Irtisanoutumisajan pituus

Uusilleurille

Olen suunnitellut nykyisestä työpaikastani irtisanoutumista. Tilanne on se että yritys on vaihtanut omistajaa kaksi kuukautta sitten. Yrityskaupassa vanhan yrityksen työntekijät siirtyivät tämän liiketoiminnan ostaneen uuden yrityksen palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Olen ollut paikassa töissä yli kymmenen vuotta ja kysyisin irtisanoutumisajan pituudesta yrityskauppatilanteessa. Olen siis saanut palkan tältä uudelta yritykseltä nyt pari kuukautta. Onko tällaisessa tilanteessa irtisanoutumisaika kuukauden vai kaksi viikkoa? Lakkaako se kuukauden aika olemasta siinä vaiheessa kun siirryn tämän uuden yrityksen palkkalistoille vaikka olenkin ollut varsinaisessa yrityksessä töissä pidempään?

5

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duunariukko

Irtisanomisaika riippuu alan TES:istä ja työntekijän asemasta jos on tehty henkilökohtainen sopimus. Työpaikan ammattiosasto ja luottamusmies osaa kertoa tarkalleen asian! Myös alan valtakunnallinen liitto tarjoaaa mielellään apuaan!

• veix
    • duunariukko

Kaikkihan tänä päivänä kuuluu liitoon. Vain täysi idiootti on ilman liittoa työnantajan pompottema orjatyöläinen. Niinkuin laulussakin sanotaan:"Rikkurin tie, on tuskainen käy harhaan, olet kohtalosi orja, ma tiedän sen!"

• IdiootitLiitossa

Vain idiootti kuuluu liittoon ja maksaa turhasta.

Järkevä kuuluu vain kassaan, ja maksaa vain siitä, että saa mahdollisen työttömyyden aikana ansiosidonnaista.

• duunariukko

Noin puhuu vaan oikea loinen! Liitot ovat saaneet aikaan raskailla menetyksillä aikoinaan nykyiset työehdot nykyisten työläisten hyväksi - hyvät palkat, työajat, terveydenhuollon, sosiaalietuudet, irtisanomissuojat, lakipalvelut jne. jne.
      Hyvä sitä on nyt huudella valmiissa pöydässä kun ei tiedä asioista mitään eikä ole tarvinnut tehdä mitään asioiden hyväksi. Ei ne työolot ole ilmaiseksi tulleet ja itsestään selvyys. Vain ääliö ajattelee näin mutta kyllä se totuus tulee vastaan hyvinkin pian tällä menolla ja tulee vähän makua mikä oli työmiehen osa 30-luvulla, puhumattakaan ennen kansalaissotaa! Tähän suuntaan ollaan menossa työnantajapuolen hyvin hoidetun tiedotus- ja toimintapolitiikan ansioista. (Lue: aivopesu)
      VAIN JÄRJESTÄYTYNYT TYÖVÄKI TAKAA ITSELLEEN INHIMILLISEN ELÄMÄN, PORVARI EI SITÄ TEE!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      162
      7116
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4108
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      47
      3467
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      142
      3166
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2916
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2306
    7. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      43
      2286
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      272
      2023
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      55
      1975
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1876
    Aihe