Matalahormoninen e-pilleri?!

Tyttönen

Heips! Osaisiko joku kertoa mikä e-pilleri markkinoilla olevista on matalahormonisin? Omissa pillereissäni on hormoneja 75/20...haluaisin matalahormonisemmat pillerit...
Kiitos etukäteen!

5

8609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miina

Pikainen selaus tohtorin sivuilla antoi tällaisen tuloksen:

drospirenonia ja etinyyliestradiolia sisältävät pillerit:

Yasmin-tabletit sisältävät vaikuttavina aineina 3 mg drospirenonia ja 30 mikrogrammaa etinyyliestradiolia.

Gestodeeniä ja etinyyliestradiolia sisältävät pillerit:

Meliane-tabletti sisältää vaikuttavina aineina 75 mikrogrammaa gestodeenia ja 20 mikrogrammaa etinyyliestradiolia.

Minuletin tiedot eivät olleet saatavilla, olen kuullut että nekin ovat matalahormoniset.

Desogestreeliä ja etinyyliestradiolia sisältävät pillerit:

Marvelon tabletit sisältävät vaikuttavina aineina 0,15 mg desogestreeliä ja 30 mikrog etinyyliestradiolia.

Mercilon tabletit sisältävät vaikuttavina aineina 0,15 mg desogestreeliä ja 20 mikrog etinyyliestradiolia.

Käy tuolla katsomassa jos kiinnostaa tietää, mitä pillerit sisältävät:

http://www.tohtori.fi/ehkaisyklinikka/ehkaisy26.html

• Tyttönen

...vaan se että miksi osa hormonimääristä on milligrammoina? Ja osa mikrogrammoina? Enkä osaa tällä matikkapäällä muuttaa niitä samanarvoisiksi...

• Miina
        Tyttönen kirjoitti:

...vaan se että miksi osa hormonimääristä on milligrammoina? Ja osa mikrogrammoina? Enkä osaa tällä matikkapäällä muuttaa niitä samanarvoisiksi...

En ole lääketieteilijä, joten en tiedä miksi osa hormonimääristä on milligrammoina ja osa mikrogrammoissa. Luultavasti sen takia, että hormonipitoisuudet ovat niin pienet, että niitä on järkeä mitata mikrogrammoina eikä milligrammoina. Muuten luvusta tulisi joku 0.003 eikä 30. Mikro kun on pienempi kuin milli :)

Eli, mikrosta saa millin jakamalla tuhannella ja toisinpäin. Toivottavasti pärjäät näillä ohjeilla, näiden pitäisi pitää paikkansa myös pitoisuuksille ;)

Olen useasta paikasta lukenut ja kuullut, että tämän hetkinen matalahormonisin pilleri markkinoilla on Yasmin. Silloin kun minä sain pillerit se oli Meliane. Voithan sinä tietysti soittaa apteekkiin tai kysyä lääkäriltäsi, heiltä saat ihan varmasti tarkkaa tietoa.

t: Miina

• sisältää vähiten
        Miina kirjoitti:

En ole lääketieteilijä, joten en tiedä miksi osa hormonimääristä on milligrammoina ja osa mikrogrammoissa. Luultavasti sen takia, että hormonipitoisuudet ovat niin pienet, että niitä on järkeä mitata mikrogrammoina eikä milligrammoina. Muuten luvusta tulisi joku 0.003 eikä 30. Mikro kun on pienempi kuin milli :)

Eli, mikrosta saa millin jakamalla tuhannella ja toisinpäin. Toivottavasti pärjäät näillä ohjeilla, näiden pitäisi pitää paikkansa myös pitoisuuksille ;)

Olen useasta paikasta lukenut ja kuullut, että tämän hetkinen matalahormonisin pilleri markkinoilla on Yasmin. Silloin kun minä sain pillerit se oli Meliane. Voithan sinä tietysti soittaa apteekkiin tai kysyä lääkäriltäsi, heiltä saat ihan varmasti tarkkaa tietoa.

Gestodeeni 60 mikrogrammaa ja etinyyliestradioli 15 mikrogrammaa. Pitoisuudet ovat niin pienet , että voi tulla tiputteluvuotoa.

• Miina
        sisältää vähiten kirjoitti:

Gestodeeni 60 mikrogrammaa ja etinyyliestradioli 15 mikrogrammaa. Pitoisuudet ovat niin pienet , että voi tulla tiputteluvuotoa.

Kiitoksia oikaisusta. Itse olen luullut Mirellejä minipillereiksi, liuskahan sisältää 28 pillereitä eikä pillereistä pidetä lainkaan taukoa. Mutta jos olisin tarkistanut tohtori.fi:n sivut tarkemmin, olisin huomannut että siellä lukee Mirellen kohdalla "yhdistelmäpilleri". Tuo sisälukutaito on näköjään hieman huono välissä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      73
      4486
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2541
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2374
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      21
      1835
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1722
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      82
      1573
    7. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1572
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1397
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      23
      1267
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1155
    Aihe