työttömyys karavaanari

arbetlöskaravanare

Hieman viileää kesä karavaanarilla nyt.
Mulla on auto seisonnassa ja ei ole rahaa maksaa trafi tasa veroja, yms tasa veroja.
Kesä meni hyvin tällai paikallaan retkeillessä, lepäillen autolla ja siinä nuotiolla grillaillen.
Nyt on tahti harvennu kun ei ole varaa lämmittää asuntoautoa.
Työttömyys ja rahattomuus on tälläista.
Varmaan taas huhtikuussa alkaa olla ilmoja olla autolla.
Ja 2017 alkaa kuulemma työttömien pakko kuulustelut 3kk välein.
Mitäköhän ne kuulustelee tälläiselta 56v ammattimieheltä ?

102

896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nöyryytystä

      Se pakko kuulustelu on varmaankin kysymyksin selvittelyä, että onko esim. hullu, normaali, tai työkykyinen vai rappiolla ? tms.
      Ja sitten voivat pakottaa pakko "kuntoutukseen" tms. Ilman palkkaa puuhasteluun..
      Ainakin aiemmin on ollu tällaista se työttömien hoiva......Siis työrrömien vapaa-aikaa halutaan tuhota.

    • CaravaanariMies

      Vapaa aika on elintasoa. Sekin halutaan siksi viedä.
      Mulla on myös matkailuauto pois rekisteristä, kun ei ole varaa sitä enää käyttää.
      Laitoin sen auton kesämökiksi joka on paikallaan. Tulee siellä kesällä oltua.

      • santtu-1975

        Elintasoa minkä toiset ihmiset kustantavat.


      • KalliitAhneetRikkaat

        Ek ja mtk tuet, vero alet, asumisella keinottelun tuet, yms keinottelun tuki,, ne,, jne rikkaiden suuret tuet tulee erittäin kalliiksi !!! - rikkaat esim. saa sähköauton ylläpitoon 500e/kk tukea !!!! Hallituksen päätös !!


    • tyätönonvaan

      Hyvä harraste köyhälle työttömällä on asuntoautoilu. Tosin ei ajamista varten, vaan paikallaan oleiluun. Kun noi eri maksut tasaverot on liian kalliita palkattomalle.
      Ittelläkin on vanha asuntoauto mettä kämppänä. Ja lämpimään aikaan tulee siellä oleiltua. Kun lähiön betoniluukussa alkaa hiostaa.
      Talvella voi betoniluukun sohvalla ottaa unia ja ajatella matkailua noin teoriassa, jos olis rahaaa. jne.. työtön kun ei voi oikeasti kuluttaa.

      • Työttömänonni

        Mulla on vanha asuntovaunu lammen rannalla. Siellä kesällä ryyppään, ongin, ja paistan grillaan, lepään, erä elämää elän,, jne.
        Naiminen on jääny vähemmälle kun ei ole nyt sutturaa pano hommiin. Olen vetänyt käteen silloin tällöin ja muistellut vanhoja heiloja ja piluja.
        Grillissä paahdan sianlihaa ja kaloja, ja juon kaljaa ja kossua. menee hyvin . elämä hymyilee.
        Rahaa ei juuri ole. Joten lisäksi olen varastanut perunoita eu tuetun bönden pellosta yöllä salaa ja syöny muutaman valkohäntäpeuran ja fasaanin.


    • mersun-tekoon

      Työttömällä asuntoauton omistajalla kannatta ajaa Uuteenkaupunkiin, sieltä vois saada työtä ja asuntohan on jo valmiina.

      • EisaaMitään

        Varmaan osa nuorista saa ja kouluteteaan,,,, mutta esim 56v. asuntoautoilija ei saa kuin maireaa ymmärrystä.....
        Useissa firmoissa on palkkaus kielto , kun yli 45v on liian vanhoja !!! Ne Voi tulla kalliiksi !!


    • Reinottaaöisin

      Mulla on yöhomma Kuopiossa 2:53 T. Palstavahtijoksu.

    • Työeläkeläine

      Ei ole ilmalämmitys,vaikka Kabemiehet tätä naurekelevat, mikään työttömänvärkki.

      • kesällä-tuhlataan

        Kannattaa talvella elellä nuukasti, niin saa kerättyä rahaa kaasupullon ostoon ja voi taas viettää kesäaikaa siellä mökkivaunussa. Akun voi jokainen ladata siellä asuin talonsa kellarissa ilman kustannuksia.


    • KehitysmaaElämää

      Perunoita, riisiä, makaroonia, jne.
      Varaa on vain rehu ruokaan.
      Tällainen pakko dietti.
      Kun rehellisiä palkka töitä vain ei ole tarjolla. Niin minkäs teet?
      Autoa ei enää ole. Ja vaunu ei ole liikenne käytössä, kun ei ole varaa.
      Muutenkin kaikki kulutus on seis.
      Kesällä vaunulla minäkin vietän aikaa. Se on mukavaa kun kesällä lähiössä on sellainen afrikan meininki ja rapun somalit möykkää mömmöissään yöt päivät.
      Hki lähiöt on hlvetin ankeita paikkoja.

      • herkku-tatti

        Niin, jossakin Jakomäen tai Varissuon tapaisessa lähiössä asuminen on kuin rangaistus ihmiselle. Joskus harkitsin vakavasti lähiöön muuttamista kun sieltä saa enemmän neliöitä halvalla, mutta nyt 30 vuoden kuluttua olen oikein tyytyväinen siihen, että jäin kuitenkin keskustaan. Kaikki on ihan lähellä ja vanhan vaunun kun ottaa auton perään, niin voi olla luonnon helmassa ihan missä vaan haluaa.
        Suosittelen iloista Itä-Suomea, sillä ei ne riisit ja makaronit siellä sen enempää maksa muutaman tunnin ajomatkan päässä. Tai voihan ne viedä kotoakin mukaan.
        Talvella vaan säästää sen verran sukan varteen, että jaksaa ostaa bensaa parin tankin verran , näet sillä jo pääsee 2-3 tunnin ajomatkan päähän ja takaisinkin.
        Eihän se eläminen ole sen kalliimpaa kuin kotonakaan.


    • duuninhakuunvaan

      Asuntovaunu on hyvä kulkine (auton kanssa tietysti), kun töitä on tarjolla ihan muualla kuin omalla paikkakunnalla. Siitä vaan romppeet mukaan ja matkaan.

    • Ominkäsin

      Naisennuusa voi kyllä vieraallapaikkakunnalla tulla.

    • OECDtyötön

      karavaanarin katsotaan olevan varoitus ja kehotus olla valmiina lopun aikoja varten, milloin ne sitten tulevatkaan ("kuten varas yöllä"). Ajankohta on Jumalan valitsema, ei sellainen, jota kuolevaiset voivat ennustella.

    • Yhteiskuntaluokissa

      Kyllä ilmalämmitystä on havaittu myös ylemmissä yhteiskuntaluokissa.

    • LiikaonLiikaa

      camping liffee, vaunulla työttömänä, kesällä ok.
      talvella piileskelen betoniluukussa ja seuraan monikulttuurihelvetin sekoilu toimintaa. siksi on mukava kesällä irtautua camping elämään.......

    • PalkattomuusKaravaanari

      - aloittajalle,,,,,,,,,,,,,,,- ensinnäkin pitää puhua Palkattomuudesta, ei siis työttömyydestä. ( työttömyys leimaa ja työttömiä leimataan valta mediassa..).
      Ne 2017 kuulusteluissa varmaan kyselee kuulumisia, ja näin kartoittaa, oletko järjissäsi, vai se syrjäytynyt reino, tms. Siis kartoittavat tilannetta.
      Ja 3. sektorilla on tyhjäkäynnillä paljon palvelua ja palkalla olevia virkailijoita, joita työllistetään avullasi. Esim.. sinut laitetaan filatov-ihalainen-sdp pakko kuntoutukseen. Siellä sitten kuntoudut leikki töissä ilman palkkaa.

      - itse olen kanssa työttömänä, ja palkka töitä ei löydy. mutta tuota työttömillä pelleilyä kyllä on pakosti tarjolla.
      - Oma asuntoauto vaatisi remonttia ja rahaa, jotta saisi kulku kuntoon. Mullakin se nyt nököttää maaseudulla kesä viihde paikkana. Heinäkuun helteillä olen siellä ja grillaan, nautin vodkaa, yms tavallista huvia.
      - Muuten aika menee kaupungissa työttömänä ollessa ja levätessä.
      - Hyviä vointeja sulle myös ! ja muille palkattomuudella raskautetuille myös.

    • TyättömänRopleemaa

      Tyättömänä olisi aikaa asuntoautoilla, mutta työttömänä ei oo rahaa.....
      Oma auto on pois liikenteestä, ei oo rahoja maksaa tasa-veroja ja maksuja ja diiseliä....vakuutuksia,,,
      Hieman vtutta tämä meininki.

      • PakkoKuntoutus

        sama täällä ! ilman palkkaa ei oo rahhooo !!!
        Ja pakolla meinataan tarjota työttömälle orja töitä ilman palkkaa...
        on tää yhtä hlvettiä !


    • Jytkyttäälesto

      Se on tää uskovaistenporukka joka nyt hallitsee.

    • KyykytysMaaSuomi

      Työttömänä täälläkin. Viime kesä oli camping elämää. Vanha home vaunu mökkinä.
      Ajattelin nyt myydä vanhan pikku auton ja vaunun pois, niin jos sais hankittua ajettavan asunto-auton.
      Ongelmana on, että korjaustilat puuttuu. Kun varmaan rahat riittää johonkin asunto-auto romuun, joka luultavasti vaatisi huoltoa ja korjausta.
      Joten Varmaan jää kesään ja lämpimään korjaukset ,,,
      Kuitenkin paljoa vapaa-aikaa voi hienosti käyttää asunto autoiluun.
      Lisä ongelmana on kaikki trafi yms. kyykytys maksut.
      Olisi varmaan pakko rekisteröidä se asunto-auto ulkomaille ?

      • KöyhäSuomalainen

        Olen ajatellut samaa, jos rekisteröisi viroon. auton ja veneen.


    • Joksuneuvoo

      Kannattaa laittaa tänne Savonmualle

    • Lestosippi

      Jos johonki muatilalle, Jussithan ei veroja maksa , vuan suattavat saaha tukiaisii.

    • herraseebaot

      työttömien pakko kuulustelut alkaa 2017. mitä siellä pitää vastata kuulustelijoille?

    • JoksuKuopiosta

      Minä olen ainoa rehellinen lehdenjakaja Kuopiosta. Kyllä tulee päheitä juttuja jatkuvasti Reinostani ja rumatikistä

    • HyväJoksu

      Täsmänä päheitä juttuja pämmyyn . Joksu älä myöhästy töistäsi. Olethan Savon Sanomien päälehdenjakaja. Vastuu painaa

      • Reinonpämmy

        No se on hyvä että ne siellä Niuvassa laittavat täsmänä niitä juttuja pämmyysi, Jokinen! Joko ne pian kytkeen niihin juttuihin virran, Reino?


    • Kuopiossatiedetään

      Onneksi minulla on se suuren suosio saanut rumatikki puhisemassa kesällä. Ei tarvitse tököttimien kanssa vääntää mitään. Pääsee pienemmillä murheilla. Ainoastaan kerran vuodessa vaihtaa uudet pahviputket

    • Kulag2017

      2017 lepuli kokomus kuulusteluissa tyättämän kannattaa vaieta ja vaatia asianajajjaa paikalle.

      • piirileikkikuulustelut

        kokoomuskepuli isännän rengit pakko kuulustellee toisia renkejä - ja suomi näin pelastuu


      • PakkoPullaKuulustelu

        Onkos jo tullut kuulustelu kutsut ?


      • OlenPaikoillani

        ei oo tullu. ja asuntoauto on talvilevossa.
        Ei ole mullakaan varaa sitä käyttää, joten on levossa kesänkin.
        Jännä harrastus tää karavaani harrastus. Kun ei ole kulutusvaraa


      • kapohallinto
        piirileikkikuulustelut kirjoitti:

        kokoomuskepuli isännän rengit pakko kuulustellee toisia renkejä - ja suomi näin pelastuu

        työttömyys on iso bisnes ja moni hallinto kapo elää työttömyyden hallinnossa,
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kapo


    • vinkiksi-vain

      Eikös sen auton voisi hinata vaikka jonkin venerannan tai uimarannan äärelle parkkipaikalle. Siellä voisi viettää kesän ja sitten viedä taas syksyllä kotiin.
      Olisihan siinä rannassa aina pesumahdollisuus ja jotakin silmäniloakin.
      Hautuumaan tai jäähallin parkki olisi halpa, mutta vähän ykstotinen paikka.

      • lomallakesän

        mulla ollu vaunu just tollai kesän paikallaan, ja olen viettäny hyvää kesää..... työttömällä ei ole kiireitä, eikä varaa kuluttaa, niin vaatimaton elämä luonnossa on mahdollista.


    • Köyhänäcaravaanarina

      Ei ole tullut vielä noita uhkailtuja kepu kokoomus sdp vihreä pakko kuulusteluja, olen ollu työttömänä jo pitkään.
      Itsekin vaunu elämää kesällä harrastan, kun säät suosii. Ja ei tosiaan ole rahaa ajaa autolla, siirtää vaunua, tai katsastaa, tai vakuutuksia maksaa, tai trafi veroja maksaa. Työtön kun on läpi köyhä, mihinkään ei ole varaa.

    • SyntisetNumeroAitaukset

      Tjaa' mää olen tuupannu eläkeläisenä 30 000 km tänä kesänä, nukkunu talibani paikoilla ja syönyt hyvin piffilihhaa, nussittukin on ;)))

    • liikkumatoncaravaanari

      mä en oo ajellu, kun työttömyysturva riittää just vaan ruokaan

      • oman.onnen.seppä

        Metsät on täynnä marjoja sekä sieniä. Ei se ruoka siellä paljoa maksa. Marjavasut kulkee ihan hyvin polkupyörälläkin. Saa niistä monet puolukkapuurot tehtyä. Ei pidä vajota apatiaan.


      • Omanrahanseppä
        oman.onnen.seppä kirjoitti:

        Metsät on täynnä marjoja sekä sieniä. Ei se ruoka siellä paljoa maksa. Marjavasut kulkee ihan hyvin polkupyörälläkin. Saa niistä monet puolukkapuurot tehtyä. Ei pidä vajota apatiaan.

        oman.onnen.seppä

        Rikkailla on paljon omaisuutta sekä ylimääräistä. Ei se omaisuus siellä paljoa maksa. Tavarat ja omaisuus kulkee ihan hyvin polkupyörälläkin. Saa niistä monet eurot tehtyä. Ei pidä vajota apatiaan.


      • ubercaravaanari
        Omanrahanseppä kirjoitti:

        oman.onnen.seppä

        Rikkailla on paljon omaisuutta sekä ylimääräistä. Ei se omaisuus siellä paljoa maksa. Tavarat ja omaisuus kulkee ihan hyvin polkupyörälläkin. Saa niistä monet eurot tehtyä. Ei pidä vajota apatiaan.

        jNäin on, työttömän pitää itse verottaa suoraan, kun kokoomus hallitus ei enää verota rikkaita.


    • panzer059

      Hyvin vakavissani pohdin kuinka koppiasumisen lämpöhuollon voisi toteuttaa. Osaratkaisuna Hortexturpiini pneumaattisine pumppuineen saattaisi olla ajoittainen lämmöntuottaja pieneen asumisyksikköön. Kyseisen turbiinin on tietysti sovelluttuva myös akustojen lataamiseen. Kopin on kuitenkin varauduttava klapikamiinaan! stalingrad hans...

    • LiikumatonElintaso

      työtön ei ajele, ei kuluta, työtön caravaanari on paikallaan, ei pysty tasa veroihin ja maksuihin........

      • kyykytettyKöyhä

        kokoumus tasavero-landiassa köyhä on kyykyssä


    • MassaTyöttömyys

      Työtön on rahaton. Muuten menee itsellä kyllä hyvin, vietän asiallista elämää köyhänä.
      Oma matkailu auto on myös parkissa. Ne trafi, kats. vakuutus,,yms. tasa verot ja maksut estävät käytön. Ei ole varaa ajaa. Pidän parkissa ja lomailen paikallani. Tärkeämpää on itse syödä kuin maksaa tasa veroja ja maksuja.
      Samoin on ha, mp, poissa liikenteestä kun ei ole varaa. Veneen myin pois.

      Ajattelin jo kaikkia näitä työaikana hankittuja halpoja vempeleitä myydä pois. Mutta niiden arvo on niin alhainen, ettei ole väliä myykö tai ei. Ja asunto auto on hyvä kämppä kesäisin.
      Työttömyys on kuin avo vankila, jossa räpistelet rahattomana. Ja suomessa on edelleen suuri massa-työttömyys päällä ! Ja Tilastoja väärennellään, mm. eu tilasto tulkinta väärentää..yms.. Mutta todellisuudessa työttömiä on edelleen noin yli 1/2 miljoonaa.

      Valta mediassa jatkuvasti pelotellaan työttömyydellä ja työttömät leimataan. Niinpä esim. naiset pelkää työttömiä miehiä, ja naiset antaa vain tittelin ja työpaikan omistavalle ns. kunnon miehelle,,,
      Joten tämä massa-työttömyys on myös eräänlainen etninen puhdistus !!
      Ja kun tähän lisätään se, että valta median pakko monikulttuuri oppien mukaan, monet naiset antaa trendikkäästi kyllä ulkomaalaiselle työttömälle kela-turistille, mutta vihaavat suomalaisia ja etenkin suomalaisia työttömiä, niin tuloksen voitte arvata... Nämä asiat noin kuin havainnointina... Se on Ajankuvaa.

      • PahaTyötön

        Samoja asioita olen huomannut. Valta media muokkaa mielialaa..........................


      • TyöttömänäCaravaanarina

        Itse myös työttömänä, siis rahattomana.
        Melko tervettä elämää tulee vietettyä, esim. kaljat ja viinat jäi pois, kun ei ole varaa kaljoitella.

        asuntoauto on nyt ollu paikoillaan, liikennekäytöstä poisto, jo 1,5v . mutta auto toimii kesä kämppänä. Työttömmällä ei ole varaa mihinkään ylimääräiseen. Kaikista kuluista on säästettävä.


      • PalkatonKaravaanari
        TyöttömänäCaravaanarina kirjoitti:

        Itse myös työttömänä, siis rahattomana.
        Melko tervettä elämää tulee vietettyä, esim. kaljat ja viinat jäi pois, kun ei ole varaa kaljoitella.

        asuntoauto on nyt ollu paikoillaan, liikennekäytöstä poisto, jo 1,5v . mutta auto toimii kesä kämppänä. Työttömmällä ei ole varaa mihinkään ylimääräiseen. Kaikista kuluista on säästettävä.

        Sama juttu, kulutus täysin seis !


    • Anonyymi

      Grammari on jäänyt jauhamaan samalle uralle eli samat kirjoitukset on tässäkin ketjussa tehty ainakin kuuteen kertaan.
      Onko työtön karavaanari jo varautunut seuraavaan talveen hakemalla metsistä marjat ja sienet pakkaseen ja leipäjonosta sopivasti säilyvää elintarviketta.
      Sitä ainakin eläkeläisenä on oppinut rytmittämään rahan käytön siten, että talvella ollaan paikallaan hyvin halvalla ja kerätään rahaa talteen, niin sitten kesällä voi elellä vähän mukavammin , kun on pelivaraa. Ei niitä elintarvikkeita kulu vaunulla sen enempää kuin kotonakaan. Matka vaan sinne vaunulle maksaa jonkin verran .

      • Anonyymi

        Meitä köyhiä on paljon, siis liian paljon.
        Kyllä köyhä opii nuukailemaan.
        Köyhä viettää sitä ihannoitua luomu elämää.
        Ei kuluta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meitä köyhiä on paljon, siis liian paljon.
        Kyllä köyhä opii nuukailemaan.
        Köyhä viettää sitä ihannoitua luomu elämää.
        Ei kuluta !

        Eikö kannattaisi perustaa köyhyysreservaatti, missä keitettäisiin yhteistä soppaa sillä sehän tulisi edulliseksi, kun tarvikkeet hankittaisiin yhdessä ja olisi vain yksi nuotio tarpeen.
        Tulisijaan luvalla kaatuneet/pystyynkuivaneet puut ja samoin perunat pellosta .
        Voisihan sitä tarjota jotain taksvärkkiä vastineeksi isännälle, molempien etu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö kannattaisi perustaa köyhyysreservaatti, missä keitettäisiin yhteistä soppaa sillä sehän tulisi edulliseksi, kun tarvikkeet hankittaisiin yhdessä ja olisi vain yksi nuotio tarpeen.
        Tulisijaan luvalla kaatuneet/pystyynkuivaneet puut ja samoin perunat pellosta .
        Voisihan sitä tarjota jotain taksvärkkiä vastineeksi isännälle, molempien etu.

        Omaa rauhaa niiltä "mökkivaunuilta" halutaan. Tuskin ketään kiinnostaa köyhyysreservaatit, liikaa monenlaista sakkia sen nuotion ympärillä! Tai käyhän se joskus, muttei pysyvästi. Tuskin vakiasukkaatkaan tykkää epämääräisestä jengistä. Yksi rauhallinen "mökkeilijä" ei haittaa.
        Taksvärkkiä voi tarjota sille iäkkäälle vakiasukkaalle, jos jotenkin tuntee. Tuntemattomalle ei avata ovea eikä pidä mennä rauhaa häiritsemäänkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaa rauhaa niiltä "mökkivaunuilta" halutaan. Tuskin ketään kiinnostaa köyhyysreservaatit, liikaa monenlaista sakkia sen nuotion ympärillä! Tai käyhän se joskus, muttei pysyvästi. Tuskin vakiasukkaatkaan tykkää epämääräisestä jengistä. Yksi rauhallinen "mökkeilijä" ei haittaa.
        Taksvärkkiä voi tarjota sille iäkkäälle vakiasukkaalle, jos jotenkin tuntee. Tuntemattomalle ei avata ovea eikä pidä mennä rauhaa häiritsemäänkään.

        Joo, ei tule toimimaan mitkään yhteistoimet, yhteishenki on Suomesta tyystin kadonnut, aina löytyy niitä jotka pilaa koko homman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ei tule toimimaan mitkään yhteistoimet, yhteishenki on Suomesta tyystin kadonnut, aina löytyy niitä jotka pilaa koko homman.

        Niin, alkaa olla ne talkoot vieras käsite varsinkin nuoremman väen keskuudessa.
        Ennen sitä vuosipaikalla ollessa tuli putsattua 5-10 vaunun katolta lumet, jos näytti tilanne vakavalta, mutta nykyisin ne teltat lysähtelee kasaan kun ei talkoohenkeä enää ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, alkaa olla ne talkoot vieras käsite varsinkin nuoremman väen keskuudessa.
        Ennen sitä vuosipaikalla ollessa tuli putsattua 5-10 vaunun katolta lumet, jos näytti tilanne vakavalta, mutta nykyisin ne teltat lysähtelee kasaan kun ei talkoohenkeä enää ole.

        taloyhtiöt on hyvä esimerkki, talkoita ei nykyiset tärkeät ihmiset tee, niin kuin ennen tekivät monetkin....
        Niinpä yhtiövastikkeet nousee , kun on ostopalveluina kaikki pihanhoito yms.....
        Ja hitsin nuivaa väkeä on paljon , osa ei edes osaa tervehtiä, yms.

        Huono kehitys tämä on.. Siksi itte just olen paljon poissa kerrostalosta, vain sen kylmimmän talven katselen nuiva-ihmisiä.....


    • Anonyymi

      Vaunuilu on erinomainen ajanviettotapa ja täyttää hyvin hallituksen antamat tiekimmatkin säännökset, kun sinne vaunuun ei pysty eikä sovi kokoontumaan yli 10 henkilön porukkaa. Kaikki vaan oleskelevat oman perheen kesken kuin kotona.
      Etelänmatkat voisi hyvinkin kieltää vaikka kolmeksi vuodeksi, noin aluksi.

      • Anonyymi

        Olin ensimmäisen korona-aallon aikana maaliskuussa -20 lomakylässä Itä-Suomessa .
        Oli siellä muutakin porukkaa eli yhdessä vaunussa oli pariskunta ja yhdessä mökissä meidän lisäksi. Turvaetäisyys molempiin oli n. 100 metriä eli reilusti enemmän kuin Sellossa ja Redissä tungeksijoilla koskaan. Jäälläkin oli jotain jengia, mutta ne oli ainakin 500 metrin päässä.
        Kyläkaupassa käydessä vain muutama ihminen näkyi kaupassa ja raitilla.
        MIssä voisikaan olla turvallisempaa ja rauhallisempaa näin korona-aikaan ?
        Lisäksi hinnat ovat kuluttajaystävälliset näin talviaikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin ensimmäisen korona-aallon aikana maaliskuussa -20 lomakylässä Itä-Suomessa .
        Oli siellä muutakin porukkaa eli yhdessä vaunussa oli pariskunta ja yhdessä mökissä meidän lisäksi. Turvaetäisyys molempiin oli n. 100 metriä eli reilusti enemmän kuin Sellossa ja Redissä tungeksijoilla koskaan. Jäälläkin oli jotain jengia, mutta ne oli ainakin 500 metrin päässä.
        Kyläkaupassa käydessä vain muutama ihminen näkyi kaupassa ja raitilla.
        MIssä voisikaan olla turvallisempaa ja rauhallisempaa näin korona-aikaan ?
        Lisäksi hinnat ovat kuluttajaystävälliset näin talviaikaan.

        Moni muukin keksi tuon turvallisuuden ja muutti mökilleen jo hyvissä ajoin keväällä. Karavaanihommakin sai melkoisen lisäyksen ja kaikki huonoimmatkin sumusuojat kävi kaupaksi. Harmi vaan että nyt talven tullessa porukka joutuu tunkemaan itsensä sinne kaupunkien ruuhkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni muukin keksi tuon turvallisuuden ja muutti mökilleen jo hyvissä ajoin keväällä. Karavaanihommakin sai melkoisen lisäyksen ja kaikki huonoimmatkin sumusuojat kävi kaupaksi. Harmi vaan että nyt talven tullessa porukka joutuu tunkemaan itsensä sinne kaupunkien ruuhkiin.

        Vaikka tulee talveksi kaupunkiin, niin käy vaan aamusella kaupassa, missä on väljästi porukkaa ja sitten ei kämpillä ole missään tekemisissä niiden kela-turistien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka tulee talveksi kaupunkiin, niin käy vaan aamusella kaupassa, missä on väljästi porukkaa ja sitten ei kämpillä ole missään tekemisissä niiden kela-turistien kanssa.

        Kun ylimääräiset vapaa-ajan riennot on kaikki peruttu, niin se on vaan hyvä ja rahaakin säästyy. Kun keväällä kaikki taas vapautuu ja rajat aukeaa, niin alkaa uusi tivoli !
        Ihmiset haluaa tai paniikinomaisesti ulkomaille kun ei ole vuoteen päässyt, kamalaa !
        Mutta kotimaassa matkailevalle karavaanarille ei tule mitään muutoksia. Senkun vaan jatkaa entiseen malliin ja muistaa vältellä ruuhkaisia toreja kauppakeskuksia.


    • Anonyymi

      Muuten olisin nytkin vaunulla, mutta mulla köyhällä vain kesävaunu. Ja kun on kylmempää, niin ei tarkene. Tai pitää lämmittää hurjasti.
      Suunnitelmissa hankkia paremmin eristetty vaunu, tai vuorata tämä kesävaunu vaikka 5cm eristeellä.
      Tulisi varmaan aika kamala turvoke, kun vuoraisi vaunun ympäriinsä!!

      Mutta on se elo Hki matu betoni lähiössä niin kurjaa ja tylsää, että täältä lähtee aina kun voi.

      • Anonyymi

        Mikset muuta rauhallisempiin maisemiin? Jos on oma asunto, luulisi, että siitä saa vähän rahaakin ja voi ostaakin talviasunnon maalta tai sitten sen lämpöisemmän vaunun.
        Jos taas vuokraluukku, muutto halvempaan asuntoon on ihan itsestä kiinni.


      • Anonyymi

        Jotain kesävaunua ei kannata alkaa lisäeristää. Ehkä vaunumyyjä hyvittää siitä jotain kun vaihdat johonkin halpaan Soliferiin tai Matkaajaan. Ne meni kyllä viime keväänä hyvin kaupaksi, mutta ehkäpä joku on jo kyllästynyt.


    • Anonyymi

      mulla on vanha saksalainen ns- kesävaunu, jossa ohuet eristeet.
      tällaisen lisäeristäminen on hankalaa kun niin heikot on rakenteet.
      itse laitoin katon korjauksen yhteydessä kattoon lisäeristettä. ja tein pienet räystäät niin ei valu vesi pitkin seiniä.
      Selvästi paransi kylmäominaisuuksia.
      tuuletus myös tärkeä.
      ja tosi ruma toi katto nyt on., mutta menee kämppänä kyllä.

      • Anonyymi

        Onhan siinä mahdollisuus vähän kuristaa tuota ilmanvaihtoa. Mulla 6 h vaunu ja siinä 3 tuloaukkoa ja 4 erilaista poistoa katolla. Jos olet yksin niin ainakin yhden tulon ja isoimman kattoluukun voi sulkea kokonaan niin vielä jää tarpeeksi ilmanvaihtoa 1-2 henkilölle.
        Olettaisin tuon toimenpitään auttavan jonkin verran lämmön pysymisessä.


    • Anonyymi

      Köyhä karavaanari ei voi ostaa vähistä rahoistaan edes kaasua talveksi, vaan on pakko elää monta kuukautta pienessä betonimurjussa kunnes kevätlämpimät saapuvat.
      Mutta mitä tekevät vihreät ? Ostavat samaiselta pääkaupunkiseudulta vaan sijoitusasuntoja, joita vuokraavat kiskurihintaan karavaanaripoloisille.
      Ajavatko vihreät tarmokkaasti lainmuutosta, että asuntovaunu perässä voisi ajaa Suomessa 100 km/h niinkuin muuallakin Euroopassa. Eivät varmasti aja !

      • Anonyymi

        Miksi pysyt b-murjussa? Mikset etsi jotain kämppää maalta tai muista halvemmista maisemista? Vaikka jostain kaupan lähimaastosta, ettei tarvi ajella kulkuneuvolla kauppaan.


      • Anonyymi

        vihreät sak on ja porvarit on keksineet hienon verovarojen siirto automaatin !!! Hankitaan kalliita vuokra-asuntoja, ja tuodaan ulkomailta ihmisiä asumaan verovaroin tuettuna niihin asuntoihin.
        Tämä asumistuki miljardi kavallus, kela turismi suomeen, maksatetaan veronmaksajilla.
        Vihreä ikiliikkuja on keksitty, ja pakolaisen hiilijalanjälki on unohdettu täysin !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pysyt b-murjussa? Mikset etsi jotain kämppää maalta tai muista halvemmista maisemista? Vaikka jostain kaupan lähimaastosta, ettei tarvi ajella kulkuneuvolla kauppaan.

        Kirjoitin vain esimerkin. Itse asun Suomenlahden rannalla tilavassa asunnossa, mistä on torille ja kauppakeskukseen matkaa jopa 2 korttelia eli sopiva kävelymatka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vihreät sak on ja porvarit on keksineet hienon verovarojen siirto automaatin !!! Hankitaan kalliita vuokra-asuntoja, ja tuodaan ulkomailta ihmisiä asumaan verovaroin tuettuna niihin asuntoihin.
        Tämä asumistuki miljardi kavallus, kela turismi suomeen, maksatetaan veronmaksajilla.
        Vihreä ikiliikkuja on keksitty, ja pakolaisen hiilijalanjälki on unohdettu täysin !!

        Pakolaiset istuvat ympyrässä palavan nuotion äärellä !
        Mitä vihreät tekevät tämän saastutuksen lopettamiseksi ? Eivät mitään !!


    • Anonyymi

      Kyllä köyhä karavaanari saisi ainakin SFC-alueilta edullisen vuosisopimuksen, jolloin kulut olisivat selkeästi halvemmat kuin vuokra-asunnossa. Kaikki tarpeelliset palvelutkin olisi saatavilla paitsi kauppa.

      • Anonyymi

        Riippuu alueesta. Kyllä joillakin alueilla se kauppakin on kohtuuetäisyydellä. Harva asuu kaupungissakin talossa jossa kauppa on talon kivijalassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu alueesta. Kyllä joillakin alueilla se kauppakin on kohtuuetäisyydellä. Harva asuu kaupungissakin talossa jossa kauppa on talon kivijalassa.

        Ja 90% SFC-alueista on jossain korvessa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja 90% SFC-alueista on jossain korvessa...

        Karavaanari ei tarvitse kauppaa, ostokset tehdään matkalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karavaanari ei tarvitse kauppaa, ostokset tehdään matkalla.

        Jos siellä karavanalueella asutaan 24/7/365 niin kyllähän kauppa lähellä olisi hyvä, ellei pääse omalla autolla liikkumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja 90% SFC-alueista on jossain korvessa...

        Haluaisimpa nähdä sen karavanyhdistyksen, jonka rahat riittää 3-5 hehtaarin maa-alueen hankintaan läheltä kaupungin keskustaa. Siihen menisi melkoinen tili !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisimpa nähdä sen karavanyhdistyksen, jonka rahat riittää 3-5 hehtaarin maa-alueen hankintaan läheltä kaupungin keskustaa. Siihen menisi melkoinen tili !

        Voisin luetella melkosen määrän SFC-alueita, jotka ovat kymmenien kilometrien päässä kaupungeista tai edes kylistä. Vanhoja alueita suurimmalta osin, mikähän on uusin Sfc-alue...
        Joskus oleskelu jossain keskellä ei mitään oli muodissa. Vaan maailma muuttuu ja kausipaikkojen suosio vähenee.. . Miksi ihmeessä menisimme lomailemaan jollekin vaunualueelle ja mitä siellä tekisimme? Eikö vaunu tai matkailuauto hommata juuri siksi, että siinä on pyörät? Siis siksi, että voi vaihtaa maisemaa...

        Aikoinaan, kun lapset olivat pieniä, kokeiltiin yksi kesä Pääkslahdessa. Sen koommin ei ole Sfc-alueille ollut poltetta. Tässä vuosikymmenten varrella käyty vain muutaman kerran ja nekin on olleet yhden yön yöpymisiä. Ja juuri siksi, että usein se lähikauppakin löytyy vasta jostan 30 km päästä. Nähtävyyksistä ja kokemuksista puhumattakaan. Viime kesän reissullakin karttaa suurennuslasin kanssa tutkittiin, mutta matkan varrelle ei sattunut yhtään meille kelvollista Sfc-aluetta.

        Uskaltaisin arvata paikallaan viihtyvien karavaanarien keski-iän olevan niin korkea, että 10 vuoden päästä Sfc-alueet alkavat sulkea porttejaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisin luetella melkosen määrän SFC-alueita, jotka ovat kymmenien kilometrien päässä kaupungeista tai edes kylistä. Vanhoja alueita suurimmalta osin, mikähän on uusin Sfc-alue...
        Joskus oleskelu jossain keskellä ei mitään oli muodissa. Vaan maailma muuttuu ja kausipaikkojen suosio vähenee.. . Miksi ihmeessä menisimme lomailemaan jollekin vaunualueelle ja mitä siellä tekisimme? Eikö vaunu tai matkailuauto hommata juuri siksi, että siinä on pyörät? Siis siksi, että voi vaihtaa maisemaa...

        Aikoinaan, kun lapset olivat pieniä, kokeiltiin yksi kesä Pääkslahdessa. Sen koommin ei ole Sfc-alueille ollut poltetta. Tässä vuosikymmenten varrella käyty vain muutaman kerran ja nekin on olleet yhden yön yöpymisiä. Ja juuri siksi, että usein se lähikauppakin löytyy vasta jostan 30 km päästä. Nähtävyyksistä ja kokemuksista puhumattakaan. Viime kesän reissullakin karttaa suurennuslasin kanssa tutkittiin, mutta matkan varrelle ei sattunut yhtään meille kelvollista Sfc-aluetta.

        Uskaltaisin arvata paikallaan viihtyvien karavaanarien keski-iän olevan niin korkea, että 10 vuoden päästä Sfc-alueet alkavat sulkea porttejaan.

        Kannattaisi kokeilla nykyisiä tämän päivän varustuksille rakennettua SFC-aluetta tuon vanhan muiston vastineeksi. Jos on liikkuva karavaanari, ei kaupungin tai edes suuren taajaman tarvitse olla parin kilometrin päässä. Tarvittavat ruokahankinnat ym. voidaan tehdä matkan varrella (useimmiten voi valita edullisemman ostospaikan), matkailuvälineessä on senverran kylmäsäilytystilojakin ettei kauppaan tarvitse päästä päivittäin. Matkailuvaunulla liikkuva voi käydä vetoautolla kaupassa ja nähtävyyksiäkin katselemassa. Itse liikun matkailuautolla ja sitä ei viitsi joka päivä laittaa ajokokuntoon, joten jos pitää käydä kaupassa, polkaisen muutaman kilometrin polkupyörällä pikkuostosten vuoksi, suuremmat ostokset ostan kun siirryn seuraavaan paikkaan. Kokemukseni mukaan ylivoimaisesti suurin osa kulkijoista käyttää niin SFC kuin yleisiäkin alueita vain yhden yön yöpymiseen. Tullaan illalla ja jatketaan matkaa taas aamulla, silloin ne karavanalueen vaatimammatkin palvelut riittää hyvin. Esimerkiksi kesällä useimmilla SFC-alueella sauna lämpiää joka ilta ja yleensä sen käyttö yhteisvuoroilla sisältyy aluemaksuun, myös kevyt sähkönkäyttökin (akkujen lataus, jääkaappi, valot) sisältyy hintaan.

        Pidempiaikaiseen leiriytymiseen pitää karavanalueet laittaa samalle viivalle kesämökkien kanssa. Aika moni valitsee mökkinsä paikan kauemmas taajamista. Moni karavanalue kilpailee hyvin kesämökkien kanssa jos haluaa edes hiemankin aktiviteetteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisin luetella melkosen määrän SFC-alueita, jotka ovat kymmenien kilometrien päässä kaupungeista tai edes kylistä. Vanhoja alueita suurimmalta osin, mikähän on uusin Sfc-alue...
        Joskus oleskelu jossain keskellä ei mitään oli muodissa. Vaan maailma muuttuu ja kausipaikkojen suosio vähenee.. . Miksi ihmeessä menisimme lomailemaan jollekin vaunualueelle ja mitä siellä tekisimme? Eikö vaunu tai matkailuauto hommata juuri siksi, että siinä on pyörät? Siis siksi, että voi vaihtaa maisemaa...

        Aikoinaan, kun lapset olivat pieniä, kokeiltiin yksi kesä Pääkslahdessa. Sen koommin ei ole Sfc-alueille ollut poltetta. Tässä vuosikymmenten varrella käyty vain muutaman kerran ja nekin on olleet yhden yön yöpymisiä. Ja juuri siksi, että usein se lähikauppakin löytyy vasta jostan 30 km päästä. Nähtävyyksistä ja kokemuksista puhumattakaan. Viime kesän reissullakin karttaa suurennuslasin kanssa tutkittiin, mutta matkan varrelle ei sattunut yhtään meille kelvollista Sfc-aluetta.

        Uskaltaisin arvata paikallaan viihtyvien karavaanarien keski-iän olevan niin korkea, että 10 vuoden päästä Sfc-alueet alkavat sulkea porttejaan.

        Miten järkevä karavaanari toimii. Hän käy päivällä nähtävyyksissä ja vaikkapa lasten hurlumhei-paikoissa ja sitten kaupassa matkalla ja majoittuu vasta illan suussa sinne edulliseen SFC-alueeseen, missä on rauhallista nukkua ja vaikkapa saunoa pois päivän pölyt. Jotkut taas tykkää käydä vaikka Kalajoella, missä 5000 ihmistä on pakkautunut pienelle alueelle ja jälki sen mukaista. Voihan sitä tietysti olla vaikka hautuumaan parkissa lähellä kaupungin keskustaa jos sillä kohtaa sattuu sopivasti väsyttämään.
        Minä ainakin kierrän ne 4-5 tähden alueet kaukaa, sillä en halua asua lomallani missään pienoiskaupungissa, missä pyörii tolkuttomasti ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisi kokeilla nykyisiä tämän päivän varustuksille rakennettua SFC-aluetta tuon vanhan muiston vastineeksi. Jos on liikkuva karavaanari, ei kaupungin tai edes suuren taajaman tarvitse olla parin kilometrin päässä. Tarvittavat ruokahankinnat ym. voidaan tehdä matkan varrella (useimmiten voi valita edullisemman ostospaikan), matkailuvälineessä on senverran kylmäsäilytystilojakin ettei kauppaan tarvitse päästä päivittäin. Matkailuvaunulla liikkuva voi käydä vetoautolla kaupassa ja nähtävyyksiäkin katselemassa. Itse liikun matkailuautolla ja sitä ei viitsi joka päivä laittaa ajokokuntoon, joten jos pitää käydä kaupassa, polkaisen muutaman kilometrin polkupyörällä pikkuostosten vuoksi, suuremmat ostokset ostan kun siirryn seuraavaan paikkaan. Kokemukseni mukaan ylivoimaisesti suurin osa kulkijoista käyttää niin SFC kuin yleisiäkin alueita vain yhden yön yöpymiseen. Tullaan illalla ja jatketaan matkaa taas aamulla, silloin ne karavanalueen vaatimammatkin palvelut riittää hyvin. Esimerkiksi kesällä useimmilla SFC-alueella sauna lämpiää joka ilta ja yleensä sen käyttö yhteisvuoroilla sisältyy aluemaksuun, myös kevyt sähkönkäyttökin (akkujen lataus, jääkaappi, valot) sisältyy hintaan.

        Pidempiaikaiseen leiriytymiseen pitää karavanalueet laittaa samalle viivalle kesämökkien kanssa. Aika moni valitsee mökkinsä paikan kauemmas taajamista. Moni karavanalue kilpailee hyvin kesämökkien kanssa jos haluaa edes hiemankin aktiviteetteja.

        Joopa, mutta kun me halutaan ihan jotain muuta kuin vaativia palveluja. Se jotain on joku nähtävyys tai vaikka vain kiva pikkukaupunki. Se, mitä me ei haluta on caravanalue, jossa nähtävyytenä on sata vaunua ja huoltorakennus. Luontopolut toki ok ja sellaisia yleensä löytyykin, muttei niitäkään ihan joka päivä jaksa koluta.

        Jos on niin hullu, että sijoittaa kymmeniä tuhansia hyvin varusteltuun autoon / vaunuun, niin mihin ihmeeseen vaunualueiden palveluja tarvitaan joka päivä ja yö?
        Viikon pärjää hyvin omillaan ja pitempäänkin - miten sitten onkaan reissuun varautunut.. Saunoa meitä kiinnostaa suunnilleen kerran viikossa, joskus harvemminkin. Päivittäin tai monta kertaa viikossa saunominen on meille vieras ajatus.
        No, ei me läheskään täysin puskaparkkeilijoita olla. Jos meille mieleisestä paikasta löytyy leirintäalue, niin yleensä mennään sellaiselle. Niitäkin on vain turhan harvassa...

        Muutama esimerkki kuluneelta vuodelta:
        Lapin reissulta kohti etelää katseltiin sopivaa yöpymispaikkaa. SFC Mellajärvi olisi ollut matkan varrella, mutta umpikorvessa. No ei hitossa ja ajeltiinkin Aavasaksalle puskaparkkiin. Seuraavana aamuna kierreltiin siellä luontopolkuja ja ihasteltiin maisemia.

        Seuraava etappi oli Oulu, jonka lähin sfc-alue oli 25 km päässä sijaitseva Rantasarka. Ei kiitos, me haluttiin kaupungille.

        Sitten Kuopioon... Lähin sfc-caravan alatalo 20 km päässä. Ei käynyt sekään.

        Sitte meinattiin, että vaikka Mikkeliin... Sfc Etuniemeen 35 km, no voihan...

        Oikeasti meille ei löydy sopivia sfc-jäsenalueita. Ollaan kai sitten jotenkin outoja.

        Korpihotellit ovat kohta kuolleet sukupuuttoon, samoin käy korvessa oleville vaunualueille. Ihmisiä kiinnostaa nykyään muut jutut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa, mutta kun me halutaan ihan jotain muuta kuin vaativia palveluja. Se jotain on joku nähtävyys tai vaikka vain kiva pikkukaupunki. Se, mitä me ei haluta on caravanalue, jossa nähtävyytenä on sata vaunua ja huoltorakennus. Luontopolut toki ok ja sellaisia yleensä löytyykin, muttei niitäkään ihan joka päivä jaksa koluta.

        Jos on niin hullu, että sijoittaa kymmeniä tuhansia hyvin varusteltuun autoon / vaunuun, niin mihin ihmeeseen vaunualueiden palveluja tarvitaan joka päivä ja yö?
        Viikon pärjää hyvin omillaan ja pitempäänkin - miten sitten onkaan reissuun varautunut.. Saunoa meitä kiinnostaa suunnilleen kerran viikossa, joskus harvemminkin. Päivittäin tai monta kertaa viikossa saunominen on meille vieras ajatus.
        No, ei me läheskään täysin puskaparkkeilijoita olla. Jos meille mieleisestä paikasta löytyy leirintäalue, niin yleensä mennään sellaiselle. Niitäkin on vain turhan harvassa...

        Muutama esimerkki kuluneelta vuodelta:
        Lapin reissulta kohti etelää katseltiin sopivaa yöpymispaikkaa. SFC Mellajärvi olisi ollut matkan varrella, mutta umpikorvessa. No ei hitossa ja ajeltiinkin Aavasaksalle puskaparkkiin. Seuraavana aamuna kierreltiin siellä luontopolkuja ja ihasteltiin maisemia.

        Seuraava etappi oli Oulu, jonka lähin sfc-alue oli 25 km päässä sijaitseva Rantasarka. Ei kiitos, me haluttiin kaupungille.

        Sitten Kuopioon... Lähin sfc-caravan alatalo 20 km päässä. Ei käynyt sekään.

        Sitte meinattiin, että vaikka Mikkeliin... Sfc Etuniemeen 35 km, no voihan...

        Oikeasti meille ei löydy sopivia sfc-jäsenalueita. Ollaan kai sitten jotenkin outoja.

