on se, että minusta tuntuu koko ajan siltä, että teen jotain väärin miehen mielestä. Olen kuin koeajalla. Suhteemme alussa, kun kaikki oli vielä epävarmaa ja kipuilin suuren ikäeromme kanssa, minulla oli "säätöä" ikäiseni miehen kanssa. Lopulta kuitenkin valitsin tämän nykyisen, vanhemman miehen. Kaiken piti olla välillämme kunnossa ja virheeni anteeksiannettu. Kuitenkin yhä vuosien jälkeen, saan aika ajoin kuulla muistutuksia tästä toisesta miehestä. Aina kun tulee riita, mies vetää esille tämän asian.

Emme asu yhdessä. Minä haluaisin, mutta mies ei. Hänen mielestään en ole vieläkään todistanut olevani niin suuren luottamuksen arvoinen, että voisimme lyödä hynttyyt yhteen. Minun pitää jatkuvasti todistaa hänelle, että minun kanssa voi turvallisesti elää loppuelämän. Tässä tullaan siihen, että minulla on koko ajan tunne, että teen jotain väärin. Minussa on jokin vika, ettei toinen osapuoli uskalla jakaa samaa kattoa kanssani.

Hyvä ystävättäreni on monesti happamesti heittänyt ilmoille ajatuksen, että kyllä mies viimeistään siinä vaiheessa haluaa yhteen muuttaa kun terveys pettää. Että kun omaishoitajan paikka olisi hakusessa, ovi yhteiselämään aukenisi. Itse en tästä, kuitenkin kiltistä ja lapseni hyvin huomioivasta miehestäni, tätä haluaisi uskoa. Yön pimeinä tunteina tämä kamala ajatus kuitenkin hiipii mieleeni. Sitäkö mies minusta haluaa? Hoitajaa ja turvaa vanhoille päivilleen? Pitkittää ensin vapauttaan niin pitkälle kuin pystyy ja iskee sitten toiveilla yhteiselämästä kun terveys pettää? Mitä ihmettä teen? Lähdenkö vai jäänkö? Rakastan kuitenkin.

4

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oppeliini1

      Mies ei halua laillisesti sitoutua sinuun. Miksi tarvitsisikaan, saahan hän sinulta kaiken haluamansa jo nyt hopeatarjottimella!!!
      Hänellä on oma elämä ja omat menonsa, sinä täydennät seksipuolen. Tuo on kaikki mitä mies sinulta haluaa. (Poista seksi ystävyydestänne ja katso kuinka kauan "ystävyys" kestää)

      Kenties heittää silloin tällöin sekaan " olet ihanin rakastan sinua olet kallein olet sitä sun tätä.... " koska tietä että noin kuuluu sanoa pitääkseen ilmaisen ...... JA ystäväsi on oikeassa.

      Edustaako valitsemasi elämä idealismia jota esikuvallasi näytät lapsillesi?
      Onko tuo miten haluat lastesikin aikuistuttuaan elää?

      Epäilet arvomaailmaasi. Oikeasta syystä.

      Omista ajatus : Teoistaan mies/nainen tunnetaan. Siis ei haikailuistaan ekä ajatuksistaan.

    • siistodella

      Jää nyt.
      Vaikka rakastatkin.

    • Roksi

      Sinulla on pahoja itsetunto-ongelmia. Yrität todistaa hänelle että sinun kanssasi kannattaa muuttaa saman katon alle, ettet enää tee ''virheitä'', että ehkä kelpaat....
      Tuo todistelu ja vakuuttelu ei ikinä lopu. Jos jatkat, joudut tekemään sitä lopun elämääsi, ja joudut aina toimimaan alisteisesta asemasta käsin koska tunnet syyllisyyttä ja pysyttelet nöyränä. Ja hänhän syyllistää, vai mitä?
      Näin pysyt hänen hyppysissään.

      Missä on itsekunnioituksesi ja selkeä ajattelusi? Mikset näe koko kuviota?

      Juttu taitaa olla niin, että kuuskymppinen miehesi haluaa elää vapaana eikä todellakaan halua muuttaa kenenkään kanssa yhteen. Hän käyttää tekosyynä sitä toista miestä jonka kanssa sinulla oli säätöä. Hän ei halua sitoutua vaan haluaa pitää itsenäisyytensä. Se on todellinen syy ja sitä sinun täytyy kunnioittaa!

      20 vuotta on liikaa ja eritoten jos tulevaisuudenodotukset ovat erilaiset. Sinä haluat kiinteän parisuhteen, hän ei. Jos odotukset tulevaisuuden suhteen ovat kovin kaukana toisistaan, ero on ehkä paikallaan jos kumpikaan ei anna periksi.

      Ei mies varmaankaan laskelmoi siten että sinusta tulisi vanhuuden tuki ja turva! Miksi? Koska vanhuuden vaivat tulevat meille ihmisille aina yllätyksenä samalla tavalla kuin talvi autoilijoille: Tiedetään kyllä mitä vääjäämättömästi tulee tapahtumaan, mutta aina ne vaikeudet yllättävät ja niitä ihmetellään huuli pyöreenä.

      Niin että kyllä sinusta omaishoitaja varmasti tulee jos suhdetta jatkat. Jonain päivänä mies nöyränä pyytää sinulta palveluksia, ensin pieniä, viemään lääkäriin ja laboratoriokokeisiin ja apteekkiin, sitten isompia, keittämään ruokaa kun itse hän ei jaksa, sitten jo hoidat koko taloutta, jaat lääkkeet rosettiin ja valvot lääkkeitten käyttöä, riennät paikalle kun hän soittaa että on kaatunut tai sattunut jotain muuta, kuskaat ensiapuun ja sitten jo käyt sairaalassa katsomassa kun hänet on operoitu, ja sitten mies jo valittelee että kuinkahan mä nyt kotona pärjään....
      Ja sinä naisystävänä solahdat tuohon rooliin koska tunnet että se on sinun osasi ja muutakaan et voi.
      Ja sitten te kumpikin tahollanne ihmettelette että kuinka hitossa tässä näin kävi...!

    • rakkauttakohan

      Tuo yllä oleva kommentti oli niin hyvin sanottu, etten oikeen tiedä miten päin olla. Ja niin oli tuo ensimmäinenkin viesti. Oikeasti, kiitos teille jotka jaksoitte oikeasti lukea ja mikä tärkeintä, sisäistää lukemanne ja nähdä vaivaa sen eteen että kommentoitte noin hienosti ja asiallisesti tuntemattoman ihmisen viestiin. Joka todella oli kirjoitettu sydänverellä ja aitoa epätoivoa sisältäen. Minä pistin välit poikki. Itkettää, masentaa, olo on avuton ja toivoton. Kauhea ikävä on miestä. Mutta tiedän että tämä on ainoa oikea ratkaisu. Ero. Tämä on raskasta. Ei meinaa jaksaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1478
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe