Mikä on romantiikkaa

jkuio

Äkkiä vilkaisten näyttää olevan monelle seksi. Seksi ei todellakaan ole romantikkaa.
Kyllä pitäisin romantiikkaa asiana, jossa toinen välittää, huomioi ja järjestää erilaisia kohokohtia elämään, kyllähän kohtelu sitten saa viriämään sen seksuaalisuuden, mutta ilman tuota hyvää kohtelua ei ole seksiäkään.
Sekin on romanttista, että kumppani keskustelee työstä tultuaan eli on avoin oman päivänsä kulusta tapahtumista ja kertoo ne ilman pyytämistä, samoin keskustelu ja suunnittelu perheen elämästä on yhtä romantiikkaa eli välittämistä ja luottamista.

20

2289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aitokohtaaminen

      Romantiikka on esimerkiksi tanssi, jossa välissä tuntuu seksuaalinen vire vaikkei se välttämättä seksiin johdakkaan. Romantiikkaa on huomiointi, välittävä keskustelu, käsikädessä kävely, auringonlaskun tuijottelu yhdessä ja halaus sekä suukottelu samalla. Romantiikkaa on kaipaava katse, ohimennen annettu hellä kosketus. Se on sielun leikkiä kahden ihmisen välillä.

      • elämisenrauha

        Ei mun elämä ole millään tavalla onnetonta ilman romantiikkaa. Olen tottunut kulkemaan yksin ja ei ole mitään tarvetta jakaa työn jälkeistä aikaa kenenkään kanssa.


    • Hellyyttä ja huolehtimista, rakkautta lempeästi. :)

      • kliou

        zönggö, sanot rakkautta lempeästi. Niin mitä tarkoitat rakkaudella. sillä on valtavan suuri merkitys onko sanalla sinulle merkitys aitoa oikeaa rakkautta, joka on koko elämä kaikkineen. Se arkiset askareet, ilot ja surut, lapset, työ.
        Sitä vastoin seksi eli rakastelu on akti, ja se ei elämässä riitä kuin irtosuhteisiin.


    • Muistakaa.toinen

      Vai että romantiikkaa on se, että "kumppani puhuu työstään" tai suunnitellan perheen elämää. No eikä ole. Nuo mainitsemasi ovat parisuhteen hyvää ja tasaista arkea.

      Romantiikkaa sen sijaan pitää kutsua, ja etenkin muistaa, että se katoaa jos sitä ei vaali. Monet pariskunnat eivät huomaa muistaa, miten tärkeää on se että jaksaa viehättyä toisesta romanttisesti. Sitten ihmetellään mikä meillä on kun koko suhde tuntuu arkiselta. Seksikin. Miehetkin tarvitsevat romantiikkaa.

      • Anteeksi nyt. On ihan kiva uskoa tuohon, mutta se on illuusio, jota ei ole olemassa. Romantiikkaa ei oikeasti ole. Tai jos on, niin sitten se on varattu ja sitä haetaan Stokkan tiskiltä vuoronumerolla


      • tkdman kirjoitti:

        Anteeksi nyt. On ihan kiva uskoa tuohon, mutta se on illuusio, jota ei ole olemassa. Romantiikkaa ei oikeasti ole. Tai jos on, niin sitten se on varattu ja sitä haetaan Stokkan tiskiltä vuoronumerolla

        Selvyyden vuoksi. Halusin joskus uskoa romantiikkaan. Sitä kesti niin pitkään, että tajusin olevani vara-arpa kaikille niille naisille, jotka elämässäni olivat olleet. Paras suhteeni oli, kun olin laastari, voi helvetti. Uskokaa ihan huviksenne, halusin uskoa siihen, että huominen tulee ja on valoisampi. En luovuttanut, vaikka turpiin tuli. Nyt kun alan nähdä millainen pelinappula olen ollut, vuoroin olkapää ja vuoroin laastari, välillä varalla kuunnellen sitä, miten edeltävä on ollut elämän mies, olen tullut siihen tulokseen että antaa olla.


      • Hetki.vain
        tkdman kirjoitti:

        Selvyyden vuoksi. Halusin joskus uskoa romantiikkaan. Sitä kesti niin pitkään, että tajusin olevani vara-arpa kaikille niille naisille, jotka elämässäni olivat olleet. Paras suhteeni oli, kun olin laastari, voi helvetti. Uskokaa ihan huviksenne, halusin uskoa siihen, että huominen tulee ja on valoisampi. En luovuttanut, vaikka turpiin tuli. Nyt kun alan nähdä millainen pelinappula olen ollut, vuoroin olkapää ja vuoroin laastari, välillä varalla kuunnellen sitä, miten edeltävä on ollut elämän mies, olen tullut siihen tulokseen että antaa olla.

        Ole kuitenkin onnellinen, kun olet tuntenut aitoja romanttisia tunteita itse. Kumppanisi tuotti sittemmin pettymyksen, mutta ne hyvät hetket olet elänyt.
        Romantiikka on hyvää oloa, hellyyttä ja läheisyyttä rakkaan ihmisen seurassa, sen ei tarvitse sisältää hienoa ateriaa tai hyvää viiniä, pelkkä auringonlasku käsi rakkaan olkapäällä, lämmin tunne kylki kylkeä vasten, siinä on jo se kaunis hetki, joka voi jäädä hyvänä muistona mieleen, vaikka suhde särkyisikin.

        Toiselle voi suoda romanttisen hetken pienellä huomaavaisuudella, hymyllä, ja osoittamalla, että tämä on hetki, jonka toivoisi jatkuvan: vain me kaksi.


    • Romanttiiikkaa

      Ompas, romanttinen seksi on aina romanttista. Aloittaja ei vain ole kokenut sellaista.

    • tanssitaankoensin
      • Ei. TAnssi. Ei v...u enää ikinä... Romantiikkaa ei ole. Se on kuollut


    • romanttinen.seksi

      "Äkkiä vilkaisten näyttää olevan monelle seksi. Seksi ei todellakaan ole romantikkaa."

      Aapee pyrkii monopolisoimaan romantiikan naisille, vaikka heterosuhteissa romantiikka kuuluu miehillekin. Monelle miehelle seksi=romantiikka=seksi. Sanat ovat synonyymejä toisilleen.

    • kokeilisit

      Olkoon mitä hyvänsä ! Mutta ihastukaa rakastukaa siinä on mausteet elämään .

    • HyvinPyyhkii

      Mielekästä yhdessä oloa, paikassa joka mieleen molemmille. Kivoja fiboja, nauttimista ja levollista olemista.

    • RomanttinenEle

      Onko romanttinen ele, jos mies, jota nainen on nähnyt useamman kerran ja jutellut tämän kanssa, eräänä päivänä aivan yllättäen antaa naiselle itse tekemänsä kortin, jossa kehuu naista ja kertoo naisen olevan kaunis....

      • Saman voisi sanoa verbaalisesti päin näköä. Mutta kun niin tekee, tietää saavansa vastaukseksi: "Hei haloo", "Älä jaksa", "Taas se yrittää flirttailla"... On koettu. Ei kannata.


      • Yllinkyllin.romantiikkaa

        Eikö riitä ruusu? PItääkö kirjoitella asioita, jotka saattavat vaikuttaa naurettavilta.
        Pane ruusuun kortti jossa nimesi ja sydämen kuva.


    • Mitä romantiikka on?Jos totta puhutaan, niin se on helvetinmoinen valhe, jonka ympärille ihmiset haluavat kietoa itsensä. Se on peite sille, että panettaa, pelottaa olla yksin, tarvitsee toista. Romantiikka on sitä, että olet valmis sumuttamaan itseäsi, uskottelemaan itsellesi sitä, että tuo toinen voisi tykätä sinusta sellaisena kuin olet. Romantiikka on sitä, että kuvittelet olevasi rakastettu kaikkine puutteinesi. Romantiikka loppuu, kun havahdut todellisuuteen ja toinen sanoo: "Minusta tuntuu, että meidän on parasta lopettaa tämä."

    • Punttisalilla

      Romantiikka lopahtaa nopeasti. Se on romantiikkaa, kun treenataan hikisenä punttien kanssa, vedetään proteiinia naamariin ja ähkitään hikisenä, että lihakset kasvaa.
      Siinä on sitä jotain pysyvää, lihakset eivät hylkää miestä, kuten nainen yleensä tekee ja antaa pakit.
      Lihakset kasvaa ja suhde lihaksiin voimistuu.
      Se on romantiikkaa jos jokin.

    • ApuaTarjolla

      Romantiikkaa ei ole kohteliaisuus/ritarillisuus eli naisen auttaminen, kuten oven avaaminen naiselle tai auttaminen naista raskaan kantamuksen kantamisessa, sehän kuuluu huomaavaisuuteen ja miehen tehtäviin, koska mies on fyysisesti voimakkaampi.
      Meikäläinen kaahasi kaupungilla pyörällä, kun huomasin iäkkään rouvan istuvan apteekin edustan rappusilla ja pyytävän apua.
      Huomasin heti, että nyt on rouva avun tarpeessa.
      Minä tietenkin kohteliaana ja auttavaisena miehenä pysähdyin ja totesin, että rouva tarvitsee apua. Rouva oli liukastunut ja ei päässyt omin voimin ylös.
      Otin rouvasta kiinni, nostin hänet ylös ja rouva pääsi jatkamaan matkaa.
      Onneksi ei mitään murtumia ollut tullut. Tiedä kuina kauan olisi joutunut siinä kylmällä rappusella istumaan, jollen olisi sattunut paikalle juuri oikeaan aikaan ja paikkaan.
      Minä mielelläni autan aina naista, jos nainen vaan apua tarvitsee....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe