Bussikuskit. Ymmärtäkääpä jo vihdoinkin, että bussikuskien ei pidä väkisin yrittää pysyä aikataulussa hirveää ylinopeutta ajamalla. Ajakaa rauhallisesti, ja tervehtikää ystävällisesti. Aikataulussa pysyminen ei saa olla päätavoite. Turvallisuus merkitsee eniten.
Bussikuskien ei pidä väkisin yrittää...
15
92
Vastaukset
- hmp
itsekkin busseilla matkustavana olen saman huomannut mutta ymmärrän myös että se viivästyminen aikataulusta kertaantuu moninkerroin päivän mittaan ja iltapäivästä on pitkät myöhästymiset ja taas on asiakkaat nyreissään
- matkX
Kun linjuria ajaa normaali rauhallinen kuski, on selvää, että varsinkin talvikelillä on viivettä. Vaan mitäpä se viive haittaa ?? Ei yhtään mitään.
- ViisasN
Enemmistö odottaa kuskeilta KOHTELIAISUUTTA. Jos kuski ei tervehdi, niin suurin osa matkustajista ihmettelee. Aikataulusta saa olla viiveessä, kunhan kuski on kohtelias.
- JagFrågar
Kuka on nähnyt ESPOOSSA kohteliaan kuskin ??
- ja-moni-muu
JagFrågar kirjoitti:
Kuka on nähnyt ESPOOSSA kohteliaan kuskin ??
Minä
- oioiNiin
ja-moni-muu kirjoitti:
Minä
On se voimakkaasti likinäköinen pullonpohjalinssi-rillipää kuski kohtelias, mutta ...
kun on hänellä niin voimakkaat rillit, niin näkeekö hän ajaa ? - MinäpäOletan
No varmasti siksi hän näkee ajaa, koska on ne voimakkaat rillit. Tuskin näkisi ilman rillejä juuri mihinkään.
- OnSeNiinJoo
Aina likinäköisiä rillipäitä pilkataan.
- YxKulkijaVaan
No kuljettajan kohteliaisuus on hyvä asia. Ja hienoa, jos kuljettaja antaa käyttää myös etuovea bussista poistumiseen.
- joskusbussikuskina
Ei se niin mene.
Linja on aikataulutettu jos, jonkin syyn takia olet myöhässä(Esim: huono keli, vauhti kova ja liukas tie, jarrutus matka ei riitä,asiakkaat hitaita, jne...)
Silloin ajetaan pysäkkien ohi, oli sitten matkustajia tai ei pysäkillä.
Tälläiset ovat ohjeistukset. Aikataulussa pitää pysyä, mutta pysäkkien ohi saa pyyhältää näillä kriteereillä.
Voivat(asiakkaat) odottaa seuraavaakin bussia, on ohjeistus.- kulj
Tosiasiassa johtajat sanovat, että pysäkeiltä otetaan matkustajat kyytiin, ja jos ollaan aikataulusta myöhässä, niin ei haittaa yhtään mitään.
- keppimummukka
Kyytiin pitää ottaa jos on bussissa tilaa. Täysi bussi on ainoa syy,miksi ei voi pysähtyä. Aikataulu ei ole mikään syy ajaa pysäkin ohi jos matkustajia on ja tilaa on.
Asia johon haluan parannusta: Jos olen pysäkillä kävelykepin kanssa ja näytän kepillä pysäytysmerkin niin se tarkoittaa että bussin pitäisi pysähtyä siihen.
En käytä keppiä huvikseni!
Siirtyily paikasta toiseen on oikeasti tuskallista enkä halua tehdä sitä turhaan.
Bussimatkustajien olisi myös tajuttava että invapaikat on tarkoitettu niille joilla on vamma ja se näkyy kepin käytössä.
Haluan istua invapaikalle ilman eri pyyntöä.
Eli teinit häipykää kun näette jonkun joka liikkuu vaikeasti! Jonkun jolla on keppi tai joka muuten liikkuu vaikeasti.
Sama pyyntö koskee kaikkia muitakin vammaispaikkojen valtaajia.
Jos sinulla on suht terveet jalat niin istu hitto vieköön muualle kuin vammaispaikoille.
Alan olla tätä niin täynnä että rupeaa kepistä tulemaan jos istumaan ei pääse....
Minulla on nivelrikko enkä voi seisoa yhtään liikkuvassa bussissa kun en voi seisoa kivuitta tasaisella pysäkilläkään.
Siinäpä toinen valituksen aihe. Miksi perse ei nouse kun keppikansalainen lähestyy?
Ketuttaa moinen käytös. Itselleni oli selvää terveinä aikoina että huonojalkainen tai vanhempi päästettiin istumaan ensin. - valivalivalivali
Asiakkaiden vika. Jos myöhästyy, valitetaan. Jos ajaa liian lujaa, valitetaan.
Jos on niin kiire ettei ehdi ottaa kaikkia kyytiin, valitetaan (valtteri), ja jos odottelee rauhassa pysäkillä kaikkia, taas valitetaan.
Ja taas tulee sitä myöhästymistä, viimeisillä pysäkeillä on puoli tuntia myöhässä. Kuski on puun ja kuoren välissä.
Jos usein myöhästelee niin loparit odottaa.- turvallisuus_hei
Ei tule kuskille lopareita, vaikka usein olisi aikataulusta myöhässä. (Jos jossain firmassa tulee, niin sellainen firma on outo.)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?791525Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,141004Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79912Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.95902Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51724Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot139674- 53664
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs48651Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51641- 74633