        Korpihotellit ovat kohta kuolleet sukupuuttoon, samoin käy korvessa oleville vaunualueille. Ihmisiä kiinnostaa nykyään muut jutut.

        Tai sitten reissunne suuntautuu sellaisille seuduille ettette pysty tai halua käyttää SFC alueita. Minä taas valitsen matkani niin että voi yöpyä yleensä pari yötä karavaanareiden alueella ja jatkaa sitten taas matkaa ja katsella ne nähtävyydet matkan varrella. Tuollainen pari yötä paikassaan olen todennut parhaaksi, ei ole tien päällä jatkuvasti kun sen välipäivän voi viettää kaikessa rauhassa karavanalueella saunoen ja uiden sekä ihan vaan rennosti oleskellen.

        Puskassa en halua yöpyä (sekin on tullut joskus kokeiltua) en omista isoa koiraa, enkä halua nukkua toinen silmä auki ja kuunnella ulkopuolelta tulevia ääniä että onko siellä joku pahantahtoinen henkilö tulossa kolistelemaan ovelle. Minulta löytyy vielä rahaa niihin leirintämaksuihin, jopa yleisillä alueilla jotka monesti sijaitsee kaupunkien lähistöllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa, mutta kun me halutaan ihan jotain muuta kuin vaativia palveluja. Se jotain on joku nähtävyys tai vaikka vain kiva pikkukaupunki. Se, mitä me ei haluta on caravanalue, jossa nähtävyytenä on sata vaunua ja huoltorakennus. Luontopolut toki ok ja sellaisia yleensä löytyykin, muttei niitäkään ihan joka päivä jaksa koluta.

        Jos on niin hullu, että sijoittaa kymmeniä tuhansia hyvin varusteltuun autoon / vaunuun, niin mihin ihmeeseen vaunualueiden palveluja tarvitaan joka päivä ja yö?
        Viikon pärjää hyvin omillaan ja pitempäänkin - miten sitten onkaan reissuun varautunut.. Saunoa meitä kiinnostaa suunnilleen kerran viikossa, joskus harvemminkin. Päivittäin tai monta kertaa viikossa saunominen on meille vieras ajatus.
        No, ei me läheskään täysin puskaparkkeilijoita olla. Jos meille mieleisestä paikasta löytyy leirintäalue, niin yleensä mennään sellaiselle. Niitäkin on vain turhan harvassa...

        Muutama esimerkki kuluneelta vuodelta:
        Lapin reissulta kohti etelää katseltiin sopivaa yöpymispaikkaa. SFC Mellajärvi olisi ollut matkan varrella, mutta umpikorvessa. No ei hitossa ja ajeltiinkin Aavasaksalle puskaparkkiin. Seuraavana aamuna kierreltiin siellä luontopolkuja ja ihasteltiin maisemia.

        Seuraava etappi oli Oulu, jonka lähin sfc-alue oli 25 km päässä sijaitseva Rantasarka. Ei kiitos, me haluttiin kaupungille.

        Sitten Kuopioon... Lähin sfc-caravan alatalo 20 km päässä. Ei käynyt sekään.

        Sitte meinattiin, että vaikka Mikkeliin... Sfc Etuniemeen 35 km, no voihan...

        Oikeasti meille ei löydy sopivia sfc-jäsenalueita. Ollaan kai sitten jotenkin outoja.

        Korpihotellit ovat kohta kuolleet sukupuuttoon, samoin käy korvessa oleville vaunualueille. Ihmisiä kiinnostaa nykyään muut jutut.

        Jos mikään SFC-alue ei sovellu teille, niin ongelma lienee väärässä rytmityksessä.
        Päivällä voi katsella nähtävyydet ja huvittelut, sitten ilalla kauppaan ja majoitukseen.
        Jos tämäkään rytmi ei sovellu teille, niin on vaarassa että kaltaisenne matkailija voidaan luokitella nk. syntymäjääräksi, jolle ei käy mikään toisten suosima menettelytapa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten reissunne suuntautuu sellaisille seuduille ettette pysty tai halua käyttää SFC alueita. Minä taas valitsen matkani niin että voi yöpyä yleensä pari yötä karavaanareiden alueella ja jatkaa sitten taas matkaa ja katsella ne nähtävyydet matkan varrella. Tuollainen pari yötä paikassaan olen todennut parhaaksi, ei ole tien päällä jatkuvasti kun sen välipäivän voi viettää kaikessa rauhassa karavanalueella saunoen ja uiden sekä ihan vaan rennosti oleskellen.

        Puskassa en halua yöpyä (sekin on tullut joskus kokeiltua) en omista isoa koiraa, enkä halua nukkua toinen silmä auki ja kuunnella ulkopuolelta tulevia ääniä että onko siellä joku pahantahtoinen henkilö tulossa kolistelemaan ovelle. Minulta löytyy vielä rahaa niihin leirintämaksuihin, jopa yleisillä alueilla jotka monesti sijaitsee kaupunkien lähistöllä.

        Reissut suuntautuu, minne suuntautuukaan... Yö-pari paikassaan on myös meidän juttu - joskus jossain pitempäänkin. Tänä vuonna kierretty Itä-Suomea, Länsi-Suomea ja Lappia. Ajellaan jonnekin välietappiin ja jos ajoissa perillä, niin tutustutaan paikkaan tai tehdään jotain mielekästä. Jos menee myöhäiseen, niin tehdään em. juttuja seuraavana päivänä. Tähän ei mahdu, eikä tosiaan kiinnosta pitkähköjen päivämatkojen päälle enää mitkään 2 x 35 km sfc-alueille ajelut.

        Vaan niinku totesin, jos camping on kohteemme vieressä, todennäköisesti käytämme sellaista . Näitä kämppäreitäkään on vaan harvoin sopivalla iltakävelyetäisyydellä kaupungista, kylästä tai edes ravintolasta... Joskus sellaisiakin löytyy, esim. Puumalan camping, mutta esim. samoilla nurkilla olevat Savonlinnan leiritäalueet sijaiitsevatkin jo 10-30 km päässä kaupungista. Varsinaista sfc-aluetta siellä ei taida edes olla.

        Toki meiltäkin sen verran rahaa löytyy, ettei se ole syy puskaparkkeiluun. Enempi puskaparkeissa viehättää se, että näin löytyy yleensä ne parhaat paikat. Ei me mitään kadunvarsi, apsi, yms. paikkoja harrasteta.
        Puskissa ei ole pelottanut ja hyvin on nukuttanut, mitä ihmettä me Suomessa pelättäisiin..? Koirakin on maailman ihmisystävällisin spaniel:)

        Miksi hommata auto / vaunu kaikilla herkuilla, jos niille ei ole käyttöä? Eikö silloin olisi ihan sama kommata vedettävä koppi, jossa olisi sänky, portapotti ja sähköpatteri?


    Ketjusta on poistettu 65 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe