Olen suunnitellut nykyisestä työpaikastani irtisanoutumista. Tilanne on se että yritys on vaihtanut omistajaa kaksi kuukautta sitten. Yrityskaupassa vanhan yrityksen työntekijät siirtyivät tämän liiketoiminnan ostaneen uuden yrityksen palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Olen ollut paikassa töissä yli kymmenen vuotta ja kysyisin irtisanoutumisajan pituudesta yrityskauppatilanteessa. Olen siis saanut palkan tältä uudelta yritykseltä nyt pari kuukautta. Onko tällaisessa tilanteessa irtisanoutumisaika kuukauden vai kaksi viikkoa? Lakkaako se kuukauden aika olemasta siinä vaiheessa kun siirryn tämän uuden yrityksen palkkalistoille vaikka olenkin ollut varsinaisessa yrityksessä töissä pidempään?
Irtisanoutumisajan pituus
5
90
Vastaukset
- duunariukko
Irtisanomisaika riippuu alan TES:istä ja työntekijän asemasta jos on tehty henkilökohtainen sopimus. Työpaikan ammattiosasto ja luottamusmies osaa kertoa tarkalleen asian! Myös alan valtakunnallinen liitto tarjoaaa mielellään apuaan!
- veix
Jos et ole liittynyt liittoon, niin kysy työnantajaltasi, jos olet jo päättänyt joka tapauksessa irtisanoutua. Toinen ilmainen vaihtoehto on googlailla. Mun mielestä irtisanomisaikasi on 1 kk, koska tämä mahdollisuus https://www.erto.fi/tyosuhdeopas/liikkeen-luovutus/irtisanomisoikeus-liikkeen-luovutuksen-yhteydessae meni jo ohi.
Mutta voin olla väärässäkin. - duunariukko
Kaikkihan tänä päivänä kuuluu liitoon. Vain täysi idiootti on ilman liittoa työnantajan pompottema orjatyöläinen. Niinkuin laulussakin sanotaan:"Rikkurin tie, on tuskainen käy harhaan, olet kohtalosi orja, ma tiedän sen!"
- IdiootitLiitossa
Vain idiootti kuuluu liittoon ja maksaa turhasta.
Järkevä kuuluu vain kassaan, ja maksaa vain siitä, että saa mahdollisen työttömyyden aikana ansiosidonnaista.
- duunariukko
Noin puhuu vaan oikea loinen! Liitot ovat saaneet aikaan raskailla menetyksillä aikoinaan nykyiset työehdot nykyisten työläisten hyväksi - hyvät palkat, työajat, terveydenhuollon, sosiaalietuudet, irtisanomissuojat, lakipalvelut jne. jne.
Hyvä sitä on nyt huudella valmiissa pöydässä kun ei tiedä asioista mitään eikä ole tarvinnut tehdä mitään asioiden hyväksi. Ei ne työolot ole ilmaiseksi tulleet ja itsestään selvyys. Vain ääliö ajattelee näin mutta kyllä se totuus tulee vastaan hyvinkin pian tällä menolla ja tulee vähän makua mikä oli työmiehen osa 30-luvulla, puhumattakaan ennen kansalaissotaa! Tähän suuntaan ollaan menossa työnantajapuolen hyvin hoidetun tiedotus- ja toimintapolitiikan ansioista. (Lue: aivopesu)
VAIN JÄRJESTÄYTYNYT TYÖVÄKI TAKAA ITSELLEEN INHIMILLISEN ELÄMÄN, PORVARI EI SITÄ TEE!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641516Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281399Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701318Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2201189- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3211051Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että291970- 76964
- 42959